Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 203730 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
Централна гара е открита през 1974г. и няма как тогава да са строили и метростанция там.

И може би това е най-правилният извод.

Вярно е, че има проучвания за строителство на подземен транспорт в столицата преди 1970 г. Но чак през 1972 г. се одобрява Технико-икономически доклад, а през 1973 г. е създадена специализираната проектантска организация „Метропроект“. Но Генералната схема за развитие на линиите на метрото е приета през 1974 г.
Дори някой да си е мислил за метро тогава, проект за гарата вече има и тя бързо се строи.  Трябвало е да се открие за 09.09.1974 г. - 30 годишнината!
Различните проекти и варианти за метро са през следващите години.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4318
    • View Profile
    • Email
Централна гара е открита през 1974г. и няма как тогава да са строили и метростанция там.

И може би това е най-правилният извод.

Вярно е, че има проучвания за строителство на подземен транспорт в столицата преди 1970 г. Но чак през 1972 г. се одобрява Технико-икономически доклад, а през 1973 г. е създадена специализираната проектантска организация „Метропроект“. Но Генералната схема за развитие на линиите на метрото е приета през 1974 г.
Дори някой да си е мислил за метро тогава, проект за гарата вече има и тя бързо се строи.  Трябвало е да се открие за 09.09.1974 г. - 30 годишнината!
Различните проекти и варианти за метро са през следващите години.

Това не пречи да е планирано мястото за бъдещата метростанция още тогава, дали реално са извършени някакви подготвителни строителни работи вече е трудно да се каже. Ако Деница-та е била по някакъв начин свързана с метрото, то си мисля че може мястото за станцията наистина да е било точно там, галерията на Деницата да е била разпределителен полуетаж като ето това, а същинската метростанция да е предвиждана да е точно отдолу, като идеята е била плочата да се пробие после след като конструкцията отдолу е готова. От друга страна тогава се строеше единствено и само по открит способ с котловани, такива сложни операции едва ли са им идвали наум.
« Last Edit: 18.10.2022, 14:54:55 by fafan »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 771
    • View Profile
    • Email
Във връзка със закупуването на нови влакове, възникна за мен следната серия от въпроси:
1. Пълни ли са влаковете по линиите в момента?
2. Ако са пълни влаковете, изпълнен ли е капацитетът на линиите за честота на влаковете?
3. Налага ли се пускането на по-дълги влакове по някоя от линиите? (не търся отговор дали е възможно - това е съвсем друг въпрос и нямам намерение да го задавам в момента)
4. В пиков час колко влака са на линия и колко стоят резерва в депото?

Може въпросите да са наивни, но тъй като от доста време не живея в София съм загубил представа за натовареност на метро мрежата.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
  • 9060
    • View Profile
На всичките ти въпроси отговорът е зависи. В час пик, 3 да-та, на четвъртия ти въпрос не знам отговора. Втора линия може да съкрати значително интервала си и вероятно това е идеята, но М1/М4 не могат заради дългия тунел под Борисова. Извън час пик е комплексна ситуацията, някои клонове са доста пълни, други не толкова, но това си е chicken and egg problem - при положение че метрото по разклоненията през уикенда може да го чакаш по над 15 минути, то е ясно че просто няма да чакаш.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
По МД 1 техническият минимум е 90 секунди, ако се работи само с АЛС-АРС. Другото са изкуствени ограничения тип "страх лозе пази", които днес са в сила, утре може да се отменят.
В Прага системите за управление и сигнализация са същите, има и по-големи наклони и влаковете се движат през 90 сек.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13683
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предвид, че двата маршрута се дублират между „Сливница“ и „Младост I“ и липсва вход/изход от депото към „Обеля“, не само към „Сливница“, който да се ползва като тупик, за да има подсилване от „Обеля“ към „Витоша“, теоретично възможно ли е метрото през „Надежда“ и до „Витоша“ да се подсили и да е адекватно на транспортната си задача без да се сбутват твърде много влакове в дублирания участък? С други думи има ли в момента изпълнено изискване за максимално често преминаване на влаковете в дублирания участък или може да се сгъстят още с цел да се сгъстят и по недублирания маршрут?
« Last Edit: 02.01.2023, 19:24:04 by AGENT 006 »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Както се писа, в който и да е участък, максимално възможното “уплътняване” е до влак на 1,5 минути… Така че сам си направи сметката, има ли между Сливница и Младост 1 интервали по 1,5 минути, че да не може да се сгъстява движението.

Даде се за пример Прага, където въпреки че линиите са без разклонения, има курсове, които не са между крайните станции на трите действащи метродиаметъра

При нас пречка за нещо подобно е липсата на тупикови коловози, а с нашата аматьорщина и посредственост, не може да се мисли и за други решения, като захождане през бретцел на съседния коловоз на станцията, мигновена смяна на машинистите с качване на такъв в задната кабина и тръгване на обратно, което би могло да осигури такт на движение дори от 1,5 минути.
« Last Edit: 02.01.2023, 21:49:28 by difian »

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
4. В пиков час колко влака са на линия и колко стоят резерва в депото?
По М1/М2/М4 има 38 маршрута, което по принцип съответства на 38 влака в час пик. В действителност, заради организацията, бройката им може да е маалко по-голяма. 
По М3 се движат 12 влака в час пик.  :)
« Last Edit: 02.01.2023, 20:51:28 by Chezare »