Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 329017 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3549
    • View Profile
6 метровите маршрутки вероятно ще бъдат за линиите в прикачения файл.
Не се връзва общата бройка, иначе предложените линии не са толкова лоши. Някои от тях вече ги има под една или друга форма (например 45, 294). И все пак автобусите ми се струват прекалено малки за такива линии, а интервалите няма да ги коментирам, това не е довозващ автобус, а отбиване на номера.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4482
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Според мен 6-метрови маршрутки са твърде малки за град като София. За довозващи линии трябват 7-8-метрови.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13264
    • View Profile
Такива маршрутки имат смисъл, ако минават по улици, където не може да мине голям автобус. Примерно из Редута, Манастирски ливади, Лозенец по ул. Козяк, в Бистрица, Овча купел по Народно хоро. В Загреб, в Лисабон и в Барселона съм виждал такива, катерят се по тесни и стръмни улици, където е невъзможен друг градски транспорт с по-голям автобус.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
В Редута 12-метровите единични автобуси по 72 минават по улиците и покриват добре квартала. Козяк е с ширина на платното над 8m и допуска безпроблемно движение на стандартни единични автобуси. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Такива маршрутки имат смисъл, ако минават по улици, където не може да мине голям автобус. Примерно из Редута, Манастирски ливади, Лозенец по ул. Козяк, в Бистрица, Овча купел по Народно хоро. В Загреб, в Лисабон и в Барселона съм виждал такива, катерят се по тесни и стръмни улици, където е невъзможен друг градски транспорт с по-голям автобус.

Това е най-точно казано. Аз се надявам ако закупят 6 метрови автобуси (които по мое скромно мнение ще побират до 20 пътника) да се пуснат именно по нови линии, по които няма никакъв градски транспорт. Веднага ми идва на акъла Пирогов - Македония - Солунска - Гурко - Ал. Невски.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15653
    • View Profile
    • Email
Всичко това с довозването има смисъл при повременно тарифиране без оглед на прекачванията. Иначе такива линии ще возят въздух и гратисчии.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
    • Email
Така вече е сигурно, че BMC си отива. Вероятно и част от старите Connecto.
И как стигна до този извод?

Тридесетте нови бързозарядни електробуса, които ще се движат по линииите, по които досега се движат стари дизелови автобуси...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4482
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Само че БМЦ-тата са 60.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 698
    • View Profile
    • Email
Само че БМЦ-тата са 60.

От тях на линия излизат... колко? Даже и с всички линии на Карат, няма да са нужни повече от 30. И това е без 15-те (или 30) електробуса по договора с ЕБВР, които също ще заменят дизели.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3844
    • View Profile
Кога пък соларисите по 11 станаха стари и защо тези по 4 не са? Вярно, че някои вече направиха 9 години, ама чак пък стари. И какви ще са тези довозващи маршрутки по 6 метра?
Има техническа грешка и става въпрос за тролейбусна линия N1, а не 11.
------------------------

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
    • View Profile
    • Email
Quote
Елетробусчета ще превозват пътници до метрото в Овча купел и Люлин (СНИМКИ)

Малки, симпатични и най-вече с нулеви емисии електробусчета ще са довеждащ транспорт до метростанциите в столичните квартали Овча купел и Люлин в София. Маршрутът на 6-метровите превозни средства е по тесните междуквартални улици и ще осигуравя транспортирането на гражданите до метростанции и спирки на градския транспорт.

Вече има готова схема за Овча купел, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова днес в гараж Малашевци. Кокетните електроавтомобили ще тръгнат от следващата година заедно с пускането на трасето от втория етап на третата метролиния от Овча купел. Като малко подвижно бижу днес бе тестват 6-метров електробус на фирма Karasan на полигона в гараж Малашевци.

Зад волана, за да се увери как се управлява седна и столичния кмет Йорданка Фандъкова. Тя повози журналисти, представители на фирмата и директорът на Столичния автотранспорт Слав Монов. Преди нея показна тестова обиколка направи автомобилният състезател и европейски шампион на GT4 Павел Лефтеров.

От утре синият бус ще се движи по кварталните улици в Овча купел в продължение на 4 дни. Той обаче няма да вози пътници, тъй като не е включен в лиценза на автотранспорта, уточни Слав Монов. До 2 месеца ще бъде пусната процедура за конкурс за избор на доставчик на 50 такива електробуса. Електрическата системата за задвижване на Karasan е на BMW, а бусовете се сглобяват в Турция.

Те са намерили ефективно приложение в Истанбул, Бурса и Анкара, където са довеждащ транспорт, казаха от компанията. Максималната скорост на первозното средство е 70 км/ч, но може да се ограничи и до 50 км/ч. Вътре има климатик и печка, които са отделно за шофьора и за салона с пътниците. Мястото на водача е отделено с кабина. В буса има 10 седящи мест с две сгъваеми за хора с уврежданиея и майки с колички. Общо капацинетът е за 22 пътника.

Зареждането с ток продължава от 50 минути до няколко часа, зависи от зарядната станция, уточника от Karasan. Батерията е 88 киловатчаса, а максималният пробег е 200 км. "Пробегът зависи и от начина, по който се управлява. Има възможност за регенерация, по-рано да се отпуска газта и да не се натиска спирачка. така се увеличава пробегът", обясниха представители на компанията. Цената на едно електробусче е около 210 000 евро. Вътре има екстри като зареждане на телефони и WiFi.

Ще кандидатстваме за финансиране за купуването на общо 82 електробусчета. Столичен автотранспорт да купи 52, а 30 Столичен електротранспорт, каза кметът Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че през миналата седмица СОС одобри докладът за кандидатстване на Столична община по ОП "Околна среда" за 218 млн. лв. за закупуването на екологични превозни средства за градския транспорт в София.






Дизайна е много оригинален. Ръкохватки от BMC Procity и седалки от YUTONG с малко синя пластмаса..

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14596
    • View Profile
    • Email
Такива същите симпатични електроавтобусчета, мисля че са напускали из Добрич, Силистра, Стамболийски и други градове у нас съм виждал такива Карсан-и.  Даже в Стамболийски се хвалеха че отначало щели да бъдат безплатни. Според мен са твърде малки за град и ж.к. та с нашата големина. Но ако обикалят между блоковете да събират пътници за метрото през 3 минути може би биха били достатъчни. Или някакви динамични разписания според зависи колко пътници слезнат от метрото. Ще видим наесен какво ще измислят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Браво! 210 000 Евро  - на цената на 2 броя нови 9 метрови ЕВРО 6 турски дизелови автобуса с обща вместимост 140-150 души или на цената за среден клас западен нов 12 метров ЕВРО 6 дизелов автобус с вместимост 100 души.
А ние за 210 000 евро ще возим 22 души.

Няма толкова тъпи общинари. Просто няма!  :annoyed:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Марката е хубава, автобусчето наистина е много симпатично, но не знам дали е рентабилно да се поддържат такива линии за да докарват хора от някой блок до метро.
Но със сигурност биха били полезни за СА, защото празник има линии, по които точно такива трябват.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Quote
Елетробусчета ще превозват пътници до метрото в Овча купел и Люлин (СНИМКИ)

Малки, симпатични и най-вече с нулеви емисии електробусчета ще са довеждащ транспорт до метростанциите в столичните квартали Овча купел и Люлин в София. Маршрутът на 6-метровите превозни средства е по тесните междуквартални улици и ще осигуравя транспортирането на гражданите до метростанции и спирки на градския транспорт.

Вече има готова схема за Овча купел, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова днес в гараж Малашевци. Кокетните електроавтомобили ще тръгнат от следващата година заедно с пускането на трасето от втория етап на третата метролиния от Овча купел. Като малко подвижно бижу днес бе тестват 6-метров електробус на фирма Karasan на полигона в гараж Малашевци.

Зад волана, за да се увери как се управлява седна и столичния кмет Йорданка Фандъкова. Тя повози журналисти, представители на фирмата и директорът на Столичния автотранспорт Слав Монов. Преди нея показна тестова обиколка направи автомобилният състезател и европейски шампион на GT4 Павел Лефтеров.

От утре синият бус ще се движи по кварталните улици в Овча купел в продължение на 4 дни. Той обаче няма да вози пътници, тъй като не е включен в лиценза на автотранспорта, уточни Слав Монов. До 2 месеца ще бъде пусната процедура за конкурс за избор на доставчик на 50 такива електробуса. Електрическата системата за задвижване на Karasan е на BMW, а бусовете се сглобяват в Турция.

Те са намерили ефективно приложение в Истанбул, Бурса и Анкара, където са довеждащ транспорт, казаха от компанията. Максималната скорост на первозното средство е 70 км/ч, но може да се ограничи и до 50 км/ч. Вътре има климатик и печка, които са отделно за шофьора и за салона с пътниците. Мястото на водача е отделено с кабина. В буса има 10 седящи мест с две сгъваеми за хора с уврежданиея и майки с колички. Общо капацинетът е за 22 пътника.

Зареждането с ток продължава от 50 минути до няколко часа, зависи от зарядната станция, уточника от Karasan. Батерията е 88 киловатчаса, а максималният пробег е 200 км. "Пробегът зависи и от начина, по който се управлява. Има възможност за регенерация, по-рано да се отпуска газта и да не се натиска спирачка. така се увеличава пробегът", обясниха представители на компанията. Цената на едно електробусче е около 210 000 евро. Вътре има екстри като зареждане на телефони и WiFi.

Ще кандидатстваме за финансиране за купуването на общо 82 електробусчета. Столичен автотранспорт да купи 52, а 30 Столичен електротранспорт, каза кметът Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че през миналата седмица СОС одобри докладът за кандидатстване на Столична община по ОП "Околна среда" за 218 млн. лв. за закупуването на екологични превозни средства за градския транспорт в София.






Дизайна е много оригинален. Ръкохватки от BMC Procity и седалки от YUTONG с малко синя пластмаса..
Седалките не си ги произвежда Ютонг, а са полски. Научете се поне, че компонентите са дело на поддоставчици и се използват от всички производители...

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1079
    • View Profile
    • Email
Тези електробуси ще се купят с европейски пари или бъркам?
И съжалявам,че се отклонявам от темата,но вече не е ли време за нова транспортна схема. Защото всичко се променя само на парче?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Те първо да си оправят главните линии пък после да мислят за такива простотии.
Да махнат линии 1 и 18, да увеличат колите на 4 и 11 и да сменят подвижния състав(за 4), защото линията се ползва и трамвай с 2 секции не е много приемливо. След това да оправят разписанията, защото всички тролеи минават наведнъж и след това се чака. Все едно нарочно го правят... на Петте кьошета от 5 линии винаги поне 3 са залепени...
Чак след тези неща да мислят за довозване към метрото, което даже още не е готово ( за Овча Купел говоря)
« Last Edit: 16.07.2019, 16:45:48 by davidcho10 »
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7402
    • View Profile
По ТМ 11 се движат двойносъчленени трамвайни вагони, понякога състави T6A2. При закриване на ТМ 18 ТМ 12 също се нуждае от подсилване за адекватно обслужване на Граф Игнатиев и Мария Луиза. Довозващи линии в Люлин и Овча Купел са необходими, но е уместно да са със стандартни 12 метрови единични автобуси примерно в Люлин може да се направи такава с колите от 108. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14596
    • View Profile
    • Email
Според мен това е някаква техническа грешка, няма как това малко бусче да струва почти половин милион лева! Вероятно става въпрос за 21 000 евро. Горе-долу такива пари вървят чисто нови бусове. 210 000 евра струва чисто нов стандартен градски/крайградски 12 метров автобус тип Конекто, ВМС и подобни. Мислите ли че в малките градове у нас, където ползват такива наистина са дали по толкова пари за бройка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Изобщо не е техническа грешка. Това е електробус, не е дизелов или метанов. Цените на електробусите са значително по-високи.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/