Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - pepi1997

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 199
41
По-скоро инцидент: преди малко наводнен автобус, най-вероятно 74, на "П.Ю.Тодоров": https://www.facebook.com/serdikaholidays/videos/308429690543867/ .
И аз попаднах на това видео, както и на други подобни материали, при които се вижда как превозни средства на градския транспорт са заседнали в огромни локви. Получих порив да пиша в темата за недобросъвестните водачи, защото сметнах, че в тези ситуации водачите са подходили некомпетенто и подценявайки водния обем  са стигнали до тези неприятности.

Но реших първо да питам - има ли някакви разписани правила при професионалните водачи (на автобуси, тролейбуси и трамваи) относно навлизането в големи обеми вода? Защото при курсовете за категория В ни учеха, че навлизането във вода трябва да се избягва на всяка цена, но ако все пак е крайно наложително, то може да се прави само ако нивото на водата е по-ниско от осите на автомобила. И само ако водата е спокойна. Разбирам, че има много идиоти - шофьори на леки автомобили, които изобщо не спазват никакви правила и препоръки, и затова не се учудвам, че снощи е имало толкова закъсали. Но не би трябвало професионалните водачи да имат повече знания и умения и да не се навират в големите локви? Особено за ватманите - няма ли правило, че ако не виждаш релсите пред теб, не продължаваш напред?
Както очаквах започна с глупостите!

И с какво да я премери колко е дълбока водата? И дали е "спокойна" или не???
И не - няма такова разписано правило за която и де а е категория. Това, че ти го казват на курсовете, не значи, че има закон за това!

42
Този 5008 ще работи на Ринг мола доколкото разбрах.

43
Разни / Re: Коронавирус
« on: 28.05.2020, 22:34:05 »
Похвално е, че поради неизвестни фактори, които тепърва ще се търсят останахме една от най-малко засегнатите държави въобще в света. Дали са ваксините, поведението на хората, мерките, геном на населението тепърва ще търсят отговор.
Останахме най-малко засегнатата държава, защото българинът не се плаши от нищо, трудно се доверява, не ходи на доктор и се лекува сам! Предполагам знаеш, че страхът и стресът сриват имунната система, която в случая е много важно да е здрава. Съответно ако в цял свят не бяха преувеличили толкова много, нямаше да има и такъв брой жертви.

Та ако масово се бяхме изплашили и се бяхме затворили като в другите европейски държави и който кихнеше да отива да се лекува и той не знае от какво - щяхме да сме като в останалите страни. За разлика от нас, там приемат в болница дори и с леки и минимални оплаквания. Тук ако не можеш да ходиш и лазиш ти казват, че ти няма нищо и не си за при тях... Нещо, на което предполагам всички сме били свидетели за съжаление.

Е това е цялата работа - нито сме богопомазани, нито ваксини играят роля в случая. А този вирус кой знае от кога си го има, просто сега решиха да изследват. Официално първите случаи в Китай са били някъде август-септември 2019. Как така от август до февруари нямаше нищо? Изведнъж след нова година китайците заговориха за нов вирус, пандемия и т.н. и вирусът, който половин година си живя тихо и кротко в Китай обиколи цял свят толкова яростно за един месец......

44
Разни / Re: Коронавирус
« on: 24.05.2020, 00:48:58 »
Между другото, относно смъртните случаи в България, съм скептичен дали това са истинските бройки. Примерно имам една история на познат, който има починал близък- диагноза чернодробна недостатъчност. Когато дошъл екипът на спешна помощ, питали човека дали е съгласен да пишат починалия болен от корона. Отговорът бил не, но не искам да си представям колко хора са казали да. Защо го правели- обяснението било, че давали на калпак допълнително заплащане. Чувал съм и че в някои големи болници в страната пишели пациенти болни от вируса, защото получавали допълнително финансиране, а като услуга роднините на пациентите не трябвало да плащат разноски по погребението на починалия, само ако се съгласят.
Аз също потвърждавам за такъв случай на познати - 1000лв, за да пишат починал, че е имал коронавирус. И имаше много такива споменати в интернет...
Също по 300лв, за да те пишат като болен от въпросния вирус, защото на всеки един заболял и открит в дадена болница, определен брой лекари получават бонуси. Схемата даже беше разобличена някъде.

45
Разни / Re: Коронавирус
« on: 21.05.2020, 23:11:33 »
Пак чуваме грамофонната плоча с песента "за какво имахме мерки, като нищо не стана?". Еми имахме мерки и затова нищо не стана.
Мерки, които според мен никой не спазваше. Пътуваше се с декларации, всеки си пишеше каквото му падне и в крайна сметка минаваше. Колко заобиколни и черни пътища също се ползваха (вкл. и от мен) и който беше решил да иде някъде все пак отиваше.
През цялото време със задължителното носене на маски (които е доказано, че с нищо не помагат), 80% от хората не носеха. В момента маски се носят единствено в големите магазини, ако случайно на входа някой е застанал и изисква това. В повечето институции никой не следи за това, една от които е КАТ София например.
Докато все още имаше забрана да работят заведенията, хората се събираха на домашно, а имаше и заведения които продължаваха да си работят под формата на частно парти.
Още да изброявам ли?

Та тия мерки бяха само игра на котка и мишка. Нали заради масовото неспазване около Великден щяхме да се спъваме в трупове?

46
Не е истина колко глупости се изписаха в последните 2 страници...
Основният принцип на Закона за движение по пътищата е опазването на живота, здравето и имуществото на участниците в движението, както и основно задължение на всеки водач! Вие тук коментирате кой бил виновен и дали на изгнилия трамвая му имало нещо при положение, че има смъртен случай...

47
Quote
Разследват ПТП между трамвай и кола на бул. "Константин Величков" със загинала жена

Софийска градска прокуратура разследва пътно-транспортно произшествие, при което има загинала жена след катастрофа между лек автомобил и трамвай. Около 15 ч. на 15.05.2020 г., трамвай, управляван от В.В., се движел по столичния булевард „Константин Величков“. В района на кръстовището с ул. „Д-р Калинков“, в резултат от участие в ПТП с друго превозно средство, е загинала петдесет и една годишна жена - водач на лек автомобил „Пежо“. По случая е било образувано досъдебно производство. Водят се действия по разследването.
https://stolica.bg/incidenti/razsledvat-ptp-mezhdu-tramvai-i-kola-na-bul-konstantin-velichkov-sas-zaginala-zhena

48
Това може би е защитно фолио на чисто нова част, за да не се драска не са я махнали. Къде над последното стъкло е така, на самия детаил с решетките ли?

Няма как да се движи със напукано стъкло, защото може да се изсипе върху някой.
То за това е сложено, за да не се изсипе. Явно нямат такива стъкла в момента.

49
Разни / Re: Коронавирус
« on: 14.05.2020, 13:46:40 »
А пък тук и по Европа пишем всеки втори умрял от коронавирус.
Преди, докато съобщаваха данни за всеки починал по отделно имаше случай на 30-40 годишен умрял от коронавирус със съпътстващо заболяване тежка черепно-мозъчна травма....
Да не говорим колко възрастни имаше с инфаркт, инсулт, тежка форма на диабет и т.н. Тоест хора, които не са имали шансове да оцелеят, но иначе причината за смъртта е Covid-19....
Ако броят жертвите, умрели само и единствено от коронавирус, числата ще са къде-къде по малки. Също така сигурно половин България е изкарала тоя вирус на крак вече. Все пак повечето случаи са без никакви или почти никакви симптоми. Преброим ли и тях, заедно с реалната смъртност ще се окаже, че един сезонен грип е къде-къде по-опасен.

Но това е... Много зависи кой и как представя числата.

И между другото някъде имаше статистика от НСИ за смъртността през последните няколко месеца, съпоставена със смъртността за същия период миналата година. Оказва се, че сега имаме по-малко умрели, спрямо същия период на 2019...
Ако държите ще я намеря и ще я кача.

50
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 13.05.2020, 00:28:14 »
Лично аз не си спомням да се е появявала негова снимка след пожара, а ми е любопитно как изглежда...
Е ако ходя натам ще го снимам. Иначе не е кой знае какво.

51
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 13.05.2020, 00:25:14 »
То няма нищо по него вече. Мисля, че и регистрационните табели са свалени, така че надали ще го правят...
Иначе си беше в халето и вратите му бяха заключени. Последно го видях преди няколко седмици до месец може би.

52
https://stolica.bg/trafik/dvama-shofyori-na-gradsikya-transport-v-sofiya-sa-zarazeni-s-sOVID-19?fbclid=IwAR3gd17ad6aksvBw95blGJsNfxqhksGcy2pqAiHtvJoz9iU8wn4n_-hF014

Quote
Двама шофьори на градсикя транспорт в София са заразени с СOVID-19

Шофьори от градския транспорт в София за с положителни проби за COVID-19. Това потвърди зам.-кметът по здравеопазване и зам.-председател на Софийския оперативен щаб Дончо Барбалов пред Фокус. Шофьорите са двама и вече се лекуват, действали са абослютно адекватно. Барбалов обясни, че контактните лица на служителите от градския транспорт са изследвани с бързи тестове и засега няма други заразени.

Прочети още на Столица.bg: https://stolica.bg/trafik/dvama-shofyori-na-gradsikya-transport-v-sofiya-sa-zarazeni-s-sOVID-19?fbclid=IwAR3gd17ad6aksvBw95blGJsNfxqhksGcy2pqAiHtvJoz9iU8wn4n_-hF014

53
При прибиране в гараж всеки автобус се мете основно, после се почистват тръбите, седалките и накрая се дезинфекцира. Това е информацията от няколко шофьори. наистина автобусите изглеждат прекрасно. Хубаво би било поне част от мерките да продължат и след извънредното положение.
Те и по крайните спирки ги пръскат вътре.

54
Човешкият ресурс така или иначе си е на работа нощна смяна! Дали ще кара персонална или не - трябва да го има!
Ако не е за управление на персонални коли - тогава за какво е необходим този човешки ресурс?
Стоят резерви за последните коли вечер и нощните линии.

55
Аз пък си мисля ... От какъв зор фирма, която си има собствени возила ще плаща на други фирми (при това за таксиметрови услуги) за превоз на персонала?
Защото тези собствени возила са крайно диспропорционални като размери спрямо нуждата.

Все едно да закараш 50 кила багаж до някъде с ТИР.

Освен това настоящата система изисква много ресурси. а един от ресурсите е крайно ограничен - човешкият.
Човешкият ресурс така или иначе си е на работа нощна смяна! Дали ще кара персонална или не - трябва да го има!
Престани да коментираш неща от които нямаш представа и най-вече не са твоя работа!

56
Не се продават за сега.

57
9046, 9047, 9048 ги няма от много време.
9038 си остана донор. Дългите са си в гаража, а всичко друго е продадено

58
Водачите не са бюро информация. Това, че при нормални обстоятелства ти обръщат внимание, не значи, че са длъжни! Като имаш въпроси, препоръки или забележки - на телефона на градска мобилност!
Напълно съм съгласен! Водачите не бива да бъдат разсейвани с разговори на свободни теми!!!

Но има ситуации, в които комуникацията с водача е неизбежна, дори задължителна. Аз ги изброих по-нагоре, но ето пак ще ги напиша:
- пътник забелязва техническа неизправност/авария/пожар във возилото. Трябва незабавно да уведоми водача, за да се избегнат лоши последствия;
- на пътник му прилошава - припада. Някой от другите пътници трябва незабавно да уведоми водача и возилото да бъде установено на място максимално бързо, но и плавно;
- случва се маршрутна промяна по оперативен път заради авария/инцидент по инфраструктурата. Тогава всеки пътник има право да попита водача откъде ще мине и на кои спирки ще спира;
- качващ се пътник забелязва, че возилото не е правилно обозначено с хартиените и/или електроните табели. Водачът трябва да бъде информиран, за да коригира проблема и возилото му да бъде правилно обозначено според настоящата маршрутна линия.

При първите два случая водачът може (и всъщност трябва) да бъде обезпокоен дори и возилото да е в движение.
При другите два случая комуникацията с водача е правилно да се случва докато возилото е спряло.


Тези въпроси съм поставил пред общината и ЦГМ и се надявам да вземат отношение преди да е станал някой сакатлък.
При първите два случая водачът обикновено сам разбира, много преди да е дошъл някой да му каже.
При другите два случая си има телефон! Водачите не са длъжни да знаят имената улиците и спирките по които ще минат и спрат и още повече къде ще мине едикоя си линия! Казва им се вместо направо, завий надясно и спирай по всички спирки и това правят.

В този ред на мисли на теб еднолично колко пъти ти се наложи да съобщиш за пожар и/или за припаднал пътник и шофьорът да не те е чул, заради кабината?

59
Така е, но има возила с кабини. в които водачът няма как да чуе пътник.

Е ти защото пък си управлявал автобус с кабина,- та знаеш !
Всичко се чува, и то двупосочно !
Само твоята глава си въобразява че е всезнаеща.
Прав си. не съм управлявам нищо с кабина.

но пък съм бил много пъти в ситуацията на пътник, който иска да разговаря нещо с водач на возило от градския транспорт и съм установил, че при определени кабини няма никаква чуваемост - в нито една посока. особено на българските трамваи. още повече - когато са в движение.

Не отдавна ми се случи да сигнализирам на шофьор че ел. табелата му показва "За гараж". Той беше със слушалки, на които слушаше музика. за което го похвалих, защото има слушалки, с които може да си говори по мобилния телефон без ръце. и защото не съм само критик и отбелязвам когато има нещо положително. Но все пак му направих предложение да кара с една слушалка в едното ухо, за да може да чува по-добре какво се случва около него. Този човек не ме чу дори когато бях до него. трябваше да му направя жест с ръка, за да му привлека вниманието.

Вече съм подал жалба към Столична община и ЦГМ по този казус с преградите. В жалбата съм попитал какво да прави един пътник в извънредна ситуация, в която трябва да общува с водача. И също така съм дал предложение да се махнат всички заграждения във всички возила. Достъпът до водачите трябва да бъде гарантиран! Правилото да не се отваря първата врата на возила без цялостна кабина може да си остане, за да са спокойни водачите. 

Освен това съм сигнализирал да се следи изпълнението на заповедта на кметицата, според която заграждения има само в определени модели рейсове, които нямат стъкло между пътниците и водача. Във всички останали возила на градския транспорт - загражденията са незаконни. И първите врати на тези возила трябва да се отварят.
Водачите не са бюро информация. Това, че при нормални обстоятелства ти обръщат внимание, не значи, че са длъжни! Като имаш въпроси, препоръки или забележки - на телефона на градска мобилност!

60
Нов МАН на 306. Нали уж щяха да пускат китайски, до сега никога не съм виждал, само стари МАН-ове и чат-пат Конекто или някой нов МАН.
Между другото много рядко се срещат китайци на 306, но се срещат. Спомням си на 25.02 за датата съм 100% сигурен, че имаше китаец по 306. Беше втора смяна за това също съм сигурен 100%.
Китайците са в първа автоколона, а линия 306 е във втора. Газовите МАНове също са във втора. Та по-вероятно е да има МАН като резерва, отколкото китаец като резерва.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 199