Author Topic: Градският транспорт в Румъния  (Read 81759 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #240 on: 27.01.2020, 08:58:59 »
През декември е приключила доставката на 50 тролейбуса Соларис Тролино 18 в Клуж Напока. С новите тролейбуси ще бъдат електрифицирани сегашните автобусни линии 23, 33, 34 и 48, както и ще бъде удължена съществуващата тролейбусна линия 7 без играждане на нова контактна мрежа. Кога ще ги стигнем румънците...

Повече информация: https://www.trolleymotion.eu/trolleynews/beitrag/?id=8667

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #241 on: 10.03.2020, 14:33:31 »
Галерия с исторически снимки на трамваите и тролейбусите в Констанца, 1991г. Източник:  https://garciacalavera.ro/tales-of-the-past-unique-photos-of-constanta-tram-and-trolleybus-in-1991/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #242 on: 10.03.2020, 16:09:41 »
Все пак в Румъния бяха закрити няколко трамвайни и тролейбусни системи и е спорно доколко могат да служат за пример.  :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #243 on: 12.03.2020, 10:59:24 »
Град Васлуй възстановява тролейбусния си транспорт. През юни са започнали първите тестове по възстановената и удължена единствена тролейбусна линия. Освен нова контактна мрежа е изградено и чисто ново тролейбусно депо.
3 години след недотам успешното възстановяването на тролейбусния транспорт във Васлуй се пристъпва към реализацията на първото му разширение. Предстои закупуване на 10 единични тролейбуса и разширяване на контактната мрежа по европейска програма.
Още от откриването тролейбусите са се движили епизодично и за кратко. Първо поради несъответствие в напрежението (въпреки новата КМ са оставени старите ТИСове, които са били на 750 V), а след като този проблем е решен са започнали технически проблеми с доставените от Залцбург Греф унд Щифт.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #244 on: 29.03.2020, 00:48:48 »
Икарус бутилчар и ДАК, снимани през 1984г.:




Интересното е, че румънците още тогава са прилагали технологията с поставянето на газови бутилки, и то доста масивни. Не се знае обаче колко са изкарали така. Във Варна с доста по-малки бутилки покривите на някои Икаруси поддадоха и каросерията се огъваше.

Източник
www.europeana.eu
« Last Edit: 29.03.2020, 00:52:40 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #245 on: 31.03.2020, 22:37:03 »
Букурещ са подписали договор с турската фирма Бозанкая за доставка на 100 единични тролейбуса с автономен ход до 20 км. Договорът е на стойност 44,5 млн. евро и предвижда тролейбусите да бъдат доставени между ноември 2020 и февруари 2022.

Медиаш са подписали договор за доставка на 3 нови тролейбуса Соларис Тролино 12. Предижда се и рехабилитация и разширяване на контактната мрежа в града.
« Last Edit: 18.06.2020, 15:17:22 by Sofia »

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #246 on: 03.11.2020, 18:02:20 »
Не знам дали е коментирано, но от вчера в Клуж-Напока са въведени в експлоатация 4 нови тролейбусни линии 2,10,14 и 23. Мисля, че догодина предстоят и 9,33,34 и 48.
« Last Edit: 03.11.2020, 19:30:55 by KillKill »

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 471
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #247 on: 25.11.2020, 10:05:22 »
И в Румъния май ще има втори град с метро след столицата Букурещ. https://seenews.com/news/romanian-govt-approves-1-bln-euro-project-for-subway-train-lines-in-cluj-napoca-721978

Offline gintaras

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
Romania , Brașov trolleybus 2020


Romania , Cluj-Napoca trolleybus 2020


Romania , Timişoara trolleybus 2020

Offline gintaras

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #249 on: 07.02.2021, 14:38:05 »
Romania , Timişoara tram 2020


Romania , Bucharest tram 2020


Romania , Bucharest trolleybus 2020


Romania , Bucharest metro 2020

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #250 on: 10.02.2021, 15:17:19 »
Нещо интересно от Клуж-Напока: програмата на училищните автобуси се завръща от понеделник. Кметството и КТП Клуж-Напока закупи 10 нови автобуса за превоз на ученици.

Quote
С началото на часовете на февруари учениците от началните класове на Клуж ще получат безплатен транспорт отново до и от училищата, където учат, чрез програмата на училищния автобус - проект, реализиран след процеса на участие в бюджетиране. 16 автобуса ще обслужват 14-те маршрута в общината, поемат учениците от градските квартали и ги водят в училище.

Клуж-Напока и Кметството на КТП наскоро придобиха 9,1 10 м училищни автобуса за ученици, тип IVECO DAILY FENIKSBUS. Те отговарят на всички европейски правила в областта, за да дадат на учениците от Клуж най-добрите транспортни условия.
2 ще влезе в обръщение от понеделник, а останалите ще влязат в пътеките по пътя след приключване на необходимите правни процедури.
Местната полиция все пак ще гарантира наличието на поне един местен полицейски служител във всеки училищен автобус, за да могат учениците да пътуват до училище в пълна безопасност.

Достъпът на студентите ще се осъществява само през входната врата и са монтирани диспенсъри за дезинфектант. Местните полицаи ще оказват помощ на децата по пътя нагоре / надолу и на пресичането на улицата, след което са поети от учителите. Във всички транспортни средства ще бъде задължително носенето на предпазната маска.

От началото на проекта до днес над 180.000 ученици са транспортирани с училищни автобуси. 14-те маршрута за студентски транспорт може да разгледате подробно на този линк: http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/transport-elevi

За новите автобуси:
- капацитетът за носене е 33 седалки на фиксирани седалки + 1 шофьорска седалка + 1 придружаващ стол - сгъваем. Седалките са тип Smartline и са оборудвани с прибиращи се предпазни колани, 3-точкови закопчалки, облегалка (с изключение на последния ред), подлакътник от страна на пътеката, помощни дръжки на ъгъла на седалката от пътеката, поддържаща дръжка хоризонтална на седалката на прозореца. Седалките в пътеката са странични. Всички столове са оборудвани с интегрирана облегалка, тип възглавница, странична поддръжка и защитна тръба на контура.
- мощността на дизеловия двигател е 132 kW (180 HP), с норма на замърсяване ЕВРО VI етап D
- автоматична скоростна кутия с 8 + 1 скорости
- дължината на автобуса е 9,1 м
- спирачна система оборудвана с ABS, EBS, ESR
- отоплителна система през студения сезон на салона, кабината и де-подплатата на предното стъкло
- климатична система за горещия сезон
- естествена вентилация през страничните стъкла и през 2-те въздушни люка
- атермични странични стъкла с цветово изкушение
- интериорна осветителна система за салона с LED лампи
- 2 врати, както следва: 1 предна дясна врата за достъп, оборудвана с дистанционно отваряне / затваряне на система и врата 2, използвани в случай на аварийна ситуация
- студентски транспортни табели с LED осветление-2 броя (1 предни + 1 задни)
- усилвателна станция
- Радио - диск и микрофон
- система за видео наблюдение на закрито и открито
- бордов компютър с мултифункционален дигитален дисплей
- компютърна система за управление и електронна диагностика чрез КАН мрежа (SIDGE)
- GPS система за проследяване на превозни средства
- Wifi система
- 16 USB тапа, монтирана на страничната стена между столовете, за зареждане на мобилни устройства.

Цената на автобус е 625.000 леи / бр +ТВА. Това е модерен автобус, оборудван с оборудване, което има най-съвременни функции. Гаранционният период е 5 години или 250.000 км (кое условие е изпълнено първо).

Източник на снимките и преводът (машинен е, но се разбира) - фейсбук страница на кмета на града - https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/3761260127296118


Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #251 on: 23.03.2021, 18:45:58 »
Eто какви машинки ще се движат скоро в Плоещ. :fan:
Едната снимка е на път за Чехия, а другата е в Пилзен, където се чака за електрическо оборудване.

Източници:
TransPloieşti
pmdp_region.
http://trollino.mashke.org/

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6938
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #252 on: 23.03.2021, 20:06:49 »
Eто какви машинки ще се движат скоро в Плоещ. :fan:
Едната снимка е на път за Чехия, а другата е в Пилзен, където се чака за електрическо оборудване.

Източници:
TransPloieşti
pmdp_region.
http://trollino.mashke.org/

На втората снимка, даже се вижда един от Софийските. :)

Offline Михов

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #253 on: 23.03.2021, 22:39:13 »
Икарус бутилчар и ДАК, снимани през 1984 г...

Интересното е, че румънците още тогава са прилагали технологията с поставянето на газови бутилки, и то доста масивни.
Чаушеску 1984 г. беше решил Румъния да е максимално независима икономически, беше постигнал някаква форма на автаркия, с цената на страшна мизерия за румънския народ. Поради това, че Румъния имаше сравнително малко петрол (заради добив края на 19 и през целия 20 в., въпреки че за европейска страна пак не беше малко) и доста повече природен газ, градският транспорт в големите им градове беше газифициран.
« Last Edit: 23.03.2021, 22:40:57 by Михов »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #254 on: 24.03.2021, 09:08:05 »
Всъщност Чаушеску докара Румъния пред фалит още в края на 70-те години с безумно вземане на заеми и харчене без да мисли как ще връща парите. За да не фалира опита да изплати дълговете в най-кратки срокове с цената на страшна мизерия за народа. :rolleyes: Единствен в соц лагера се оказа пред фалит преди СССР. :rolleyes:

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #255 on: 24.03.2021, 11:14:37 »
...
 някаква форма на автаркия, с цената на страшна мизерия за румънския народ.
...

Какво е "автаркия"
За петрол и природен газ, май си бяха най-добре от братята. Разбира се, изключая големия брат.
« Last Edit: 24.03.2021, 11:22:05 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #256 on: 24.03.2021, 14:43:47 »

Какво е "автаркия"

Най-общо има автаркия, когато дадена държава (в случая) провежда такава икономическа политика, според която държавата си е самодостатъчна и задоволява сама потреблението си. Съответно по всякакви начини ограничава вноса чрез високи мита, квоти и т.н.
« Last Edit: 24.03.2021, 14:45:21 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #257 on: 24.03.2021, 17:10:46 »
Е, благадаря, нали съм чукча писател - сега го видях в уикипедията   :rolleyes:
На български си е направо мръсна дума ... самозадоволяване?
За заемите и дълга, май и тогава и сега ги водим.
« Last Edit: 24.03.2021, 17:12:28 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #258 on: 04.04.2021, 12:24:26 »
Градски автобус Соларис в Крайова от Декември 2019г. с номер (017).Снимката не е много добра (извинявам се за което). :)
Останах с добри впечатления от този град.Имат хубави автобуси Соларис,видях и Ман СЛ222,както и няколко БМЦ. 
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov, on Flickr
Транспортът във Видин

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16331
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #259 on: 04.04.2021, 14:13:54 »
Калниците с четки ли са, ала няколко от Конектата на Карат-С!? Такава екстра май за Румъния основно се слага или поне аз само за там се сещам. Някой има ли представа дали е така, с местното законодателство ли е свързано, или има нещо друго?