Общината няма никаква нужда от автобусни линии. За това си има часници. Отдават се на концесия. Единствено ел. транспорта остава общински и се редуцира до една линия.Всички близки на нея автобусни линии се закриват(все пак трябва да има смисъл от тоя тролей, нали така?).
Няма да могат да се закриват, защото си имат 10 годишни договори. За останалите лининии за минали към 2 години, а за новия конкурс и там ще са 10 годишни. Според проекта на СитиПлан няколко от тези, които ще се запазят 10 години трябваше да се закрият или преминат на маршрутки, но това явно няма да се случи. Дори и разреждане на разписанията не съм сигурен, че е възможно.
Редуциране до 1 линия вече го гледахме

няма особен ефект, особено при такова голямо застъпване с други линии, и всичките на сравнително малък интервал.
Пример: Панаира - Кичука: освен тролей 3, автобуси 1 и 27, маршрутка 4
Колкото дали общината може да си го позволи - бюджета на Пловдив е няколко пъти по-малък от този на Варна, а има и да изплаща 2 заема за инфраструктура, пътища и тн, всякакъв помисъл за разкопаване на вече ремонтирани участъци ми се струва конщунствен, дори и да било то за полагане на релси.
Аз виждам спасението на този вид транспорт в следното - първо закриване на някои маршрутки или повишаване на цената до 1.5-2 пъти от цената на целия билет
Билет за тролей да е около 0.7-0.8 от цената на целия билет.
Модернизиране на мрежата, изпъване, смяна на стрелки, кръстачки по обслужваните трасета.
Отказване от някои тролейбусни линии и замяната им с други - по рентабилни.
Не е нормално към Скобелева майка да отиват 5, 14, 19 и 55
и към ЕАЗ 3, 14, 134 (а преди и други).
Спиране на Шкодите и замяната им с други тролейбуси
Уплътняване на графика, като разпокъсаните станат цели разписания.
Влизане на този тип транспорт в Смирненски, индустриални зони да не се обслужват, защото там няма особено много брой пътници.
Бус ленти са необходими, но няма да се спазват, така че ще се загуби смисъла от тях.
Би било добре да се заменят някои автобусни линии с тролейбусни дори и с изменение на маршрути, но поради дългогодишните договори няма да стане, подходящи при горните условия са 1, 25, 26, 29, 99, 113. Да се запазят 2, 3, 5, 14, 19(до Смирненски). Или около 9-10 тролейбусни линии, така разпределени, че да са максимално разпръснати и ефективни и средноефективни.
Също така подмяна на най-старите тролеи с по-нови от Европа, за нови няма да има пари, но за втора употреба може да помислят, като с трябва да се търсят предимно соло тролеи. Като гледам обаче, май в Европа соло тролеите са малко и като гледам даже съчленените ги сменят с двойносъчленени.
Разкарване на автобусите от тролейбусните депа за побиране на колкото се може по-голям капацитет.
Ако все пак има пари за нови тролеи, Шкода 24 ми допада

Ето малко снимки
ŠKODA 24 Tr IRISBUS


