Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 255
1
Тук има хора, които не са шофьори, но коментират. Лошото е, че има и хора, които са шофьори и също коментират. А очевидно трябва да си върнат книжките:

Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е изпреварването и заобикалянето на релсово превозно средство от лявата страна.
Чл. 183 (5) (Нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:
1. преминава при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването;

До там с реването кой не се е огледал и в кое огледало не се е огледал. Релсовите превозни средства не е задължително да бъдат оборудвани с огледала за обратно виждане от лявата страна. Който не се е качвал в чешки трамвай пък не знае в лявото огледало какво точно се вижда.
Преди няколко години спасих един такъв герой да не го пратя в Пирогов, че и отвъд, само, защото карах бавно. Изскочи иззад спрял 22, когато вече бях подминал предницата му. Е, спрях на 3 пръста от предницата му. Тъй че сега да си плаща актовете по тия нарушения, да си плаща и щетите. Щом му е на сметка да плаща тези пари, срещу един нередовен курс за закъснение, който се предотвратява с обаждане в ЦДП...

2
Проектът е за обособена лента трамваи и автобуси. Първия етап е готов - левия завой от Вапцаров е обособен и визуално и физически. Остава да се обособи и самия Черни връх.
На ден от там минавам по 5 пъти двупосочно, или общо 10 пъти в рамките на 8 часа. В участъка между Хладилника и Вапцаров винаги има спрели "само за малко" средно по 5 автомобила. Това са 50 неправилно паркирали или престояващи автомобила. Тоест само за 8 часа, това са поне 2500 лева в глоби. За под една седмица може да бъде избита инвестицията за обособяване на трасето. За изминалите години само от това можеше да бъде събрана сума, достатъчна за основен ремонт на трасето. Но това досега не е направено. С обособяването на трасето ще изчезнат напълно логично и "ей тука до ъгъла и се връщам" спрелите.

3
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 07.04.2024, 00:45:18 »
Предполагам, че ремаркето е вирнато напред, защото на задната му платформа има 2 акумулатора по 240 Ah, всеки по около 60тина килограма, плюс статичен преобразувател.

4
До ремонта на Баучер, който не се вижда в идните година - две, или смяна на крайно бездарното ръководство на СЕ, други трамваи, освен чешки, няма да се движат. Аргументът е, че има правени тестове, и съответно било изключително опасно за пътниците.
Лично мнение: по Баучер геометрията на пътя не е чак толкова зле. Самите релси са износени и назъбени, по-осезаемо в посока Хладилника. Не знам дали едно шлайфане няма поне малко да помогне.
При едно евентуално шлайфане ще остане само паважа, от релсите няма да има и помен. Тези релси са полагани 60те години. Да, очевидно са били прекрасно изпълнени, защото, да кажем, за толкова години едва ли не не са мръднали. Но са брутално износени. В големи участъци ребордите на колелата са изрязали и/или износили ребордите на релсите, и са останали само главите. Почти всяка седмица ходят и обрушват откъснати парчета от ребордите, за да не се подвиват под трамваите, и съответно те да дерейлират. От главите на релсите на някои места също почти нищо не е останало.

5
До ремонта на Баучер, който не се вижда в идните година - две, или смяна на крайно бездарното ръководство на СЕ, други трамваи, освен чешки, няма да се движат. Аргументът е, че има правени тестове, и съответно било изключително опасно за пътниците.

6
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 02.04.2024, 23:27:21 »
3001 го пребоядисват за 1865ти път тая година. А е още началото на април.... Мисля, че ще трябва да го обозначат като извънгабаритен в скоро време от пластовете боя.

7
32. От които трудно виждаш всичките. Последните 3 месеца на календарната година се прави график за отпуските през следващата. Този график никога не се изпълнява. Решаваш да ходиш на море, да речем, заявяваш си отпуската, планираш, резервираш, и накрая тази планирана отпуска не ти я дават. И изгаряш. Работиш по 6-7-8-9 дни, стигало се е и до 14 без почивка, след което 1 ден почивка, в който 1 ден нерядко те викат на работа. Така де, молят ти се, защото няма кой. И когато помолиш за конкретен ден да бъдеш пуснат в почивка, поради някакъв личен ангажимент, ти се исз*рат на главата, правят ти сечено, и те пишат по наряд. И накрая ти писва, пускаш си молбата за напускане, и си решаваш проблема. Така де, прехвърляш го на все по-малко оставащите бивши колеги.
Конкретно за ватманите, масовото оплакване е за условията на труд. Когато се седне на масата и започне обсъждане за исканията им, обаче, основната тема е увеличение на заплатите. И много малко се говори за условията на труд.
Имаше предложение да се сложи вендинг машина на една от крайните спирки. Така или иначе тя се самоизплаща с постъпващите пари. Отговорът на хрантутника, отговарящ за тези крайни спирки - не може, предприятието НЯМА да плаща тока на тая машина. :rolleyes:

8
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 27.03.2024, 08:27:07 »
Това, с изключение на джойстиците, въобще не е вярно. Останалите чешки (без 3009, 2033, 2034), Инеконите, краставиците, някои Песи са с отдавна превъртян пробег за ГПР, но тъй като Трамкар няма достатъчен капацитет откъм персонал, ремонтите се правят по няколко месеца на един трамвай.

9
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.03.2024, 23:20:50 »
Отговорът е много прост, но може би дълъг. Защото едно трамвайно депо е депо, а не ремонтна база. Задълженията на едно депо, отделно от организацията на работата на служителите, е да експлоатира текущо трамваите - да ги чисти, да отстранява ежедневни дефекти и леки ремонти. От там нататък главни периодични ремонти, капиталови ремонти, ремонт на големи части (пренавиване на двигатели, ремонт на редуктори, подмяна на бандажи), изработка на части, е работа на едно голямо ремонтно поделение, каквото е Трамкар, и където следва да се обслужват всички депа от дадената система. Има и междинен вариант, ако дадената система няма такова поделение - външни изпълнители, което е по-скъпия вариант. Едно такова поделение следва да бъде оборудвано с тежка, модерна и достатъчна техника.
Всичко останало е мокър детски сън, сънуван във ватманска кабина. :rolleyes:

10
Спирката е достатъчно дълга да събере 2 трамвая, но е единична и втория трамвай няма право да отваря врати. 22 отваря врати като втори трамвай без такова право, и затваря под носа на пътника, слязъл от 11.
Напоследък колегите от 22ра линия са станали страшно нагли, пресичат 11 на Пиротска или 20 на Опълченска, и след това се влачат зверски, за да дразнят пресечените линии. И 11 и 20 обаче са със много затегнати разписания след отсечките, в които са били влачени, и накрая става манджа с грозде...
Ако пък 22 се падне да е втори в колоната, се лепят за предния трамвай, дават зор, къси/дълги, звънец...

11
Има, но трябва да се коригира, тъй като е от страната на отсрещния тротоар. Като цяло трябва да се помисли за преустройство на осветлението в целия транспортен подлез.

12
Преди 2 години от фирмата обещаваха да направят възможно гледането на камерите на задния трамвай от монитора на предния. Обещаваха... :rolleyes:
Сегашната спирка не е на неудобно място, при дъждовно време е на сухо, тротоарът е достатъчен за нуждите на въпросната спирка, тъй че няма драма.

13
Ами ето една добра идея - почвайте да раждате деца и ги тъпчете в технически училища.
През миналия век качеството е било X. В сегашно време качеството би било X-Y. Абсолютно задължително е да се осъвремени Трамкар, за да може да поддържа наличната техника, и съответно бъдещата модерна, и да е способен да извършва капиталови ремонти на съответната. В момента няма капацитет дори и това да стане. Та те нямат нужния капацитет да набият пиньон на 100 годишен двигател на ретро трамвай, без да счупят вала на ротора (конкретен случай), камо ли да пипат нещо по-нежно от това. В Трамкар вече се изпращат само изправни чешки трамваи, защото по електрическата част Трамкар заявяват, че няма да пипат нищо при ГПР. Изчукват се (евентуално, не винаги) ламарини, клепа се кит с мистрия, маже се боя. В салона боята се маже върху налепени дъвки, прахоляк и ръжда. А, да, слага се шперплат по пода, не му се изравняват ръбовете, слага се балатум отгоре. Балатума за около година - година и половина се протрива по неизравнените ръбове. И не на последно място, естествено, се претапицират седалки. Криво се претапицират, ама то от самолет не си личи, плюс тва пътниците са говеда по презумция, тъй че не заслужават повече. Плюс това нали пътниците са говеда, да не са си лепили дъвките там, дето ще се маже с боя.
2309 беше първия трамвай, който мина някакъв ГПР в работилницата. Тапицерия по седалките и боя отвън. Не си бяха направили труда да свалят пластмасовите капаци от салона да ги измият, въздуховодите на климатиците си бяха с черния натрупан прах по тях. Работа за един човек за половин ден, маркуч и веро... :crazy:

14
Иначе 503 беше пак с карданно задвижване, но с вносно електронно управление, с педали, нямаше въобще контролер с врътка.
Което се оказва... неистина. На оригиналните 503 и 504 управлението е било реостатно както на всички български трамваи. Разликата е, че вместо с "контролер с врътка", управлението е било с контактори и релейна схема, за да може все пак от една кабина да се управляват два трамвая. Уви, подбрани са български релета за телефонна централа, което се оказва крайно неудачно, имало е постоянни откази. Това е подписало смъртта на иначе нелошата идея.
П.П. да, с педали са били, но не и с вносно електронно управление.

15
Двигателите, които се използват при тези трамваи са доста по-големи като размери, в сравнение с на всички останали трамваи. Вероятно не са намерили начин да ги вградят в талигата (гадая).
 
Най-общо казано - един двигател за една моторна талига. За първа талига двигателят е монтиран под пода срещу 2ра врата, за последна моторна талига под пода срещу предпоследна врата. От двигателя до талигата има дълъг кардан, наречен голям кардан, дълъг около 2 метра. Единия му край е захванат за двигателя, другия му край за редуктора на по-близката до него колоос. Между редукторите на двете колооси има още един кардан, който наричат малък кардан и е доста по-къс от големия.
Решения с карданно предаване има и при други трамваи. Чешките трамваи например са с два двигателя на талига, като между всеки двигател и редуктора на прилежащата му колоос има също кардан, но малко по-дълъг от една педя.

16
929 дерейлирал с последна талига на ЦБ3, малко преди спирката на Овча Купел. Скъсан кардан...

17
701 е универсална резерва за всяка линия без 10 в депо Банишора.

18
Винаги и за всеки проект се изисква становище от СЕ. Винаги и за всеки проект становището на СЕ е без възражения към проекта. Защото в СЕ:
1. Никой не разбира от проектиране;
2. Никой не разбира какво се вижда на проекта;
3. Никой не поглежда проекта, по който се изразява становище.
И накрая се появяват недоразумения като:
1. Трамвайно обръщало с намален 4 пъти капацитет. Например Илиянци, мерено, от 8 трамвая с дължината на Песа, ще могат да се събират 2, а ако във външния кръг се съберат 2, през вътрешния няма да може да се минава;
2. Липса на корекция от 2 остри криви в една плавна. Например проекта за Мария Луиза, през автогарата ще продължи да са две остри криви и драстично намалена скорост, вместо една плавна, за която има достатъчно място.
3. Трасе, пресичащо се от неизползваема и откъсната ЖП линия. В проекта за Стамболийски специфично са упоменати кръстовки с ЖП линията, която... ще бъде демонтирана.
И още и още подобни примери.
Отделно сега беше идеалният момент на Илиянци да се обособи така нареченият Интермодален хъб, защото има връзка с ЖП гара, има възможност да се развие мрежа автобусни линии до всички околни села чак до Нови Искър, които бързо и лесно да докарват живеещите там до бързия трамвай, който ще стига за 12-14 минути до метростанция, и 24-25 минути до идеалния център, но не само.
Отделно, в новия проект трамвайната линия НЯМА да минава по Илиянско шосе, където има поне два големи завода, от които единия току що построен, обособен нов малък жилищен комплекс и т.н., а ще цепи директно по бул. Рожен, където ще хваща... оградите на гърбовете на всичко това изредено.

19
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 01.02.2024, 21:11:25 »
2057 беше на линия във вторник

20
Всъщност изпаднал бандаж, вероятно след развиване на гайката на колелото, или скъсана резба.
Колоос е в ж.р., тъй че колооста, не колоосът ;)

Pages: [1] 2 3 ... 255