Здравейте,
Периодично чета форума, но този път реших да се регистрирам, защото критиката към табелите вече е твърде много, но конструктивни предложения не се дават.
Някои казват, че разделянето на М1 и М4 щяло да обърка хората и ще слизат на Обеля. В тази връзка моето мнение е, че този вариант е в пъти по-добър от предишното "никакво" положение. По света има два варианта - или една линия с множество дестинации, или всеки маршрут си е с номер. При нас и двата варианта не пасват напълно, а по старому (все още текущата ситуация с М1 и М2) е нито едното нито другото и който иска да се обърка ще се обърка.
Казвате, че М2 си било Витоша - Летище, а кой номер е Витоша - Бизнес парк, а курсовете до К. Величков?
Влаковете изписват първо Обеля и след това крайната дестинация отдавна. Не знам до сега някой да е слязъл на Обеля, защото е пишело Обеля на табелата...
А когато МС Модерно предградие заработи, по старому как ще номерираме линиите, като всички знаем, че ще има курсове които ще преминават и продължават, но и такива които ще са до там?
Аз лично също допускам, че може да има объркани хора, но вместо да мрънкам и да обяснявам, че една жена казала, ще дам предложение за разрешаване на проблема. Вместо съобщението за забравен багаж, което не носи никаква добавена стойност, е напълно достатъчно след потегляне от Сливница и обявяване на "Следваща станция Обеля", да се продължи с "Внимание, влакът ще продължи като М2 до станция Витоша" или нещо подобно.
Във връзка с казуса М1-М4 искам да попитам защо никой не се обяви против крайградските линии от сорта на 44БИСУЛ, 21ПБВ (известна и като 21-22), 1У и т.н. Сигурно защото хората вече са свикнали. Далеч по-удобно ще е ако тези линии имат индекси или са изцяло с нови номера, както се е случило навремето при голямото преномериране. Също така ако не ме лъже паметта, много пъти е коментирано за наземния транспорт, че хората като видят номера и се качват, без да четат дали не е за депо или с променен маршрут. Ето защо номерирането на маршрутите в метрото е в пъти по-удобно, отколкото старата "хибридна" ситуация.
Моите критики за момента са точно 2, като и двете вече са споменати, а именно изписването като L3 на табелите на влаковете, както и "правоъгълните квадрати" на информационните табели на станциите.
А за хора, които качвайки се във влака казват - "ами аз не знам къде се намирам", няма и няма и да има решение. (Това е реален случай от днес).