Author Topic: Велоалеи  (Read 227724 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7020
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #720 on: 14.09.2019, 19:28:06 »
Аз като велосипедист пък ще ти кажа, че нито Раковски, нито Дондуков са провал откъм посещаемост. Провал са откъм безопасност, при това - основно Дондуков.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #722 on: 24.09.2020, 17:40:07 »
София, България – мястото, където се протестира срещу трамвайно трасе и срещу велоалея.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #723 on: 24.09.2020, 18:17:59 »
София, България – мястото, където се протестира срещу трамвайно трасе и срещу велоалея.
Две велоалеи по 2.80 метра- това е множко даже за Ханой.  Идеята за веловръзка на ЦБ3 с планината е добра, но изпълнението следва да отчита всички участници в движението.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #724 on: 24.09.2020, 19:58:50 »
Аз лично не приемам нито един от аргументите на родителите, защото те са подобни на тези, заради които трамваят до Дървеница замина в небитието, а зад всеки един от тях прозира искам да си пътувам спокойно с колата.

1. Децата не могат с тия тежки раници да ходят пеша! - без изобщо да отричам, че раниците са тежки, не мога да не отбележа, че по мое време не бяха по-леки, а нашите така и не купиха кола. Училището ми беше през два квартала също така.
2. Тука минават 5-6 велосипедисти, а в училището учат 600 деца, значи само от училището има 600 коли. - както вече отбелязах, доставянето на детето до портите на училището няма задължителен характер, освен това искрено се надявам, че не всичките 600 деца ходя с отделен автомобил на училище. Плюс това и така да е, в крайна сметка придвижването с автомобил трябва да бъде неудобно, за да се премине към други форми на транспорт. Тази част на София е сравнително добре обезпечена.
3. Децата трябва да минат през термокамерата, преди да ги оставим! - абсолютно съм убеден, че и досега не са чакали децата да минат през термокамерата. Освен това ако на термокамерата тепърва установяваш, че нещо с детето ти не е наред, значи си провален родител.

Освен това ето тук може ясно да се види, че габаритът на велоалеята иначе е зает от паркирани коли, така лентата за движение си е винаги една.

И като цяло всеки в тая държава, който не е съгласен с нещо, вади децата, за да си брани тезата - тука не може волалея заради децата, там не може център за лечение на наркозависими, пък гейовете и лесбийките да се стоят вкъщи, щото децата, пък никой не може да ти казва как да си възпитаваш децата, еле пък да ти ги вземе... Ей от такива работи побеснявам.
« Last Edit: 24.09.2020, 20:03:22 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #725 on: 24.09.2020, 21:32:46 »
Аз виждам в аргументите по-скоро функционална неграмотност, а и хората не казват, че имат нещо против велосипедистите, а против велоалеята в този вид, но предвид, че има паркиращи вдясно не може ширината на платното да бъде така орязана.

Например мен с мотора винаги ме е страх да карам близо до успоредно паркирали и един таксиджия ме беше блъснал с вратата си в „Гоце Делчев“ на 14-ти май, когато бях с червената машина и беше почнала да ми върти номерата с неравномерните обороти и загубата на мощност. Отсечката от „Цар Симеон“, покрай трамвайното трасе, в която върху останалата част на платното има паркирали коли е изключително опасна и както краищата на пешеходните пътеки не се виждат там с колата не смея да развивам повече от 40 км./ч.

За какво мислите са направени лентите със значителна допълнителна ширина спрямо тази на самите коли? За да има безопасен габарит. С тази промяна безопасен габарит няма, а даже са начертани регламентирани места за паркиране, а говорим за слизане и качване на деца.

Друг съществен елемент. Правим веломагистрали с две двупосочни велоалеи от двете страни на булеварда, значи предполагаме голям или с тенденция за увеличаване велотрафик или с други думи няма делник, няма празник. Смятате ли за безопасно деца да слизат на велоалеята, до която между другото има ограда на тротоара и да се придвижват до края на оградата, за да се качат на тротоара по велоалеята, където може да има трафик? Същото се отнася и за велосипедистите. Без всякакво съмнение съществува опасността велосипедист да бъде блъснат от врата. Затова на „Тодор Александров“ между „Ботев“ и „Сердика“ очертанията на велоалеята са едни, но гумените ограничители за най-голямо приближение вдясно са доста по-навътре в лентата.

И при всички тези положения срещу училището се мъдри един некултивиран пустеещ тротоар, който явно не се ползва. Съгласявам се с мнението на Благун. Да има две толкова широки велоалеи от двете страни на булеварда е абсурдно.
« Last Edit: 24.09.2020, 21:35:32 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #726 on: 24.09.2020, 21:56:40 »
София, България – мястото, където се протестира срещу трамвайно трасе и срещу велоалея.
Две велоалеи по 2.80 метра- това е множко даже за Ханой.  Идеята за веловръзка на ЦБ3 с планината е добра, но изпълнението следва да отчита всички участници в движението.
Множко е, съгласен съм. Не отговаря на актуалната потребност. В случая са по-виновни тези, решили велоалеята там да е с такъв габарит, но ситуацията си остава абсурдна.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #727 on: 18.12.2020, 01:50:35 »
Столична Община, велоалеята по Г.С.Раковски пречи на тролейбусите да развиват скорост, особено когато се разминават с други (паркирали) превозни средства. Ограничителите между лентите са изпочупени, защото мястото и габарита на електрическите превозни средства са такива. Платната не могат да се чистят добре. Правете вело алеи там, където има място и средата е естествена. Когато виждате, че предложени проекти не са в действителност такива, както изглеждат на хартия, се премахват. Много закъсняхте с новия вариант на повдигната пешеходна пътека.
------------------------

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #728 on: 18.12.2020, 10:08:57 »
Столична Община, велоалеята по Г.С.Раковски пречи на тролейбусите да развиват скорост, особено когато се разминават с други (паркирали) превозни средства. Ограничителите между лентите са изпочупени, защото мястото и габарита на електрическите превозни средства са такива. Платната не могат да се чистят добре. Правете вело алеи там, където има място и средата е естествена. Когато виждате, че предложени проекти не са в действителност такива, както изглеждат на хартия, се премахват. Много закъсняхте с новия вариант на повдигната пешеходна пътека.

Аз се чудя защо цяла сутрин търчат нагоре-надолу в Столична община, а то било заради това мнение пуснато у ФорумЪт !   :crazy:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #729 on: 18.12.2020, 16:41:53 »
Далеч по-удачна е велоалея по успоредната еднопосочна и без градски транспорт 6-ти Септември.  :)

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #730 on: 29.07.2021, 14:59:28 »
Преди около две седмици по бул. Копенхаген в Дружба 2 смениха маркировката с около половин метър наляво и днес видях че чертаят велоялея, става въпрос за участъка между Бул. Цветан Лазаров и ул. Обиколна, след това към Горубляне има велоалея от преди.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #731 on: 02.08.2021, 12:36:36 »
Далеч по-удачна е велоалея по успоредната еднопосочна и без градски транспорт 6-ти Септември.  :)
Там има безценни паркоместа... По Раковски, хем не губят от паркоместа, хем набутаха велоалея... ;)

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #732 on: 08.08.2021, 15:52:35 »
Тия велоалеи кой ги измисли... Не стига, че като пресичам дори и на зелен светофар, трябва да се оглеждам да не ме прегази някой джигит, който не познава цветовете на светофара, ами с тия велоалеи трябва да се оглеждам и за велоджигити, които също не познават цветовете...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11203
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #733 on: 08.08.2021, 16:50:01 »
Велоалеите ги е измислила цивилизацията. Спазването на правилата за движение също са измислица на цивилизацията. В селските райони няма велоалеи и няма нужда от оглеждане. Там властват само автомобилите.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #734 on: 09.08.2021, 00:25:52 »
Велоалеите ги е измислила цивилизацията. Спазването на правилата за движение също са измислица на цивилизацията. В селските райони няма велоалеи и няма нужда от оглеждане. Там властват само автомобилите.
Ама в цивилизацията ако не спреш на пешеходна пътека, има санкции, а в някои държави дори ти правят психотест. А у нас всичко що кара нещо, с двигател или без, гледа да мине преди пешеходеца, даже ако може направо през него, сакън да не би да почака 10-ина секунди, през които ще пресече човекът и никой няма и да ги накаже даже.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11203
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #735 on: 09.08.2021, 11:37:14 »
Специално за София аз имам други наблюдения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #736 on: 09.08.2021, 16:38:57 »
Спазването на правилата се отнася и за велосипедистите:
1. Еднопосочните улици важат и за тях, ако не е указано друго със знаци.
2. С велосипед НЕ СЕ преминава на пешеходна пътека, още повече с бясна скорост. Преминава се в качеството на пешеходец.
3. Не се кара в насрещно платно на улица/булевард (както масово се прави на Марко Семов).
4. Не се кара в пешеходна зона, още повече с бясна скорост.
Някога, когато учех ЗДвП (1984 г.), не беше допустимо и престрояване в друга освен най-дясната лента - пресичаш направо и после носиш велосипеда като пешеходец през светофара. Не знам дали това е още в сила, донякъде е пресилено, но никъде не се спазва.

Велоалеите са нещо хубаво и полезно, но все пак трябва да се планират на велодиаметри подобно на метрото. У нас се отчитат на километри и само Ломско шосе-Лъвов мост и ЦБ3 може да минат за реални велоалеи. Като почнем с пародиите в Младост (трасирано по булеварди с 50-сантиметрови ленти вместо по наличните градинки и вътрешноквартални улици) и свършим засега с мегаизхвърлянето по бул. Пушкин - две алеи по 2.80 м - това е хаотична усвоителска политика.
« Last Edit: 09.08.2021, 16:42:45 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7020
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #737 on: 09.08.2021, 17:04:23 »

Някога, когато учех ЗДвП (1984 г.), не беше допустимо и престрояване в друга освен най-дясната лента - пресичаш направо и после носиш велосипеда като пешеходец през светофара. Не знам дали това е още в сила, донякъде е пресилено, но никъде не се спазва.

Не се спазва, защото отдавна не е в сила.
Велосипедистът се движи в най-дясната лента по посока на своето движение, включително и в рамките на кръстовищата, независимо дали са светофарно регулирани или не. Не винаги обаче " най-дясната лента по посока на своето движение" е най-дясната налична на пътното платно.
Това произтича от ДР на ЗДвП, според които велосипедът е пътно превозно средство. Тъй като вече не е изрично конкретно упоменато какво прави велосипедът когато преминава през кръстовище и/или променя своята посока на движение, то той е приравнен към останалите участници на движението и е длъжен да спазва всички разпоредби на ЗДвП, касаещи пътните превозни средства в тази си част.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #738 on: 18.08.2021, 08:41:22 »
Велоалеите ги е измислила цивилизацията. Спазването на правилата за движение също са измислица на цивилизацията. В селските райони няма велоалеи и няма нужда от оглеждане. Там властват само автомобилите.
Впечатленията ми от разни селца из България и Берлин/Кьолн и донякъде Дания - не са точно такива. В селцата хората с велосипеди си се оглеждат и не карат като всеправни и всесилни. Докато точно обратното видях в Германия (от няколко седмични престоя) - там е другата крайност - велосипедистът е абсолютен господар на пътя и има само права, карането им  е под всякаква критика - на тротоари, пресичания на скорост на улици, не се оглеждат при задминаване... Пред мене няколко пъти щеше да има катастрофи (при едната - 6 коли спряха почти в номерат аси първите три, друите на по няколко пръста) заради велосипедисти, които пресичат както им дойде с бясна скорост (в Дания го правеха, но само на велоалеите) - викам си "Това, ако беше в България" няколко щяха да наизлязат с щангите и не е като да няма причина". Местните колегите казаха, че малко са изтървани нещата в тая посока при тях... Можеш да има други впечатления, може ид а са се променили нещата в Германия, но до 2018-та това забелязвах...

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1639
    • View Profile
« Last Edit: 18.08.2021, 23:13:55 by difian »