Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 559285 times)

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1600 on: 12.11.2019, 08:24:01 »
Хммм, в няколко подобни ситуации ми се е случвало да попадам - оказа се, че засегната страна по някакъв начин е участвала в подобни обсъждани процедури и приемат много лично неодобренията на процесите. Не знам дали случеят е такъв, но за мен е нелепа подобна пламена защита на такива пропуски все едно сме на предизборен митинг... Още повече, че придаваш аргумент точно в тая насока. Не, не съм забравил М2 и точно за това мисля, че е трябвало да бъде взет предвид.

Тука явно само някакви големи разбирачи от всичко има...


В интерес на обективността, от челния ми, скромен опит с държавната и общинската администрация, го има и следния тънък момент - специалистите в дадена комисия обясняват че за конкретното нещо има технологично време, има предварителна подготовка, но в тоталния срив на професионализма на администрацията, председателя на комисията казва (или му е казано) "няма време, действаме" или нещо от тоя род. Което хем е така - той носи отговорността де юре, но пък е бил предупреден и да не вземе мерки...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1601 on: 12.11.2019, 09:59:39 »
Не знам на кой не е ясно че София е дъно на езеро от преди милион, /вероятно/ години, и всичката земя под София не е земя, а пясък, който е силно водопропусклив. Не знам другаде по света да е строено метро в такива условия. Поради тази причина нашето метро няма как да е от най евтините построени по света.

Лондон отдолу е блато, особено в источната част на града, Берлин е дъно на океан от преди няколко стотин хиляди години. Всеки голям град в Европа, освен София, е строен покрай голяма река. Виена, Будапеща и Белград - Дунав, Прага - Вълтава, Париж - Сена, да не говорим и за градовете, намиращи се на сами брега, или под морското ниво като Амстердам, Ротердам, Копенхаген. Как ли са се справили хората? Сигурно са започнали да копаят и като са стигнали водата са възкликнали: "Въх малии! Под паважа има вода! Ми са ко ша праим?!"

Възмущението ми не е от наличието на вода, нито от наличието на забавяне. Възмущението ми е от привидната неадекватност на Братоев и компания. Дали е умишлена или не? И в двата случая е неуместна. Профанизацията не трябва да достига до такива структури, при които от техническите решения зависят човешки животи. Трябва малко да пораснем.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1602 on: 12.11.2019, 10:24:27 »
Пътникът спомена за Метролиния 2, но някак си бързо се забравиха проблемите с археологията в центъра.

Много добре помня че имаше проблеми с археологията на МС Сердика, както и пропадане по време на изграждането на МС Витоша. Това обаче не попречи да се спазят срокове, че и предсрочно ги пуснаха. Сега не е така, има забавяне. Но какво очаквахте, нали видяхте че все още има невъзстановени булеварди, това беше явна индикация че нещата ще се проточат.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1603 on: 12.11.2019, 13:44:40 »
Възмущението ми е от привидната неадекватност на Братоев и компания. Дали е умишлена или не? И в двата случая е неуместна. Профанизацията не трябва да достига до такива структури, при които от техническите решения зависят човешки животи. Трябва малко да пораснем.
Неадекватност (и то опасна) щеше да има, ако предизборно бяха пуснали 1-2 влакчета да кръжат между Красно село и Попа. Май че имаше такива мераци, но Сименс твърдо си държеше на провеждането на тестове.
А това, че е анонсирал проблемите, открити отдавна, в седмицата след, а не в седмицата преди изборите - ами въпрос на манталитет, който не защитавам "пламенно" въпреки подозренията на Северен мраз. Пак повтарям - или трябва да се тръби за всички удачи и неудачи, или само на започването и на завършването на обекта.
Иначе примери за неадекватности на общинската администрация - бол. В момента се сещам за разтегналото се с години поставяне на ретротрамвая (възстановен не с парите и с инициативата на СО). Дълго и оффтопик е за обяснение... В контекста на темата общинска неадекватност ще има, ако продължават да протакат пускането на ТБ7 по новия му маршрут след отварянето на врътката при Одеон.
« Last Edit: 12.11.2019, 13:46:56 by blagun »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1604 on: 28.11.2019, 14:58:29 »
https://dnes.dir.bg/sofia/fandakova-testva-nov-polski-tramvay-puskat-go-po-liniya-18-snimki
А браво. ТМ18 точно има огромна нужда от 30-метрови трамваи. :help:

Ако не знаете, господа и дами, забавяне в строителството на Метрото няма. То ще стане готово точно тогава, когато каже кмета. Министерството на истината работи с пълна сила да заличи старите публикации по случая.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1605 on: 30.11.2019, 13:14:39 »
http://news.bnt.bg/bg/a/bratoev-v-sledvashchite-nyakolko-mesetsa-shche-bde-pusnata-tretata-liniya-na-metroto

Според инж. Братоев до 10-на дни ще завършат станцииите, което означава, че още не са започнали тестовете, но скоро ще започнат  ;)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1606 on: 06.12.2019, 10:14:27 »
https://dnes.dir.bg/sofia/fandakova-testva-nov-polski-tramvay-puskat-go-po-liniya-18-snimki
А браво. ТМ18 точно има огромна нужда от 30-метрови трамваи. :help:

Ако не знаете, господа и дами, забавяне в строителството на Метрото няма. То ще стане готово точно тогава, когато каже кмета. Министерството на истината работи с пълна сила да заличи старите публикации по случая.

Да бе, така ги заличава че мнението което цитираш е заменено от мнението за трамвай :D
А сега сериозно. Каква е тази параноя че някой бил заличавал старите публикации? Публикациите си стоят.

На входовете на Орлов мост вече са сложени бъдещите табели, но все още без схеми. На Попа ми се стори че хората вече минават през подлеза?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1607 on: 12.12.2019, 18:41:41 »
Из хрониките на М3:

1) Орлов мост - оградите са премахнати, лека-полека възстановяват пространството. Преди имало ли е скулптура на мече там?

2) НДК - правят касовата зала. Така и не разбрах къде точно ще бъде трансферният коридор между двете станции.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11203
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1608 on: 12.12.2019, 19:09:08 »
Преди имало ли е скулптура на мече там?

Aууу, двойка! Не помниш ли мечката там?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1609 on: 12.12.2019, 20:52:42 »

Aууу, двойка! Не помниш ли мечката там?

Toq stroej ma kara da zabravja какво е било преди :laugh:
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1610 on: 13.12.2019, 11:40:10 »
На Орлов мост става ужасно - голо пространство и неадекватно измислеби алеи тук-там. не развивайте тезата, че плитко отдолъ има таван на станция, нещата можеха да ги измислят много по-добре. На ларгото горе-долу си взеха поука, макар че си личи че е кърпеж...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1611 on: 13.12.2019, 15:46:20 »
Все пак за пълно възстановяване трябва да се изчака стабилизирането на времето през пролетта. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1612 on: 13.12.2019, 17:56:04 »
Е, да не сме чак такива песимисти, обикновено възстановяване. Нито е по-добре нито по-зле отколкото беше преди.
Те още сега разчистват там. Сигурно няма да чакат пролетта.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1613 on: 13.12.2019, 22:08:11 »
Не знам, но ДАНО не чакат пролетта. Ония ден се намирах на Орлов мост и трябваше да хвана 72 в посока НДК. От подлеза излезнах и тръгвам да ходя към спирката Орлов мост (в посока НДК). Вънка валеше и всичко беше в кал и мизерия. Нямаше къде да мине човек без да прескача локви и да се чуди къде да стъпи и къде не. Дано възможно най-скоро се изгради там тротоар, че хората да не ходят по платното и да се клепат по локвите.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2245
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1614 on: 17.12.2019, 19:09:39 »
От няколко години ходим по едни дъски. Но няма как. Дано по-скоро изградят нов тротоар.

fizik твърде много енергия хаби за плюене на софийската реалност и за идеализиране на Германия. Нека си припомни сагата с Летище Бранденбург в Берлин, проект стартирал точно преди 30 години, веднага след обединението на двете Германии. Идеята за транспортен хъб който да конкурира Мюнхен и Лондон е неосъществена и многократно отлагана - 2010, 2012, 2014, 2017... последната дата която се спряга е октомври 2020 г. Колко скандали е имало през всичките тия години и колко гафове, ако се интересувате, потърсете информация в нета. Или да напиша в темата за летища... Да не говорим че от 7 години има S-Bahn който вози въздух, следователно носи финансови загуби. И хотела който също стои празен и от време на време идват да пускат вода в тоалетните. Така че да не вярваме на митове, никой не е застрахован от безхаберие и гафове.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1615 on: 18.12.2019, 12:17:02 »
От няколко години ходим по едни дъски. Но няма как. Дано по-скоро изградят нов тротоар.

fizik твърде много енергия хаби за плюене на софийската реалност и за идеализиране на Германия. Нека си припомни сагата с Летище Бранденбург в Берлин, проект стартирал точно преди 30 години, веднага след обединението на двете Германии. Идеята за транспортен хъб който да конкурира Мюнхен и Лондон е неосъществена и многократно отлагана - 2010, 2012, 2014, 2017... последната дата която се спряга е октомври 2020 г. Колко скандали е имало през всичките тия години и колко гафове, ако се интересувате, потърсете информация в нета. Или да напиша в темата за летища... Да не говорим че от 7 години има S-Bahn който вози въздух, следователно носи финансови загуби. И хотела който също стои празен и от време на време идват да пускат вода в тоалетните. Така че да не вярваме на митове, никой не е застрахован от безхаберие и гафове.

Пич, не нося розови очила. И да, живея до Берлин и всички тези теми се скубят тук и то с основание. Берлинското летище е един много ярък пример за безхаберие, безгръбначност и нерешителност. Струва скъпо и като немски данакоплатец съм възмутен от липсата на ефективност в това харчене на пари. В същото време обаче това не е причина да оправдаваме пилеенето по-български.

В крайна сметка Берлинското летище е необходимост за града, която е неправилно управлявана. Тролеят на горивна клетка не е необходимост нито за София, нито за България. Берлин не строи летището си от грандоманщина, а от разумна целесъобразност - изваждане на самолетния трафик от центъра на града. БАН преоборудва стар тролей за да сложи чифтето пищови на окъсаната си риза, без да има нито барут нито сачми за тях.

Така че намирам сравнението ти за много неуместно. Логиката с това да се присмиваме за Берлинското летище е логиката за това че на мен ми е добре, когато на Вуте му е зле. Това не е градивно.
« Last Edit: 18.12.2019, 18:23:17 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1616 on: 18.12.2019, 15:42:15 »
Нищо, което да не (ни) е известно до момента, но смятам, че е хубаво да го имаме черно на бяло във форума.  ;)


Quote from: mediapool.bg
Третият лъч на метрото ще се ползва от април-май 2020 г.

Превозването на пътници по първата част от третата линия на софийското метро ще започне вероятно през април - май 2020 г. Това стана ясно от думите на шефа на столичната фирма "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по време на изслушване в общинската комисия по транспорт в понеделник.

В този срок може да бъде официално пуснато движението в отсечката от "Красно село" до пл. "Патриарх Евтимий". Строителството на подземната железница вече е приключило, но влаковете не се движат с пътници, тъй като все още вървят изпитания на автоматичните системи. Те се правят от компанията "Сименс", която доставя влаковете за третата линия и изгражда системите за тях. По договор срокът на изпитанията е 9 месеца след завършването на изграждането. Той вече е към края са за две от станциите, но за други три изпитанията са започнали през август и септември и по договор трябва да приключат през април-май.

За да се пусне отсечката, трябва да са тествани системите в цялата отсечка от 5 станции. Според Братоев е възможно изпитанията да приключат и по-рано, затова той не се ангажирал с официална дата за пускането на метрото от "Красно село" до центъра.

Отсечката от центъра до бул. "Владимир Вазов" се очаква да бъде пусната през лятото.
Все още не е приключило изграждането на станциите от "Красно село" до "Овча купел". Те трябва да са готови в началото на 2020 г., а след това и по тази отсечка ще текат изпитания. При старта на строителството на този участък беше обявено, че той ще е готов през 2019 г. Същият беше и срокът за отсечката от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" (сега ще се пуска на две части).

Сериозни проблеми с подземни води по част от трасето обаче забавиха изграждането на третата линия, а от там и започването на изпитанията.

Кметът Йорданка Фандъкова и шефът на "Метрополитен" от няколко месеца избягват да говорят за конкретни срокове за пускане на линията.

Заради новата линия на метрото, ще се увеличат и разходите на общината за градски транспорт. Очаква се за следващата година сумата да е около 10 млн. лева. Освен това трябва да се осигурят пари за ангажимента за повишаване на заплатите на работещите в транспортните дружества, поет от Фандъкова преди изборите, субсидира се и нощният транспорт (от пускането му през април 2018 г. до края на октомври той е натрупал загуба от 1.880 млн. лева).

Преди около седмица председателят на транспортната комисия Карлос Контрера (ВМРО) обясни с тези увеличени разходи нуждата от вдигане на данъците за автомобилите. Аргументът на Йорданка Фандъкова беше нуждата от инвестиции в екологични проекти и подобряване на градския транспорт.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1617 on: 18.12.2019, 22:20:54 »
От всичко  написано единственото сигурно е, че тестовият срок на Сименс е 9 (девет) месеца и нито ден по-малко.
Това означава, че анонсът през лятото на 2020 да бъде пусната отсечката Орлов мост-Владимир Вазов вече е невъзможен. Не е било обявено станциите Орлов мост, Военна академия, Театрална и Владимир Вазов да са готови, т.е. най-ранният теоретичен срок е 20 септември 2020.
« Last Edit: 19.12.2019, 13:23:49 by blagun »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1618 on: 18.12.2019, 23:38:18 »
От всичко  написано единственото сигурно е, че тестовият срок на Сименс е 9 (девет) месеца и нито ден по-малко.
Това означава, че анонсът през лятото на 2020 да бъде пусната отсечката Орлов мост-Владимир Вазов вече е невъзможен. Не е било обявено станциите Орлов мост, Военна академия, Театрална и Владимир Вазов да са готови, т.е. най-ранният теоретичен срок е 20 септември 2020.
Астрономическата есен настъпва на 23.09, така че е новината си е вярна  :D :P

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1619 on: 19.12.2019, 10:50:39 »
Да не забравяме, че готови станции е различно от готова отсечка. Те станцията могат да я довършват, а през това време да текат тестове.