Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 293264 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1040 on: 15.12.2021, 23:44:01 »
Пътническите влакове ще трябва двукратно да бъдат приемани на новата гара Костенец, което може да я направи тясно място на цялата линия.

Отклонението си има собствен коловоз и перон така че откланящи се влакове не пречат на основното движение. Може би и затова е решено да се строи на 3 километра от града, а не да се направи спирка до града, защото новото трасе минава над гробищата и до първите къщи са 200 метра, но теренът е стръмен и няма място за цяла гара, най-много спирка с 2 странични перона.

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1041 on: 16.12.2021, 04:12:42 »
Така и така си говорим за този проект, прави ли ви впечатление че от едно известно време насам между София и Елин Пелин почти не се работи? В пространството витаят някакви слухове че едни пари са потънали някъде и скоро май ще гръмне голям скандал.
Другото, което се говори на терен е че около Казичене вече имало проблеми с обновеното трасе. Някой нещо?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1042 on: 16.12.2021, 09:54:51 »
Не съм забелязъл проблем с новото трасе.
А че не се работи е вярно, но не от сега, а още от старта. Ако се работеше, щяха да са го направили вече 5 пъти.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1043 on: 16.12.2021, 11:34:42 »
Община Костенец се кани да придобие сградата на жп гара Костенец и прилежащите й площи, за да направи автогара. Така че никакви електрички няма да има между старата и новата гара, а най-вероятно автобуси (маршрутки):

Quote
Добри новини за жителите на община Костенец
декември 15th, 2021
През годината проведохме няколко срещи с ръководството Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Темите за разговор бяха състоянието на подлеза на жп – гарата и поддръжката му, обсъдихме и възможности за това общината да придобие част от сегашната жп – гара и парка в съседство до нея, с идеята да извършим трайни подобрения и парка да стане място за отдих с приятна визия, съоръжения за игра, четене и други занимания, а сегашната жп – гара да бъде преустроена в автогара. Ремонта на подлеза се случи. Въпреки, че има още неща за подобряване.

Това което беше постигнато на последната среща е, докато тече процедурата по прехвърляне на посочената собственост, общината да използва под наем част от приемното здание на жп – гарата, което да се преустрои за автогара, където има и тоалетна.

Както знаете предстои да бъде реализиран проект „Модернизация на железопътната линия София – Пловдив: жп участък Елин Пелин – Костенец“, по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, като по предварителна информация това ще се случи в началото на 2022 г. Община Костенец заяви своите инвестиционни намерения, относно посочените имоти – държавна собственост, тъй като те са предоставени за управление на Национална компания „Железопътна инфраструктура” – Железопътна секция София 1.

Още от началото на следващата година жителите и гости на общината ще имат възможност да използват предоставеното помещение за автогара.

Друга наша цел през 2022 г. е да вложим значителни усилия да направим изменение на централния площад /срещу жп – гарата/, където да бъде преместена спирката и ще бъдат обособени сектори за идващите и потеглящите автобуси. Така ще бъде удобно за пътниците независимо от метеорологичните условия.

https://kostenetz.com/dobri-novini-za-zhitelite-na-obshtina-kostenec/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1044 on: 16.12.2021, 11:44:36 »
Най-добре да има 3 маршрута - от село Костенец, Долна баня и Момин проход до гара Костенец - нова.
А мястото на автогара е на новата гара. Ама то, ако стане така, ще сме се доближили много до пощенските автобуси в Австрия и Швейцария,  така че може само да си мечтаем.
« Last Edit: 16.12.2021, 12:22:01 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7020
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1045 on: 16.12.2021, 13:27:59 »
От статията по-скоро разбирам, че общината иска да придобие парка, паркинга и част от сградата на гарата, за да направи автогара, а не че иска да купи цялата гара. Ако сегашната гара остане просто гара на разклонението - вероятно доста от помещенията, заети в момента, също ще се освободят. Но в статията не казва, че жп движението ще отпадне.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1046 on: 16.12.2021, 20:07:50 »
То че в България управляващите са пословични със своите схеми за "усвояване" е така, ама не си представях, че тяхната наглост ще достигне дотам да бъдат демонтирани десетки километри удвоен железен път просто ей така, без никаква конкретна обосновка. :neznam: :/ Разбирам да бяхме ОАЕ, че да можем да си позволим трасетата да ги строим и махаме като носни кърпички... Надявам се нещо да не сте разбрали и да не е вярно това... :help: И какво ще стане, ако възникне инцидент/авария по новото трасе, който затваря и двата пътя?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1879
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1047 on: 17.12.2021, 09:55:06 »
Аз мисля, че причината да махат старото трасе е за да отпадне необходимостта му от поддръжка, защото ако остане и не се поддържа, а е с някакво движение по него, то тогава то ще стане опасно и пак неизползваемо. Тук не говорим за някой краен маневрен коловоз, дето може да не е поддържан от 50 години и служи само за паркиране на някое ДГКУ с до 5 км/ч. Него може и да не го поддържат, но редовно трасе си иска обиколки на кантонери, техника, машини постоянно, има контактна мрежа и какво ли още не, което си е сериозен разход. Иначе и аз съм за да остане.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3585
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1048 on: 18.12.2021, 11:07:36 »
Малко фантастика - кратка дописка, публ. във в."Български бизнес", бр. 37(53)/ 16-22.09.1991г. за изграждане на жп тунел под Петрохан, част от ново трасе, позволяващо скорост на движение до 260 км/ час.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2156
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1049 on: 18.12.2021, 11:24:02 »
За жалост е останало само във фантастиката. Все още района се нуждае от ж.п. линия. и бърза връзка с Видин и Лом. Може да се кандидатства и със сигурност ще е успешен проект. Инвестициите за повече от милиард евро винаги търсят ж.п. линия с голяма пропускливост.
The Grand Tour

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1050 on: 04.01.2022, 11:34:34 »
Все съм се чудил защо районът на север от Мездра няма ни една жп линия. Между Лом и май се казваше Черквица няма никаква линия. То не е само там, де, ама миналата година се наложи да пълня гушите на автобусните картели, защото някой явно смята, че хората в този регион там не са достатъчно човеци, за да заслужат нормална жп линия.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3555
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1051 on: 04.01.2022, 11:53:55 »
Защото изграждането на жп линията Враца-Оряхово ненадейно приключва, при над 60 процента изпълнени работи. Други проекти за жп трасета в тези райони никога не е имало, а в момента никой не смята, че държавата има нужния ресурс да проектира и строи нови жп линии, еле пък към обезлюдяващи се места като Лом...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1052 on: 04.01.2022, 12:04:18 »
До Лом все още не е закрито трасето. Теснолинейката Червен бряг  - Оряхово загуби доверието на пътниците си с ниската скорост. Всъщност решението Дунавмост 2 да е при Видин, а не по най-краткия път между София и Крайова, изпрати в небитието и възстановяването на проекта Враца   - Оряхово,  и евентуален ъпгрейт до нормалнарелсие  на Червен бряг  - Оряхово. По Дунава между Лом и Русе няма значително пристанище,  между Лом и Плевен няма значителни селища,  така че само транзитен трафик или обслужване на пристанище може да обоснове жп линия.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1053 on: 04.01.2022, 12:39:36 »
До Лом все още не е закрито трасето. Теснолинейката Червен бряг  - Оряхово загуби доверието на пътниците си с ниската скорост.
Дали това е причината? Теснолинейката Септември - Добринище също е адски бавна (40 км/ч макс), но продължава да се ползва.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1054 on: 04.01.2022, 13:17:07 »
По Дунава между Лом и Русе няма значително пристанище,  между Лом и Плевен няма значителни селища,  така че само транзитен трафик или обслужване на пристанище може да обоснове жп линия.

АЕЦ Козлодуй също може да оправдае жп транспорт, в момента тежкото оборудване се доставя по шосета до там.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11203
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1055 on: 04.01.2022, 13:20:11 »
Клон към съществуваща линия, да. 100 км ново трасе едва ли.

Както Благо написа, всичко свърши с избора на мост при Видин. Аз все още твърдя че моста бе избран там именно заради ЖПто до Видин. Иначе откъм релеф трасето до Оряхово е и по-късо, и по-равнинно.
« Last Edit: 04.01.2022, 13:22:46 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1056 on: 04.01.2022, 13:30:40 »
Червен бряг - Оряхово влаковете бяха пълни. Обаче не си купуваха билети, а плащаха на ръка на кондукторите и се отчитаха по 5 пътника във влака, а реално пътуваха 55.
После този тарикатлък им излезе през носа, но той беше добил такива огромни размери в цялата железница, че нямаше начин някой район да не изгори. Това подейства отрезвяващо по другата теснолинейка и там започнаха да изписват цели кочани с билети.
По същия начин беше и с нафтата - крадеше се повече отколкото се изразходваше, ама и това почти приключи... с малки изключения.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3555
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1057 on: 04.01.2022, 18:33:17 »
До Лом все още не е закрито трасето.
Вярно бе, аз изключих, че въобще до там има жп линия  :laugh:

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 167
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1058 on: 04.01.2022, 21:29:30 »
До Лом все още не е закрито трасето.
Вярно бе, аз изключих, че въобще до там има жп линия  :laugh:
Има има и очевидно и бързи влакове от София, не знам кой пътува от София до Лом ама изглежда че има хора.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3699
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1059 on: 04.01.2022, 21:43:33 »
7630 и 7631 обслужват София Лом
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".