Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bagercho

Pages: [1] 2 3 ... 178
1
Ако се договори бабите да снабдяват магазините в София ще е пак добре. Не може корпорациите да мачкат интересите на производителите само защото производителите са малки.

Бабата с 10 кокошчици не е производител. За да снабдява магазините в София, които и да са те, бабата ще трябва да регистрира фирма, да изкара всички необходими документи от БАБХ, да осигури логистиката и след като евентуално премине през всички необходими стъпки ще сметне, че няма сметка да зарежда Кауфланд и е по-добре да излезе на улицата да си продаде яйчицата. Общо взето май не правиш разлика между "бабите" и производителите и не знаеш какво точно искаш да кажеш.

2
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 26.05.2024, 18:49:18 »
Не е точно проблем с компютър, но ще питам тук. Понеже съм скръндза и не ми се дават пари на графичен дизайнер или платените генератори, а ми трябва лого на фирма, за това реших да си генерирам с ИИ. Дотук добре, изкара ми няколко варианта, които ми харесват, но каквото и да опитвам не мога да го накарам да изпише името на фирмата както трябва. Има ли някой, който разбира от Фотошоп да удари едно рамо да се изпише нормално? Ще го черпя една виртуална бира  :angel:  :help:

3
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 26.05.2024, 17:15:07 »
Има снимки и видео във Фейсбук, погледни ги и си отговори на въпроса дали подлежи на възстановяване. Настрана оставяме съмнителната необходимост от подобно начинание, подобни инциденти вероятно ще зачестяват в бъдещето и много наложително да се мисли за пенсионирането на тези автобуси.

4
Ако някой е очаквал Кауфланд да продава вътре яйца на селския кооператив на бабите от Бистрица вместо яйца от техния канал на доставки - да, тези очаквания за огромно съжаление не са се сбъднали.
Това е можело да бъде договаряно между общината и Кауфланд, защото май е предмет на задължения на държавата да подпомага местното производство
Стига глупости. Докато на всичко местно и българско се лепва етикет "био" и цената му се вдига с 30-50% от тази на небългарското и небиото, хората ще си купуват домати от Гърция, чесън от Китай и мед от Украйна. Един такъв супермаркет само за био местни продукти нали отвори в България мол и естествено изкара броени месеци. Помисли и дали бабичките от селския кооператив на Бистрица могат да задоволят с продукцията си търсенето на яйца в Кауфланд...

5
Между другото започнал е монтаж на видеонаблюдение във влаковете на метрото, за сега го забелязах в един Русич, преди около седмица, но друг не видях.

6
За Турция не знам, ама и там като че ли автобусите се карат до разпад. Но тия БМЦ-та се навъдиха на много места, очевидно всеки търси вече предимно бюджетни варианти.

7
Новата серия БМЦ са си кашкавалени още от както пристигнаха като нови. Даже ми се струва, че дори гредите на каросерията са някак по-тънки и крехки. Наистина са направени за 7-8 годишна експлоатация и после на боклука - за компании, които купуват на оперативен лизинг или концесия. Не случайно в Полша и Италия само частници ги ползват. И друг път съм го казвал, че Ютонг излязоха много по-солидни.

8
Според досието му в Трансфото е продаден на частно лице от Варна  :eek:
https://transphoto.org/vehicle/49364/#n48139

9
Тия бройки, които ги взехме не са ли 2009-та, т.е. по-нови от Конекто ЛФ?

10
Ще се избие, когато наистина отпадне обвързването на регистрациите по области, но не както сега, а изцяло. Кофти манталитетът ни като нация няма да се изкорени толкова скоро...

11
Според мен решението с ЕА не е далновидно по няколко причини. Първо, вкарва географки необвързана система в иначе географски обвързаната ни досегашна система. Ако няма значение и полза от общинската идентификаця, да се смени и да се продължава нататък, но ако се използва за нещо, то електрическите аватомобили стават голямо изключение. Второ, с очакваното все по-масово навлизане на електромобилите, кодовете ще свършват доста бързо и след няколко години ще трябва да мислим нова първа буква.

Освен това, аз не знам, има ли въобще някакво предимство/някаква разлика в третирането на електрическите автомобили? На някои места в Европа имат специални преференции при паркиране, та има някакъв смисъл от специални номера, които ги идентифицират, но при нас, ако няма никаква разлика, за какво въобще са ни отделните кодове? Даже и автомобилите за инвалиди вече нямат такива.

Електромобилите далеч няма да навлязат с такова темпо, че "до няколко години да мислим за нова буква". Както се вижда за година и половина мина само една серия. В Чехия случаят с номерата на електромобилите е подобен на нашия, така че ме сме прецедент. В България електромобилите имат преференции ори паркиране в платени зони.

12
До 2023 или 2022 със сигурност си имаха производство. Сега проверих и се оказа, че официалният им сайт е неактивен, така че към днешна дата компанията може би е напълно ликвидирана.

13
https://busphoto.eu/list.php?did=4502&lang=fa
Тук може да се проследят следите на някои от тях. Една от Сетрите им 5-та серия е продадена на автокъща в Германия, някои от автобусите им, използвани от тях втора употреба пък са заминали към дестинации като Афганистан и Ирак.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.05.2024, 17:49:30 »
Снимката на Калибрата с жълт номер е уникална.
Виж го този как сваля жени с тая Калибра  :fan:


Оказва се и, че е известна личност - това е Цецо Елвиса. Мадамата е неизвестна, но си я бива. Номерът, серия АС е предпоследната серия жълти номера, вървяла е през 91-ва и началото на 92-ра, Калибрата видимо е чистак нова, дървото отзад като че ли е започнало тъкмо да пожълтява, та според мен самата снимка датира или от есен '91 или най-късно есен '92.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.05.2024, 16:25:36 »
Срещу телефонната палата ли е била тази сграда, че явно съм малък да я помня  :eek:

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 06.05.2024, 20:52:05 »
Снимката на Калибрата с жълт номер е уникална.

17
В крайна сметка ИБИС техниците колко човека са? То е ясно, че Марио не довърши докрай почти нищо от нещата, които започна, но покрай новите си начинания може и да не е запознат с проблема :rolleyes:

18
Моят номер е СА 9282 МТ от юни 2008. Наскоро проверих дали някой от близките номера е все още в движение и май всичките, които проверих бяха прекратени. Даже и от автомобила, който го носи - Фиат Мареа не останаха много в движение. Самата комбинация ми харесва, но по-скоро бих се уредил ако имам възможност с нов номер със същите цифри, от колкото да си прехвърлям стария.
Малко ще навлезем в офтопик, но да - Фиат Брава/Браво/Мареа бяха много масов "нов внос" в периода 2006-2009, а сега са почти напълно изчезнали(в cars.bg има общо 28 обяви за продажба на такива), същото се отнася и за друг "хит" от същите години - Вектра Б.
Колкото  до номерата от СА **** МТ. На практика всичко отпреди СА **** Х* сериите вече е рядкост и предполагам дори софийските серии издадени през 2011-12г. не са с повече от 50% "оцелели" номера.
Е нормално, коли на 25-30 години години са вече, макар че Мареата ми е от предпоследната година на производство на модела и е "само" на 23. Обявите са предимно за коли на части, другите са някакви в състояние за скрап, читавите бройки са едва няколко. Те и Голф тройките и Пасат БЗ изчезнаха, а имаха репутация на вечни автомобили. Имах преди време Мазда 6 от първото поколение, което преди 7-8 години също нашумя много и изведнъж повечето екземпляри скоропостижно се озовоаха в Надин и по моргите заради ръждата.

19
Моят номер е СА 9282 МТ от юни 2008. Наскоро проверих дали някой от близките номера е все още в движение и май всичките, които проверих бяха прекратени. Даже и от автомобила, който го носи - Фиат Мареа не останаха много в движение. Самата комбинация ми харесва, но по-скоро бих се уредил ако имам възможност с нов номер със същите цифри, от колкото да си прехвърлям стария.

20
Щом няма преглед и гражданска, със сигурност става въпрос за кола на НСО или друга държавна шано структура. Талисмана и аз съм го засичал. Иначе нищо не пречи ако номерът има сантиментална стойност за някой, дори и да не е специален да си го прехвърли, макар че лично аз не бих си прехвърлил табелите, които са на 15-20 години, доволно захабени и омачкани на нова кола. Серия АС си има издавана, но към днешна дата вероятно почти няма останали в движение превозни средства, които да са с нея.

Pages: [1] 2 3 ... 178