Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 259
1
За коментара на фафан има доста определения, почти всички от тях са диагнози от учебник по клинична психиатрия. Интересно как "нагласената за Шкода" поръчка излезе наласена за Песа...

2
На фона на развиващата се, не бих го нарекъл дискусия, тук, и като заклет пацифист бих предложил да отпаднат регулациите за оръжия, пък да изкараме гранатометите и да се довършим. Аз принципно нямам нищо против колоездачите, ама да си стоят вкъщи, да не ми се навират в лицето, нали... можем да ги забраним тотално. Също така може да забраним малките деца, щото някой родител може да вземе да си изпусне детето. Също така можем да забраним и бабичките, щото ходят с бастуни и пресичат бавно. Пречат, нали, на геврекчиите. Какво можем да забраним още? Дайте идеи, че тия досега не са достатъчно нелепи.
КОНТРОЛ. Липсва контрол, и без контрол следващия път пилот на доставки хепи може да набие бебе в количка, докато майката налага автобусен шофьор, докато пък автобусния шофьор млати пилотът, нали...

3
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 23.11.2024, 22:20:45 »
На европейско ниво забрана със сигурност няма. Има забрана за използване на автоматични стрелки без заключване/блокиране на преместването с трамвай в обхвата. Че дори и в Будапеща имат стрелки с отваряне под тяга, произведени от Hanning&Kahl. Отварянето под тяга е нерентабилно по други причини - намаляване на скоростта преди отваряне, поддържане на повече съоръжения по ККМ и т.н.
Защо не могат Т4D-C да се движат в състав моторен+моторен? По-рано поради факта, че трябваха 20 единици подвижен състав, а с 20 моторни щяха да станат 10 единици, и нямаха силова връзка помежду им, което естествено винаги можеше да се преправи. Сега няма как да се движат, защото просто ги няма.
Какви им бяха проблемите - първо, поостарелите двигатели, които са и много ниско разположени, съответно пиеха водица и горяха. Т4D оригинално не са били разделяни на групи, съответно и при модернизацията не са им били разделени двигателите на отделни групи, и когато един от двигателите изгори, трамваите се превръщаха в паметници насред улицата. Т4D в Трамкар бяха разделени на групи, но Т4D-C не можеха да бъдат разделени с това тягово оборудване.
Втори проблем - релейната логика с (по спомен, но със сегурност някъде около) 50 механични релета за управление на тяговото оборудване. Естествено, тези релета имат някакъв живот, и дори и едно от тях да не направи добър контакт, трамваят се превръща в какво? Познахте, паметник. Имало е направена разработка във ВТУ за замяната на 50те релета с електронен блок, изпълняващ същата логика, който да се имплементира при ремонтите им в Трамкар, но в последствие при самите ремонти в Трамкар просто заменят релетата с електронни ключове, които пък горяха на поразия поради големите флуктуации в нисктоволтовата им инсталация.
Трето - маслените станции, предимно на ремаркетата. Спирачките на ремаркетата участваха в процеса на спиране, но не само при окончателно установяване на ПС на място, а по време и на електрическото спиране. Управлението им беше електронно, съответно с прекрасния маниер на каране на някои водачи, естествено набит от някои наставници, да се ръца джойстика постоянно, защото "да не загорят бобинките", спирачките постоянно се задействат и отпускат, съответно и хидравличните помпи постоянно се задействат за да компенсират постоянния пад на налягането. В един момент обаче сработва защита с грешка - прекалено често включване на хидравлична помпа, вероятно има пробив в хидравличната система. Затваря спирачките, и какво? Точно така - паметник. Или поне докато не се рестартира модула за управление на спирачките, който пък се намира в шкаф на края на трамвая. И когато това нещо се случва на всеки 4 спирки, сещате се какво следва. Впрочем този проблем го имаха и Песа, поради честото спиране и тръгване, най-вече в задръствания, но софтуерно броя цикли на задействане на хидравличните помпи за единица време беше вдигнат, и съответно това приключи. Инеконите също го правят със спирачките на втора и трета талига, при ръчкане в спирачен режим, защото се задействат на трета позиция на джойстика като спомагателно спиране.

4
Не. Кампанията е скромна, пилотна, и е започната от дирекция Транспорт на СО. Потърсени са няколко рекламни агенции, които да представят оферта и концепция, съответно от тях се избира една. Всичко върви по план, рекламната агенция снима, изработва, и накрая финансовият отдел, след вече готови всички материали, се отмята и не плаща, по предлог, че това не е работа на СО. Съответно биват потърсени ЦГМ, които да платят, но и те не желаят, защото това не е тяхна работа, на тях работата им е само да прибират пари, част от които дори не са техни, нали, ама да, то таковата. Накрая СЕ плаща за рекламната кампания. Всичко това се случи това лято, когато започна поредната криза за водачи, може би и една от най-тежките в последните 10 години, докато транспортните оператори просто нехаят за това дали водачи ще дойдат или не, при положение, че до скоро нямаше и една простичка обява в jobs.bg за набиране на шофьори, например. Сумата, впрочем, е далеч под прага за обществена поръчка, което ме учудва, спрямо качествения продукт, който изкараха.

5
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 20.11.2024, 11:44:41 »
В неделя ги разведоха, в понеделник закараха 3018.

6
Крайната спирка на 10 и 15 се казва Метростанция Витоша. Хладилника се казваше преди да построят и отворят метростанцията. Тъй че на всички табели трябва да пише метростанция Витоша. Ако крайната спирка на 102 се казва метростанция Горна баня, съответно на табелите трябва да пише мс Горна баня. Ако се казва Овча.Купел 2, значи това трябва да пише. Отделна простотия е в метрото да се съобщават посоките Люлин - Младост и Надежда - Лозенец, което е тотално объркващо :)

7
2348 бута 3025, за пореден път...

8
Ето ви наблюдението на водач, работещ предимно на 10 и 15, демек моето - пътници за 15та линия ИМА. 15та линия се справя завидно добре с този подвижен състав. Единствените проблеми идват тогава, когато 5ците се насметат и се съберат по 3 трамвая накуп, и 15 мине пред тях. На МС Витоша, независимо коя линия мине, остават пътници, чакащи другата. И така е през почти цялото време до Журналист. От Журналист до Македония не може да се каже категорично, поради простата причина, че има още 2 линии в коренно различна посока, за които чакат също пътници. На Македония 5 в делник е 2 минути преди 15. В повечето случаи спират почти заедно на спирката, винаги има по 2-3 пътника, които изчакват 15. През цялото време от Македония до Бъкстон, независимо от количеството пътници, 15 се разтоварва равномерно по спирките. В час пик обикновено ~2/3 от пътниците са правостоящи, въпреки 5цата, минала 1-2 минути преди това.
В обратна посока, от Бъкстон към МС Витоша: 5ца пак е 2 минути преди 15, обикновено се и спазва този интервал, но и да не се спазва - след 5ца остават пътници, които чакат 15. Остават и единици, които чакат 4, естествено. До Македония се заемат всички седящи места, има и правостоящи в повечето случаи. От Македония до МС Витоша, в зависимост от това 10 или 15 е първия в колоната, първия е по-пълен, но за втория винаги остават пътници, които не желаят да се бутат в първия. ЦГМ не са си направили труда да направят синхрон чежду 10 и 15 в новите зимни разписания. При предишните зимни синхрон имаше, 10 беше със 17 коли, 15 с 6. С новите 10 е с 15, 15 е с 6. И въпреки липсата на синхрон, има пътници и за двете линии.
Колкото до некратния синхрон, това просто не е вярно. 4, 5 и 15 са синхронизирани. Повече трамваи по това трасе просто ще го задръстят, отделно и по проект секторите от ККМ са дълги и крайно малки, и напрежението пада. С повече трамваи напрежението ще пада още повече, Песите ще си изключват ГПтата, и ще започнат да се бавят още повече. Чешките трамваи пък стават по-тромави.
Тъй че моето скромно мнение е, че фафан може да си намери друга дъвка за джвакане, щото тази с 15та линия вече е достатъчно преджвакана и почна да се разпада..

Колкото до обединяването на 1 и 3 - колите трябва да останат същия брой, колкото са сега на двете линии, но се спестява от едната линия пробег от Гарата до Надлез Надежда, а от другата от Гарата до гара Север. Съответно и в двете посоки от Гарата новата линия ще е с по-кратки интервали. От страната на Захарна фабрика с годините се е доказало, че съкращаването на интервалите мигновено води до увеличаване на пътниците, и съответно увеличаване на интервалите абсолютно веднага води до отлив на пътници. Включително миналата седмица, когато 8 беше до Захарна фабрика, пътници имаше и за двете линии. Не достатъчно за двойносъчленени трамваи, естествено, но пътници имаше.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 08.11.2024, 19:41:24 »
Е, то освен чистотата, и изправността на автобусите де юре е ангажимент на гаражите. Както и доливането и подмяна на консумативи. Както е грижа на гаража и да следи водачите да записват открити по време на смяна неизправности, и ако недобросъвестни водачи не записват такива, да ги санкционират. Де факто живеем в племенна територия, населена предимно от туземци, заели постове на всички нива, цари колективна безотговорност, и автобусът е технически изправен тогава, когато са му изтръгнати всички лампи в салона без последната, която е увита във вестник и черен изолирбанд, защото екранира челното стъкло в тъмното и заслепява водача, докато самото челно стъкло е обрамчено със отровно синя лед лента със 200 диода на метър, а в средата свети бял кръст с големината на Милениумския крст, фаровете са достатъчно добре светещи, че да стопят челното стъкло на насрещен автомобил и да го превърнат в самоходна факла, а отзад стопове или да няма, че да е сигурно, че ще му влезеш при двигателя, или така да свети някоя лентичка, че да пазиш 6 километра дистанция, но това да не е достатъчно, и пак да ти  прогорят ретините. :angel:

10
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 08.11.2024, 18:05:01 »
В редовния случай един автобус има двама титуляри. Където бъдат написани титулярите, там е и автобуса. В автотранспорта се наблюдава едно нелепо явление, в което водач на един автобус отказва да кара друг, ако неговия е в гаража. Така например често се виждат случаи, в които на линии за съчленени автобуси има къси, както и на линии с пътникопоток за лек автомобил има съчленени - водачът е бил писан по наряд като резерва, и го изкарват на някоя линия, той отказва да кара друг автобус, ако не неговия. Не е такъв случая при тролеите и трамваите.

11
Някой може ли да извади закон, наредба или въобще нещо писмено, в което се твърди, че на двойна спирка второто превозно средство е задължено да спре заедно с първото, и е забранено да изчака първото да потегли от спирката? Защото аз такава разпоредба не съм виждал. Както и никой не ме е учил на такава разпоредба.
Освен културата на водачите, за да не работят двойните спирки една огромна част от вината е в културата на пътниците. Едно много ясно и повсеместно спазвано неписано правило е, че на двойна спирка пътниците са длъжни да са струпани на грозд върху първия спиркознак. Когато спреш като второ ПС, чакащите не виждат, че има второ ПС или не виждат коя е линията. Докато чакащите се ориентират, че има второ ПС, докато тръгнат към него, първото вече е тръгнало, и е освободило спирката. След което чакащите са стигнали второто ПС, започват да се качват САМО от първа врата, което бави още много, и като за капак, накрая до първото колче има двама-трима, които ги мързи да стигнат до задната част на спирката, очакват ПС да спре повторно, и след това грам не ги мързи да пишат жалба с обвинение, че водачът е пропуснал спирката. Вас замеряли ли са ви с домат, че не сте спряли повторно на спирката? Защото мен да.
В Прага, например, много трамвайни спирки са двойни. Но там второто ПС спира два пъти на двойна спирка. Първия път пътниците слизат, и почти никой не се качва, втория път чакащите се качват. Тук това не е така. И въпреки, че съм от малкото водачи, които са с ясното съзнание, че са на линия да обслужват пътници, а не да търкалят безцелно купчина желязо, мога да кажа, че генерално пътниците са племе, което не обича нито да мисли, нито да се съобразява. Което в много от случаите се отразява след това на моя джоб. :rolleyes:

12
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 29.10.2024, 16:46:41 »
Ми не е неизправен, на линия си е. Сутринта беше брутално хлъзгаво в този ред на мисли. :rolleyes:

13
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 28.10.2024, 15:41:11 »
Пичове, вие сериозни ли сте бе...
Били вдигнати двата пантографа - чудесно, поръчваме си ги със силова връзка и сваляме единия пантограф долу. Имало някъде снимка на закачени трамваи с два вида кошове, това значело, че можем да закачим стар Т6А2 с тово Варио, а между тях можем сигурно да закачим и совалка и да ги изстреляме от космодрум? А тяговото оборудване? А това, че задния трамвай със старо изглеждащ кош е на практика същия като предния, откъм карантия? Проблем било, че старите Т6А2 сме щели да ги закачим за ново Варио, ама разбираш ли, автосцепките на старите били в лошо състояние. Че то това първо, че е най-малкия проблем и второ, то просто не е вярно. Не това е пречката.
Една партия, дето не се харесвала на един тука, била виновна за поръчката. А че тая идея се върти и подготвя от преди тая партия? Но ние си вадим категорично 1000% сигурно заключение от това, че въпросната партия пуснала колажче преди 10 месеца с модерно изглеждащ трамвай. А ако беше Бомбардие на тая снимка, Бомбардие ли щеше да ни модернизира чешките трамваи? А нещо за Метровагонмаш? Илюминатите? Тези хора, дето ви ги говорят тия неща, сега с нас в стаята ли са?
Прекратете дъвченето, по чисто лаишки начин, защото само се губи смисъла... ако на фафан му е чак толкова скучен и безсмислен живота, и има толкова време за губене, да ходи да се дъвче с йогито в темите за политика, коронавирус, транспорта в Германия. Последната, въпреки, че не трябва да бъде осир@на, защото е по тематиката на форума, е точно такава - наср@на!

14
Психотестовете не могат да хванат такива изкривявания, уви.
Колкото до предишно коментирания случай и опитът на Ялта да оневинява, обяснявайки на всички във форума колко са прости и тъпи и плиткоумни и елементарни и неможачи и неразбирачи - в конкретния случай водачът е с 10 минути ЗАКЪСНЕНИЕ, какъв аванс избива? Още 40 минути, че да му опростят цял курс ли? :help:

15
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.10.2024, 22:51:04 »
Няколко неща по темата:
Досега няма познат случай на Т6, преустрояван с нископодова част. Неслучайно Прага си разкараха Т6А5 - невъзможност на този тип кошове да се слагат нископодови части. Да, има конвертирани Т3, и то успешно, но първо кошовете им ги удължават с около 2 метра, и второ реално изграждат изцяло нови кошове.
Относно възможните участници, които имат опит с модернизацията на чешки трамваи - Шкода в момента се опитва да изкупи всички малки производители, и да ги убие. Такъв е примерът с Парс нова, такъв е примерът с Инекон, Шкода съвсем наскоро завзе Чегелек, за да ги убие, като един от основните производители на тягово оборудване за ретрофитинг. И успя, естествено. В момента правят опити да свършат същата работа и с КОС като производител на шасита и Прагоимекс като производител на тягово оборудване. Последните два правят сегашните модернизации на пражките Т3. Целта е една единствена - да убият вариантите за модернизации и да принудят градовете да купуват нови трамваи от тях. Тъй че Шкода въобще не са цвете за мирисане.
Относно нашите Инекони - при обявяването на поръчката идват два производителя - Инекон и Борбардие. Бомбардие биват отстранени, защото изискванията им за квалификацията на нашите работници и производствената база са... като за Бомбардие. Остават Инекон, които пък ние успешно ги лъжем, че трамваите, които ще модернизират, са с 10 години по-нови от реалното. Затова на Инекон им се налага в последствие да правят на практика нови трамваи.
Тази поръчка е единствено и само безумна. Де юре идеята е много добра, де факто ще платим 56 милиона да унищожим и бракуваме 40 трамвая. В тези трамваи има още немалко живот. От една страна шаситата и ходовата им част са много здрави, от друга електрическото им оборудване е сравнително просто, много дуракоустойчиво и надеждно, но същевременно и доста икономично, също така имаме голям опит с поддръжката му.
Това, което трябва да се направи с тези трамваи, е да минат сериозен и качествен капитален ремонт. Разкриване на шаситата с подмяна на компрометирани елементи, изцяло подмяната на ел. инсталацията и качествена ревизия, но не подмяна, на тяговото оборудване. Салоните да се модернизират с по-удобни седалки, информационна система, климатизиране. По този начин в тези трамваи ще се вкарат още около 20 години живот. Имаме достатъчно нископодови трамваи на този етап, трябва да се помисли за закупуване на още с перспективата да се изграждат нови трамвайни трасета, а решението с достъпността е лесно - смесено обслужване на линиите с нископодови и ненископодови трамваи. Така или иначе всичката останала инфраструктура около трамваите е неподходяща за инвалиди и трудноподвижни, едни 40 високоподови трамвая няма да съборят градското инклузивити и дайвърсити.
Редно е обаче да се помисли за модернизация на краставиците, защото те също са с много здрави кошове, но управлението им сдава багажа, а части за него започват да липсват по принцип, и се налага да се правят някакви чудати разработки. При тях трябва да се помисли за смяна на реостатното управление с електронно (примерно докато все още съществува Прагоимекс), да се сложат Якобс талиги и да се махне пневматичната инсталация.

16
Ми следва си разписанието, с аванс се движи, и си харчи времето. Що за нервозни хора има.
Как точно с влаченето си избива закъснение от 10 минути не е ясно, ама... дай да го оправдаем :neznam:

17
Точно е уцелил мястото фафан, относно снимката, за която се пита. Последната снимка, очевидно, наистина е от света Неделя, но не за нея е въпросът.

18
Смея да твърдя, че за конкретната спирка на пл. Македония не е удобно нито за ватманите, нито за пътниците да бъде двойна.  Там има много голям поток от пристигащи трамваи. Пътниците пък задължително стоят струпани на колчето на първата спирка. Ако първият трамвай е чешки, то втори трамвай отзад е удачно да спре и да направи спирка. Ако е Песа, задния трамвай направи ли двойна спирка, всички пътници почват да тичат от началото на спирката, да се качват САМО от първа врата, и се губи далеч повече време. Но това, пак казвам, е само за тази спирка.

19
Трамваи / Re: T6МД-1000
« on: 17.10.2024, 21:51:58 »
Ми... точно 503/504 е. 1007 е там не като новопроизведен, а в последствие (вероятно) за слагането на експерименталните талиги. Които в последствие се оказват абсолютен провал. Трамваят се опитва да мине през съоръжението, заклинва се в него, и до там.

20
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 12.10.2024, 16:35:51 »
Тропат, защото чупят спирачни механизми. Чупят спирачни механизми от разбитите трасета. Отремонтират се всяка вечер при установена повреда. Но се чупят и защото ватманите, които ги карат ежедневно, ги шпорят по разбитите трасета. На 8 линия масово ватманите се влачат по читавата част на Стамболийски, защото ги е страх от автомобилите. В момента, в който пресекат Константин Величков, се настъпват до долу и се избива закъснението. В обратна посока пък се настъпват до Константин Величков, за да се натрупа аванс, който след това в читавата част се избива с влачене. Затова и всяка вечер почти всички трамваи от тази линия остават за ремонт. :rolleyes:

Pages: [1] 2 3 ... 259