Изключително жалко за момчето. Лека му пръст
И аз не бих очаквал нещо да се случи, докато пресичам между два трайно спрели трамвая...
Съмнявам се, че причината за инцидента наистина е прилошаване на водача. Не е невъзможно, но е много по-вероятно да го е казала, за да избяга от отговорност или по принуда, за да омаловажи другите предпоставки. Вероятността да ѝ е прилошало точно в момента, в който има какво да удари пред себе си, е много малка. Да, и преди са се случвали инциденти с прилошаване на водачи, но в много от тях няма друго логично обяснение за инцидента, докато тук го има – лоша видимост и разсейване / паника.
Фактът, че информацията за „тапата“ не е достигнала до водача е безумен. Тия GSM-и не съм убеден, че са подходящи в случая, може би трябва да се върнат радиостанциите. Или пък информацията да се предава по таблетите. Не може диспечерът да върти като луд номерата един по един, трябва да има някаква централизирана система. Ако се разчита, че четвъртият трамвай ще види третия и ще спре навреме, то същото важи и за този, който пръв застига авариралия – и в двата случая на необичайно място по релсите се намира спряло превозно средство. Дайте да не информираме никого тогава, пък който оцелее...
За тези, които казват, че пешеходецът си е виновен – при такава катастрофа нямаше да е изключено и ватмана или пътник да загине. Истината е, че този инцидент беше напълно предотвратим, ако имаше адекватни процедури за действие при такива ситуации и всички замесени ги спазваха.
Поне не обвини ватманите, че не са застанали на линията да сигнализират за аварията. Отново повтори, че ватманите нямат право да напускат кабината си при никакви обстоятелства.
А като някоя много изправна стрелка не се превключи автоматично, как ватманите слизат и я превключват? Защо въобще има подобно правило да си стоят в кабината? Мухите ли ще броят?
Само аз ли разбирам това
§ 6. По смисъла на този закон:
1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
по следния начин:
Обособеното трамвайно трасе е съоръжение, което е предназначено за движение на ППС (т.к. трамваят е ППС). Следователно обособеното трасе е ПЪТ, било той и трамваен път и според параграф 6 всяка думичка "път" (път, пътища, пътищата) в закона важи И за трамвайните трасета.
Май-май само ти го разбираш така. По кой закон се движат автомобилите по време на състезание? В ЗДП само пише, че пътища могат да се затварят за състезания, но по какви правила се провеждат самите състезания, мълчи.