Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 309597 times)

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 939
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #140 on: 23.01.2020, 23:36:20 »
Саморасли ,несаморасли , има едни скапаняци , казват се зелени системи ,които не дават да се пипа нищо. Такива грозни и ненужни храсталаци има навсякъде , дерат трамваите ,рушат трасета , чупят се пантографи, на никой не му дреме.
Този път не може да не сте доволни , не е изпратен само Иво Василев, на кадрите се виждат и Ганчев и цялото ръководство на СЕ ,и началника по сигурността е бил там.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5594
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #141 on: 23.01.2020, 23:44:27 »
Обособеното трамвайно трасе е съоръжение, което е предназначено за движение на ППС (т.к. трамваят е ППС).
Това, което упорито отказваш да разбереш е, че трамваят не е ППС по подразбиране, а само се приравнява към ППС, когато е на пътя. Когато си караш колата по улицата и до теб върви трамвай, той се счита за ППС. Когато върви по заградена линия някъде между храстите не е ППС. И точно там издиша законодателството, защото там трамваят не е нищо по никой закон. Нито е ППС по ЗДвП, нито е влак по ЗЖТ. Същото се отнася и за метрото между другото - няма си закон и то не от вчера като с тротинетките.
В интерес на истината никой съдия не би се замислял толкова подробно, а ще приложи ЗДвП.
Да, но това става вече спорно, особено когато се касае за инцидент с жертва. Пълно е със спечелени дела, най-често за оспорване на НП за разнообразни нарушения именно с основание, че са се случили извън път за обществено ползване, и то дори за на пръв поглед неоспорими места, като дворове на предприятия, междублокови пространства или дори паркинги, какво остава за заградена и обособена трамвайна линия, която даже не е и път.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #142 on: 23.01.2020, 23:53:41 »
Съвсем по принцип искам да ви припомня, че ЗДвП е писан през 50-те години и само е кърпен и допълван по крайно неадекватен начин през годините и още като нов е бил за кофата, ако сме били нормална държава по това време...
Абсолютно съм съгласен с цялото ти мнение, но по-добре такъв закон, отколкото нов, защото в момента нямаме капацитет да направим закон с повече от 22 разпоредби, качествено, тъй като проектите на работните групи, съставени от специалисти,  излизат с едно съдържание и се вкарват в НС със съвсем друго. Да не говорим за популистките кръпки, от които страдат всички закони, типичен пример е готвеното изменение за премахване на редукцията на непълнолетните в Наказателния кодекс, за което ще плащаме всички ние.
БДЖ, не казвам, че не е спорно, а че просто няма да се замислят и половината над това нещо. А НП няма и да ги коментирам, там нещата са трагични, затова ги и отменят
« Last Edit: 23.01.2020, 23:57:46 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #143 on: 24.01.2020, 01:09:40 »
Във връзка с инцидента с трамваи по линии 22, 23 и 20. Злощастно стеклите се обстоятелства не бива да се повтарят в бъдеще, ако или се поръча изработване на резервни части за Дюваг GT8, или се купят нормалнорелсови трамваи за двупосочно движение. Общината да инвестира средства по едно от двете направления. Защото може да се окаже, че купуване на трамваи втора употреба, с посочените параметри, изискват много повече средства за експлоатиране в България за години напред.
Към разследващите случая: искаме полиграф за диспечера. Какво и кога направи диспечерът в момента, в който разбра за инцидента с травая по линия 22? Имаше ли телефон на ватман, който даваше заето; в колко часа отклонихте движението по линия 20 и чакахте ли разрешение на друго лице да вземе решенията вместо вас?
« Last Edit: 24.01.2020, 01:53:34 by tm0 »
------------------------

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #144 on: 24.01.2020, 07:37:12 »
Идеята е там да няма нищо друго, което да компрометира движението на трамваите.
И да не се пресича точно така, както е пресичала жертвата, а човекът го е направил, защото отсреща при автобусната спирка има дупка в оградата, която дори не съвпада с местоположението, а е трябвало да се пресече диагонално през коловоза в посока центъра, което е абсолютно недопустимо и по тази логика основната вина се носи от СЕ, които първо не са обучили ватманите да знаят как да постъпят в такава извънредна ситуация и второ този пътник не е имал стимул да направи това пресичане ако там нямаше тази дупка в мрежата, същата дупка, пред която стои Иво Василев, когато му вземат интервю и тя е така от години, а не е била направена от аварийните екипи. Животът на този млад човек е струвал колкото една скъсана мрежа, зад което стоят години безхаберие от страна на СЕ. Грешката на диспечерите, че са допуснали всички трамваи по трасето от „Гео Милев“ до авариралия 4145+4147 да се струпат зад него и то на най-опасното възможно място вече е ясна.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2298
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #145 on: 24.01.2020, 07:42:17 »
Василев пак говори глупости по Нова. ЦДП НЕ БИЛИ длъжни да информират чак 4-тата кола след авариралия трамвай, че има спрели трамваи на линията.
Били се обадили на 2рата и 3тата, но дотам.
Поне не обвини ватманите, че не са застанали на линията да сигнализират за аварията. Отново повтори, че ватманите нямат право да напускат кабината си при никакви обстоятелства.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #146 on: 24.01.2020, 08:53:52 »
Василев пак говори глупости по Нова. ЦДП НЕ БИЛИ длъжни да информират чак 4-тата кола след авариралия трамвай, че има спрели трамваи на линията.
Били се обадили на 2рата и 3тата, но дотам.
Поне не обвини ватманите, че не са застанали на линията да сигнализират за аварията. Отново повтори, че ватманите нямат право да напускат кабината си при никакви обстоятелства.
Какво значи "никакви обстоятелства"? Запознатите могат ли да кажат дали няма нещо в нормативните документи за екстремните ситуации - пожар, нуждаещ се от евакуация на пътниците, обезопасяването на евакуацията на пътниците и т.н.?

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #147 on: 24.01.2020, 09:12:15 »
Изключително жалко за момчето. Лека му пръст  :/ И аз не бих очаквал нещо да се случи, докато пресичам между два трайно спрели трамвая...
Съмнявам се, че причината за инцидента наистина е прилошаване на водача. Не е невъзможно, но е много по-вероятно да го е казала, за да избяга от отговорност или по принуда, за да омаловажи другите предпоставки. Вероятността да ѝ е прилошало точно в момента, в който има какво да удари пред себе си, е много малка. Да, и преди са се случвали инциденти с прилошаване на водачи, но в много от тях няма друго логично обяснение за инцидента, докато тук го има – лоша видимост и разсейване / паника.
Фактът, че информацията за „тапата“ не е достигнала до водача е безумен. Тия GSM-и не съм убеден, че са подходящи в случая, може би трябва да се върнат радиостанциите. Или пък информацията да се предава по таблетите. Не може диспечерът да върти като луд номерата един по един, трябва да има някаква централизирана система. Ако се разчита, че четвъртият трамвай ще види третия и ще спре навреме, то същото важи и за този, който пръв застига авариралия – и в двата случая на необичайно място по релсите се намира спряло превозно средство. Дайте да не информираме никого тогава, пък който оцелее...
За тези, които казват, че пешеходецът си е виновен – при такава катастрофа нямаше да е изключено и ватмана или пътник да загине. Истината е, че този инцидент беше напълно предотвратим, ако имаше адекватни процедури за действие при такива ситуации и всички замесени ги спазваха.

Поне не обвини ватманите, че не са застанали на линията да сигнализират за аварията. Отново повтори, че ватманите нямат право да напускат кабината си при никакви обстоятелства.
А като някоя много изправна стрелка не се превключи автоматично, как ватманите слизат и я превключват? Защо въобще има подобно правило да си стоят в кабината? Мухите ли ще броят?

Само аз ли разбирам това
Quote
§ 6. По смисъла на този закон:
1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновено използвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата се приравняват и улиците.
по следния начин:
Обособеното трамвайно трасе е съоръжение, което е предназначено за движение на ППС (т.к. трамваят е ППС). Следователно обособеното трасе е ПЪТ, било той и трамваен път и според параграф 6 всяка думичка "път" (път, пътища, пътищата) в закона важи И за трамвайните трасета.
Май-май само ти го разбираш така. По кой закон се движат автомобилите по време на състезание? В ЗДП само пише, че пътища могат да се затварят за състезания, но по какви правила се провеждат самите състезания, мълчи.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5839
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #148 on: 24.01.2020, 17:02:06 »
Жалко за момчето....не знам кое по кой закон се движи, но лично аз НИКОГА не би пресякъл обособено трамвайно трасе на необозначено за целта място. И не знам какъв ЗДвП има примерно в Будапеща или в Прага, но на тамошните ватмани биха завидели и нашите богоизбрани шофьори от УБО. Там трамваите практически са недосегаеми и каквото и да се случи, вината винаги е у другия участник в движението. В резултат на това скоростите са високи, движението - редовно, а пътниците доволни. Няма КАТ, няма съдилища, всъщност има, но не и за ватманите. Нашите непрокопсаници да вземат пример...
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #149 on: 24.01.2020, 17:51:17 »

Кой да застане? Всеки трамвай се движи с един ватман, той спира зад предния и си стои в кабината ... Кой да отиде към кръстовището? При нас няма кантонери, спирачи, маневристи ... Техническите на линия са по един на смяна и не се движат с въртолет, а с други трамваи. Трамваите, макар и релсови возила са предназначени за градски условия и се подчиняват на ЗДвП. Това, че трасето е обособено и заградено не ги прави подчинени на фишовете на UIC.

Като ватманите си седят, така и пътниците трябва да седят. Да се отварят врати и да се пускат пътници да слизат от развалени мотриси по средата на трасето е доста сериозно провинение, което е и първопричината за загиналия. Неспрялата мотриса е само вторичен проблем в случая.

Видео с Ганчев, който мънка нещо по темата:
https://news.bg/regions/katastrofa-mezhdu-tri-tramvaya-v-stolitsata-ima-zaginal.html

В този случай какво щеше да се случи с пътниците в задната част на 4135?

Нищо. Това, което се е случило и в тези в задния - порезни рани и натъртвания. Загиналият е бил на релсите, което е недопустимо, особено по средата между две спирки по обособено трасе. И вина има и този, който го е пуснал да слезе там, а също и транспортния оператор, защото не е организирал евакуация на пътниците по правилата.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #150 on: 24.01.2020, 18:06:10 »

Кой да застане? Всеки трамвай се движи с един ватман, той спира зад предния и си стои в кабината ... Кой да отиде към кръстовището? При нас няма кантонери, спирачи, маневристи ... Техническите на линия са по един на смяна и не се движат с въртолет, а с други трамваи. Трамваите, макар и релсови возила са предназначени за градски условия и се подчиняват на ЗДвП. Това, че трасето е обособено и заградено не ги прави подчинени на фишовете на UIC.

Като ватманите си седят, така и пътниците трябва да седят. Да се отварят врати и да се пускат пътници да слизат от развалени мотриси по средата на трасето е доста сериозно провинение, което е и първопричината за загиналия. Неспрялата мотриса е само вторичен проблем в случая.

Видео с Ганчев, който мънка нещо по темата:
https://news.bg/regions/katastrofa-mezhdu-tri-tramvaya-v-stolitsata-ima-zaginal.html

В този случай какво щеше да се случи с пътниците в задната част на 4135?

Нищо. Това, което се е случило и в тези в задния - порезни рани и натъртвания. Загиналият е бил на релсите, което е недопустимо, особено по средата между две спирки по обособено трасе. И вина има и този, който го е пуснал да слезе там, а също и транспортния оператор, защото не е организирал евакуация на пътниците по правилата.

 Не говори глупости. Щетите по човешкото тяло при движещо се превозно средство с разхлабени спирачки и спряло такова със задържани спирачки щяха да са съвсем различни.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
  • пендел
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #151 on: 24.01.2020, 18:14:08 »
По новините също беше съобщено, че човекът, блъснат, също си е зяпал в телефона докато е пресичал. Не казвам,че това е главната роля за трагедията, обаче е факт, който не е за пренебрегване. При инцидент/авария/или просто пресичане на релси, според мен човек трябва да има едно подсъзнание за безопасност, а в този случай това го е нямало.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #152 on: 24.01.2020, 18:43:35 »
Дори да е така в конкретният случай, дори и без телефон нямаше да оцелее.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #153 on: 24.01.2020, 18:54:37 »
необозначено за целта място.
Обозначените места за пресичане са на спирките и на светофарите, този инцидент не се случва на спирка или светофар. Не вярвам навсякъде в така наречените „напреднали“ държави, където безопасността е на много по-високо ниво да има безопасни условия за напускане на превозното средство във всяка точна от маршрута. Другият вариант е пътниците да не бъдат допускани да слизат на необозначено място и да бъдат задържани в трамваите до отстраняване на задръжката, но това не е аварирал самолет, който по някаква причина не може да стигне терминала или влак аварирал на крайно неблагоприятно място за слизане. Това е трамвай в жилищен квартал, в съседство са улиците и тротоарите, други видове транспорт, хората ще искат да напуснат трамвая и това не е чак толкова голям проблем, просто трябва да се спре движението. Пак се стига до въпросите на диспечерирането. Да разбирам ли, че по твое мнение не е трябвало пътниците да бъдат допускани да напускат трамваите в тази ситуация?

Тъй като гледам новините в момента Иво Василев пак ръси глупости. Организацията на движението не била виновна, виновна е ватманката, защото не била осъществила необходимото спиране. Не бяха използвани точно тези думи, но дефакто се твърдеше точно това. Трябвало да се завиши контролът над водачите, защото последните два инцидента се били случили с много опитни ватмани, това бяха точните му думи. Никога няма да се научим на цивилизация, ще си останем един жалък град, с един жалък транспорт, където висш приоритет във всичко е на момента да се мине възможно „най-тънко“.
« Last Edit: 24.01.2020, 19:25:10 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #154 on: 24.01.2020, 19:44:20 »

Обозначените места за пресичане са на спирките и на светофарите, този инцидент не се случва на спирка или светофар. Не вярвам навсякъде в така наречените „напреднали“ държави, където безопасността е на много по-високо ниво да има безопасни условия за напускане на превозното средство във всяка точна от маршрута. Другият вариант е пътниците да не бъдат допускани да слизат на необозначено място и да бъдат задържани в трамваите до отстраняване на задръжката, но това не е аварирал самолет, който по някаква причина не може да стигне терминала или влак аварирал на крайно неблагоприятно място за слизане.

Има безопасни начини и не е начинът всички аварирали трамваи да си отворят вратите и да пуснат пътниците да слязат. В "напредналите" държави чакаш вътре докато дойде авариен екип, понякога чакаш часове. Но си има правила и се спазват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #155 on: 24.01.2020, 20:11:59 »
А имали доказателства, че загиналият е бил пътник? Обаче дори и да не са отворени вратите, може хората сами да си ги отворят. Днес ми се случи в трамвай по 10.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: ПТП и инциденти
« Reply #156 on: 24.01.2020, 20:14:21 »
В едно от интервютата зам. директора на Столичен електротранспорт, каза че са се обадили само на първите два трамвая. Мисля, че ако са се обадили и на този, нямаше да се стигне до инцидента. Още повече, че пътниците трябва да бъдат информирани на спирката преди аварията, за да знаят да се прекачат на автобус например, а не да бъдат оставяни в нищото между спирки, където няма нито тротоар, нито някаква пътека, а само храсти и ограда.

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2298
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #157 on: 24.01.2020, 20:17:09 »
В едно от интервютата зам. директора на Столичен електротранспорт, каза че са се обадили само на първите два трамвая. Мисля, че ако са се обадили и на този, нямаше да се стигне до инцидента. Още повече, че пътниците трябва да бъдат информирани на спирката преди аварията, за да знаят да се прекачат на автобус например, а не да бъдат оставяни в нищото между спирки, където няма нито тротоар, нито някаква пътека, а само храсти и ограда.
И каза, че не били длъжни да се обаждат на другите..
Хипотетично там има задръжка 2 часа - нали трябва да се прозвънят всички, които могат да бъдат отклонени, а тези, които няма къде - да изчакат на място, където се намират
Но на таблетите е важно да се пускат поздрави от ЦДП към шофьорите за успешен ден и лека смяна, вместо такива важни съобщения  :help:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #158 on: 24.01.2020, 20:23:50 »
От снимките се вижда, че по време на удара 4135 е бил със затворени трета и втора врата, а в такъв случай и първа, защото на втори вагон на Т6В5 може само всички отворени или всички затворени. За 4401 не става ясно дали не е бил отворил последната, а 4137 първата, но пак всичко е до налагане на практики и пак до намеса на диспечер. Диспечерът трябва да е наясно със спецификата на трасето дали е възможно точно на това място, макар и да не е спирка да се свалят пътниците относително безопасно. В този случай не е било възможно точно там без да е било спряно движението. На теория би могло да се свържат аварийните екипи с диспечерирането на ЦГМ, но според мен не е непременно нужно, пък и аварийните екипи могат да се забавят и няма гаранции, че пътниците ще бъдат освободени скоро. В такъв случай на диспечера въобще не му е нужно да търси кога СЕ ще си пратят авариен екип, а трябва да прибегне до действия за спиране на движението и напускане на пътниците в тези условия, а преди разрешение от диспечер ватманите на замесените в опашката да не могат да пуснат никого.
« Last Edit: 24.01.2020, 20:27:25 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #159 on: 24.01.2020, 20:32:56 »
В крайна сметка загиналият човек пътник от някой от трамваите ли е бил или случаен, пресичал не където трябва? Ако е пътник от някой от трамваите, значи някой ватман недопустимо е отворил вратите не където трябва. Няма ли забрана да не се отварят врати извън спирки, освен ако трамвая окончателно не е сдал багажа или не се налага спешна евакуация поради опастност в самия трамвай, като пожар например?