Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 216
1
Други градове / Re: Сливен
« on: 20.09.2022, 12:29:53 »
Жена ми е сливналийка, та общо взето знам какво става там. Последната "прекрасна" новина е, че бившият тролей седмица се обслужва от отвратителни турски "пазчета" Отойол М23 през седмицата през половин час, а събота и неделя не се движи. Така в почивните дни по Бургаско Шосе, изцяло под контактна мрежа, единственият транспорт са селските рейсове за Дебелата Кория (14/24) и за Тополчане (33), и двата на интервал от час през седмицата и от два събота/неделя. Цели квартали са практически без транспорт, с разписания на селски линии от по няколко курса на ден - Кольо Фичето, Ново Село, Даме Груев, Комлука в събота следобед и цяла неделя....Работническите линии също са с разписание, нямащо нищо общо с края на смените, което принуждава фирмите да организират заводски превози, което са си сериозни разходи.  А всички стари големи немски автобуси (като горния на снимката) са станали абсолютни бараки, отделно пускат по 201 и 116 претъпкани СОР-чета делник в час пик. За селата са основно гореспоменатите градски ПАЗ-чета, много рядко от тези в междуградското изпълнение.

Всичката тая цигания е откакто Лечков стана кмет, съответно кака Калинка Малинка директор на пътническите превози. Цял Сливен гласува за него, понеже Гагаузов беше лош, но Лечков излезе дваж по лош. При Гагауза бяха Чавдари, Икаруси и Шкоди, но много повече линии и бяха начесто, не като сега минимум 15-20 минути в пик делник, и то само двете основни линии.

2
Други градове / Re: Сливен
« on: 20.09.2022, 10:37:03 »
Вярна е. От години тролеи няма нито в работни дни, нито в събота и неделя. 201 въпреки че официално е тролейбусна, се изпълнява с претъпкани 10 метрови сини СОР-ове и с тотално разнебитените не знам коя вече ръка второ поколение Мерцедеси и МАН-ове. Има един съчленен, който излиза от дъжд на вятър. Ван-Холовете, които вече са бракувани, бяха къде-къде по-добре. Ремонтираните Шкоди гният на плаца на последната спирка в Дюлева река. Ремонтът на контактната мрежа е далеч от започване, чакат тавана да падне.....Въобще транспортът е ужас, събота и неделя вървят само едно 116 и едно 201 през половин час.....Това от последното ми скорошно идване в България.

3
Чудя се колко още бели трябва да станат с тези 53годишни барутарници, че да пуснат една заповед да се извадят от експлоатация и бракуват.

4
Никога не е имало купейни. Къде при това междурелсие.... Единствено при мотрисите Ганц едно време по-луксозните шест седалки са отделени в едно купе.

5
Това същото място в циганската махала срещу Двореца на децата ли е, където трамвай беше ударил кола, шофьорката и почина, и Стефан защитаваше тази от проста по-проста пишман - шофьорка, изсилила се пред трамвая, понеже улицата "била отворена във всички посоки"?
Мене от всякъде ме бомбардират, жени, тъщи, че "колата е абсолютна необходимост", "без кола е невъзможно", но като си знам, че съм калпав пишман-шофьор, въпреки че имам книжка, отказвам да карам и да се занимавам с коли, няма да се претрепя по пътищата я, и мене си, и детето.....Като не ставаш за шофьор, ще си се возиш с обществен транспорт и туйто.

6
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 19.09.2022, 15:18:07 »
Сега, тази седмица ли е панаира? Има ли нещо друго като автобуси, тролеи, трамваи, влакове и т.н.? Или е слаба работа.....

7
И сега да трябва да се кърти, понеже този вид трасета нямат друг начин за оправяне.....

8
Сега по повод на новото 73, за първи път ще имаме автобус наляво от Цариградско по Яворов. Едно време все исках да мина с автобус през тунела и после по моста, но тогава нито една линия не минаваше по него и никога досега не е минавал.
Като затваряха Орлов мост в последните 3 години редовно автобусите се отклоняваха да минават оттам и после по Драган Цанков към канала.
Говоря за напълно редовна линия, не при ремонти, затваряния и т.н. Такава никога не е имало.

9
Кога 120 е бил с Чавдарки? Не помня такива през 80-те, винаги си бяха Икаруси, вярно, че от по-старите доставки с белите дръжки преди голямата инжекция през 87-а. Драган Цанков беше един от най-стръмните участъци в София - тогава на него ходеха да тренират бобслейистите, като слагаха колела на шейните си, когато нямаше сняг.
За Бистрица и Железница не знам дали не са минавали през Цариградско, като завиват по Яворов и после по Драган Цанков, въпреки че са тръгвали от стадиона - има снимка на градски автобус М65, завиващ надясно от Цариградско към Яворов.

10
81-ва, Митко и Мариан го бяха сканирали преди и беше качен, но линкът отдавна е загубен. Аз го имам свален целия някъде по компютрите. По-нов в последствие не е издаван. Тогава и трамваят не го е имало у нас, а точно този модел Дюваг от Кьолн никога - нашите от Бон са по-различни. Имам същия трамвай от Кьолн на модел в H0 от Роко - не е нещо особено. Тролеят е Икарус 260Т, направен само в една бройка с оборудване от ЗИУ в Будапеща, едва 86та правят още една в завода, с ГАНЦ оборудване, но не влиза в серийно производство.

Сега по повод на новото 73, за първи път ще имаме автобус наляво от Цариградско по Яворов. Едно време все исках да мина с автобус през тунела и после по моста, но тогава нито една линия не минаваше по него и никога досега не е минавал. През 89та, след големия ремонт, се е предвиждало 276, 306 и 404 да минават така, после по Драган Цанков и през Евлоги Георгиев да обръщат кръгово, като спират на Орлов Мост само в посока Младост и Дружба, а 204 и 304 по същия начин, като завиват наляво на моста на Графа, като отново минават през Орлов мост само в обратна посока. Целта е била да се разтовари Орлов мост, а минаването по Драган Цанков към Младост/Дружба не е било възможно заради много големия наклон при изкачване. Като забележете, левият завой от Драган Цанков към НДК е трябвало да бъде разрешен само за автобусите, всички останали е трябвало да завиват надясно в посока Орлов мост и да правят обратен на моста пред стадиона, ако са в посока към НДК. Всичко това не се осъществява, само 313 е оставен за постоянно по Ситняково. Явно Орлов мост е прекалено възлова точка, че да махнат повече автобуси от него.

Отделно е имало голямо негодуване по отношение отрязването на деветката до Орлов мост/Гурко и особено на 81, и 82 от центъра и пл. Възраждане от страна на работещите във Ворошилов, Инжето и институтите. Също по отношение премахването на 63А за сметка на 65. А след откриването на тролей 11 до Гоце Делчев е предвидено 74 да се закрие. Спасява го това, че тролея там го пускат след падането на бай Тошо, затова 74 само е орязан и отклонен по Опълченска/Руски паметник.

11
Значи е имало друг подобен, но навремето със сигурност един с такива жълти линии от двете страни вървеше между Дупница и Кулата, но ги нямаше тези жълто-черни шарки отпред, а отдолу под жълтите линии всичко, талигите, резервоарите и т.н. си беше тъмносиво.

12
Този беше единственият седмак с тези жълти ленти. Не знам заводска ли е боята или е пребоядисван при ремонти у нас. Иначе се подвизаваше редовно по влаковете за Кулата преди електрификацията. Отделно мисля, че прозорците на машинното са повече, от колкото са стандартно.

13
В Белград най-натоварената тролейбусна линия - 40 - минава на смесено обслужване от тролеи и автобуси. Причината е, че всички съчленени тролейбуси Белкоммунмаш - БКМ33 са спрени от експлоатация и ги чака брак - това са първите съчленени БКМ, каквито щяха преди 20 години да ни докарат и на нас по оня заем за Конектата, БМЦ-тата и Инеконите, добре, че успяха да ги откажат - но пък банката, като кредитор на същия завод, си прибра парите за тролеите, бяха намалени от заема, съответно не получихме 20те съчленени тролейбуса. БМЦ-тата все пак успяха след втори опит пак да спечелят търга и да ни ги пробутат.

14
Точно за това приказвам и че ония тиквеници в комисията по транспорт или не го разбират, или се правят, че не разбирт, по-скоро второто.

15
Това не е оправдание, понеже вече планираната през соца метромрежа е почти изцяло изградена и се експлоатира, дори има и непредвидени по тошово време добавки (до летището примерно), с изключение на сега строящия се участък в Левски - г. Тогава никъде не фигурираше отклонението в Слатина, а участъкът към Илиянци се обезсмисли, поне засега, този до Икея е глупост. По-зорлия е Студентски град и на запад в Люлин. Но мисълта ми беше, че вече може да се мисли за по-голяма генерализация и постоянство при планирането на наземния транспорт в дългосрочен план. Естествено няма как той да си остане същия както беше преди метрото.

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 12.09.2022, 11:25:57 »
304 не знам защо го държат - идеята му беше да помага, докато 204 беше на Карат-с, които според договора не бяха длъжни да я обслужват със съчленени.

17
Разни / Re: Моделизъм
« on: 12.09.2022, 11:01:00 »
https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10

https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8

Надявам се мнението да не прозвучи като фукня....... След неимоверни усилия, благодарение многото полезна информация в нашия форум, благодаря за което, и въпреки "експертните" драсканици от страна на "разбирачи" в другия, моделисткия (той за това е и пред закриване), скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на фирма KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда пълна порнография, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0. Има още само един такъв в България, на Томислав Попов, съдружника на чичо ви Благо.

За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай. То вече абсолютно всичко е  от там. За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....

Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.

Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....

И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....


18
Тези непрокопсаници в общината мислят с гъза си. В младите ни години се возихме със студени български дрънкалаци, Чавдарки, Икаруси, отпадъци Мерцедеси, но ги имаше и бяха начесто, включително и в най-халавите 90е години. Никой не следеше разписания, включително и по-късно вечер. Сега всяка следваща година миналогодишните летни разписания стават тазгодишни зимни. Вечерно време, в събота и неделя интервалите са ужас, без метрото, петицата, 280 и 94. На всичкото отгоре в София и такситата са проблем, масово отказват по-къси курсове. Въобще единствено в Бургас и в Плевен транспортът е на ниво, като в Плевен проблемът е, че тролеите спират рано, към 10 и 15.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 01.09.2022, 17:22:01 »
Стига с тези прософилски глупости, Лъчезаре, вече е прекалено....

20
Няма ли как големите почивки да са извън пик - примерно между 10 и 11 и преди четири и половина или след седем и половина вечерта? А че вечер графика става разреден до безобразие проблемът е от години и няма какво да се коментира, като изключим метрото, трамвай 5, автобуси 280 и 94. Примерно към осем и половина от пет тролея по която се сетите линия четири са за гараж. Ако трябва, ще има три дневни смени, не само две. Има даскала втора смяна, чиито часове свършват късно, работещи (не само по моловете) до девет и половина - десет, оставете ги тези по кръчмите и дискотеките, макар че и те не са за пренебрегване. Не са малко и влаковете, автобусите и самолетите, пристигащи късно. А събота си е направо делник, неделя иди дойди.....

Pages: [1] 2 3 ... 216