Транспортът по света и у нас > Транспортът по света

Градският транспорт в Норвегия

(1/1)

fafan:
Трамвай се вряза в магазин за компютри в Осло

"В центъра на Осло трамвай се вряза в магазин за компютърна техника, като при инцидента са ранени четирима души, включително водачът на превозното средство, съобщи норвежката полиция във вторник, цитирана от "Ройтерс"

В трамвая е имало около 20 пътници по време на сблъсъка, но няма информация за сериозни наранявания сред тях.

Снимки от мястото на инцидента, публикувани от норвежки медии, показват син трамвай, който е пробил витрината на компютърен магазин в централната част на норвежката столица. "Работим за оценка на щетите, но разрушенията в магазина са значителни," заявиха от полицията в свое изявление."




https://news.bg/disasters/tramvay-se-vryaza-v-magazin-za-kompyutri-v-oslo.html

gintaras:
Norway, Oslo metro 2024

yogimax:
Ето и репортажът от пътуването в Норвегия. Там всички мои пътувания с влак, а те не бяха малко, бяха напълно точни и навреме. Абсолютно похвала за норвежките железници, които въпреки силната снежна буря с обилен снеговалеж през планината, нямаха никакъв проблем да пътуват навреме и да пристигнат навреме, и дори с 3 минути по-рано влакът Берген-Осло, който не само успешно премина през снежната буря, но и успя предсрочно да достигне последната си гара Осло.
Въпреки малката и изолирана географски държава, гарите са много оживени, влаковете са с голяма честота, комфорт и точност. Веднага осъзнаваш, че не си в Германия.
Цените са високи при покупка в деня или няколко дни предварително, но при ранна покупка са повече от поносими и достъпни. Дори цените от ден за ден са по-ниски, отколкото в Швейцария.
Цената на фуникульора в Берген до планината е абсолютно достъпна и евтина 13 евро отиване и връщане.
Ето ги маршрутите по два пъти, т.е. отиване и връщане. Маршрутът от Осло до Берген, който не е прекалено много километри, влакът го взема много бавно, за повече от 7 часа. Въпреки че усещането е, че се движи прилично бързо. Между Берген и Финсе има много тунели и козирки с открита само южна страна, за да пазят от навявания. А след Финсе вече е подветрен склон, там вали по-малко и почти няма такива козирки, нито тунели.



Ето и доказателството за пристигането на влака през снежната буря с 3 минути предсрочно.

Час пик на гарата в предколедно Осло, влакът от вътре за Лилехамер, който беше препълнен. Някакъв стар забелязан влак на гарата в Осло и гарата в Лилехамер.






Отново гарата в Лилехамер от другата страна и отпътуването обратно за Осло, влакът си чакаше там от рано, пълен релакс и точност.


Гарата в Осло и отпътуването за Берген. Има си интернет в норвежките влакове, както в този за Лилехамер, така и в този за Берген.


Посетих и вагона-ресторант. Има хубави неща. :rolleyes:



Гаричките по това трасе Несбиен и Гол, както и се показва температурата на таблото във влака.



Със слизането все по-ниско по фиордите към Берген, снегът започна да изчезва и изчезна напълно, и валеше дъжд. Но гледките не бяха по-малко впечатляващи.



Гарата в Берген. Заключих си багажа при пристигането на гарата, защото беше още рано за хотела. Става много лесно и се плаща с карта. По 3 евро на час, аз го оставих за 2 часа.

Красивата сграна на долната станция на фуниколара, който се намира точно в центъра на стария град.

Пристанището в Берген

Трамвай в Берген на фона на политкоректна джендърска глупост.

Сградата на гарата в Берген.

Още един шот на влакчето на фона на бижуто Берген, който е освен с прекрасен ландшафт на океан и планина, но и старият му град е в съкровищницата на ЮНЕСКО.

Останах много доволен и се насладих на макс на това пътешествие, особено и защото видях нови места и преживях нови неща. Единствено в Осло съм ходил преди години, два пъти. Другите места бяха нови за мен. Турът с управление на шейни с кучета край Лилехамер беше също попадение точно в целта.

Navigation

[0] Message Index

Go to full version