Ще се опитам да ти обясня ситуацията с табелите на Спаси София и се надявам да ме разбереш правилно (както се надявам и другите колеги във форума да споделят моето мнение).
В историята на този форум Локума не е първия човек, влязал в пряк досег в управлението на София.
Мисля, че те разбирам, само не знам кой точно закон е нарушен (може би за обществени поръчки), но като цяло мисля, че политиката няма място в този форум, но това е мое мнение.
По отношение на СС смея да твърдя, че по мои наблюдения те не търсят диалог, а наслагват своите си виждания. Може поне да се аргументират, но и това не виждам.
В момента оповестяването в метрото е пълна кочина!!!
Всъщност това е най-големият проблем, а не толкова дали ще ги наричаме диаметри, линии, маршрути и т.н-
Не знам до сега някой да е слязъл на Обеля, защото е пишело Обеля на табелата...
Едва ли е имало подобна ситуация.
Но има хора, които не се качват, защото пише Обеля, тъй като си мислят, че влакът ще пътува само до там. А това е проблемът.
Силно се надявам, че не го мислиш сериозно това, защото 1 на 10 влака се движи с табела за крайна станция, а не с "Обеля".
Аз преди време дадох моята идея за номерация.
В ситуация, че всеки маршрут е с отделен номер:
главните са с единоцифрен номер:
М1 Обеля/Сливница - Летище
М2 Обеля/Сливница - Бизнез парк
М3 Обеля/Сливница - Витоша
М4 Горна баня - Хаджи Димитър
Това според мен е много добра идея, но пак няма да е удобна за всички, защото маса хора ще се възпротивят против многото номерации. Доста се доближава до служебните Мх табелки на всеки влак.
Замислям се, че чист вариант е и да заимстваме от родината на метрото и тотално да разкараме всички цифри. Така ще имаме примерно една червена линия от Витоша през Обеля до Летище/Бизнес парк и една зелена от Горна Баня до Хаджи Димитър. Когато се случи физическото разделяне някой ден, отново ще се появи синята. А на местата за прекачване няма да се съобщава линия 1, М1 или други подобни, а нещо по-просто като "връзка с направление Люлин-Младост".
Генерално всеки един вариант има недостатък, но то цялото метро си има такива. Най-важното е първо да се унифицира аудио-визуалната информация по всички линии, влакове и станции и след това да се проведе масова информационна кампания. Ще се повторя, но вместо да ми обясняват на кой телефон да звънна ако си забравя багажа, по-добре да ми дават периодично информация до коя крайна станция ще пътува влакът.
В тази връзка считам, че докато се обнови гласовото на старите влакове, нищо не коства на машинистите да съобщават къде са връзките с М3, но както и при много други ситуации, сигурно тази ми идея ще се счита за нещо, за което не им се плаща и т.н.