Съответно рекламите ще се гледат много и ще печелят повече пари!
Тези думи потвърждават моята позиция. Медиите правят това, за да печелят пари. Значи капитализмът докарва психични болести на хората, които гледат телевизия, заради печалбата.
Дават гурмящия склад шото бабите научени от комунизма да гълтат от телевизора всякакви неща ще залепнат за него.
Само, че по онова време по телевизията даваха неща, които успокояваха душата. и си лягахме да спим без никакви притеснения.
Ти това на бабата шо не го обясни? Че те печелят щото тя ги гледа.
Само, че такива неща ги дават по всички телевизии. Тя няма избор.
А какво друго да прави, освен да гледа телевизия? Тя ми е казвала, че не е ходила на театър или кино от 1989 година година насам. Ама ти сигурно ще кажеш, че тя има свобода и това било важното.
Жената няма възможност за нищо. Спряла си е всички радиатори и стои на студено през зимата. Но пък България е в ЕС и НАТО. Това трябва да я топли, нали?
Никой няма намерение да защитава някоя фирма дето печели докато я гледат!
Ама защо не го защитавате? Нали това е основната цел на капитализма - да се прави печалба?
P.S. Имайки предвид горните неща се сещаме за КЗК! Тая тъпа комисия, заради която са половината проблеми в България! Дето ако работеше щеше да вижда картелите в цените, за които ти обвиняваш евроатлантизма!
Картелите и други подобни проблеми са пряко следствие от капитализма. Капитализмът задължително води до тези неща. И няма как да има честни институции, които да предотвратят това. Защото капиталистите имат много пари и съответно имат повече власт от която и да е държава или държавна институция. Единственото решение е да се премахне капитализма.
А евроатлантиците са виновни за това, че по принцип подкрепят капитализма.
Това се вика в капитализма монопол и затова всяка държава има антимонополен орган.
Нашия не бачка щото така не бачка от десетилетия.
Само че тези органи са направени, за да хвърлят прах в очите на такива като теб.
Тези органи може и да приложат законите за някой дребен играч, но големите - за тях няма закони. Те са над всичко. в света има 10-15 мега-гига корпорации, които управляват всички нас. Никой орган не може да ги пипне. Те имат толкова пари, че могат да си купят всичко и всекиго. И правят такива ужасии, че историите за изтезания от началото на българския комунизъм изглеждат като детски приказки. само един пример - модерно детско робство.
Дрън-дрън-дрън
Убити деца за теб е "дрън-дрън-дрън".
Няма какво повече да коментирам.
Георги Марков — Задочни репортажи за България (113) — Моята библиотека
Тази дискусия вече я водихме с теб. Аз ти обясних обосновано защо тези текстове не може да се използват като исторически източник. А ти нищо не каза (защото няма и как да отхвърлиш моята обосновка).
Ще ти припомня:
1. Георги Марков е бил изключително близък с властта и се е възползвал от много облаги в тежки за държавата и народа времена. Вила в Драгалевци. собствен автомобил. както и свободно пътуване в чужбина. В същото време е имал брат, който тогава е живял в капиталистическа Италия. Обикновен човек с такова семейно положение никога не бил получил тези облаги в този по-тъмен социалистически период. Даже обратното - щеше да е доста ограничен.
2. Той е излязъл от България напълно законно с личния си автомобил, с законно притежаван задграничен паспорт с валидна виза. Не е ли иронично/лицемерно, че после роптае точно срещу разрешението за пътуване в чужбина и как едва ли не хората са получавали такова след връзки с властта?
3. Няма достоверен исторически източник, който да изяснява защо точно са се развалили отношенията между Марков и властта. Привържениците на автора твърдят, че властта се е обърнала срещу него още 1967-1968 със спиране на негови пиеси. Това няма как да е вярно! Ако беше така, той нямаше да има валиден задграничен паспорт, с който да излезе от България. Валидността на този паспорт е била удължавана няколко пъти, докато той е в чужбина. Никога тогавашната власт нямаше да направи това на някого, на когото има зъб. Случило се е нещо друго, за което историята мълчи.
4. Да вярваш на текстовете на Марков за България е същото като да вярваш на бившо гадже, която разправя насам-натам, че бившият има малка пишка (въпреки че е била с него 10 години).
5. Есетата имат силно изразен характер на художествена литература, а не на документално-историческия жанр. Използвани са много фигури и тропи, които целят да създадат емоционална реакция у слушателя/читателя. Това означава, че те губят правдоподобността да бъдат използвани като исторически извор за периода.
6. Авторът е талантлив писател. Защо никой не задава въпроса - каква част от есетата са истина и каква част - художествена измислица?
7. Есетата засягат само първата половина на социалистически период - следвоенно време, когато държавата и народа са много бедни, култа към личността е навсякъде и като цялото времената са тъмни. Нямат нищо общо с втория период на режима - седемдесетте и осемдесетте, когато е икономическия възход на държавата, вече няма култ към личността, хората имат доста повече свободи и т.н.
8. Никой не задава въпроса откъде идва финансирането на Свободна Европа, откъдето са идвали хонорарите на Георги Марков, за да се излъчват неговите есета. Тук не става дума за някаква организация или НПО. Напълно публична информация е, че тази медия се финансира директно от държавния бюджет на САЩ.
9. Никой не задава въпроса дали печатния сборник с есетата отговаря на оригиналните есета. Дори в официалната информация се казва, че Свободна Европа предоставя само част от печатния текст. Останалото се е възстановило по спомени или от записи на аудиокасети. Имайки предвид, че това възстановяване по спомени или аудиокасети се е правило от хора с ясно изразени политически настроения против режима, може да се постави под въпрос доколко те са били обективни при възстановяването и доколко са доукрасили/измислили историите в полза на техните идеологически възгледи.
10. Няма информация откъде е идвало финансирането на т.нар. апокрифни издания на сборника преди 1990 година.
11. Историята за смъртта на Георги Марков има "дупки в сценария". Като се започне от това къде може и къде не може да спират такситата на моста и се стигне до въпроса дали съчма с размерите, които са официално записани в доклада на Скотланд Ярд, може да съдържа смъртоносна доза рицин.
Ако текстове със същия произход, предистория и финансиране беше използван като исторически източник в полза на комунизма, всички щяхте да скачате до небето. Само да си представим някакви текстове, които са четени по пропагандно радио, директно финансирано от руската (съветската) държава - всички евроатлантици щяхте да пищите до небето, че това е недопустимо.
Този сборник става за художествена литература и трябва да си остане такава. Не може да се използва за исторически източник и отгоре може да видиш всичките доводи за това.