Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 233453 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Централна гара е открита през 1974г. и няма как тогава да са строили и метростанция там.

И може би това е най-правилният извод.

Вярно е, че има проучвания за строителство на подземен транспорт в столицата преди 1970 г. Но чак през 1972 г. се одобрява Технико-икономически доклад, а през 1973 г. е създадена специализираната проектантска организация „Метропроект“. Но Генералната схема за развитие на линиите на метрото е приета през 1974 г.
Дори някой да си е мислил за метро тогава, проект за гарата вече има и тя бързо се строи.  Трябвало е да се открие за 09.09.1974 г. - 30 годишнината!
Различните проекти и варианти за метро са през следващите години.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
    • Email
Централна гара е открита през 1974г. и няма как тогава да са строили и метростанция там.

И може би това е най-правилният извод.

Вярно е, че има проучвания за строителство на подземен транспорт в столицата преди 1970 г. Но чак през 1972 г. се одобрява Технико-икономически доклад, а през 1973 г. е създадена специализираната проектантска организация „Метропроект“. Но Генералната схема за развитие на линиите на метрото е приета през 1974 г.
Дори някой да си е мислил за метро тогава, проект за гарата вече има и тя бързо се строи.  Трябвало е да се открие за 09.09.1974 г. - 30 годишнината!
Различните проекти и варианти за метро са през следващите години.

Това не пречи да е планирано мястото за бъдещата метростанция още тогава, дали реално са извършени някакви подготвителни строителни работи вече е трудно да се каже. Ако Деница-та е била по някакъв начин свързана с метрото, то си мисля че може мястото за станцията наистина да е било точно там, галерията на Деницата да е била разпределителен полуетаж като ето това, а същинската метростанция да е предвиждана да е точно отдолу, като идеята е била плочата да се пробие после след като конструкцията отдолу е готова. От друга страна тогава се строеше единствено и само по открит способ с котловани, такива сложни операции едва ли са им идвали наум.
« Last Edit: 18.10.2022, 14:54:55 by fafan »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
    • Email
Във връзка със закупуването на нови влакове, възникна за мен следната серия от въпроси:
1. Пълни ли са влаковете по линиите в момента?
2. Ако са пълни влаковете, изпълнен ли е капацитетът на линиите за честота на влаковете?
3. Налага ли се пускането на по-дълги влакове по някоя от линиите? (не търся отговор дали е възможно - това е съвсем друг въпрос и нямам намерение да го задавам в момента)
4. В пиков час колко влака са на линия и колко стоят резерва в депото?

Може въпросите да са наивни, но тъй като от доста време не живея в София съм загубил представа за натовареност на метро мрежата.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1578
  • 9060
    • View Profile
На всичките ти въпроси отговорът е зависи. В час пик, 3 да-та, на четвъртия ти въпрос не знам отговора. Втора линия може да съкрати значително интервала си и вероятно това е идеята, но М1/М4 не могат заради дългия тунел под Борисова. Извън час пик е комплексна ситуацията, някои клонове са доста пълни, други не толкова, но това си е chicken and egg problem - при положение че метрото по разклоненията през уикенда може да го чакаш по над 15 минути, то е ясно че просто няма да чакаш.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
По МД 1 техническият минимум е 90 секунди, ако се работи само с АЛС-АРС. Другото са изкуствени ограничения тип "страх лозе пази", които днес са в сила, утре може да се отменят.
В Прага системите за управление и сигнализация са същите, има и по-големи наклони и влаковете се движат през 90 сек.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14716
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предвид, че двата маршрута се дублират между „Сливница“ и „Младост I“ и липсва вход/изход от депото към „Обеля“, не само към „Сливница“, който да се ползва като тупик, за да има подсилване от „Обеля“ към „Витоша“, теоретично възможно ли е метрото през „Надежда“ и до „Витоша“ да се подсили и да е адекватно на транспортната си задача без да се сбутват твърде много влакове в дублирания участък? С други думи има ли в момента изпълнено изискване за максимално често преминаване на влаковете в дублирания участък или може да се сгъстят още с цел да се сгъстят и по недублирания маршрут?
« Last Edit: 02.01.2023, 19:24:04 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Както се писа, в който и да е участък, максимално възможното “уплътняване” е до влак на 1,5 минути… Така че сам си направи сметката, има ли между Сливница и Младост 1 интервали по 1,5 минути, че да не може да се сгъстява движението.

Даде се за пример Прага, където въпреки че линиите са без разклонения, има курсове, които не са между крайните станции на трите действащи метродиаметъра

При нас пречка за нещо подобно е липсата на тупикови коловози, а с нашата аматьорщина и посредственост, не може да се мисли и за други решения, като захождане през бретцел на съседния коловоз на станцията, мигновена смяна на машинистите с качване на такъв в задната кабина и тръгване на обратно, което би могло да осигури такт на движение дори от 1,5 минути.
« Last Edit: 02.01.2023, 21:49:28 by difian »

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
    • View Profile
4. В пиков час колко влака са на линия и колко стоят резерва в депото?
По М1/М2/М4 има 38 маршрута, което по принцип съответства на 38 влака в час пик. В действителност, заради организацията, бройката им може да е маалко по-голяма. 
По М3 се движат 12 влака в час пик.  :)
« Last Edit: 02.01.2023, 20:51:28 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
    • Email
Май избързахме с тези корейски простори за гащи, които купихме бая скъпичко. Ето какво ще се тества в Осака, доста по-подходящо за нашите стари станции, какво ще кажете?

https://www.gov-online.go.jp/eng/publicity/book/hlj/html/202202/202202_10_en.html

https://www.facebook.com/watch/?v=138217805143573
« Last Edit: 02.06.2023, 19:58:52 by fafan »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Май избързахме с тези корейски простори за гащи, които купихме бая скъпичко. Ето какво ще се тества в Осака, доста по-подходящо за нашите стари станции, какво ще кажете?

Би било хубаво да има такива в метрото, изглеждат модерно и в пъти по-добре от тея корейски боклуци. Въпросът е, че никога няма да видим подобно нещо при нас. Трябваше да се вземат едни пари и...  :hammer:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 917
    • View Profile
Това е наистина практично и не загрозява станцията. Ама виж ние си имаме мрежи за гълъби

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Чак да не загрозява… Станциите с островен перон на практика напълно биха се обезличили като индивидуален архитектурен облик. Ако не се сложи допълнително осветление, насочено към външните стени на станциите отвъд коловозите, те не биха се виждали въобще през стъклото на преградите…

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 917
    • View Profile
Ако някой толкова държи да има прегради това е по-добрия вариант. Аз лично не намирам, че тия прегради се необходими, ама айде

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
При изграждането на Тодор Александров, ако правилно се ориентирам сградите са бутани само от северната страна на Найчо Цанов? Или има съборени и на юг?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
    • View Profile
    • Email
При изграждането на Тодор Александров, ако правилно се ориентирам сградите са бутани само от северната страна на Найчо Цанов? Или има съборени и на юг?

Може би тук е съборена една къща за южния изход на метростанция Опълченска. Иначе ако се съпоставят картите от преди сервитутът на южния тротоар не би трябвало да се е преместил.

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Здравейте, преди из форума съм попадал на ограниченията на скоростите по първите два диаметъра, но те са от 2012 г. Може ли някъде да се намери по-актуална версия? Благодаря предварително!

Също, от половин година влаковете между Младост I и Мусагеница се движат с 20 - 30 км/ч, това заради новите строежи там ли е?

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 247
    • View Profile
Здравейте, преди из форума съм попадал на ограниченията на скоростите по първите два диаметъра, но те са от 2012 г. Може ли някъде да се намери по-актуална версия? Благодаря предварително!

Също, от половин година влаковете между Младост I и Мусагеница се движат с 20 - 30 км/ч, това заради новите строежи там ли е?
Мисля, че за ограничението между Младост 1 и Мусагеница е това, че има проблем по трасето ( имаше подобно между МС ИЕЦ и МС Дружба и влаковете се движеха бавно, но не знам дали е още така тъй като не съм ползвал метрото от доста време в тази част).

По 1ви въпрос нямам информация

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1924
    • View Profile
Здравейте, преди из форума съм попадал на ограниченията на скоростите по първите два диаметъра, но те са от 2012 г. Може ли някъде да се намери по-актуална версия? Благодаря предварително!

Също, от половин година влаковете между Младост I и Мусагеница се движат с 20 - 30 км/ч, това заради новите строежи там ли е?

Една вечер правиха нещо по релсовия път. Оттогава влаковете се движат доста по-бавно и се чува едно щракане всеки път като мине влака особено в посока към Младост 1.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14716
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Като стана дума за моста над Въртопо на местата на делатационните фуги релсите наставени ли са или компенсаторите за възможно разместване са другаде?
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма компенсатори и релсите не са наставени. Те са бетонирани и няма накъде да се разместят, затова просто си стоят под напрежение. Мостът не шава чак толкова.
Компенсатори на релсите има на естакадите към Летището и в Обеля.