Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - radk0_99

Pages: [1] 2 3 ... 31
1
Такива действия не ми звучат като нещо особено легално и не звучи като нещо дето трябва и ние да насърчаваме.
Ние и без такъв отдалечен достъп се справяме да скапваме подвижния състав

2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 01.11.2025, 20:39:46 »
Мен, ако ме питаш тези, правещи се на родолюбци са най-големите марионетки, само че руски.
Точно те преди 90та година никога не слагаха знамето на НРБ без съветското. И СССР не е бил съюз, в който ние участваме, а 100% чужда държава.
Разбира се и окупатор до коя година беше - 49 май по спомен!
И стояха паметници на окупаторите и това не им пречеше, не им пречи и сега да се зоват, че са големи българи.

За голямо съжаление си прав.... На нас и родолюбците ни са криворазбрани. Трудно е наистина да се ориентираш кой какъв е в българската политика. И много често се оказват лъжливи.


3
Общинските предприятия не са търговски дружества и според уставите им вероятно могат да имат различни форми на управление, обикновенно с борд, но не са на пряко подчинение на кмета. От съществено значение е кой може са им възлага и какво, тук Кметът вече наистина в повечето случай е едно от лицата, което може да го прави… Общинските предприятия имат гласуван от СОС годишен бюджет, с който да реализират дейността си.
А този борд на управление кой го назначава - СОС или кмета? И ако СОС назначава борда кмета има ли някакъв заседателен глас?
Вадя тази логика от конкурсите за назначение на директорите на ДГ в Столична община - дирекция Образование прави конкурса, но кмета разписва заповедите за назначение

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 31.10.2025, 19:24:56 »
И ти как ще познаеш, че някой не е марионетка (по твоята терминология) като нямаш друг модел за следване освен източен и западен?
Или мислиш, че нещо подобно на сръбското е вървежно?
Дето е източно в огледалото дето уж да прилича на западно.
Ще го видя, че не е марионетка когато видя, че не се подмазва на големите държави и смее да заеме дори неудобна на големите позиция. За съжаление след  Стефан Стамболов тези политици са много малко. Но наистина се нуждаем от политици, които се интересуват наистина от българските интереси и имат атрибутите да отстояват тези интереси. Защото докато се чудим да се подмажеми да се харесаме на запада не е лошо да си гледаме и нашия интерес

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 30.10.2025, 20:03:46 »
Тука демокрацията я давим с марионетки. Половината ни политици са руски марионетки, другата половина западни.

6
Реално погледнато София-Пловдив е 150 км и за да има времепътуване от 1:30 часа е необходима скорост около 120 км/ч, което дори при текущото трасе е изпълнимо. Просто трябваше да се поддържат по-тежките участъци където скоростта ще е около 80-100 км/ч. А за Пловдив - Бургас 130 до 160км/ч е повече от достатъчно. От там единствено един читав график на движение - не като сегашните и всичко е наред
Достатъчно малка страна сме за да не се нуждаем от кой знае колко скоростни трасета. Реално трасе за 200км/ч не вярвам да успее да бъде рентабилно. Нито ще се спечели кой знае колко време, а билета трябва да е скъп което ще отблъсне пътуващите.
В момента едно от основните неща, които привличат хората в БДЖ са сравнително евтините билети .

7
А не би ли следвало кмета и СОС да имат еднакви цели - обща задоволеност на софийските граждани за да няма протести и искания за оставка

8
Заради метростанцията ли се е стигнало до "завиряването" на "Шипченски проход"? Аз мислех че е просто поредното калпаво почистване на отводнителните шахти

9
Днес направих една груба калкулация и мога да кажа, че между 160 км/ч и 200 км/ч за нашите разстояния не се печели значимо време. По разстоянието София-Бургас ако се вземе сметката без спирания разликата би била 20 минути. Това не мисля, че би оправдало капиталовложението в толкова скъпа инфраструктура. За София-Пловдив ще е не повече от 10 минути.

10
А какво стана с онова ново обръщало дето обещаваха да се изгради в Младост 4 за автобусите 76 и 213. Нали уж нямаше да е завинаги да обръщат на кръговото

11
Сега друг е въпросът че ние не сме изолирани а около нас има милионни градове като Истанбул, Букурещ, Будапеща и в тази връзка линии за 200 между тях и София са оправдани. Това са милиони хора.
Предвид факта, че цената за такива трасета хич няма да е малка си струва да си зададем въпроса за какъв човекопоток бихме говорили по такова международно съобщение. Все пак Истанбул е в държава, която не е член на ЕС, а не виждам изгледи скоро да стане такъв,т.е. ще има пресичане на граница, което автоматично забавя пътуването и целите спестени минутки ще отидат на границата. А и честно да си кажа не мисля, че ще има такъв огромен интерес

12
Освен липсата на подвижен състав една жп линия за скорости като 200 км/ч иска поддръжка и то много сериозна. Като гледам ние в момента едва насмогваме да поддържаме жп линии за 130 км/ч...

13
Да, особено важно е пробегът да остане в Електрото, а не Автото да го прилапат. :rolleyes:
Извинявам се предварително за offtopic-a, ама да попитам - каква е драмата с този "пробег"? Доколкото разбирам някой сумира всички навъртяни километри от всички превозни средства за определен интервал от време, но това ден ли е или месец? Също кой го смята това - СОС или? И какво променя този пробег и за кого 

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.10.2025, 20:09:55 »
Идеята е хубава. Мерките дето ги посочва Терзиев са хубави, ама дано почне да се случва нещо. Че до момента половин мандат време не сме стигнали повече от рубриката - приказки край лагерния огън.

15
От Фейсбук профила на Симеон Ставрев:

В бюджета на София за 2026 планираме изграждане на бул. „Копенхаген“ между Младост и Дружба, завършване на бул. „Тодор Каблешков“, след като приключи процедурата по отчуждаване, строителство на първата част на бул. „Източна тангента“ между ССТ и бул. „Владимир Вазов“, ремонт на релсите по бул. “Мария Луиза”, реконструкция на втората част на бул. „Рожен“, ремонт на ул. „Челопешко шосе“. За изграждане на 10 нови метростанции общината е осигурила 133 млн. лв. собствено финансиране, като три от тях ще станат през 2026, а останалите 7 - през 2027. Завършихме разширението на ул. „Опълченска“ и втория мост над Бакърена фабрика. В момента се работи по новия бул. „Рожен“, по реконструкция на бул. „Стамболийски“. Само за 2025 Столична община е планирала 660 млн. лв. за инвестиции в метро, канализация и ремонти.
При наличие на финансиране бихме могли да търгуваме и започнем бул. „Климент Охридски“ и бул. „Джеймс Баучер““.
Много добра и стабилна заявка и дано наистина видим опит да се случат нещата, че засега всичко е назад

16
Широкорекламираната от същите тези лица "подобрения" с включването на превозните документи към Wallet приложенията на смартфони е много спорна - редно беше да не се вкарва под масата и този въпрос и да мине през обществено обсъждане, за да се разработи решение с отворен код и да го няма ограничението само за Android и iOS, които са си две компании монополисти. Затваря се възможността да се разшири към алтернативни ОС. Недомислено, прибързано, набутано между редовете. Защо?
Казваш алтернативни ОС - ама къде ги - навремето имаше, ама долу горе пазара в момента се раздели между тези две системи и това е което е. Не мисля,че си  струва да се харчат обществени средства при положение че всички приложения в момента се пишат за андроид и iOS. Доколкото е алтернативна Lineage или това на Huawei те са си пак разновидност на Android.
А иначе доклада на Спасителите е долу горе натаманяване на текущото положение в евро със спазени изисквания на законите

17
Според публикацията на Тринмо във ФБ се закръгляват надолу до най-близката точна еврова равностойност - билетчето става 0.80 евро. Глобата ще е 25 евро.

18
Дам чу се някаква информация от вчера за изригващи контейнери и почти неудържимо положение в Люлин. Задали са се сходни неща и с Красна поляна - снощи чух че там даже били изчезнали в някои част ии самите контейнери

19
Разни / Re: БГ Черноморие
« on: 04.10.2025, 19:57:28 »
Поморие е също в много неизгодно положение и там няма къде да се строи и новите блокове са буквално до самото море. Просто нямат място в тези два града а хората все някъде трябва да живеят и става патова ситуация.
Ама то  аз оставам с впечатление, че тия дето са ги купували наводнените имоти  са основно туристи и чужденци, т.е. това не са строежи на хора дето трябва да живеят там. Като няма къде да се строи да не дават разрешителни за строеж. Не е зор да се пълни навсякъде със строежи. Ей го хилядите маса строежи в София - аз лично се чудя кой ще живее в тях като България непрекъснато намалява, а се строи ли строи

20
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 26.09.2025, 20:45:07 »
А тези знаеш ли за какво са?
Чувал съм, че били за спътниково заснемане

Pages: [1] 2 3 ... 31