Пълни глупости. Демонстрираш абсолютно неразбиране на ценовата политика. Не знаех, че ако влакът закъснява, пускат бизнес класата напред, а икономичната чака.
По-високата класа е по-скъпа заради добавките, включени в цената, които наистина струват пари - по-удобна седалка, повече място, повече багаж, право на бизнес салон с вкл. консумация, гъвкавост по отношение на времето на тръгване, и т.н. и т.н. Тя не е, за да покрива закъсненията, за които операторът е виновен.
Закъсненията, ако не са форс мажор, се дължат на лошо управление, за което пътникът няма никаква вина, че да трябва да плаща за отворени билети или застраховки за закъснение. Тези билети съществуват, ако пътникът не може да прецени кога точно ще пътува или закъснението му бърка много работата и без значение кой е виновен, просто трябва да е там в уреченото време.
Наказанията за операторите при закъснения по тяхна вина се регулират с компенсациите, които дължат на пътниците, без значение дали билетът е за 100 евро в бизнес класа или 20 в икономична. Проблемът е, че толерансът е твърде голям и операторите злоупотребяват.