Ама и Уиз Еър, също Райън Еър не мислят - сега беше моментът да пуснат самолет София-Солун или Кавала - полетът ще е по-кратък от този до Варна или Бургас.
То и до Варна и Бургас нямат полети Уиз и Райън. Нямат и от Загреб до Дубровник, което е на 9 дни път с камили. Солун е на 3.5 часа с кола при умерено чакане на границата. Рекордът ми София- Неа Каликатия е 3 ч.15 минути - извън сезона, разбира се, при каране с не повече от 10 км/ч превишение на ограниченията (тогава скоростният път Солун-Халкидики беше на 110, което се спазваше до 10 км/ч от 95% от пътуващите. Сега го направиха на 90, но всички карат като преди освен при стационарните камери, които ги знаят и кучетата в района). За полет те искат 2 часа преди полет, полетът - час и половин час вземане на багажа при кацане и още половин час с автобус до центъра - не се вързва.
Гръцките курорти на Халкидики и Тасос не са за без кола. За разлика от Турция, където си забиваш цяла седмица на All Inclusive хотел и не мърдаш оттам, в Гърция повечето кръстосват разни плажове около мястото за настаняване.
За по-стационарните курортисти беше удобен някогашният формат на влака - нощен със спални вагони. При това положение не те бърка това, че се влачи 8-9 часа - ако пристигне посред нощ в Солун, няма особена полза. Преди спирането му беше удобен само за гърците, пътуващи до Сандански (евентуално до Благоевград) - сутринта тръгва от Солун, слизат си на Сандански, шматкат се през деня и привечер се връщат в Солун.
Би трябвало спален влак Солун - София - Букурещ да се рентира и като падне сухопътният Шенген, това да стане реалност. За курортистите от Румъния и България удобни са влакове, пристигащи рано сутринта в Солун, съответно - заминаващи привечер. За гърците, отиващи на евтино пиене, жени и хазарт в Сандански - точно обратното.
Атина е далеч и там, може би, самолет е по-добро решение (вече загубих вяра, че пендолиното ще тръгне от Атина до Солун).