Провалите почват още през 89та, когато в Ботевград, специално за София, са произведени 130 съчленени Чавдара В14-20. От които през следващата, 90та, в Република зорлем са доставени едва 10, другите са пръснати по провинцията, включително в Костинброд, Сливница, Елин Пелин, Ихтиман, Нова Загора, Сливен, Велинград и т.н. За 90та година е предвидено да дойдат 200 Икаруса 435 плюс още 100 тролея 280Т ( тогава все още 435 не го предлагат като тролейбус). Отделно такива Икаруси е следвало да отидат в Пловдив, Варна, Бургас и Търново. Договорът за софийските е анулиран от Каракачанов. Същата година се очакват 80 теснорелсови ЧКД Т6А2, от които зорлем през 91ва идват половината, след като зорлем са платени. Отделно са поръчани четири нормалнорелсови двустранни КТ8Д5 за Цар Иван Асен 2-ри, които по непотвърдени данни са произведени, но са отишли в Сараево и в Пхенян. Плюс това се чакат още нормалнорелсови Т6В5, които да покрият 20ката изцяло със състави, както и за линията към Копенхаген, Младост и по Драган Цанков. Около доставката на 0 305 отново има предложение за съчленени Икарус 435, с климатик. След "търга" от 93та уж щели да поръчат 60 Чавдара и 60 Мерцедеса 0 405 Г, в последствие бройките и от двата модела са намалени наполовина, накрая идват само 30те 141, защото червеният предшественик на УниКредит отказва банкова гаранция за Мерцедесите. По същото време за Ботевградско първоначално също е предвидено да дойдат нови чешки трамваи, но надделява мнението за немски Дюваг на старо. Да се върнем на 0 305 - доставката им е чиста далаверка, иначе са обслужвали казарми на НАТО, возели са военни. Още при идването им, специално в Дружба има по 10-12 рейса всеки ден в халето за непланирани ремонти, да не говорим, че фирмата, поръчала ремонта им и продала ги на София, почти веднага след това фалира. И нашите шофьори, които са били командировани да ги вземат от Германия, са окрали отвертките, ключовете и други инструменти от ремонтния завод.....Сетне интересно е да се отбележи, че "зелените" можеше да не се казват 0 345, а сглобени у нас Чавдар 142, въпреки че видът им сигурно щеше да е същия.....Когато правеха Инеконите и домъкнаха съчленените Конекта и първите боклуци БМЦ със заем от ЕБВР (заради БМЦ отмениха търга за единичните, пуснаха нов, който пак беше спечелен от БМЦ, заради основната тежест на цената), трябваше да дойдат и 20 съчленени тролея. Но търгът за тях е спечелен от Белкомунмаш, тролеите са отказани, но банката като кредитор на същия завод (тогава срещу Лукашенко нямаше санкции), си прибра парите, предвидени за тролеи.. Преди Песите пропадна сделка за 40 нови испански трамвая КАФ......Орешарски провали друга поръчка по ОПОС за газови единични и съчленени автобуси, добре, че падна, защото ЕС му спря парите и голямата партида МАНове от 2014та можеше и да са само 20.