Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 197
1
Разни / Re: Коронавирус
« on: 23.10.2021, 16:40:38 »
 Ако имаш предвид Северна Корея - да. Но за Китай е точно обратното - най-капиталистическата държава, еднолично управлявана от "комунисти". Дори няма пенсионна система, медицинското обслужване се плаща, после застраховката ти покрива масрафите.

2
И при мен дойде книгата, наистина си заслужава, постарали са се. Данни за доставките има, но са разпиляни вътре в текста, не са в таблици като книгите за Икарус. Дразни ме, че има много реклами, но няма друг начин за да се получи добра цена.

3
Разни / Re: Коронавирус
« on: 20.10.2021, 15:29:49 »
Тъстът вчера е дал положителен тест. Засега го кара леко, личната лекарка му е изписала лекарства, но му е казала: Петко, не се заблуждавай, тия ваксини нищо работа не вършат. По тоя повод една семейна приятелка каза "Божееее, как може да има такива доктори?"
Иначе нормалният живот го няма вече никъде, за съжаление - нито в Гърция, нито в Германия, нито в Австрия, нито в Англия, нито дори в Швейцария, за САЩ и Канада пък да не говорим, в момента съм свидетел, също и в Австралия.....За Скандинавия не знам....Но никъде не е така "хубаво" и нормално, както преди години......

4
В момента още всичко си е на старата автогара, понеже собственичката е обжалвала решението на общинския съвет - и приетия вариант не я устройва. Старата автогара иначе все едно бомба е паднала в нея....

5
От младите ми туристически години най-неприятното беше отдалечеността на гарата и автогарата. Уж имаше нещо като синхронизиран ГТ, но това ми коства изпускане на последния влак за София, тъй като македонският шофьор  - магаре закъсня от Попина лъка. Видях, че новата автогара е на трето място- до кръстовището със стария главен път 1. Не мисля,  че изборът е добър и наистина е далеч от центъра за мащабите на Сандански. Може би за повечето пътници от околните села центърът е по-удобно място,  само пътуващите към Благоевград и София го отнасят. Ако собственикът предлага безплатен шатъл, това ще е перфектно,  стига синхронът да не е както преди години. Другият вариант е селските линии да спират на новата автогара - само тези за Лиляново и Поленица не минават и бездруго оттам.
Всъщност в Сандански не се ли рентира маршрутка до новата автогара и гарата? Или гарата не е това, което беше?
Маршрутът на тази маршрутка - рейсче е идеален, но проблемът е, че са само 6-7 курса дневно, само когато има влак. Това принуждава цехаджиите да организират ведомствени автобуси. А едно време по него през пет минути се движиха съчленени автобуси, пълни. Решението е просто като фасул - отново рейсчето да е на 15-20 минути целодневно, плюс да се възстанови още една линия покрай новата автогара, която да е до парка или до Поленица, също на приличен интервал. Старата автогара е с предписание за закриване, да не говорим, че откакто продадоха плаца пред нея за Била, там кола не можеш да обърнеш, да не говорим за автобус. Гарата също е пълно мъртвило.

6
Изследване относно доставките на 280 в Русия, по градове и по години, един 280 за Турция, пак там 86та и 260 в Нигерия. В Русия дори много малки градчета са получавали съчленени, докато някои по-големи са били само на ЛиАЗ.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 14.10.2021, 00:40:21 »
Владо, запознат съм, че дълго време беше без работа, но внимавай - Хеликон хич не са читав работодател, изцеждат хората, плащат малко, казвам ти го от личен опит. Данчо Панайотов държи хората по 12 часа прави, понеже смята, че "Седнал човек - заспал човек - заспал човек - умрял човек". Гинка, жена му, също е пълен катил. Жена ми преди 10 години работи на същото място, бяха много доволни. Но аз лично отпрах едно оплакване в инспекция по труда за стоенето прав по 12 часа. Разбрали са отнякъде кой е подал сигнала, та почнаха да и тровят живота, накрая я принудиха да напусне "по взаимно съгласие". Удържаха от заплатите пари заради някакви ревизии, че уж някой бъркал в касата, крадял книги и ги продавал на Славейков. Така че по-скоро търси друг вариант....

8
Кой е виновен, че в България не е така, а трябва да е така?

9
Напротив, плащат. Шофьорите, независимо че карат с техните си коли, накрая получават заплатата си с фиш и удържани данъци.

10
Един 256 в Йемен, между Аден и Ал Мукала, произведен 88а или 89та.

11
Разни / Re: Коронавирус
« on: 07.10.2021, 15:26:43 »
Хората не искат да се ваксинират, понеже из фейсбук се ширят разни теории, че във ваксините имало чипове, че това бил белегът на сатаната и прочие глупости. А в действителност цялата ми рода на село и по Сандански, отделно някои и от софиянците, прекара Ковид, кой по-леко, кой се наложи да лежи в болница, братът на дядо ми почина от Ковид, и го погребаха запечатан, ако че беше на 90 години. А че се появяват и странични ефекти от ваксините е отделен въпрос...

12
Ей, спрете се с тия глупости, бре.....Естествено, че ще казват, че в ДАП-овете е било по-хубаво, след като в тях и шофьори, и механици, си правеха каквото си искат, по цял ден хайлазуваха по автогарите и работилниците, пиеха в работно време, шофьорите си прибираха паричките в джоба, без да дават билети....А ремонтите бяха през куп за грош, колкото рейсовете да могат да вървят.....А точно пък БДЖ да се дава за пример и да не се допускат други превозвачи е направо върхът на глупостите....Напротив, да се свършва по-скоро с тая хранилка и купчина разнебитени бракми и да се появят алтернативни превозвачи. Гръцките железници бяха абсолютно същата цигания, докато накрая не ги принудиха да се продадат. Точно Фликсбус и Убер са изключително полезни и както в нормалните държави ги има, би следвало да ги има и в България....КТЕЛ в Гърция и те оперират с частни оператори, за разлика от едно време....Ако знаете какви раздрънкани бяха гръцките междуградски автобуси през 90те... .Вижте на Bus Memories Greece....Не гледайте тези, с които идваха туристите.....

13
А видя ли от каква пластмаса му беше направена облицовката вътре, как панелите бяха издути и поставени на криво? И арматурното табло много наподобяващо това на ГАЗ-ка, с много метални ЦК ключета....Аз също имах възможността да се докосна на панаира до въпросния тъмночервен тролей.

14
Иво, за не знам кой път говориш все едно става дума за шашлици, кебапчета и панаир. Знаеш ли в какво състояние бяха ДАП-овете през 90те? Мои съученици от испанската ходеха на екскурзия в Мелник с редовен влак и с ДАП-аджийски рейс. Аз не ходих, понеже родителите ми са от този район и съм бил хиляда пъти. Като се върнаха, ме питаха: Павка, кви са тия вашите рейсове покрай Сандански, като че ли всеки момент ще се разглобят? Да не говорим, че на връщане рейсът закъснял (нещо напълно обичайно и масово явление тогава), изпуснали влака, та се наложило да се върнат в Мелник и да спят още една вечер там....Казах им, че закъсненията, рейсовете за отпадъци са си нещо съвсем обичайно за този "ДАП", отделно често се случва автобусът и да не дойде въобще. Само дето билетите бяха адски скъпи, а вътре в петък и неделя беше буквално без въздух.....Шофьорите масово си прибираха паричките в джоба, без да дават билети...Главата си залагам, че и по другите дапове не е било много по-различно, с малки изключения. БДЖ също сами си изгониха пътниците със закъснения, бавна скорост, отменени влакове и не на последно място вагони и електрички за скраб. Отделен въпрос е, че частниците реват крокодилски сълзи, защото не казват, че получават дотации или субсидии за такива нерентабилни селски линии....Сега, че по селата няма хора, няма, но държавата ги изгони....Какво по-хубаво от това да си живееш на село и да работиш дистанционно за голяма световна компания, вместо да плащаш по две хиляди долара наем в Канада или в Германия? Ама в нашите села няма доктор, няма магазини, няма услуги, няма кино, няма рейс........Да не говорим какви са българите.....Преди 25 години, когато селата бяха все още сравнително живи, баба ми, Бог да я прости, с диабет тежка форма, на инсулин, трябваше да отиде в съседното село да си вземе от аптеката инсулина и лекарствата. Изпуснала рейса, следващият беше чак на другия ден сутринта...Тръгнала пеша, шест километра, в горещината, поне десет коли са минали покрай нея и никой не я е качил!

15
А една елементарна карта/схема на мрежата има ли? Щото аз не намерих. Как ще разбереш кое къде отива?

16
Лъчо, вече минаха 30 и кусур години от промените, има възможност да се види всичко, ей, не се научихте да правите разлика между направеното и сделаното....
На ГРАС Сараево сайтът им е пълен патреш, не е обновяван от години, не знам кога ще си въведат маршрутите и разписанията по нормален начин....Отделно многото линии "рядко щастие", с по два курса на ден, плюс никакъв транспорт до летището...

17
Ако решат да ни закрият, Стефане, ще се повтори историята с Песа. Не сме съвсем 100% Волво, но по-важното в случая е, че фирмата е квебекчийска, а Квебек е най-комунистическата провинция в Канада, отделно Квебек в момента управлява Канада - как си представяш няколко хиляди на улицата? И държавата, и провинциите наливат огромни ресурси в МГТ, въпреки съпротивата на консервативни граждани и партии "защо да се дават пари от моите данъци за транспорт, след като аз си се движа с колата?". Конкурентите от Ню Флайър, с техните изделия от кабинета по трудово, и без това не им е много до канадските  градове, понеже практически са завзели САЩ. За съчленените автобуси е напълно вярно, особено ако двигателят е отзад - съчлененията са сложни, скъпи и създават страшно много експлоатационни ядове. Иначе и нашата електроника е ужким европейска, ама само ужким. Точно когато от "Мерцедес" закриха завода на Орион, наляха тонове бистра водица в нашата мелница - поръчките за Торонто и Монреал се увеличиха неимоверно....

18
Заводът, в който работя, е произвел повече от един модел, и то без да броим съчленените. И е класи над Цитарото. Задай си въпроса защо не могат да го продават в Америка, не че не им се иска, напротив. Защото заложеният му ресурс е 7-9 години. Тук ако на пътя се появи  рейс, между вътрешните панели на който са натъпкани хартийки, за да не дрънчат, дупе да му е яко на човека, който е разрешил да излезе. Остави нашия завод Nova Bus, виж примерно двуетажните Денис Енвиро....Цитарото, между другото е по .....италиански образец, виж предния панел с двете странични малки прозорчета....както и нашия аквариум от края на 70те. Даже 0 305 и 0 405, както и еквивалентните им МАН-ове не са проектирани от Мерцедес и МАН, а и двете поколения са дело на хамбургската проектантска фирма Фалкенрайд, известна още като ФФГ. Проектите са спуснати на автобусостроенето "отгоре", дори и в двата случая фирмите са се запъвали и не са искали да ги приемат, щото трябвало да теглят много големи кредити с цел подготовката на серийното производство, а в действителност са искали да развиват техните си модели.....
.

19
Ако мислите, че Цитарото е мерило, еталон и нещо кой знае какво като автобус....Нищо  подобно. Съвсем стандартна, средна хубост ширпотреба....Освен това, не само то, всичките са фрашкани със супер скъпи платки, електроники и.т.н., които се правят за стотинки в Китай. Съвсем умишлено влаганите бързо износващи се части са си отделно....Вече две години ще стане откакто работя в автобусен завод, та ми е ясна работата...

20
Сараево са си поръчали 25 съчленени трактора Беларус, и то от тези с извратения дизайн, изкопиран от една фалирала преди години холандска или белгийска фирма за двойно съчленени БРТ автобуси. Будали.....

Pages: [1] 2 3 ... 197