Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 310478 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10050
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В момента по Мария Луиза минава 7 в пълен потенциал и 18. Предвижда се да минава половината от 7, 18 и на 20-30 мин още един трамвай. Теорията ти силно издиша

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
Още повече че МС Опълченска ще остане без трамвай с това предложение
И как така ТМ23 да е с маршрут от Дружба 2 до Красна Поляна или там до където е предложен  по кой начин ще стане и с какъв точно състав

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9377
    • View Profile
Не му обръщайте внимание на тролея.Той не знае какво е написал . На ум всичко е възможно , но на практика нещата са коренно различни.
Колкото до изключване на напрежението на Ларгото - и без 7 да минава оттам изключва постоянно . След последните промени е подсилен сектора , но пак изключванията са много често явление.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10050
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Значи трябва още работа по захранване на мрежата там.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1975
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Не му обръщайте внимание на тролея.Той не знае какво е написал . На ум всичко е възможно , но на практика нещата са коренно различни.
Колкото до изключване на напрежението на Ларгото - и без 7 да минава оттам изключва постоянно . След последните промени е подсилен сектора , но пак изключванията са много често явление.
Чрез втората част от поста си исках много повече да илюстрирам "красотата" и "предимствата" (в огромни кавички) на диаметралните линии с таксуване на брой пътуване. По-лошо от тях, според мен, би било единствено да има диаметрални линии с билети за време. Явно не сте вникнали поне малко в написаното от мен, преди да коментирате. А какво лошо има всички линии да въртят пред Централна гара? Не го споменах, защото предположих, че се подразбира, но явно се налага да поясня (учтиво казано) - нито една от линиите няма да почива на Централна гара. За тази цел (с двойно по-дълги почивки) ще се използват обръщалата в съответния квартал, до който ходи съответната линия. Бих запитал: докога с това назадничаво мислене?! Вместо да вземем пример от западна Европа. Дори само една Германия има множество поучителни такива. Като не ги искате, карайте си така, както е в момента, ама без да се оплаквате, моля!
едит: За съжаление, като ви чета, все по-често имам поводи да се радвам, че хора от този форум не участват в управлението на държавата или който и да е град. Тежко ни и горко, ако това се случи... Ех, ако можеше от големи претенции и високо самочувствие да се раждат положителни неща, но уви, не става. :rolleyes:
« Last Edit: 27.02.2022, 21:19:14 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9377
    • View Profile
От 9300 мои  мнения в този форум вероятно само 300 са в теми , които не са свързани с трамваи.
Виждам от участието ти във форума , че имаш поглед в най-различни области , но определено предложението ти е абсурдно при тази разпадаща се инфраструктура, при това хаотично  движение, при тези амортизирани поради лошия релсов път  превозни средства , при това управление на София.
Аз съм се концентрирал към трамваите , мога да имам претенции, че поразбирам и поназнайвам малко.
Зад гърба си имам 16 години и половина стаж +  извънреден труд , който по изработени часове се равнява на 16 месеца .
Отделно имам и "страничен" стаж в трамваен транспорт . Та , отново казвам - смело мога да твърдя, че твоите предложения на практика са неизпълними.
Иначе са чудесни - по 5 линии на всеки основен трамваен ръкав , от всякъде до всякъде , но са реални само във фантазиите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
По-добре по-малко, но редовни линии с добре организирани прекачвания вместо трудна синхронизация на по-редки между голям брой точки с големи дублажи.  :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
По-добре по-малко, но редовни линии с добре организирани прекачвания вместо трудна синхронизация на по-редки между голям брой точки с големи дублажи.  :rolleyes:
Не мога да повярвам, че доживях да чуя нещо добро от теб, че и да сме на едно мнение. Браво!

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
Само не разбрах какво е лошото на диаметрални линии с билет за време?
Повечето трамвайни мрежи по света функционират по този начин.
« Last Edit: 28.02.2022, 21:45:29 by Chezare »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Само не разбрах какво е лошото на диаметрални линии с билет за време?
Повечето трамвайни мрежи по света функционират по този начин.
Концепцията на диаметралните линии е независима от тази за многото/малкото линии. Т.е. двете характеристики могат да се комбинират. Т.е. няма нищо лошо. По-скоро съществената част е в малкото, но редовни линии. Когато има повече линии, но са нередовни, тогава обслужването се влошава. Традицията да има много линии е още от комунистическо време, понеже тогава придвижването е било основно с ГТ и това не е било проблем. Сега вече е.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1975
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Само не разбрах какво е лошото на диаметрални линии с билет за време?
Повечето трамвайни мрежи по света функционират по този начин.
Концепцията на диаметралните линии е независима от тази за многото/малкото линии. Т.е. двете характеристики могат да се комбинират. Т.е. няма нищо лошо. По-скоро съществената част е в малкото, но редовни линии. Когато има повече линии, но са нередовни, тогава обслужването се влошава. Традицията да има много линии е още от комунистическо време, понеже тогава придвижването е било основно с ГТ и това не е било проблем. Сега вече е.
Но тук въпросът беше за съчетанието между диаметрални линии и билет за време, а не брой линии. Ако се поставите на мястото на редовия пътник, който не чете форума и не се интересува нито детайлно, нито дори повърхностно от темата му. Ако се замислите по-дълбоко какво би искал той при покупка на билет за време и какво би искал при покупка на билет за 1 брой пътуване, то ще ви стане съвсем ясно какво исках да кажа. Аз ако съм такъв един пътник и ме таксуват 1.60, то ще искам да мога да стигам до повече места. Иначе просто няма да ми излиза сметката - ако трябва да се прекача 1 или 2 пъти, то цената ще подгони 5 лв. Ако взема личния си автомобил и потърся маршрут с по-малко задръствания, изразходеното гориво ще е съпоставимо, но пък ще съм си спестил висенето по спирки да чакам. Ако ме таксуват за време, ще искам какво? Правилно - редовен транспорт, тоест, да не чакам. Сами сте споменавали как като мине през няколко задръствания и вече закъснението изяжда цялата почивка на обръщач, че остава "дълг" и за следващия курс. Ако скъсим повечето линии до такова едно централно място, то намалява броят невралгични точки, през които се преминава и така закъсненията са по-малко => по-доволни пътници от таксуването за време и предлаганата услуга срещу него. Защо трябва да я има ТМ11 с курс от близо час, ТМ22 с подобна продължителност, след като може мотрисите да се разделят на две и всяка половина да си върти в своето кръгче. Попадал съм на сумати видеа точно от такива транспортни хъбове в множество градове, почти винаги мястото е жп гарата на града. Таксуването им не знам какво е, но замисляли ли сте се дали залудо щяха да го измислят и направят точно по този начин :?
А към другия колега @София 70 - моите уважения към знанията и опита, които имаш специализирано по темата. Само че, доколкото виждам, в тази тема се обсъждат въпроси, които засягат пряко редовия пътник (не управление на трамвай, поддръжката му и други подобни). Като такъв редови пътник, мен също ме интересува и затова изказвам мнение. Не знам защо избегна втората страна на проблема - билетите. Ако прочетеш горния абзац, ще разбереш какво исках да кажа в тези свои 3 поста (основно в първия). Водещото, според мен, е видът на билета, а маршрутната мрежа трябва да идва като следствие от него... Ако наистина се борим да подобрим транспортната ситуация в София, а и в който и да е град, следва да мислим преди всичко как пътниците да бъдат доволни, в края на крайщата. Защото аз като страничен наблюдател нищо не разбирам, ама редовните пътници го изпитват това на гърба си всеки ден и без тях няма да има за какво да ги карате тия трамваи, тролеи и автобуси, нали така? :rolleyes: Аз нищо детайлно не разбирам от темата, но поне това смятам, че го вдявам. То се и вижда по процента лични автомобили спрямо всички превозни средства по улиците. Очевидно, пътниците не са доволни и затова темата е актуална. Надявам се вече разбрахте, че отношението ми към множеството дублиращи се линии е изцяло иронично и изобщо не го предлагам (така исках да илюстрирам защо е по-добре билет за време и къси линии). Това, което предлагам, е да се премине към таксуване за време, за да може да няма множество диаметрални линии, както е сега. Множество, ама висящи в многобройни задръствания => бавни. Всеки знае, че ако автобусът стартира от майната си, докато се накандилка до неговата спирка и ще закъснее за работа - пак като редови пътник. За диаметрални хората са измислили метро и трамваи с обособени/оградени/както искате го наричайте трасета на 100%. Многократно самите вие сте обсъждали и показвали в клипове, че в София не са такива въпросните трасета. Отделно пък се добавя и техническото им състояние.
« Last Edit: 28.02.2022, 23:16:36 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
ТМ11 е една от най-добрите линии в София, също така и ТМ22, а, да ги разделиш на две само ще откаже хората от тях, просто трябва да им се даде приоритет на кръстовищата......
Като не знаеш натовареността на линиите, просто си мълчи...И хъбовете пред гарата по света са просто централни спирки на повечето места, а не крайни спирки... Само с гледане на видеа не става...
« Last Edit: 07.04.2022, 21:07:19 by Chezare »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4160
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Проблемите с прекачванията и пр. са решени много отдавна - имаш билет, който важи за цялото пътуване, или ако се налага - прави се зониране и за по-далечните дестинации се плаща допълнително.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 574
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
В другия форум (Skyscrapercity) се твърди че трамвай 7 вози много по-малко пътници в сегашните Песи след пл. Македония в посока Централна Гара. С оглед на това с цел намаляване на разходите на Столичен Електротранспорт, предлагам следното:

Пуска се пенделен трамвай 17 от жк. Борово / кв. Манастирски Ливади Запад САМО до НДК / Аптека (където да обръща) където е значителното натоварване на трамвай 7. Отпадат следните спирки за района на бул. България:
Ул. Пиротска (връзка с трамваи 20 и 22)
Бул. Сливница (връзка с младостките автобуси / люлинските автобуси и тролеи);
Ул. Клокотница.

До горепосочените спирки може да се отиде със само едно прекачване на трамвай 6.

Трамвай 7 става от жк. Борово / кв. Манастирски Ливади Запад до Метростанция Хан Кубрат като да минава по маршрута на трамвай 27. Запазват се следните спирки за района на бул. България:
Бул. Прага - връзка с Петте Кьошетта;
Пл. Македония;
Бул. Витоша - връзка с почти целия най-идеален център;
Пл. Св. Неделя - връзка с Метростанция Сердика 1 / 2;
Централни Хали - връзка с минералните чешми там + връзката с трамваи 20 и 22;
Лъвов Мост - там да е връзката с автобусите и тролеите по бул. Сливница;
Ул. Козлодуй.

Какво ще кажете за това?
« Last Edit: 01.08.2022, 19:20:07 by Unicode »

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
Ще кажа че е напълно безсмислено

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2130
    • View Profile
На единичния коловоз, маневри са доста неподходящи. Преминаването на пендел -а , спирането му и прехвърлянето на управление само бави останалите мотриси. Докато се изключи прекъсвача после се занули кран машиниста, свали се пантографа, занули контролера и реверсьора, бутона стрелки бдителност за да прехвърли нисковолтовото. После в другата кабина същото. И са минали 5 минути.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1286
    • View Profile
Ако е толкова наложително този тм 17 може да върти на Съдебна палата,тъмън за връзка с М1,М4, тм 5, 8, 4, 10 и 20 и 22 и 12 и 18.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2130
    • View Profile
На петте кьошета само още една линия му трябва , та ептен да стане мазало. Те сега като се съберат 6,7 и 27 и се изтеглят 6 минути ......та и още някой да дойде
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 574
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Аз имах предвид да се направи нов коловоз между бул. Ген. Скобелев и бул. Патриарх Евтимий и пенделите по линия 17 да въртят там - не съм казвал нищо за въртене на 17 на единичния коловоз на Скобелев, така даже ще минава една линия по-малко там. Същевременно се маха трамвайна линия 7 да върви с полупразни Песи по бул. Христо Ботев между пл. Македония и Централна Гара - вместо това 7 ще върви по маршрута на 27 през ул. Алабин / бул. Витоша / бул. Мария Луиза. Там са търсените и дългогодишни утвърдени дестинации от района на бул. България - пл. Св. Неделя / Централни Хали / Лъвов Мост, в допълнение - и пл. Македония, Петте Кьошетта + новата спирка на Алабин при пешеходната Витоша и Съдебната Палата.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2300
  • 506
    • View Profile
    • Email
Не е за подценяване връзката на бул.България с гарата, която се ползва от доста хора, защото, за разлика от прекачване на метрото, е удобна, а като време е почти същото. По Ботев трябва да има поне една редовна линия, а за 27 наблюденията са ми, че се пълни доста, но само до Съдебната палата и Св. Неделя, нататък е по-празен от ТМ7.
 Моите предложения са както беше предложил Viktorlc - запазване на сегашните маршрути(без ТМ1), но задължително със синхрон между ТМ6 и 7, както и между 7 и 27(на 8 минути да са и трите), което би било възможно, ако се удължи трамвайната фаза на Петте и се направи двойна спирка там.
Второто ми е по-екстравагантно - ТМ7 и 17 от Манастирски ливади до Хан Кубрат и Обеля(и двата по Ботев и в синхрон), ТМ8 от Люлин до Иван Вазов, ТМ4 и 5 - От Княжево/Никола Петков единият до Орландовци, другият до Журналист, което донякъде ще компенсира връзката между южните квартали и Мария Луиза. ТМ1 и 18 - закрити.