Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 295457 times)

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
В Берлин ще мога да споделя как ще стане подмяната в края на годината, когато се открие удължената част на линия 5 (U5), от Александърплатц до Централна Гара.
Много подобно протича и в Берлин. Когато пуснаха U3 до Warschauer Straße, отне на BVG около седмица да сменят плановете в метрото, а на S-Bahn Berlin им отне няколко месеца.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
В Берлин ще мога да споделя как ще стане подмяната в края на годината, когато се открие удължената част на линия 5 (U5), от Александърплатц до Централна Гара.
Много подобно протича и в Берлин. Когато пуснаха U3 до Warschauer Straße, отне на BVG около седмица да сменят плановете в метрото, а на S-Bahn Berlin им отне няколко месеца.

В същото време като пуснаха новата връзка на S9 до летището през центъра, схемите бяха сменени доста бързо навсякъде. В някои влакове тези смени бяха отразени предварително. Да не коментираме, че дори и във влаковете не навсякъде да са били сменени стикерите, по големите и важни станции новите схеми бяха достъпни и с обяснение.

От моя гледна точна няма да е много страшно, ако на Западен парк не е навреме актуализирана схемата. Но това че няма информация на СУ и на НДК - това вече не е правилно.
Още повече че в Берлин има поне 200 метро влака + още поне 200 с-бан влака.
В София влаковете в депо Обеля са колко? 52? Да не коментираме и че в София влаковете са по-къси.
Ако кажем, че една лепенка със схемата струва 5 лева (на едро сигурно ще е значително по-малко), сложим че един влак има 16*2=32 врати (Русичите имат по-малко) + още по 6*4=24 схеми в салона, общия разход възлиза на... 280лева за влак или 14560лева общо!!!!!!!! Да закръглим на 15к.
Да кажем че във всяка станция трябва да се сменят по 20 осветени табели (да кажем, че една такава струва 100 лева с монтажа) + по 5 големи хартиени постера (20 лева всеки), излиза че за една станция разхода възлиза на ... 2100 лева. За всички станции - 73к лева.

Ако съберем разхода за лепенките и за табелите и таблата общо по тази сметка излизат около 90к пари, но да ги закръглим на 100к  ;) (такса наш човек)
Бас държа, че месечното почистване в метрото излиза по-скъпо от актуализирането на всички неинтерактивни информационни средства.

Тук е момента и СС да ме поправят, ако сметките ми не са точни. Все пак знаят колко им се плаща и за какво.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Щом споменаваш Берлин - табелите са до голяма степен стандартизирани, разглабят се и се лепи фолио отгоре - за да излизат такива смени евтини и да се прави бързо. Целта е да не се дават такси "наш човек".


Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Ще се опитам да ти обясня ситуацията с табелите на Спаси София и се надявам да ме разбереш правилно (както се надявам и другите колеги във форума да споделят моето мнение).
В историята на този форум Локума не е първия човек, влязал в пряк досег в управлението на София.
Мисля, че те разбирам, само не знам кой точно закон е нарушен (може би за обществени поръчки), но като цяло мисля, че политиката няма място в този форум, но това е мое мнение.
По отношение на СС смея да твърдя, че по мои наблюдения те не търсят диалог, а наслагват своите си виждания. Може поне да се аргументират, но и това не виждам.


В момента оповестяването в метрото е пълна кочина!!!  :hammer: :hammer: :hammer:
Всъщност това е най-големият проблем, а не толкова дали ще ги наричаме диаметри, линии, маршрути и т.н-

Не знам до сега някой да е слязъл на Обеля, защото е пишело Обеля на табелата...
Едва ли е имало подобна ситуация.

Но има хора, които не се качват, защото пише Обеля, тъй като си мислят, че влакът ще пътува само до там. А това е проблемът. :help:
Силно се надявам, че не го мислиш сериозно това, защото 1 на 10 влака се движи с табела за крайна станция, а не с "Обеля".


Аз преди време дадох моята идея за номерация.
В ситуация, че всеки маршрут е с отделен номер:
главните са с единоцифрен номер:

М1 Обеля/Сливница - Летище
М2 Обеля/Сливница - Бизнез парк
М3 Обеля/Сливница - Витоша

М4 Горна баня - Хаджи Димитър
Това според мен е много добра идея, но пак няма да е удобна за всички, защото маса хора ще се възпротивят против многото номерации. Доста се доближава до служебните Мх табелки на всеки влак.


Замислям се, че чист вариант е и да заимстваме от родината на метрото и тотално да разкараме всички цифри. Така ще имаме примерно една червена линия от Витоша през Обеля до Летище/Бизнес парк и една зелена от Горна Баня до Хаджи Димитър. Когато се случи физическото разделяне някой ден, отново ще се появи синята. А на местата за прекачване няма да се съобщава линия 1, М1 или други подобни, а нещо по-просто като "връзка с направление Люлин-Младост".

Генерално всеки един вариант има недостатък, но то цялото метро си има такива. Най-важното е първо да се унифицира аудио-визуалната информация по всички линии, влакове и станции и след това да се проведе масова информационна кампания. Ще се повторя, но вместо да ми обясняват на кой телефон да звънна ако си забравя багажа, по-добре да ми дават периодично информация до коя крайна станция ще пътува влакът.

В тази връзка считам, че докато се обнови гласовото на старите влакове, нищо не коства на машинистите да съобщават къде са връзките с М3, но както и при много други ситуации, сигурно тази ми идея ще се счита за нещо, за което не им се плаща и т.н.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Ще се опитам да ти обясня ситуацията с табелите на Спаси София и се надявам да ме разбереш правилно (както се надявам и другите колеги във форума да споделят моето мнение).
В историята на този форум Локума не е първия човек, влязал в пряк досег в управлението на София.
Мисля, че те разбирам, само не знам кой точно закон е нарушен (може би за обществени поръчки), но като цяло мисля, че политиката няма място в този форум, но това е мое мнение.
По отношение на СС смея да твърдя, че по мои наблюдения те не търсят диалог, а наслагват своите си виждания. Може поне да се аргументират, но и това не виждам.


За кое точно нарушение питаш? Нарушението, по което се води делото срещу бившия зам. кмет или многобройните нарушения на Спаси София около поръчки на общината и обвързаността им с нея?

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ама хора как сравнявате София с Берлин... Като София е сигурно колкото един квартал по мащаб... Още повече за метрото... То са реално 2 трасета (фльонгата и новото). Контрольорите могат дори да свършат подмяната на стикери и тн, стига да има желание. Да, нормално 5 стикера да останат стари и в движение да се сложат украсите на някое стъкло. Но в София, да се повторя, прилича сякаш е решено и построено същата нощ... Да не говорим ако добавим и организацията на наземния транспорт дето още не са я измислили (нищо, че там се знае/планира за метро от преди 89та)

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Сравненията би следвало да са с успешни модели или най-малкото - в правилната посока. В Париж ги сменяха относително бързо, за Москва съм чувал подобни неща - защо ние да гледаме там, където стари указания висят години?!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Интериор на Инспиро за метрото в Риад, вижда се че над вратите са поръчани LCD дисплеи. На перонните врати също има дисплеи над вратите, които показват накъде е влака. При нас е доста постно всичко...

« Last Edit: 29.08.2020, 14:19:35 by fafan »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Интериор на Инспиро за метрото в Риад, вижда се че над вратите са поръчани LCD дисплеи. На перонните врати също има дисплеи над вратите, които показват накъде е влака. При нас е доста постно всичко...

Влаковете ни може и да са без информационна система, но за сметка на това са .... къси  8) 8) 8)
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1595
  • 9060
    • View Profile
Ето че можело. Винаги ми е било смешно как общинските структури поръчват возила за маса пари и после се стискат за някой друг дисплей или тапицирана седалка. Доста добре описва цялата реалност в София.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нали бб със собствени пари ги плаща, не може с всичко....

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
За мен е голям пропуск, че не се съобщават връзките с наземния транспорт. Във Виена това е много удобно - изреждат всички възможни трамваи, автобуси, влакове, на които да се прекачиш.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Само това ни липсва, та да ни надува главата още повече... особено на Витоша, Лъвов мост или Централна гара ще е ужас, докато изреди всичко.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
За мен е голям пропуск, че не се съобщават връзките с наземния транспорт. Във Виена това е много удобно - изреждат всички възможни трамваи, автобуси, влакове, на които да се прекачиш.
Само това ни липсва, та да ни надува главата още повече... особено на Витоша, Лъвов мост или Централна гара ще е ужас, докато изреди всичко.
Може би няма нужда от всички. Например на Обеля може да се споменат Костенбродските автобуси. На Красно село - трамвай 5, на НДК и България - трамвай 7, на ГМ-то 280. На Искърско шосе и ЦГС може да се спомене “Прекачване към регионални влакове“ или “Прекачване към междуградски влакове“. Едва ли има смисъл на Лъвов мост да се споменават тролеи 6 и 7, при положение че метрото покрива Люлин.

За съм да се обозначат връзките с най-голям пътникопоток, в които посоки няма метро.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Не е така, тролеи 6 и 7 покриват участъци, където няма метро. А на Искърско шосе на практика спират всички влакове, не само регионални, но и бързи за Карлово, Пловдив, Бургас, Варна, Свиленград. Не мисля, че е затормозяващо да се съобщава тази информация. Много по-затормозяващо е съобщението за забравен багаж, или за носенето на маски в наземния транспорт.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Все някъде трябва да се сложи границата и да се каже - гласовото до тук, от там нататък визуално оповестяване. Не може съобщенията да се точат по 2-3 минути и да се изреждат линии, които след 2 месеца няма да ги има и никой да не се сеща да сложи нови записи. Затова трябва да има LCD екрани в салоните, а не да ги слагат на пероните и да пускат безмислени клипчета по тях. На екраните може да се подава информация за връзките в реално време, а записи не вършат работа за това. Какво ме интересува, че на Мария Луиза мога да направя връзка с автобус 27 например, ако последната кола вече е заминала?
« Last Edit: 01.09.2020, 21:33:50 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Не бях обръщал до сега чак такова внимание на дисплеи, съобщения и подобни, но видях че в станция Сердика 2 където показва след колко минути ще дойде влака под него пише "влак 2" което не работеше. Какво трябва да изписва там попринцип? На другите станции го няма това. Евентуално ако има и 2-ра линия например?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
От много време в станциите по панделката се изписва само кога идва следващият влак, не и по-следващият.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Поне е хубаво, че са сложили табла с минутите при касите във вестибюлите. Така може да прецениш дали да бързаш и дали да слизаш въобще (ако е късен влакът). Преди години бях писал на Братоев да сложи такива табла на метростанциите на първия диаметър и той ми отговори отрицателно, понеже тези табла били предпоставка пътниците да тичат по станциите и нямало да е безопасно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Аз забелязах че и турникетите на станция Балан говорят :) Като се чекираш с картата и се отворят вратичките бариерата изрече нещо от рода на " преминете времето изтича"  :D

А това на таблата ако трябва да показва и следващия влак и не работи, няма ли начин да се оправи?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР