Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 293263 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5848
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1060 on: 05.01.2022, 00:32:39 »
Има 11 влака дневно Брусарци - Лом и още толкова обратно. Далеч е от закриване. В този район почти няма автобусен транспорт.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1061 on: 05.01.2022, 10:40:11 »
Червен бряг - Оряхово влаковете бяха пълни. Обаче не си купуваха билети, а плащаха на ръка на кондукторите и се отчитаха по 5 пътника във влака, а реално пътуваха 55.
После този тарикатлък им излезе през носа, но той беше добил такива огромни размери в цялата железница, че нямаше начин някой район да не изгори. Това подейства отрезвяващо по другата теснолинейка и там започнаха да изписват цели кочани с билети.
По същия начин беше и с нафтата - крадеше се повече отколкото се изразходваше, ама и това почти приключи... с малки изключения.
Неприятно е, но действително влакът до Оряхово хич не беше празен в действителност. Обаче, като купуват трима билети от пълен вагон... После реваха. Защо?

По трасето Брусарци-Лом си има пътници, макар и да не са кой знае колко много.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1062 on: 05.01.2022, 11:23:10 »
Червен бряг - Оряхово влаковете бяха пълни. Обаче не си купуваха билети, а плащаха на ръка на кондукторите и се отчитаха по 5 пътника във влака, а реално пътуваха 55.
После този тарикатлък им излезе през носа, но той беше добил такива огромни размери в цялата железница, че нямаше начин някой район да не изгори. Това подейства отрезвяващо по другата теснолинейка и там започнаха да изписват цели кочани с билети.
По същия начин беше и с нафтата - крадеше се повече отколкото се изразходваше, ама и това почти приключи... с малки изключения.
Неприятно е, но действително влакът до Оряхово хич не беше празен в действителност. Обаче, като купуват трима билети от пълен вагон... После реваха. Защо?

По трасето Брусарци-Лом си има пътници, макар и да не са кой знае колко много.
Според мен има 2 варианта:
1. Тотален егоизъм, типично по нашенски - да ми е евтино. Няма значение, че после няма да има пари за поддръжка на трасето, а както е станало в действителност - изобщо няма да има движение по него. :crazy: :/
2. В случай, че е имало нещо като "предупреждение", че предстои закриване, то да си бяха дали сметка пътуващите, че ако не почнат да си плащат реалната цена за пътуване, то ще им спрат влака. И те да не са се вслушали.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1063 on: 05.01.2022, 13:01:37 »
Просто всички приемаха влака за даденост, която няма как да изчезне и се възползваха максимално от възможността за далавера - пътниците, че плащат по-малко, кондукторите - че си прибират парите в джоба.
Когато се каза, че ще се закрива, това вече беше решено и беше късно за реакция. Всъщност от нарочените тогава за закриване линии само Кюстендил - Гюешево оцеля и то предимно, защото там имаше най-гласовити протести с блокирани бързи влакове и т. н, а може би са намерили и подкрепа от някой по-висшестоящ.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1064 on: 05.01.2022, 13:10:46 »
А линията до Панагюрище беше закрита и после успяха да я възстановят след 2-3 години.
Кюстендил-Гюешево не знам ползва ли се въобще? Има влак само в сряда, събота и неделя и е много бавен. Като цяло 6 линия е в доста лошо състояние, на места влакът се движи с 10-15 км/ч и то на прав участък, при гара Ал. Димитров мотрисата се клати стабилно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1065 on: 05.01.2022, 13:17:47 »
Не знам до Гюешево ама до Кюстендил има доста хора въпреки ниската скорост и това си го обяснявам заради честите влакове и сименсите отделно с кола пътя е тегаво. Напролет пътувах и до Земен имаше даже прави.
До Лом също понякога има доста народ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1066 on: 05.01.2022, 13:22:55 »
А линията до Панагюрище беше закрита и после успяха да я възстановят след 2-3 години.
Предизборна акция беше това, но и самата линия беше доста запазена. Тогава я и пооправиха допълнително, разрешиха по-високи скорости за Дезиро и имаше участъци дори с 80 км/ч, макар и за кратко.
Кюстендил-Гюешево не знам ползва ли се въобще?
Ползва се, дори се пълни в някои дни и ще се ползва докато има живот в селата и махалите, защото до повечето нормален път няма, а и хората не могат да си позволят да поддържат и автомобил.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1067 on: 05.01.2022, 13:24:20 »
Непосредствената причина за закриване на Червен бряг - Оряхово може да са били ниските приходи. Макар че не е голяма философия да се направи наблюдение на линията за разликите между реалните и отчетените пътувания. А и това едва ли се отнася само за тази теснолинейка, това е по-скоро системно в БДЖ, както и кражбите на нафта.
Но упадъкът на линията не е от вчера. Цели 50 години не е финализиран нито един от двата възможни нормалнорелсови варианта: Враца-Оряхово и Червен бряг-Оряхово. Не е нормално в 21-ви век да има теснолинейно трасе при равнинен терен и наличие само на нормалнорелсови трасета наоколо. Теснорелсови трасета са строени масово по ПСВ и през 20-те години, а през 50-те и 60-те голяма част от тях са минали на нормални релси. Останала е единствено въпросната линия, без да се брои планинската родопска теснолинейка. Така че ликвидирането на трасето е закономерно следствие на неглижирането му от доста време насам.
« Last Edit: 05.01.2022, 13:29:27 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1068 on: 05.01.2022, 17:21:12 »
Много от селата между Кюстендил и Гюешево нямат нормален път съответно нямат реална алтернатива на влака. Все пак би било добре в бъдеще да се пуснат влакове сутрин и вечер с лека икономична дизелова мотриса тип шинобус. Червен Бряг-Оряхово имаше прекалено голямо времепътуване над три часа в посока между крайните гари и определено трябваше да се направи нещо по въпроса - не е нормална толкова ниска скорост в равнинен район с лек профил, би трябвало спокойно да се стига за по-малко от два часа.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.01.2022, 17:23:31 by V.Peichev »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1069 on: 05.01.2022, 17:34:48 »
Много от селата между Кюстендил и Гюешево нямат нормален път съответно нямат реална алтернатива на влака. Все пак би било добре в бъдеще да се пуснат влакове сутрин и вечер с лека икономична дизелова мотриса тип шинобус. Червен Бряг-Оряхово имаше прекалено голямо времепътуване над три часа в посока между крайните гари и определено трябваше да се направи нещо по въпроса - не е нормална толкова ниска скорост в равнинен район с лек профил, би трябвало спокойно да се стига за по-малко от два часа.  :rolleyes:
... по линия на най-малкото съпротивление. Има линия - има проблем. Няма линия - няма проблем. :rolleyes: Дори и орязано, поне да бяха запазили съществуващото положение, така и така е построено. Разбира се, това го казвам в контекста на безидейността/нежеланието на отговорните институции да свършат реална работа, ами само гледат да "заметат под килима". Очевидно е имало кой да пътува, просто е трябвало да се повиши събираемостта на дължимата такса за ползване на услугата "жп превоз до гара Оряхово".
« Last Edit: 05.01.2022, 17:38:33 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1070 on: 05.01.2022, 19:15:53 »
Прекалено голямото времепътуване неизбежно отблъсква по-платежоспособните пътници при наличие на по-добра алтернатива и като резултат пътуват основно социално слаби пътници с намаления и се трупат загуби дори да се повиши събираемостта. Примерно между Червен Бряг и Оряхово има автобуси с времепътуване около час и половина, би трябвало да е напълно постижимо подобно времепътуване и с влак. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1071 on: 05.01.2022, 21:03:26 »
Прекалено голямото времепътуване неизбежно отблъсква по-платежоспособните пътници при наличие на по-добра алтернатива и като резултат пътуват основно социално слаби пътници с намаления и се трупат загуби дори да се повиши събираемостта. Примерно между Червен Бряг и Оряхово има автобуси с времепътуване около час и половина, би трябвало да е напълно постижимо подобно времепътуване и с влак. :rolleyes:
Както се опитах да акцентирам в предния си пост, моето разсъждение беше през призмата на "мързела" - как да минем най-тънко. В смисъл, ако не друго, поне можеше да повишат събираемостта. Иначе на всички ни е ясно, че най-доброто решение е кардиналният подход с лекуване на причинителя на "заболяването", а не на неговите симптоми. Както казваш и ти, най-добре е щяло да бъде ако се вдигне скоростта, но минало свършено.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1072 on: 05.01.2022, 22:41:13 »
Пътувах за пръв път по линията до Ловеч с влак и ме учуди въпреки голямото обикаляне че доста хора пътуват там. Влакът беше в състав от дизел 55-та серия и един салон вагон, който беше почти на 100% пълен, а с влак с който се разминахме в единия вагон имаше даже и правостоящи. Учудващо въпреки голямата заобиколка, че поне няколко човека пътуваха посока Ловеч-Плевен,  имаше и до Русе и до Враца. От това, което си говореха хората разбрах, че автобусния транспорт в района бил почти изчезнал и който няма кола освен влака няма друг избор. Имаше и чужденци, и туристи.

А пък до Свищов влакът беше с дизел 7-мак и един вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 167
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1073 on: 07.01.2022, 21:42:57 »
А видя ли някъде изобщо дизелова мотриса, защото пише че има зачислена,


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1074 on: 07.01.2022, 23:30:06 »
Не, нито до Троян, нито до Свищов не видях дизел Дезиро, не знам дали са така или инцидентно са били с 55-ца и 7-мак. До Черквица мисля че пускат Дезиро, защото имаше такова в Плевен на гарата. Интересно че имаше и ПВ Левски-Плевен също с дизел 7-мак, май ползват състава от влака от Свищов.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 167
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1075 on: 08.01.2022, 13:19:26 »
Не, нито до Троян, нито до Свищов не видях дизел Дезиро, не знам дали са така или инцидентно са били с 55-ца и 7-мак. До Черквица мисля че пускат Дезиро, защото имаше такова в Плевен на гарата. Интересно че имаше и ПВ Левски-Плевен също с дизел 7-мак, май ползват състава от влака от Свищов.
Да. Дизел 7-мак е на мястото на Desiro


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1076 on: 08.01.2022, 17:06:48 »
На мен ми е интересно с тези цени на тока, в момента на дизел по-евтино ли излиза. Ако е така с тия цени на тока ще се върнем 50 години назад.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1077 on: 08.01.2022, 17:24:03 »
Не е решаващо какво е по-евтино, а какво има на разположение.
Естествено, че 07 не е по-евтино - само локомотивът тежи почти двойно на цялото Дезиро и за един час работа на празен ход гори нафта, с която Дезирото ще мине 50 км.
« Last Edit: 08.01.2022, 17:26:42 by bdz43r »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1078 on: 08.01.2022, 17:54:20 »
Е да, с един вагон и 50-70 пътника ясно че не е ефективно и само нафтата трудно ще си избият от билети, но явно това имат в момента на разположение. Мисълта ми беше как ще седят нещата с тези цени на тока, примерно ако са 6-7 вагона с 500 човека с такъв локомотив( 7-мак или 55-ца) и електрически.

Или дизел Дезиро спрямо електрическо при сегашните цени на тока?

Разбира се за екология, ускорение отопление на влака и комфорт и дума не може да става за сравнение ако е със 7-мак 55-ца или какъвто и да е ел.локомотив.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1079 on: 08.01.2022, 17:57:24 »
Токът трябва да поскъпне още няколко пъти, за да стане по-скъп от нафтата.