Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 254
1
Има, но трябва да се коригира, тъй като е от страната на отсрещния тротоар. Като цяло трябва да се помисли за преустройство на осветлението в целия транспортен подлез.

2
Преди 2 години от фирмата обещаваха да направят възможно гледането на камерите на задния трамвай от монитора на предния. Обещаваха... :rolleyes:
Сегашната спирка не е на неудобно място, при дъждовно време е на сухо, тротоарът е достатъчен за нуждите на въпросната спирка, тъй че няма драма.

3
Ами ето една добра идея - почвайте да раждате деца и ги тъпчете в технически училища.
През миналия век качеството е било X. В сегашно време качеството би било X-Y. Абсолютно задължително е да се осъвремени Трамкар, за да може да поддържа наличната техника, и съответно бъдещата модерна, и да е способен да извършва капиталови ремонти на съответната. В момента няма капацитет дори и това да стане. Та те нямат нужния капацитет да набият пиньон на 100 годишен двигател на ретро трамвай, без да счупят вала на ротора (конкретен случай), камо ли да пипат нещо по-нежно от това. В Трамкар вече се изпращат само изправни чешки трамваи, защото по електрическата част Трамкар заявяват, че няма да пипат нищо при ГПР. Изчукват се (евентуално, не винаги) ламарини, клепа се кит с мистрия, маже се боя. В салона боята се маже върху налепени дъвки, прахоляк и ръжда. А, да, слага се шперплат по пода, не му се изравняват ръбовете, слага се балатум отгоре. Балатума за около година - година и половина се протрива по неизравнените ръбове. И не на последно място, естествено, се претапицират седалки. Криво се претапицират, ама то от самолет не си личи, плюс тва пътниците са говеда по презумция, тъй че не заслужават повече. Плюс това нали пътниците са говеда, да не са си лепили дъвките там, дето ще се маже с боя.
2309 беше първия трамвай, който мина някакъв ГПР в работилницата. Тапицерия по седалките и боя отвън. Не си бяха направили труда да свалят пластмасовите капаци от салона да ги измият, въздуховодите на климатиците си бяха с черния натрупан прах по тях. Работа за един човек за половин ден, маркуч и веро... :crazy:

4
Иначе 503 беше пак с карданно задвижване, но с вносно електронно управление, с педали, нямаше въобще контролер с врътка.
Което се оказва... неистина. На оригиналните 503 и 504 управлението е било реостатно както на всички български трамваи. Разликата е, че вместо с "контролер с врътка", управлението е било с контактори и релейна схема, за да може все пак от една кабина да се управляват два трамвая. Уви, подбрани са български релета за телефонна централа, което се оказва крайно неудачно, имало е постоянни откази. Това е подписало смъртта на иначе нелошата идея.
П.П. да, с педали са били, но не и с вносно електронно управление.

5
Двигателите, които се използват при тези трамваи са доста по-големи като размери, в сравнение с на всички останали трамваи. Вероятно не са намерили начин да ги вградят в талигата (гадая).
 
Най-общо казано - един двигател за една моторна талига. За първа талига двигателят е монтиран под пода срещу 2ра врата, за последна моторна талига под пода срещу предпоследна врата. От двигателя до талигата има дълъг кардан, наречен голям кардан, дълъг около 2 метра. Единия му край е захванат за двигателя, другия му край за редуктора на по-близката до него колоос. Между редукторите на двете колооси има още един кардан, който наричат малък кардан и е доста по-къс от големия.
Решения с карданно предаване има и при други трамваи. Чешките трамваи например са с два двигателя на талига, като между всеки двигател и редуктора на прилежащата му колоос има също кардан, но малко по-дълъг от една педя.

6
929 дерейлирал с последна талига на ЦБ3, малко преди спирката на Овча Купел. Скъсан кардан...

7
701 е универсална резерва за всяка линия без 10 в депо Банишора.

8
Винаги и за всеки проект се изисква становище от СЕ. Винаги и за всеки проект становището на СЕ е без възражения към проекта. Защото в СЕ:
1. Никой не разбира от проектиране;
2. Никой не разбира какво се вижда на проекта;
3. Никой не поглежда проекта, по който се изразява становище.
И накрая се появяват недоразумения като:
1. Трамвайно обръщало с намален 4 пъти капацитет. Например Илиянци, мерено, от 8 трамвая с дължината на Песа, ще могат да се събират 2, а ако във външния кръг се съберат 2, през вътрешния няма да може да се минава;
2. Липса на корекция от 2 остри криви в една плавна. Например проекта за Мария Луиза, през автогарата ще продължи да са две остри криви и драстично намалена скорост, вместо една плавна, за която има достатъчно място.
3. Трасе, пресичащо се от неизползваема и откъсната ЖП линия. В проекта за Стамболийски специфично са упоменати кръстовки с ЖП линията, която... ще бъде демонтирана.
И още и още подобни примери.
Отделно сега беше идеалният момент на Илиянци да се обособи така нареченият Интермодален хъб, защото има връзка с ЖП гара, има възможност да се развие мрежа автобусни линии до всички околни села чак до Нови Искър, които бързо и лесно да докарват живеещите там до бързия трамвай, който ще стига за 12-14 минути до метростанция, и 24-25 минути до идеалния център, но не само.
Отделно, в новия проект трамвайната линия НЯМА да минава по Илиянско шосе, където има поне два големи завода, от които единия току що построен, обособен нов малък жилищен комплекс и т.н., а ще цепи директно по бул. Рожен, където ще хваща... оградите на гърбовете на всичко това изредено.

9
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 01.02.2024, 21:11:25 »
2057 беше на линия във вторник

10
Всъщност изпаднал бандаж, вероятно след развиване на гайката на колелото, или скъсана резба.
Колоос е в ж.р., тъй че колооста, не колоосът ;)

11
Междувременно пресни впечатления от самото трасе - всички криви са изпълнени с ръбове. Ръбове. Остри, биещи ръбове. Най-зле са кривата от Павлово към Никола Петков, и от Райска градина към Княжево двете поредни. В посока център е маааааалко по-добре, но само малко. На Н. Петков пък, идвайки от Княжево, кръстовката на входа за колелото е поставена няколко сантиметра надясно спрямо правата иначе линия и... бие. Има и други проблеми, ама да не му търсим кукури... :crazy:

12
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 06.01.2024, 19:41:12 »
683 трака зловещо...чак пък толкова от краставица не съм чувал никога.
Нищо му няма, довечера ще се прибере, за да установят, че е със счупен/и супорт/и, както всяка вечер поне по 2 се прибират по същия начин. Ходовата част на средните секции на всички трамваи вече е смляна. Буквално е смляна.

13
Друго странно нещо ми направи впечатление на същата снимка: Изходящата стрелка (в обратната посока на 130 дето завива) е щракнала все едно откъм Ботев, а входящата е към Пазара. Нямаше трамвай с маршрут от Ботев към Пазара, само 4 и 10 завиваха там и двата идваха от Стамболийски. Значи послено ще да е минал ремонтен трамвай от Ботев към Пазара, или изходящата стрелка ще да е била с пружини да я връщат в това положение, ама не ми се вярва.
Позицията на езиците на изходяща стрелка не се гледат. За разлика от ЖП, трамвайните изходящи стрелки се режат, съответно езиците могат да се върнат обратно (в повечето случаи, когато се отнасят за правата посока), могат да се отворят в посоката, в която трамвая преминава, и съответно да останат в тази позиция (по-често при преминаване в кривата посока), могат да останат и в междинно положение. Затова през изходяща стрелка не се преминава на заден ход преди трамвая да се е изтеглил целия, а стрелката да се прещрака в правилната посока.

14
Проблемите за нощен трамвай са няколко:
1. Нощно време се случват текущи ремонти и профилактика на РП и ККМ, такива ще се случват и по ЦБ3;
2. Търкалянето на трамвай е по-скъпо от търкалянето на автобус. Независимо дали трамваят събира 20 или 200 човека, цената на км е една и съща;
3. Спорно е до колко един трамвай би събрал достатъчно пътници, за да се оправдае вложения ресурс;
4. ВОДАЧИ НЯМА! Но като казвам няма, значи НЯМА. На първо място няма тролейбусни водачи, със драматично голям дефицит. На второ място няма ватмани, като и там дефицита е много голям. Чак на трето място застават автобусните шофьори, където също има големи липси, но не толкова тежки.

За нощно трамвайно движение би имало смисъл може би единствено Петък-Неделя, и то може би единствено тм 5 между Княжево/Н.Петков и ЦГЧ, тм 7/27 между Борово и ЦГЧ и тм 10 между ЦГЧ и Хладилника. И по-вероятно лятно време, а не целогодишно.

15
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 18.12.2023, 14:52:39 »
Ретротрамваите, в сегашното им състояние, са доста капризни. В комбинация със състоянието на инфраструктурата в момента, не могат да развиват някакви нормални скорости, натоварени с хора са и доста тромави. Възраждане като крайна дестинация е удобен, защото там може да престоява повече време, без да бърка останалите линии. Тези 5 дни ще има по 4 курса на ден - в 15:00, 16:00, 17:00 и 18:00. Към 18:30 трябва да се върне на Възраждане, откъдето да се прибере до 19:00 в депо. Маршрута му също е добър - минава през ЦГЧ, по пешеходна улица с обикалящи покрай празниците хора, туристи, привлича внимание. По Христо Ботев ще е просто безличен. В Иван Вазов, освен да навява носталгия на бабите по отминалото детство, също.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 11.12.2023, 15:39:52 »
Пичове, останали са 5 влекача и 4 ремаркета. Оставете ги на мира, нито ще оправят положението с подвижния състав тия трамваи, че даже и ще го влошат, нито нищо...

17
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 11.12.2023, 09:27:57 »
Ок, но този франкенщайн какво да го правим? За редовна линия... само един, няма да е рентабилно. За музеен... няма никаква историческа стойност, а и доста бройки с достатъчна стойност киснат и се разпадат, че да се инвестира в нещо такова. Единствения смислен вариант, който дори е наложително да се случи, е да се преработят в сервизни трамваи - шлайф машина, трамваи-чистачи, евентуално косачка/лейка, ако ще се развиват зелени трасета. И с перспективата трамвайните трасета да се развиват и увеличават, нуждата от такива машини ще нарастне.

18
А високата сграда отзад е блокът на алея Яворов, с характерния последен етаж. 150% е Орлов мост.

19
Само това ли? Една спортна генерация и един ремап няма ли да му се прави?
Momo с quick release, ще му пасне идеално. За пореден път доказваме, че на шофьорите заплатите им не са никак малки, щом ги пилеят за простотии. :help:

20
Вчера освен 3те коли по разписание, следобед през цялото време се движеха и двете резерви по диспечерско нареждане.

Pages: [1] 2 3 ... 254