Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 246
1
Накачена е ККМ, остава да се монтират струнки, секторни изолатори, захранващи изводи, и да се обтегне..

2
Попрелетял е малко, че да направи чак такава беля. Но така е със съкратени разписания и трагична инфраструктура, коята не се и поддържа грам...

3
Докато не го тресна мълнията, датчика си работеше читаво в интерес на истината, едно от малкото места... :crazy:

4
Напротив, с фазата на трамвая има забранен за пешеходци. Като цяло конкретния светофар си е полезен, защото иначе потока автомобили няма шанс да те пусне. Но сега е безсмислен.

5
669 сутринта подменен от 682 за маслене станции. 682 вечерта пък прибран от 2317 след над половин час задръжка на пета градска. Прегрял компресор, съответно изключил. Прегрял регулатор, и той изключил. И така и не тръгна повече.

6
Но пък очевидно изпълнението на спирконавеса е боклучаво, поради което тролея е вкарал покривчето в кофата :crazy:

7
Като знам психотестовете какво представляват, и като знам, че има колеги с доказана шизофрения, но работят на обещание да си пият редовно хапчетата...
Редовен номер, а и съвет от дърти водачи е, ако направиш подобен сакатлък, да кажеш, че ти е прилошало, защото така се измъкваш. Съвсем наскоро дори, в разговор между стари водачи, относно ПТПто на Димитър Петков с трамвай и автомобил на пешеходна пътека, цъцкаха с език как може ватманката да каже, че отказали спирачките на трамвая, вместо да кажела, че й е прилошало рязко, и така да се измъкне. Тъй че на вечното "прилошало му е", аз лично гледам с много много голямо съмнение.

8
Явно такова е заданието, но като ги знам как ги "мислят" нещата, убеден съм, че никой не е съобразявал такова нещо. На Алабин пероните са по-високи, като височина около тези на НДК, Пенчо Славейков и т.н., и краставиците си спират безпроблемно.

9
Живият плет по България беше насаден малко след ремонта, когато направиха няколко сондажа по протежението на булеварда, за да осигурят напояване на ивицата. Преди ремонта беше много неугледен, сега е с прекъсвания от рози. Но му отне близо 10 години да заприлича на нещо, и то не навсякъде.

10
Има камери. Няма сензори. ;)

11
Нямат сензори за наличие на пътник в обхвата на вратата (дали контакт в стъпалото или оптичен датчик няма значение). Единствената защита е в уплътненията, която връща вратата обратно, ако тръгне да затиска човек.

12
В управлението. Цялата работа е, че защитата на стрелката невинаги сработва, когато има трамвай върху нея. И обратното - понякога клатенето на мрежата без трамвай в обсега блокира стрелката. Или иначе казано - прави каквото си иска. От друга страна мостчето за обръщане е изтеглено много много назад (вероятно така трябва да бъде от технически особености), съответно задния трамвай лесно може да я обърне, ако защитата не е сработила.
Стрелките са на Пражка строярна. Електрооборудването им е на Електролайн, вероятно и самите автомати. Електролайн предлагат управления с най-високия клас защита според европейските регламенти за този вид транспорт. Това включва както датчици по ККМ, така и капацитивно мерене между релсите на коловоза. Освен това heavy duty автоматите им са с допълнително механично заключване, което гарантира, че неволно обръщане на езиците, дори и от чисто механична причина, няма да се случи.
Но! Това струва пари. Оборудването тук, както чисто като стрелки, така и тяхното електрооборудване, е най-евтиното изпълнение. Стрелките се износват сравнително бързо, изпълняват се с твърди езици, автоматът за задвижване е... моторче, ключалката е обикновена пружинна. Блокирането се изпълнява с два последователни ултразвукови датчика на ККМ. Или иначе казано - малко по-хубаво изпълнение на маневрени стрелки.

13
2414 е продължил с дупето към Петте кьошета. На същата стрелка, на която и 2410 преди известно време. С евтиното оборудване на стрелките ще продължава да е така... :help:

14
Има и още едно простичко, но ефективно решение за прелези, чиито бариери може да се заобикалят - джърсита в разделителната линия на по 500 метра преди и след прелеза, до бариерата. Така трябва да си голям смелчага да караш пжловин километър в насрещното. Ако пък бариерата падне, докато си в обхвата на прелеза, си излизаш съвсем спокойно. Но е факт, че на маса прелези висенето е двуцифрен брой минути.

15
2305 отвися известно време в единия, след това със завъртане на Хан Кубрат бе.изместен в другия коловоз, като престоят му е поне от 15:45 там, до 20:00 си стоеше.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 09.06.2022, 22:37:36 »
04 се удари в 01 в депото, или някакъв подобен случай беше. 13 и 14 също няма да бъдат зацепени, поради простотията с табелите на 14. 15 и 16 не се харесват, 17 и 18 стоят разграбени за части от повече от година, просто защото в началото 17 нямал компютър за тикет системата. Ей такива неща.

17
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 29.05.2022, 13:52:42 »
Ще имаш да вземаш. Единствения трамвай, който се превърна в синьо-жълт извън Трамкар, беше 825, който в Банишора го правиха почти две години. Всички останали бяха "модернизирани" в Трамкар поетапно, в това число и 701. ;)

18
Напротив, всички мостчета са много далеч от стрелките. Вероятно си видял мостчето за втората стрелка, то е близо до първата.

19
Реално, коткретно с тази стрелка има проблем, и той продължава да съществува. Има моменти, в които, въпреки, че е застъпена от трамвай, да не се заключва, както и обратпото - няма нищо в обсега на стрелката, а тя се отключва и заключва сама.

20
Инцидентът е станал, докато автобусът е бил теглен от аварийна. ;)

Pages: [1] 2 3 ... 246