Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bagercho

Pages: [1] 2 3 ... 185
1
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.12.2024, 13:43:03 »
Не си ли чувал какви мнения битуват в автогрупите и средите за тази марка? Надеждност е последната дума, която може да се каже за Ауди. Наскоро фейсбука гръмна от подигравки точно за такава А6-ца, за която са дадени 15 хиляди лева за обслужване, от които около 12 за части в небеизвестния Das auto service. Въобще в който и сервиз да погледна там са предимно представители на трите немски "премиуми" и някой Фолксваген за цвят. От тях джамбазите и монтьорите станаха милионери, а на мен няма кой да ми оправи стария Фиат, защото няма да изкара никакви пари от него и няколко майстора ми казват да не съм се занимавал с  тази кола, че нямало смисъл, много стара била и не ставало нищо от нея, при положение, че продължават да пристигат нов внос немски дръгели на същите години  :crazy:

2
Някой нов китаец е, защото фирмата е регистрирана септември 2023-та. Но освен тази информация от търговския регистър, друга няма.

3
Най-належащо е да се сдобием с автобуси, ама нещо и СС си объркаха приоритетите...

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.12.2024, 10:14:51 »
Ами прихванало ги е, всички ламтят само за пари и печалба. Светът като цяло никога не е бил по-алчен от сега. Това с ограниченията за вноса и митата за китайските електрички е толкова лицемерно, че няма на къде. Преди 20 години, когато корейците дадоха яко газ защо не ги спънаха така? Защото маржовете не са били такива все още. Защо не са го направили и през 70-те на японците... Междувременно добре, че разкараха навреме тоя алчен португалец Тавареш от Стелантис, преди да иве съсвем мамата на половината европейски марки.

5
Интересното е, че поста на тризъбеца е от преди почти 2 месеца, а снимката от днес. Автобусът всеки ден си излиза на линия в този вид, проблеми няма, плоскостите нали не карат автобуса  :fan:

6
Така си е от време оно. Явно в тая сфера, има приемственост и як подбор на кадрите. То не бяха цифри, букви, цветове - няма друга държава в Европа, която да е сменяла номерата, толкова пъти за единица време. Че и глоби имаше и срокове ...
Задължителна смяна на номерата е имало само два пъти - в края на 60-те и 2006-та. Иначе почти няма държава, която да не е сменяла системата си поне два пъти. Изключение е Германия, която не е променяла системата си от 50-те заради многобройните възможни комбинации и заради възможността да се преиздават отчислени номера и скоро няма и да я сменят. Същото се отнася и за Турция.

7
Мислиш ли, че 40 годишен автобус, стоял незнайно колко години извън движение нещо ще става от него? Освен това вече никъде не обслужват линии чак с толкова стари автобуси, сам знаеш че всичко почти е с бусчета из провинцията. Да не говорим, че е бил луксозен по стандартите от 80-те години, сега филми на VHS ли ще пускат на пътниците?

8
Ама ти мислиш, че някой би купил тая скрап за да извършва превози с нея ли?  :laugh:

9
То е ясно, че няма смисъл да се търси логика в избора на сериите, но след като при ремаркетата започнаха на чисто със СВ, пропускайки изцяло СА, беше логично след СА хххх Х да се мине на СВ хххх А. И всъщност излиза, че в момента и трите областни кода на София са си напълно актуални, макар че сме "свикнали" С да няма от почти 20 години, а СА от 10. Да видим какъв ще е следващият при мотопедите - залагам на С хххх С, или Н.
И двете серии за издадени С **** С предхожда С **** Т. Все пак е интересно коя ще е новата серия, но до края на С **** Т има не по - малко от 4 години.
А вярно че С хххх С имаше. А С хххх Н сигурно е преди Р, която беше от памтивека?

10
То е ясно, че няма смисъл да се търси логика в избора на сериите, но след като при ремаркетата започнаха на чисто със СВ, пропускайки изцяло СА, беше логично след СА хххх Х да се мине на СВ хххх А. И всъщност излиза, че в момента и трите областни кода на София са си напълно актуални, макар че сме "свикнали" С да няма от почти 20 години, а СА от 10. Да видим какъв ще е следващият при мотопедите - залагам на С хххх С, или Н.

11
Затова крайно време е да нахакат огромни данъци за второ и следващо жилище, че да могат нормалните хора да си вземат на достъпна цена и да живеят нормално. Сега страшно много апартаменти стоят празни, не говоря за Дианабад, които нито се пускат за продажба, нито се дават под наем...Отделно продажбите на дипломатически и номенклатурни  жилища на "наши" хора за жълти стотинки....
Много ми е интересно доколко чисто  юридически е възможно подобно нещо - данък за второ или N-то жилище. Няма ли да се почне рев за права, свободи, частна собственост и т.н. Също съм се чудел колко ли от всевъзможните новостроящи се сгради са чисто и просто препиране на едни мръсни пари.
Между другото също ми е интересно доколко е възможно да се ограничи презастрояването на база обновяване на ОУП към заварено положение и неиздаване на разрешителни за строеж на база - "на това място не е предвидено/ не е възможно да се издигне нещо ново" И всъщност как по другите държави се борят с подобни неща
Процента е близък до 100. У нас това е основен начин за изпиране на пари.
Тъй като коментирахме асансьори и модернизацията им, наскоро търсейки материали по темата, попаднах на страницата на една асансьорна фирма, която качва доста интересни видеа от процеса по модернизация.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100091438642412

12
За 8 години не се разбиха, изглежда са издържали теста.  :rolleyes: А иначе логиката е чисто дизайнерска. Потърси снимки от тази област на новия Ман, на Ситаро, на най-новия Соларис и ще останеш очуден, че не е приумица само на китайците  ;)

13
Направо да го правим като във Варшава, където регистрациите са и по райони. Така освен на град, вече ще можем да се псуваме и по квартал  :devil:

14
А, високите блокове до Техникума и Гара Захарна фабрика! :) Гъстонаселени са и им трябва допълнителен асансьор. ВъпросЪТ е, че поддръжката е скъпа.
Нашият е 15-етажен, и асансьорЪТ е само един.
Правото на собственост завлича със себе си и редица задължения...

Съгласно ЗУЕС, задължително на месец трябва да събирате фонд "Ремонт и обновяване", който се събира от собствениците на база идеалните им части. Фондът за най-малкият дял е минимум 1% от минималната работна заплата, която към момента е 933 лв.

При мен, например, имаме 18 самостоятелни обекта, разпределени на 6 етажа, най-малкият от тях е с дял от 2 и нещо %, общо за всички дялове събираме 405 лв. на месец само за този фонд. Фондът за т. нар. режийни разходи за чистене, остветление, охрана, текуща поддръжка на асансьорите си е отделен... Имаме акумулирани няколко хиляди лева при нужда от ремонти...

Имаме голям скатен покрив от 400 кв., който от построяването на сградата през 1972 г. не беше обновяван и това ни беше съществен разход, при вас покривът е плосък и много по-малък за много по-голяма разгърната площ. Нямате прилежащи площи към сградата, ние имаме двор, за чиято настилка се налага да се грижим и също да обновим. Ние имаме средствата за ремонта на настилката на двора, като проблемът ни е организационен, за да не сме я оправили цялата все още.

Вероятно не третирате фасадата като обща част на сградата и всеки е правил незаконно каквото си иска с припознатата като "лична" част - демек не изразходвате от общите средства за ремонт на фасадата... При нас също това е заварено положение, преди да поема нещата и да ги вкарам в законов ред. Накрая с общите средства ще трябва да уеднаквим всичко, че да отговаря на нормативните изисквания и проекта на сградата...

Имаме да дадем към 500-600 лв. за ВиК и известна сума за освежаване на стълбищата... Оттам-насетне във фонда ни се акумулират средства за бъдеща спешна нужда, тъй като няма да имаме необходимост от скъпи ремонти и подобрения за много дълъг период. И както казах, за доста малка сграда, имаме акумулирани значителни суми по фондовете... И то при спазване на минималното условие по ЗУЕС за вноска от едва 1% от МРЗ за най-малкия дял.


Та в обобщение, говориш откровени глупости за скъпото и невъзможното за поркиване... Високата гъстота на обитване ви дава предимства, но явно като повечето сгради в режим на етажна собственост - нямате никакво управление. Ще се радвам поне да не сте се набутали с пишман "професионален" управител.  :rolleyes: :)

Мен ме е яд че заради регулациите застроиха всичко с разни изчанчени 6-7 етажни блокче с наклонени покриви. Чак сега последните 2-3 години почнаха да строят хубави нови високи сгради отново, като капитол Резидънс, новите сгради на артекс,  Сентръл парк, М Тауър, Витоша арт и тн. Високи сгради с правилни форми и добра среда около тях. Дано това стане по трайна тенденция че преди бяха ужас новите райони и сгради, сега почнаха много добре да ги правят. Даже по проект новите сгради в капитол Резидънс гледам са на 23-24 етажа. Дали не са правили някакви нормативни промени? Определено на София много и отиват такива високи сгради като в Манхатън, особено на големите булеварди и около центъра.
Иво ти на тия комплекси, дето са като емнайсеетажни гета в Петербург или Москва добри ли им викаш? Шегаджия. Иначе ние наскоро наскоро правихме ремонт на асансьора, защото от години бяха износени въжетата и накрая от асансьорния сервиз казаха, че ще го спрат от движение, та бързичко се събраха парите. Освежихме и вратите и бутониерата. Сега чакаме да сменят дограмата, защото останахме последния вход от блока със стара дограма. Има някои входове на блокове, които изглеждат потресаващо, вероятно предимно пенсионери живеят в тях.

15
Глупости на търкалета. И като системата изначално е обвързана с регионална принадлежност, каква е логиката да се плякат някакви произволни букви за София, после за Пловдив с което ще стане манджа с грозде? Всяко начало си има край, системата е от почти 40 години и вече е изчерпана в този вид, да не говорим, че заради ограничението в символите още от 92-ра си е куца, но тогава вероятно никой не е гледал с перспектива какво ще се случи, когато се изчерпат комбинациите. Малко мисъл, както каза.

16
1127 по 111 - на два пъти отнемане на предимство в кръговите на Люлин по безобразен начин. Такива шофьори са за бой...

17
Виена знаем, че са с 5 цифри, докато има по-малки провинции в Австрия, които са с 3.

Във Виена може да се видят и регистрации във формат W 1234 AB, а също и в споменатия от теб стандарт за другите провинции W 123 AB. Във Виена обаче е трудно да се определи кога ще свършат традиционните W 12345 A комбинации, защото те ги издават без последователност. Но според мен преминават към  W 1234 AB паралелно, още докато не е изчерпана напълно.
Между другото, сериятя за такситата W 1234 TX им свърши и пуснаха W 123 ATX.:)
Може, но е малко трудно вече, дори и да са издавали още известно време след въвеждането на петата цифра през 2002 и четирицефрени, отдавна не го правят.

18
На лакомите ченгета, не една, ами и две азбуки няма да им стигнат. Чудно как се оправят шведите, и не само те, с шест знака - три букви и три цифри.
Ами не се оправиха. Шведите замениха третата цифра с буква от няколко години. На Прага също миналата година се изчерпиха всички възможни комбинации и в момента вместо напр. 1АА 1111 са 1АА B111. Въпреки, че унгарците не изчакаха да се изчепят всички комбинации и промениха коренно тяхната система, и там все пак бяха към края си. Виена знаем, че са с 5 цифри, докато има по-малки провинции в Австрия, които са с 3. И при нас нещо такова ще се случи неизбежно. Според мен фуражките се пънат да измислят нещо ново, но не могат и сега се опитват да си спечелят време, което биха могли да спечелят с десетилетия напред само с добавянето на още една цифра...

19
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.11.2024, 11:44:50 »
Преди години работех в голяма фирма, чиято администрация беше в Младост, но имат сграда във вилна зона Врана. Искаха да се местят изцяло на Врана и ни пускаха нещо като референдум за преместването. Естествено почти всички бяха против заради неудобната локация и транспорт, но в крайна сметка след около година се преместиха. Слана Богу, аз вече бях напуснал от там.

20
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.11.2024, 09:40:59 »
Казичене, Владая, Бистрица са си села извън София, не знам кой и кога започна да ги нарича квартали. Бусманци, което е дефакто в рамките на града също е село по административен ред, а не по брокерски и други сънища. В Бистрица и Панчарево също е презаселено вече, новобогаташите там ми идват малко кисели за съжители, виждате сутрин и вечер какво е по Самоковско и Симеоновско. По-добре северните села, по-зле са откъм транспортни връзки, но нали така или иначе ще бъдем заложници на тенекиите.

Pages: [1] 2 3 ... 185