Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 253
1
Открили са първата линия 13 станции от солунското метро, в тестов режим. С пътници ще работи уж от началото на следващата година. Също са подписали договор за 250, вероятно китайски, електроавтобуса за Атина и Солун.

2
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: Yesterday at 10:13:35 »
Проблемът е, че в България много лесно дават книжки, няма никакви по-специални изисквания и ограничения по отношение на младите шофьори, да не говорим, че изкаралите "курса" и изпита извън София я са виждали трамвай на картинка, я не. В резултат редовно се чудите как да преместите паркирани в габарита на трамвая коли. На всичкото отгоре в такива случаи милиционерчетата приемат хипотезата, че трамваят е виновен, удряйки спряла или паркирала бракма. Дори повечето от тези зеленчовци имат само категория Б - следователно хал хабер си нямат как се спира 30 и кусур тона трамвай. Но да оставим трамвая - масово коли карат хора, които просто не могат да карат. Едно време курсовете си бяха сериозни, между три и шест месеца, имаше и вътрешен изпит преди този пред КАТ. Затова да го направят първата година каране само с придружител над 25 години и пълна книжка, сетне пак на изпит, после можеш сам, но с ограничения, поне още една година, след което още един изпит, за за станеш пълноправен шофьор. А идете вижте как се изкарва книжка в Скандинавия. Ама нали сме в ЕС, та хората са принудени да ни признават дори купените книжки.

3
И Цитаро, и Лайънс Сити, и Соларис са фрашкани с нескопосани работи и простотии, сбъркани още при проектирането им.
Сигурно е така, но такова мнение може да изкаже човек, който има ежедневен досег с тези автобуси, а не човек, работещ на другия край на света.
Иначе не мога да си обясня защо, дори в Западна Европа, се купуват толкова масово китайци...
Заради парите, естествено. Китайците може всичко да са, но не са глупави. Знаеш, че навсякъде всичко е по ЗОП-ове. И сертификат за европейски произход ще ти изкарат - в Унгария да не е само Габор Селеш да прави. Има една компания BYD, която има завод в Унгария и Габор може да и диша пушилката. И оборот ще докажат чрез многото доставки за Африка и Латинска Америка, къде финансирани чрез заеми пак от Китай, къде чрез дарения....И необходимата гаранция ще ти впишат, по документи по-дълга и по-добра от тази на електрическото Цитаро. Също не е проблем да намерят някой като Гришата, който да им ги пласира, включително и чрез рушвети. Но това и старите европейски фирми го правят. Накрая и цената ще ти свалят, особено ако става дума за повече бройки...Сетне колко ще изкара батерията и шасито няма значение, само да покрие гаранцията и заложения ресурс.....Това не е Америка, където и с търг, и без търг може да си избереш каквото искаш, без значение на цената, стига да е американско или канадско...
С други думи, когато комисията сравнява черно на бяло офертите, няма как да каже - въпреки всичко Цитарото е най-хубаво, избираме него, дори и да са изцяло чистокръвни стари германци. Радо знае кой бълва помия във форума, ама знае също колко е трудно при обявена процедура за доставка да се елиминират китайците, без да се сложи на ръба някое условие, което да се квалифицира като дискриминационно, съответно да доведе до обжалване и анулиране на търга. Иначе и на мен не ми харесва една нищо и половина компания от Уинипег, с нейните недодялани каруци практически да стане Икарусът на Северна Америка, че и двуетажните удари, в това число и в Европа. Както не особено читавата бразилска стока Маркополо да е Икарусът на цяла Латинска Америка, китайците на Азия, Африка и Куба, но....В Европа поне има повече диверсификация...

4
В интерес на истината е участвал в антикомунистического въстание 56та година, когато влизат съветски войски и е било жестоко. Затова и сега в Унгария ако ги питаш нещо на руски (въпреки, че всички по-възрастни унгарци го говорят) може и бой да ядеш....Аз така преди 25 години, при първото ми отиване там, нещо се обърках по рейсовете и попитах на руски, но жената ме подминава..Обаче като чу, че съм от България, се върна от пет метра и ми обясни. Но каза никога да не говоря в Унгария на руски, ако не знам друг език, да кажа на български, те ще ми обяснят на руски.

5
В Хонолулу, на Хавайските острови..

6
11Г5 е.

7
Виж, аз също съм софиянец, роден съм и съм израснал в София, две висшета завърших в нея, 12 години и работих. Еми не ми е приятно да ме е страх толкова години вечерно време да излизам по улиците, за разлика от където съм в момента. Също като стъпя на тротоара всяка плочка да си има собствено мнение въпреки милионите, които се наливат за ремонт. Същото се отнася и за подлеза пред гарата примерно, там колко се наляха, самата гара също...И всички подлези извън метромрежата...И още примери бол, които докарват на който се сещате голям град в Латинска Америка, а не в Европа. Да не подхващаме непрекъснато блъснатите хора, включително деца на пешеходните пътеки от пияни и дрогирани пишман-шофьори със скъпи коли. Помията едните сами си я правите, а другите я търпите, понеже "мен какво ме засяга"....Въпреки метрото задръстванията не намаляват, а в момента точно летя с трамвая покрай безкрайните колони от коли....

8
София, освен че е с най-отровния въздух, и иначе си е една засрана кочина, 37 години съм живял в нея, та трудно ще се убедя в противното. Казвате, че е най-добре, понеже "парите са там". Обиколил съм всички градове и най-добре може би изглежда Плевен, включително и като транспорт. Историческият музей е може би уникален за цяла България, все като ходя, там ходя. Софийският НИМ в Бояна направо бледнее и не става за нищо. Иначе най-добрите пари не са в София при програмираджиите (те вече работят от къщи от други градове и това край вече, няма да се промени, и то основно за чужди фирми), а при канадците в Челопеч и при съседите им в Пирдоп, както и при белгийците в Девня. Но всички тези локации са също с гаден въздух...Докато в Пловдив примерно го обръщат на Китай и Виетнам - работа бол, но са отишли там да ползват евтина работна ръка, та да плащат жълти стотинки....
То и в Ню Йорк, Сиатъл и Сан Франциско има работа и пари, но това не ги прави по-малко кочина. И по начало навсякъде, където има работа и пари, наемите на апартаментите са убийствени дори за тези пари, а за купуване да не говорим. То затова хората категорично отказват да се връщат в офиса. В България отделно се разсъждава дърводелско - каруцарски, в смисъл такъв, че едно е на чичо ви Благо офисът да му е в София, а съвсем друго да е в Пловдив примерно. Навремето на бившия ми шеф някакви американци не са му дали права да им предлага софтуера само защото по него време офисът на фирмата е бил в Пловдив, по-късно го е преместил в София.

9
Ако е от тези, дето протестираха преди две-три седмици, е ясна работата какъв е...Протестиращите бяха от няколкото едри латифундистки арендатори за цялата страна, дето прибират всичкото евросубсидии за земеделие, като естествено работниците им също се включиха в протестите...Сега с въглищата и мариците е същото - там се влиза само с много дебели връзки. Има например една леля, която взема над 4 бона и седи в луксозен офис. "Работата" и е да натиска две копчета за пускане на турбините, когато и се обадят да го направи, през другото време дим байрям....

10
Да си най-добрият сред двойкаджиите не е повод за гордост. Едно време, като ходех по екскурзии, все минавах през Димитровград, Пирот - най-бедната част на Сърбия. И въпреки всичко, дори екскурзоводите ни обръщаха внимание, се виждаше основната разлика с България - именно, че земята се обработва, а у нас повечето е пустеещи поляни, като махнем обработваното от няколко ченгеджийски арендатори с трактори и комбайни за по 500 бона, купени с евросубсидии....

11
Този си е внасян официално, другият, Икарус 60 не е, какъвто екземпляр се появи в един двор до моста на гара Искър.

12
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 02.10.2023, 07:38:24 »
Една на старата автогара в Габрово, заедно с ЧавдарМ6* и Икарус 31.

13
Вярно е, имам и унгарци в екипа, работили там едно време. Наистина сега търсят и вземат СиЕнСи оператори, като с предимство назначават от бившите работници. Което не променя нещата....китайските глупости са си привнесени и не знам кой може да ги оправи. И надали е успокоение, че в Европа в момента, заявявам най-отговорно, не се произвежда абсолютно никакъв читав автобус. И Цитаро, и Лайънс Сити, и Соларис са фрашкани с нескопосани работи и простотии, сбъркани още при проектирането им. Не мога да разбера дали инженерите толкова си могат или го правят нарочно, понеже от меринджейлъка или маркетинга ги натискат да рашват нововъведенията. Но откакто свикнах в завода и ми се изясни картинката, просто не могат да ме излъжат, ако че не съм инженер. Скоро пратих по дяволите една оферта за работа от Сименс в Монреал, понеже точно тях много добре ги знам каква сган са и как се отнасят с хората си като с добитък. Иначе примерно Денис Енвиро си заслужава наистина, признавам го, въпреки че го прави конкуренцията.

14
С китайците. Недодяланите не се произвеждат, били са само някаква еднократна специално поръчана манджа за военните. 

15
Унгарците са спечелили търг за пет електрички за Шчечин, побеждавайки Ютонг. Ще бъдат за първи път с изцяло затворена кабина, също с Уай-Фай и USB портове, но няма да имат тикет система, защото в града транспортът е безплатен за всички. През февруари са дали също два, но с две врати, на осемгодишен лизинг в немското градче Майнинген.

16
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 30.09.2023, 21:47:11 »
Мишо, в София канадско в такива случаи пускаме временно автобус и си оправяме трасетата, а не се чудим с наличните трамваи и с известните лайняни трасета какъв бъркадан да направим. За 27 добре, щом реално се предпочита, нека да остане само той, в крайна сметка не е нужно толкова много трамваи да се въргалят по Ботев. Пак казвам, не може да направим връзки от навсякъде за навсякъде, за всички баби, на които им е неудобно да се прекачват. Колко километра са от гарата до Първа работническа? Няма и един. А от Триъгълника до бившия завод Осми март? Най-много два. Друг е въпросът, че и към Илиянци е пълен патреш и е отдавна за основен ремонт. Също по Стамболийски към Западен парк. Нямало пари. Има пари, но няма да има за крадене. Навремето един твой колега казваше за чешките, още първата доставка, когато бяха почти нови:"Пуснаха ги по ония разбити линии нагоре към Кръста и им е*аха майката." Това когато стана онази голяма беля и приключи с българските трамваи там. Относно тройката, знам за споровете дали при сегашната ситуация е нужно, но специално в случая каквито и врътки да правят, единственото решение е, след като случая с Пиротска вече е приключен, да се разбие отново по Симеон / Хайдут Сидер и да се конвертира, съответно 20ката да стигне до Захарната.  Няма да е за първи път - през 87а направиха основен ремонт на тясното трасе към Гео Милев и още след няма и година го разбиха, за да стане нормално. Иначе безценната връзка на Орландовци с гарата навремето, при най-многото трамваи на линия, беше единствено трамвай осмица, който си беше нередовен за тогавашните мерки - на 15 минути пик и на 20 извън пик. Също рейсове 21 и 22 са до гарата, интервалът им бива за селски линии, стига да са в синхрон. А и от Козлодуй до гарата не е много да си го ходиш, стига да нямаш багаж или да не си с бастун.

17
Имали сме, и то много из ДАП-овете. Даже сме пускали е снимка много назад, сега не мога да ровя, как точно един такъв тръгва от пл. Възраждане за някъде. Но не с такава боя, нашите са били синьо-бели и червено-бели. Там е имало и междуградска автогара, чак до края на 70те, преди да я преместят на Овча Купел.

18
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 30.09.2023, 08:47:03 »
Аз бих направил седмицата Борово - Обеля, изцяло с Песи, шестицата Иван Вазов - станция Хан Кубрат, четворката беше по-добре, без да обикаля през гарата, единицата дава фира, 27 също не съм сигурен колко е необходим.

19
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 30.09.2023, 08:40:11 »
Е нали го съкратиха, но бабите вдигнаха врява до небето и пак го върнаха. Също не е нужно трамвай осмица да се движи до Света Неделя. И още куп други подобни дублираници.

20
11M4 в Разград, уж. Не знам реално дали е там, не съм ходил. И един 11М3 с прозорци на покрива, не знам къде.

Pages: [1] 2 3 ... 253