И Цитаро, и Лайънс Сити, и Соларис са фрашкани с нескопосани работи и простотии, сбъркани още при проектирането им.
Сигурно е така, но такова мнение може да изкаже човек, който има ежедневен досег с тези автобуси, а не човек, работещ на другия край на света.
Иначе не мога да си обясня защо, дори в Западна Европа, се купуват толкова масово китайци...
Заради парите, естествено. Китайците може всичко да са, но не са глупави. Знаеш, че навсякъде всичко е по ЗОП-ове. И сертификат за европейски произход ще ти изкарат - в Унгария да не е само Габор Селеш да прави. Има една компания BYD, която има завод в Унгария и Габор може да и диша пушилката. И оборот ще докажат чрез многото доставки за Африка и Латинска Америка, къде финансирани чрез заеми пак от Китай, къде чрез дарения....И необходимата гаранция ще ти впишат, по документи по-дълга и по-добра от тази на електрическото Цитаро. Също не е проблем да намерят някой като Гришата, който да им ги пласира, включително и чрез рушвети. Но това и старите европейски фирми го правят. Накрая и цената ще ти свалят, особено ако става дума за повече бройки...Сетне колко ще изкара батерията и шасито няма значение, само да покрие гаранцията и заложения ресурс.....Това не е Америка, където и с търг, и без търг може да си избереш каквото искаш, без значение на цената, стига да е американско или канадско...
С други думи, когато комисията сравнява черно на бяло офертите, няма как да каже - въпреки всичко Цитарото е най-хубаво, избираме него, дори и да са изцяло чистокръвни стари германци. Радо знае кой бълва помия във форума, ама знае също колко е трудно при обявена процедура за доставка да се елиминират китайците, без да се сложи на ръба някое условие, което да се квалифицира като дискриминационно, съответно да доведе до обжалване и анулиране на търга. Иначе и на мен не ми харесва една нищо и половина компания от Уинипег, с нейните недодялани каруци практически да стане Икарусът на Северна Америка, че и двуетажните удари, в това число и в Европа. Както не особено читавата бразилска стока Маркополо да е Икарусът на цяла Латинска Америка, китайците на Азия, Африка и Куба, но....В Европа поне има повече диверсификация...