Ясно, значи и в Испания предпочитат станции с 2 перона...При тях много рядко може да видиш станции с 1 перон .
Само на мен ли ми се струва така, или в чужбина като правят станция се стараят тя да е уникално красива и разчупена?Повечето метростанции в Западна Европа не блестят с някаква красота, особено по-старите метра като Лондон, Париж, Берлин... Всеки е гледал филми за нюйоркското метро, чиито станции приличат на тоалетни. Само московското и питерското са строени подчертано представително. Не мисля, че софийските метростанции са по-грозни от тези в другите метра, строени през последните 10-20 години. Но за съжаление, нашите са прекалено малко на брой...
Но за съжаление, нашите са прекалено малко на брой...Така е, но не може да се отрече, че всяка софийска метростанция си има свой собствен облик.
Само на мен ли ми се струва така, или в чужбина като правят станция се стараят тя да е уникално красива и разчупена?Сравни годините на проектиране и построяване на станциите- не можеш да отречеш, че Опълченска, Сердика и Обеля са по-разчупени, красиви и лъскави от останалите.
а този линк показва едно напълно традиционно и еднотипно строителство , говорим за метрото в град Мюнхен , единствената разлика е в цвета на станцийте и основното постижение е че се свързва с S-Bahn иначе на мен лично не ми харесва , но това е мое мнениеЕстетически не мога на дам оценка (зависи все пак от годината на построяване на метростанцията), но функционално МГТ в Мюнхен е най-съвършеният в Европа в класа "Градове с население 1-2 млн" (в който попада и София).
Метрото в Ппариж, а и в Барселона, са много готини - да се чудиш метро ли е, мол ли е...За парижкото метро имам определени резерви...Обиколил съм огромна част от станциите му и почти не видях някоя, която да е хубава. Да не говорим за елементарна липса на удобства, като ескалаторим асансьори и т.н. В много от станциите миризмата на урина е доста...силна. Истински ме кефят обаче станциите на RER , след излизане от идеалния център. Примерно по RER C има много кокетни гарички в посока Versaille
Е аз на база снимките го написах това гореСнимките са от новите разширения, които са последен писък на техниката. Но в ценралната част на Париж, както и на Лондон има доста неугледни станции - в края на краищата те са столетници!
Схема на коловозното развитие на Париижкото метро- според мен нещо свръх интересно Пълното коловозно развитие( забележете разклоненията, сервизни коловози, колко колела/уши/ обратни завои има), отбелязани са депата, годините на пусковете, и неизползваните станции, опитните площадки за изпитания
http://carto.metro.free.fr/documents/Carto...aris.v2.3.1.pdf (http://carto.metro.free.fr/documents/CartoMetroParis.v2.3.1.pdf)
После някои пищят, че едва ли не под всяк аулица искаме метро в София, а гледайте в европейските столици колко линии и на какво близко разстояние минават една от друга!Няма да се съглася на 100% с колегата Болерото.
И за сметка на това сега се строят допълнително и трамвай, като се предвиждат маршрути и от вътрешната страна на околовръстното- т.е. няма да са довозващ превоз в предградията.Трябва да кача и същата схема за трамвайните линии на града.Е, хайде, вие с този парижки трамвай от мухата слон правите. Това си е абсолютно спомагателен транспорт между предградия, никой няма да тръгне да товари Сен Жермен или Риволи с трамвайно трасе, те и без него са си натоварени, а и едва ли има точка на повече от 500-600 метра от метростанция.
После някои пищят, че едва ли не под всяк аулица искаме метро в София, а гледайте в европейските столици колко линии и на какво близко разстояние минават една от друга!
Ама не можеш да сравняваш Париж със София - освен, че и двете са столици, друго общо нямат. Париж може да си позволи гъста метромрежа, защото вече там системата й работи добре, второ се строи качествено и бързо, трето гоелогическото състояние позволява множество линии, трето - влаковете там се движат на съвсем различен принцип (баш подпаважни трамваи са и могат да си позволят обратни завои и т.н.), четвърто - населението е в пъти по-голямо от това на София; пето - Париж е мегаполис, който разчита предимно на метрото, а ние тука се борим за първи диаметър.
Никой не пищи, че не трябват много диаметри - засега няма смисъл да се проектират много диаметри, по простата причина, че не се знае след 15 години как ще стоят нещата в града - може най-предпочитания райо да стане Левски, значи там трябва да се концентрират повече транспортни възли и т.н.
Леле те не си поплюват. Имат даже станция за връзка на 4 диамертъра - това предполагам ще значи и на 4 ниваОт станцията на Халите в париж мисля че тръгват влакове за 15 различни посоки, така че дори и да направят тази в Москва, няма да е голямо чудо.
незнам това дали сте го виждали но мен изключително много ме впечатлиСамо дето става въпрос за станция Алмеда във Валенсия, Испания. По проект на големия Калатрава- веднга се разпознава стилът му.
http://metroblog.ru/post/1082/ (http://metroblog.ru/post/1082/)
но просто им се чудя на тия руснаци , как всичко трябва да им е огромно , но като имаш пространство що да не се разпрострат малко повече
незнам това дали сте го виждали но мен изключително много ме впечатлиTова не е в Русия само да те поправя
http://metroblog.ru/post/1082/ (http://metroblog.ru/post/1082/)
но просто им се чудя на тия руснаци , как всичко трябва да им е огромно , но като имаш пространство що да не се разпрострат малко повече
Днес пускат във Виена 6 станции на линия 2 ! ЧеститоДа, като първата е особено интересна: намира се под станция на друга линия и под канала и няколко сгради, т.е. на завидна дълбочина. Входът е много интересно решен с едни стъклени асансьори в зала, която е на нивото на станцията почти, но с естествен приток на светлина отгоре. Ще проверя за снимки.
Въобще линия 2 на метрото във Виена има интересна (и не особена успешна) история: започва като тунел за трамвай и в продължение на 40 години непрекъснато се променя и преустройва...Напротив, това е поучителен пример, и то в един трамвайнолюбив град, че метрото и трамваят не са заменими видове транспорт. Логично идеята за подземен трамвай lв непосредствена близост до ринга е еволюирала в идея за метродиаметър (по-точно метрорадиус, доколкото U2 стартира от централната част).
Метрото в Париж е страхотноДа, така е! Там има какви ли не видове метра На мене ми беше много интересно като минавах над река Сена.
Ето един сайт (http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/) с доста подробна информация за метрото във Виена и по-специално за линия 2.Според мен грешка е била идеята за трамваен тунел, успореден на съществуващо недалеч трамвайно трасе - по главния ринг (все едно в София да има трамвайно трасе по В.Левски и да правят трамваен тунел по Евлоги Георгиев). Разбира се, не може да се очаква главозавайващ успех от метролиния с 3-4 спирки. Оттук нататък не е имало друг начин, освен удължаване в единствено възможната посока - изток. Е, даже и с шестте нови станции чудо няма да настане - новото трасе е под парк и панаирно градче, а австрийците не са чак такива футболни фенове. Но като мине Дунава, може да се очаква ефект.
Всъщност след продължението към стадиона и на северо-изток (където също още не е много застроено), следващото продължение се предвижда да е от Карлсплатц на юго-изток и със завой да мине много близо до Южната Гара (Сюдбанхоф). Спирка на самата гара не е планирана и хората още сега роптаят, че на гарата няма спирка на метрото (спирката на линия 1 е близо, но не на самата гара). Между другото, в момента тече голям проект за обновление на гарата, като тя ще стане централна за Виена (вместо Вестбанхоф) след завършването му.Покрай Белведерето ли ще я прекарат? Това сигурно ще е поредният фамозен успех на "двойката". То Бай Ганьо май добре е оценил австрийците: "имали бол пари, дали".
Мда, трябва да мине под паметника на съветската армия и под улицата северно от Белведере, след това да направи завой към гарата. Абе като имат пари за трошене...
Гумените колела се използват за намаляване на шума, а и при тях вибрациите са значително по-малко... Може някой ден и в Софийското метро да приложат тая система, въпреки, че при толкова добре работещите оповестителнисистеми, най-точно разбираш кога ти идва влака, като го чуеш да трещи и гърми в тунелаТо и въздушната струя, както и фаровете подсказват за идващото влакче Освен това има и часовник.
Е... за трети или ако има някога четвърти диаметър, може и ние да си направим нещо от сортаПри пантограф не трябва ли тунелите да са по-високи?
Братоев му е голям мерак да направи трети диаметър да се сваля ток "въздушно", подобно на трамваите, та... в кое метро по света влаковете свалят ток с пантограф?
Преди 2 дни се върнах от Мюнхен и се бях наточил да направя много снимки, но да ви кажа честно станциите са им по-грозни от наш'те. Повечето влакчета (с изключение на най-новите) са от ранга на руските та реших, че няма да има да ви показа нищо интересно... Това с което ме впечатли обаче метрото там е УНИКАЛНАТА ЕФЕКТИВНОСТ!!! В град с 2,2 млн. население има около 30 лъча, които тръгват от центъра и покриват града+покрайнините!!! в това число са както метро линиите така и градската железница (която в центъра е подземна).. лично според мен бих предпочел ефективност пред красота... за съжаление в София нямаме нито едно от двете и остава само да се надяваме
Найстина... Ние засега можем само да си мечтаем за такива.... :bb: :(Така е ! По принцип съм фен на социалистическият тип метро тип Московското , но метрото в Лисабон лично за мене се нарежда сред едно от най-красивите в света !!!! :D
Не смятам, че оформянето на една метростанция е чак толкова скъпо, когато става въпрос за един също туристически обект от голямо значение каквото е метрото. :clap:
Токоснемането от високо позволява метрото да излиза на повърхността и да пресича малки пътчета и улички на едно ниво. Така на пример във Валенсия освен вътреградски транспорт, метрото изпълнява и краяградски курсове.Токоснемането на ниско намалява височината на тунелите. Демек ако метрото не е проектирано с много надземни отсечки, прокопаването ще ти струва повече пари.
Ако се реши нашето метро да излезе на повърхността трябва да е покрито, оградено и да не пресича нищо на едно ниво.Защото точно това влиза в определението за метро : да не се пресича с други видове превозни средства на едно ниво (както и с хора),т.е. да се движи в обособено трасе. Затова се нарича извънуличен транспорт.
Трябва да се отбележи, че в части от Обединеното Кралство (например около Лондон), контактната релса дори не е изолирана, както при метрото например.
Истанбул е доста голям град - бих казал мегаполис ! По отношение на транспорт е добре развит - обслужва се от автобуси , трамваи , метро , железница и финикулар !Само да те поправя леко :
През 19 век - 1875 г. е открито и първото метро на Европеиският континет (след Лондон , имаики впредвид , че тои е на остров .
Само аз да поправя , че както казах , първоначално линията е била от 2 коловоза и след това е била реконсртуирана на финикульор ! В един турски форум дори има и снимки как точно е изглеждало , но за съжаление немога да прикача снимки от там ! И се смята , че в Истанбул е първото метро на континенталната част ! Няма да споря с тебе за това , според много саитове и мнения е така ! Първо Лондон , после Истанбул и чак тогава Будапеща !Истанбул е доста голям град - бих казал мегаполис ! По отношение на транспорт е добре развит - обслужва се от автобуси , трамваи , метро , железница и финикулар !Само да те поправя леко :
През 19 век - 1875 г. е открито и първото метро на Европеиският континет (след Лондон , имаики впредвид , че тои е на остров .
През 1875 г. е открит фуникульора (зъбчатата железница), а истинското метро е открито доста по-късно : 1989 г.
Така че, първото метро на континенталната част на Европа се смята Будапещенското ( 1896 г.).
Така е по Швандал, а той е написал няколко книги за метрото - капацитет си е.
Подобна линия има и в Лозана, Швейцария - с надземна и подземна част:Вече я няма, като 2006 я спряха, а преди 1-2 месеца официално пуснаха модернизираната и удължена линия до предградията, а не само до Центъра и Гарата.Сега линията е истинско метро, 100% автоматично, с двусекеционни вагони с пневматични гуми, произведени от Алстом, подобни на парижките.
...
До колкото ми е известно линията още функционира и се водят 2 линии , като само 2-та е официална метролиния :Подобна линия има и в Лозана, Швейцария - с надземна и подземна част:Вече я няма, като 2006 я спряха, а преди 1-2 месеца официално пуснаха модернизираната и удължена линия до предградията, а не само до Центъра и Гарата.Сега линията е истинско метро, 100% автоматично, с двусекеционни вагони с пневматични гуми, произведени от Алстом, подобни на парижките.
...
Същата станция, тук по-интересното е, че един перон обслужва две линии на метрото[/url] - другаде не съм го виждал. Те са в една посока, а съответните им обратни линии са също заедно на друг двоен перон. Не знам защо са го направили така, нямам подробни карти.
То на мен ми се струва по-естествено ако се покриват пътищата за малко, да вървят по един коловоз, нежели по два успоредни на един перон :)
Кажете нещо интересно за метрото в Париж.Кои са най-красивите метростанции и какво си заслужава да се види задължително,тъй като ми предстои пътуване до там и не искам да пропусна нещо... :DЗадължително трябва да се качих на 14-та линия - Метеор :) Тя е автоматизирана и е уникална за Парижкото метро! Препоръчвам ти я :)
От старите Бастилията, Алезиа, Халите с Шатле (централен транспортен хъб), Ла Дефанс, порт Майо, Сен Лазар и задължително 14-та линия до библиотеката Фрасоа Митеран. Според мен никоя станция нама да ти хареса всички са стари и направени само с една цел да са удобни за качване, слизане и прекачване от различните диаметри. Има зъбчата железница на Монматр. Трите трамвайни линии също са ти задължителни както и трам-трен до Ални. Ako искаш да рабереш защо трябва да има градска железница RER A,B,C който си избереш. После ако вземеш и Еуростара до Лондон за два часа ще откриеш че двете метро системи са свързани през Ла Манш (Ръкава) и ще джиткаш само с ж.п. транспорт. :)Е аз ще дойда с TGV от Щутгарт,а след това с него към Мюнхен.Няма да имам време и за Лондон,него догодина.А за Париж каква карта да си взема за да ползвам всички системи във всички зони,защото искам да се кача и на РЕР и на Трам и на метро.14-та знам,че е автоматизирана,аз в Нюрнберг се кефих на тяхната U3,но там нямат врати на пероните.Тази зъбчата железница ме заинтригува,може ли малко инфо за нея?
Зъбчатата железница е на хълма Монматр. Трябва да слезех ма станция Anvers на 2-ра линия, продължаваш нагоре по улицата към базиликата Sacré Cœur. Това е един фид финикуляр, аз се возих на него преди няколко години и доста ми хареса. Ето и как изглежда:мерси много,непременно ще се повозя и аз.
Има 6 тарифни зони с регион Ile de France (това включва и предградията), ако си за малко си вземи mobilis за всички зони за един ден 16,40 но според мен не ти трябва. Ако си под 26 е 8 Евро. Ако си за повече Carte Orange 36,70 пак всички зониМи цялата група сме на по 18-19г.Гара Versailles Rive Gauche на Line C на RER-a предполагам е в предградията и ще трябва за всички зони.А дали имат групов билет като в Мюнхен 5 човека за 11.80 евро.?
Като в Мюнхен няма, имаше нещо за групи студенти до 21 и 26 ама трябва да попълваш документи и мисля че важи за студенти в френски университети. mobilis до 26 за 8 Евро е твоят билет.Мерси за инфото за Париж,ще ми е много полезно,вече знам какъв билет да си купя.За Мюнхен обаче грешиш.Има partner ticket Munchen XXL ,който е за 5 човека и е 11.80 евро,като обхваща почти всички зони (мисля,че без последните 4).
Зъбчатата железница е на хълма Монматр. Ето и как изглежда:Къде видя зъби?
Има адски грозни станции...Има, особенно по-старите! Но пък новите станции на 14-та линия са доста модерни.
Дерайлира вагон в мадридското метро
12 май 2009 15:02 / обновена в 15:05
Двама души бяха леко ранени при дерайлиране на вагон в мадридското метро, предаде Франс прес. Инцидентът е станал сутринта в центъра на испанската столица близо до станция "Монклоа". Дерайлирал е вторият вагон от композиция, който ударил леко странична стена. Двама души са получили нервни кризи.
Всички пътници във вагона били евакуирани през първия вагон от композицията, която успяла да достигне станция "Монклоа". Трафикът по линията бе прекъснат, но след това бе възобновен
композицията, която успяла да достигне станция "Монклоа". Трафикът по линията бе прекъснат, но след това бе възобновен
Правилно - населението на града е около 130 000. Май трябва да променим твърдението от "Метро се прави само в градове с население над 1 000 000 души" на "Метро се прави само в градове с население над 100 000 души" :DАма влаковете са с по два вагона само...
Зъбчатата железница и фуниклоарът са две различни нещаОК. Грешката в изписването е моя. :rolleyes:
ОК. Грешката в изписването е моя. :rolleyes:Била е само зъбчата железница !
Но линията в миналото е била и двете.
Ами, в източниците, които аз прочетох пишеше, че : "Фуникульорът Лозана-Уши е открит през 1877 г. През 1959 г. е преоборудван в зъбчата железница (наричана метро). Закрита е през 2006, във връзка с преоборудването й в метро-линия." (В превод, накратко)Но линията в миналото е била и двете.Била е само зъбчата железница !
Лондончани не са прости хора. Тази линия ще реши много техни проблеми, защото в момента по направлението от изток на запад с метро има прекачване и пак не е толкова бързо. Тази линия ще е супер като се завърши.
Явно метро от второ ниво се налага заради големите мащаби на града, липса на рингови линии и значително по-рехавото метро-обслужване на южния бряг на Темза спрямо северния.
Не виждам каква е връзката с ринговите линии или южния бряг. Тази линия не би решила такива проблеми, защото също минава по левия бряг и е диаметър през центъра.Уфф, сори, вярно че е запад-изток.
Британската столица може да бъде свързана с мрежата на парижкото метро, ако се реализира амбициозен международен проект за 20 млрд. евро, съобщи лондонският в. "Таймс".Дневник
Става дума за възможност скоростните влакове "Юрстар" да се хващат от гара Сейнт Панкрас в Лондон и да стигат в Париж до подземна гара-станция от нова линия, наречена Голямата осмица (Le Grand Huit) заради формата, която ще описва около френската столица, обясняват от френската държавна железница SNCF.
Зам.-директорът на SNCF Жан-Пиер Фаранду допълва, че по този начин с влак само за 2 часа и 15 мин ще може да се стига от лондонското Сити до бизнес центъра "Дефанс" в западен Париж. Други възможности били връзки от "Дефанс" до Лил или Брюксел.
Въпросната идея е част от грандиозния план на президента Никола Саркози да развие района на Голям Париж така, че да се преодолее разделението между пренаселения град и често бедните и недоразвити предградия. "Голямата осмица" трябва да е готова до 2020 г., да е дълга 140 км и да свързва центъра с летищата и новите градчета, които ще изникнат около столицата.
Парижката компания за градски транспорт (RATP), която ръководи метрото, иска мотрисите по новата линия да са напълно автоматизирани, т.е. без ватмани, и да се движат със скорост до 80 км/ч. От железниците SNCF обаче настояват в отсечката между Версай и летище "Шарл дьо Гол" да могат да се включват и нейните скоростни влакове TGV. Това ще оскъпи проекта с поне 300 млн. евро, а двете компании спорят яростно, включително и за това, че перонът на метрото обикновено е дълъг 120 метра, а този на влак-стрела - 400 метра, посочва "Таймс".
Статията е за това какво ще се прави в Париж, а не за Сейнт Панкрас.
Става дума за възможност скоростните влакове "Юрстар" да се хващат от гара Сейнт Панкрас...
Става дума за възможност скоростните влакове "Юрстар", които се хващат от гара Сейнт Панкрас...
Напълно вярно и напълно неразбираемо,че в момента тръгват от там.Не е добре написано.
Май само ти не го разбираш...Смисълът е пределно ясен, просто защото обхваща цял проект, а не просто някакви отделни елементи(като гари например).
но защо ще пишеш статия,без да покажеш какво е състоянието в момента
Това е така заради изходите на МС Стадион Васил ЛевскиЕ така де, то няма защо иначе. Хората бързат да се качат в последните секунди преди потеглянето на влака и никой няма да търчи най-отзад. Не сметнах за нужно да го пояснявам.
Значи нашият експеримент Стадиона-Младост 1 все пак бе последван и от Берлин ;)Е, ама нашето добре го измислиха. Иначе още 3 месеца тряваше да чакат хората от Младост за тази връзка на метрото с центъра. А в Берлин си казват, е още доста дълго време U55 ще е отделна линия (по тази логика можеше нашата нова отсечка да я кръстим МД11 :P).
Сега гледаме напред и се радваме на този първи сегмент от бъдещата ос, която ще свързва Бранденбургската врата с Александър плац – центъра на източната част", заяви кметът на Берлин Клаус Воверайт.Аз не съм бил в Берлин още от ГДР-ейски времена, но и тогава си имаше S-Bahn от Alexanderplatz до Friedrichstrasse, което е на броени метри от Бранденбургската врата и Райхстага.
Благодарим ти Иване, че не ни забрави. Тук много ни липсваш ! Така хубаво постваше снимки и поднасяше своевременно новостите във метростроителството. И още се чудя как така се "отстреля" от този форум и хукна на другата барикада. :D Добре направи, че се обади.
Честно да ти кажа, липсваш ни и обаждай се по-често, че понякога ни става скучно. :) :D :) :D
Голям Париж получи зелена светлина от френското правителство
от 13.10.2009, Автор: Строителство.инфо (http://www.stroitelstvo.info/urban/2009/10/13/798896_goliam_parij_poluchi_zelena_svetlina_ot_frenskoto/)
Проектът на архитектурното бюро на Норман Фостър Hermitage Plaza се състои от две кули с височина 323 метра и ще се издига източно от бизнес-квартала Дефанс. Това ще бъде най-високата сграда със смесено предназначение в Западна Европа.
Снимка: Reuters
Миналата седмица френското правителство даде зелена светлина на на мащабната програма за развитие на транспортната и социалната инфраструктура на града.
Нова линия на метрото ще включва 40 станции и ще свързва летище "Шарл де Гол" в северните предградия на френската столица със южните части, включително летище "Орли".
Дължината на линията ще бъде 130 километра, строителството се очаква да приключи през 2023 година, а инвестицията е на стойност 20 милиарда евро.
Проектът за новата линия е жизнено важен за френската столица, тъй като 75% от населението на Парижката агломерация (около 6 милиона души), живее в предградията.
Реализацията в проекта е част от мащабния план на президента Никола Саркози за изграждането на т. нар. Голям Париж, който предвижда също така строителство на 70 000 жилища и съпътстваща инфраструктура.
Целта на Голям Париж е много амбициозна, заяви правителственият говорител Люк Шател пред репортери след заседанието на правителството.
Става дума за превръщането на Париж в модел за устойчиво развитие с ефективен, приятен и икономичен транспорт с цел градът да предложи по-добро качество на живот, да има по-силно културно влияние и повече зеленина.
Припомняме, миналата година Саркози събра 10 от най-известните и световно признати архитекти и им постави задачата: "Не искам виртуален град - искам проекти. Имате абсолютната свобода да мечтаете и средствата, за да я осъществите".
Когато през март те представиха своите виждания за Париж на бъдещето, въпреки изключителното разнообразие на идеите ясно се очертаха две тенденции - желанието градът да бъде превърнат в най-зеления мегаполис на света и центърът, където живеят малко над 2 млн. души, да бъде свързано в един цял и неразривен организъм с предградията, които са населени с 8 млн. души, предимно имигранти.
Амстердамското метро затъна в кал и пясъци
от 27.10.2009, Автор: Строителство.инфо (http://www.stroitelstvo.info/urban/2009/10/27/805395_amsterdamskoto_metro_zatuna_v_kal_i_piasuci/)
В Амстердам проектът за дългоочакваната метролиния север - юг причинява неспирни главоболия на местните власти от цели седем години, а разходите по него вече дотолкова са надхвърлили първоначалния бюджет, че надеждите за бъдещата му икономическа изгодност все повече избледняват.
Целта на бъдещата линия е да свърже северните бизнес райони на града с южните му квартали, с което да облекчи претоварената градска транспортна система.
Тунелът за линията обаче трябва да мине под историческото сърце на града и да бъде прокопан през почви, изобилстващи от подземни води - начинание, което е започнало да се проваля още преди да бъде завършено, смята бившият градски съветник Тиерд Херема.
По-рано тази година той заяви пред специална парламентарна комисия, че основната причина проектът да бъде одобрен през 2002 г. е фактът, че тогава градските власти преднамерено са занижили оценките си за крайната му стойност.
Ситуацията днес обаче изглежда съвсем различна. Така например предполагаемата печалба за града от бъдещата линия през следващите 100 години е 2 млрд. евро. Цената на изграждането й вече се оценява на 3 млрд. евро.
Копенхагенското метро е автоматизирано, доколкото знам... сега в Източна Европа първо автоматизирано метро се строи в Прага - линия D.И в Солун ще бъде автоматизирано :)
Копенхагенското метро е автоматизирано, доколкото знам... сега в Източна Европа първо автоматизирано метро се строи в Прага - линия D.Линия D в Прага още не е започната да се строи. А също така има планове и линия 4 в Будапеща да е автоматизирана :)
Линия D в Прага още не е започната да се строи. А също така има планове и линия 4 в Будапеща да е автоматизирана :)
На куково лято. :D
Bombardier съкращава 1400 работници във Великобритания
БГНЕС (http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3938171)
Канадският производител на влакове Bombardier ще съкрати повече от 1400 работници от завода си в Дарби, Великобритания, след като компанията изгуби от германската Siemens в надпреварата за обновяване на подвижния състав на железопътна линия в Лондон. Bombardier съобщи, че ще съкрати 446 постоянни работници и 983 с временна заетост от персонала си в Дарби, където компанията е работодател на близо 3000 британци. Това се дължи на неуспеха й да спечели договор за линията "Thameslink" и приключването на редица други проекти, включително обслужването на лондонското метро. "Успешното изпълнение на тези проекти и загубата на договора за "Thameslink", който щеше да се нуждае от работна сила, означава, че неминуемо ние трябва да приспособим капацитета си в съответствие с икономическата обстановка", подчерта Франсис Паонеса - директор на пътническия отдел на Bombardier във Великобритания. /АФП /
Най-дългата линия на метрото във френската столица беше напълно автоматизирана. Вече се движат първите влакове без машинисти, на автопилот. Те са оборудвани с автоматичната система за влакова защита Trainguard MT CBTC, разработена от Siemens.
Метро линия 1 е стръмна и същевременно най-натоварената във френската столица. Тя свързва източната и западната част на града, дълга е 17 км и всеки ден превозва до 725 000 пътника. Системите за контрол и дистанционна връзка са инсталирани, без да се прекъсва нормалното обслужване на линията.
Модификацията на влаковете и създаването на оперативния контролен център също бяха изпълнени от отдела за железопътна автоматизация на Siemens. Компанията спечели поръчката през ноември 2005 г.
Метро линия 1 е популярна сред туристите, които искат да разгледат забележителностите по нейния маршрут в Париж, включително сградата на общината Hôtel de Ville, Лувъра, площад Конкорд, Шан-з-Елизе и Триумфалната арка.
Изцяло автоматичната система ще намали паузите между влаковете и ще позволи по-бързо превозване на пътниците в сравнение с традиционните системи, управлявани от машинист. Влаковете по линия 1 вече могат да се движат на интервали от 85 секунди вместо досегашните 105, а честотата им може да се приспособява според натовареността. Това е от особено значение по време на специални събития като спортни състезания и търговски изложения.
До началото на 2013 г. всичките 49 влака по линията ще бъдат модифицирани, за да се движат автоматично. Движението им се управлява от контролен център, доставен от Siemens. Специални врати на платформата ще гарантират допълнителна безопасност на всичките 25 станции.
Железопътната система Trainguard MT CBTC улеснява енергийноефективната и екологосъобразна работа на метрото. В момента Метро линия 14 в Париж, също оборудвана с технология на Siemens, спестява годишно 15% от потребяваната преди енергия. Линия L в метрото на Ню Йорк, линия 9 в Барселона, линия 4 в Сао Паулу и линия 1 в Алжир също се управляват от тази система. Системата Trainguard MT CBTC е поръчана също и за линии 2 и 4 на метрото в Будапеща.
Парижкото метро вече на автопилотСамо още една линия.
Така се постига относително равномерен температурен баланс; за машинистите е много по-добре, отколкото от тъмния тунел да излязат направо на открита слънчева светлина; избягване блокиране на линията, поради натрупан сняг; избягване поддържането на техника за почистване на снега и натрупана мокра шума по линията и т.н.Интересно как в Лондон нямат такива проблеми.
...Навсякъде, където има открити участъци има подобни проблеми. :)
Интересно как в Лондон нямат такива проблеми.
Градския транспорт не се изчерпва само с извозването, понякога той може да бъде перспектива за хубави преживявания - хубави изгледи и гледки. Но не и у нас.От гледна точка на пътника, може би.
Да, през зимата е така, но през топлите месеци е просто романтика. Помня как метрото на Лондон (не помня коя линия) минаваше край едни зелени поляни с дръвчета и къщички в далечината. Тук така гледка нямаме. Градския транспорт не се изчерпва само с извозването, понякога той може да бъде перспектива за хубави преживявания - хубави изгледи и гледки. Но не и у нас.Не е истина това. Трамваите в гората в Лозенец как ти се струват? Това, че от метрото ни не се виждат подобни гледки е толкова несъществено нещо, което не оправдава непокриването на станцията, поради гореизоброените причини. Истината е, че не намирам никаква романтика в някакъв перон, даже носталгия мога да намеря, но както се казва, въпрос на вкус.
Ами не ми харесва в гората, защото там обикновено трамвая е пълен фраш и е много по-тесен от едно метро, нали така? Освен това си падам повече по поляни, равнинни терени и широколисти дървета, а не по хълмове и гори.
По темата - мисля, че Лондонското метро е по-добро от Парижкото, но в Париж ми харесва това, че наблягат на разположение на седалките като в автобусите, трамваите и тролеите (с гръб и по посока на движението) и не толкова на седалките разположени с гръб към прозорците и с лице към пътеката, както са нашите и лондонските (освен по-старичките по централната и District линии, които скоро ги пенсионират). Просто ако има наземни участъци предпочитам да гледам пейзажа, от колкото хората отсреща. ;)
Ами не ми харесва в гората, защото там обикновено трамвая е пълен фраш и е много по-тесен от едно метро, нали така? Освен това си падам повече по поляни, равнинни терени и широколисти дървета, а не по хълмове и гори.То навсякъде може да стане фраш, виж това са някакви такива детайли, на които никой не обръща голямо внимание, все пак не живеем на село, а в град, като толкова искаш поляни- ей го къде е, на 5 километра от града. За мен гората е перфектна, не ме дразни, а ме радва. Пък и в метрото се прекарва много малко време, така че проблеми няма кой знае какви, едва ли някой се замисля изобщо. Малко са хората, които дори станциите ги интересуват, оглеждат, обсъждат. Трябва да сме по-малко критични към нашето метро, защото за нивата на мръсотия, сивота, теснотия на повечето стари метра си е перфектно. А тубуса си е приемлив, няма какво да се види там, пък и покритата станция гарантира някаква сигурност. :)
По темата - мисля, че Лондонското метро е по-добро от Парижкото, но в Париж ми харесва това, че наблягат на разположение на седалките като в автобусите, трамваите и тролеите (с гръб и по посока на движението) и не толкова на седалките разположени с гръб към прозорците и с лице към пътеката, както са нашите и лондонските (освен по-старичките по централната и District линии, които скоро ги пенсионират). Просто ако има наземни участъци предпочитам да гледам пейзажа, от колкото хората отсреща. ;)
Гръцката полиция е обезвредила мощно запалително устройство с часовников механизъм, поставено в един от вагоните.Източник (http://www.vesti.ru/doc.html?id=726524&cid=9)
Влакът е стоял на станция Егалео, а пътниците вече са били излезли от него.
По изявления на правоохранителните органи то е предствлявало 4 литрова кутия със запалителна течност, поставена под седалките на вагона.
Устройството е открито от машиниста, който е сигнализирал органите.
Обикновено за подобни терористични актове обвиняват анархистите, които използват подобни запалителни средства.
До сега обаче, те са нападали банки, магазини или държавни учреждения, но на транспортната мрежа не са посягали.
Вижте един съвършен (по скромните ми представи) сайт за европейски метра:И не само европейските, както има и трамвайни мрежи, но за съжаление е непълен. Якото е че има хубави схеми на коловозното развитие, които са географски точни и ги има като .pdf във висока резолюция. :)
http://carto.metro.free.fr/liste-metro/
...разширението на лондонското метро. Новата линия е именувана в чест на кралица Елизабет...Искам да поясня, че Кросрейл (1.) не е част от мрежата на London Underground, а е самостоятелна градска железница, като Overground или DLR и (2.) наричат я Линията Елизабет само "управници", които искат да спечелят благоразположението на кралицата.
Здравейте, искаме да посетим Барселона. Как е по-добре да се придвижите там с автобус или метро? И какво е по-евтино.За 2, 3, 4 или 5 дни най-изгодна е карта Hola BCN. Иначе - десетка. Тя обаче не важи от/до летището.
Уикенда отново се правих на турист в Берлин и се мушнах в станцията пред общината (U5 Rotes Rathaus). Реших да споделя 2-3 снимки с вас за да получите усещането от страхотното решение на интериора на станцията. Баухаус.
PS прощавайте за наличието на маймуна на първата снимка
За мен е малка загадка защо станцията не е с островен перон, каквито по принцип са всички останали новопостроени станции. Вярно, че няма кой знае какво прекачване там, но все пак....Защото тунелът към Бранденбургската врата под Шпрее го копаха с ТПМ и котлованът беше залепен за станцията, а от там до реката мястото е малко, за да стане островен перон трябваше да се изнесе началото на котлована на юг, за което нямаше да има място.
Апропо, плановете за U10 са още от времето на разделението, само че U10 трябва да бъде полурингове, свързваща няколко квартала в югозападен Берлин. Началната и станция трябваше да бъде U Schloßstraße, която и до момента е полузавършена, на две нива.Тази информация е стара, новите планове са да не се строи на юг, а на запад и новата линия да носи номер 3. Ето карта, клонът надолу е изоставен като идея.