Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 151286 times)

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Ако не се лъжа, представителят на МАН за България, Еврокамион, участваше предишния път с Тата Хиспано (които са с двигатели и шасита на МАН). Това обяснява липсата им в първия конкурс, но не е ясно защо Еврокамион не участват и сега. А защо са предпочели да играят с Тата Хиспано, а не с МАН е повече от очевидно - испанските каросерии са по-евтини, което носи повече точки в конкурса. Толкова.

Бредаменарини нещо много ми докарват на ошлайфано БМЦ...
БМЦ и ЛАЗ - категорично против.
Според мен Мерцедес, Соларис и Ирисбус са приемливите варианти... и може би - Сор, макар че нямам никакви впечатления от последните.
« Last Edit: 14.05.2012, 22:09:41 by Pirgos_12A »
UPP@UIC

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Влагат милиони евро в проект за интегриран градски транспорт в Бургас

Бургас ще получи заем от 10 млн. евро по проекта за интегриран градски транспорт.
Те се отпускат от Европейската банка за възстановяване и развитие.

Целият проект е на стойност 67 млн. евро, като останалите средства се осигуряват от ОП "Регионално развитие" на ЕС. Модернизацията на градския транспорт в морския град предвижда изграждане на 15 км. "бързи" автобусни ленти, 2 нови автогари, въвеждане на електронно таксуване, видеонаблюдение, както и нова модерна система за управление на трафика.

Предстои още и обновяването на автобусния парк с 67 нови дизелови и метанови автобуса, допълва БНР.

Европейската банка за възстановяване и развитие е един от най-сериозните финансови партньори на България. Тя е инвестирала в икономиката ни над два милиарда евро най-вече за големи инфраструктурни проекти.

Министърът на финансите Симеон Дянков, президентът на Европейската банка за възстановяване и развитие Сума Чакрабарти, както и делегация от международната кредитна институция са на посещение в Бургас. Целта е да се запознаят с реализацията на бургаския проект за модернизация на градския транспорт, който е една от най-големите инвестиции на европейската банка у нас.

Автор: Десислава Станева
Информацията е взета от: - Novini.bg

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1235
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
http://news.burgas24.bg/380433.html
Ами, ... освен да кажа лошо, друго не ми остава! Е, според мене де :laugh: (!), но да видим какво са казали:'' – Предстои да закупим и 39 соло автобуси, като половината ще бъдат дизелови, а другите метанови", каза Стойчев. Дали е грешка или не незнаем, поне засега, но както е написано, излиза че са променили условията. Досега се споменаваше друго – това си е факт. Въпросът е, че и грешка да е допуснал зам. кметет, никой не го е поправил!
Другото смуштаващо е: '' – В условията на община Бургас при избора на автобусите водещо не е било те да са с най - ниска цена, а са гледани ред комплексни условия като технически параметри и опазване на екологията.'' Като прибавим, че най -  вероятно всичките автобуси ще на една марка и сроковете на доставка са три месеца, всеки може да сметне колко прави на ден. При положение, че не се знаели производителите предварително!
Ами не трябва ли при оповестяването на победителят да има време за обжалване от страна на другите участници – значи смятайте какво става!         
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
Определиха фирмата, която ще достави новите автобуси в Бургас
15.09.2012 12:01 / Бургас / Новини
Бургас. След проведен успешен търг вече е определена фирмата, която ще достави новите автобуси в Бургас по проекта за интегриран градски транспорт. Това съобщи за Радио „Фокус” - Бургас зам.-кметът по финанси в Обшина Бургас Красимир Стойчев. Търгът е спечелен от фирма „Соларис ”. Експерти на компанията вече са в Бургас за да уредят подробностите по доставката.„В момента водим преговори с компанията относно бъдещето подписване на самия договор и първата досавка на автобуси за Бургас. Крайната дата за подписването на договора е втори октомври. В момента се проверяват банковите гаранции, гранциите за добро изпълнение, пълномощното за подписването на договора и ред други документи, които компанията трябва да представи.В момента представители на общинския превозвач „Бургасбус” и на общинска администрация започваме да правим проверка на всички технически условия”, каза Стойчев. Община Бургас е първата в страната, която спечели и започна реализацията на подобен голям европейски проект за интегриран градски транспорт. Проектът с общата стойност над 67 милиона евро и предвижда модернизацията на обществения транспорт. По този проект изцяло ще бъде подменен автобусния парк на градския превозвач.

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Quote
Общата стойност на проекта за интегриран градски транспорт на Бургас е 56 милиона евро
26 септември 2012 | 19:02 | Агенция "Фокус"
Начало / Общини
Бургас. Реализацията на проекта за интегриран градски транспорт ще доведе до по-качествена транспортна услуга за гражданите, каза за Радио „Фокус” - Бургас зам.-кметът по финанси в община Бургас Красимир Стойчев. "Най-хубавото на тези автобуси е първо, че ще бъдат нови. Второ, стремим се те да са изключително надеждни за интензивния трафик в Бургас. Те ще бъдат с информационни табла, където ще се изписва информация за всяка една предстояща спирка. Ще са с накланящи се подове и рампа за инвалидни колички. Отделно ще има специална тикет система за таксуване на пътниците. Дизайнът на самите автобуси е по-комфортен с хубави седалки”, каза Стойчев. Той допълни, кондуктори в автобусите ще има, но те по-скоро ще насочват пътниците как да се таксуват. Ще бъде улесненото и пътуването на чужди граждани в градския транспорт на Бургас. "Предвидено е в проекта на всяка една спирка да има джи пи ес система, която ще контролира точността на автобусите. Ще има и информация на български и на английски. Имаме и нова идея също така да излизат съобщения и на руски език заради голямата посещаемост на общината от рускоговорящи граждани и такива, които живеят тук”, каза Стойчев. Улеснение за гражданите със зрителни проблеми са специалните дактилни плочки на спирките, които ще ги насочват, като е предвидена звукова сигнализация за избор на автобусната врата. За хората с двигателни проблеми са предвидени падащия под, който ще се изравнява с нивото на тротоара и специална рампа. При необходимост водачът също ще подпомага лицата, които се затрудняват с предвижването.
Крайният срок за изпълнението на проекта за интегриран градски транспорт е до края на 2014 година, а неговата обща стойност е 56 милиона евро. „Участието на община Бургас като съфинансиране е до девет милиона евро. Провели сме обществено обсъждане, имаме и решение на Общинския съвет и сключен договор за заем с Европейската банка за възстановяване и развитие. Всички плащания, които тепърва ще започнем да извършваме, сме ги разделили на частични плащания, т.е. във всяка фактура ще има и част, която ще се изплаща от община Бургас”, каза Стойчев. Той призна, че е имало трудности по изпълнението на проекта още повече, че общината е първата в страната, която реализира подобен проект. „Ние сме лидер и пилотна община в изпълнението на този проект сред седем други града в страната. Всички останали включително и София са след нас и те се учат от нашия добър опит и практика. Проведохме обществена поръчка за звеното за изпълнението на проекта. Избрали сме консултант. Обществена поръчка има и за проектирането и дизайна на „Би Ер Ти” линиите. Там също има избран изпълнител и договорът е подписан. В момента предстои подписване на договора за доставката на автобусите. След това се прехвърляме към интелигентните системи, които са свързани с интегрирания градски транспорт - разработка, обявяване на обществените поръчки, избор на изпълнител. Предвидено е изграждане на цялостно видеонаблюдение по целия маршрут, в автобусите и горещите точки. Ще има зелени вълни, които ще се управляват автоматично светофарите по трасетата. Има още доста неща, които сме предвидили да осъществим”, каза Стойчев. Той допълни, че експертите от общината споделят своя опит при реализацията на интегрирания градски транспорт и с колегите от другите седем града, къде предстои да се реализират такива транспортни проекти.
Катя НИКОЛОВА
http://www.focus-news.net/?id=n1700006

Quote
Зам.-кметът Красимир Стойчев: Желанието ни е още тази календарна година в Бургас да имаме ...
26 септември 2012 | 16:48 / Агенция "Фокус" / Общини

До втори октомври ще трябва да бъде подписан договорът за доставката на новите автобуси по проекта за интегрирания градски транспорт на Бургас. Това каза в интервю за Радио „Фокус” - Бургас зам.-кметът по финанси в община Бургас Красимир Стойчев. Фирмата, която е избрана за доставките им, е „Соларис”. Тя е от Полша и е с много голям опит. „Те са работили съвместно с водещи транспортни фирми. В 22 страни в Европа има автобуси, произведени от тази фирма. Скоро зам.-кметът Атанаска Николова беше по едни проект на посещение в Стокхолм. Там ползват тази фирма, ползва се и в Берлин. Скоро и в Бургас ще има такива автобуси”, каза Стойчев. Той припомни, че градският транспорт на Бургас ще се обнови с общо 67, от които 28 съчленени, които ще се движат по бързата автобусна линия. „Казвали сме, че искаме да направим метро на колела през целия град Бургас. Основно ще се стига до Многопрофилната болница, а след това ще се разделят на два лъча към комплексите „Славейков” и „Изгрев”. Бързата линия към „Изгрев” е с тенденция след разширението на Летище Бургас и построяването на новите терминали да продължи до аеропорта и квартал „Сарафово”, посочи зам.-кметът. Общата стойност на автобусите е 39 000 000 лева. Очаква се още тази година първите нови автобуси да започнат да се движат в града. „В момента водим активни преговори за съкращаване на сроковете. Нашето желание е още за тази календарна година да имаме първите автобуси. Уверен съм, че ще се изпълни, но дори и да не стане то със сигурност, през месец януари първите автобуси ще бъдат в Бургас”, каза още Стойчев.
Катя НИКОЛОВА
http://www.focus-news.net/?id=n1700006
« Last Edit: 26.09.2012, 20:19:19 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Quote
На 4 спирки ще гоним бързите линии на „Бургасбус”
Преобразяват бул. „Сан Стефано” заради новите скоростни автобуси, бургазлии ще пътуват в тях с електронни карти.

Бургазлии ще могат да се качат на автобусите от подготвяната бърза линия на „Бургасбус” на четири спирки – на автогара Юг, на бул. Сан Стефано в района между бул. „Христо Ботев” и „Стефан Стамболов”, на МБАЛ- Бургас и в ж.к.„Меден рудник”. Очаква се тези линии пътниците да се придвижват скоростно от най-големия бургаски комплекс „Меден рудник” до другия край на града – ж.к. „Изгрев” и „Славейков”. Идеята е по трасето да няма много спирки, така че рейсът да достига максимално бързо до крайната точка. На торните четири спирки хората ще могат да се прехвърлят от бърза линия на нормална. Това ще може да става с един билет, гражданите ще ползват и електронни карти и ще плащат според дължината на маршрута, по който са пътували, каза шефът на общинската фирма „Бургасбус” Петко Драгнев. Това ще стане с реализацията на прословутия проект за интегриран градски транспорт.

В ж.к. „Изгрев” автобусите ще влизат по бул. „Тракия” и ще минават по ул. „Разделителна”. В „Изгрев” пък ще пътуват по бул. „Янко Андонов”, след което ще пресичат комплекса край парка зад бившия магазин „Велека”.

Предстоят провеждането на търгове за доставката и монтирането на GPS – системи в автобуси, както и на електронните табла по спирките. Автобусите ще дойдат само с кабелите за поставянето на новите системи, а този, който спечели търга, трябва да ги оборудва, каза инж. Драгнев.

Общинската фирма ще има и своя метан-станция, тъй като от новите возила 39 ще бъдат на метан, а и с тези, с които сега има дружеството – стават общо 49.

Драгнев очаква и 22 нови тролейбуса. „Искрено се надявам до края на 2013 година  всичките превозни средства да бъдат чисто нови и снабдени с климатици”, каза той.

Източник: http://www.besove.com

Quote
„Бургасбус” спечели 108 хил. лева за безопасност на труда
Първо ще бъдат подменено осветлението в сервиза на фирмата.

107 851 лева ще бъдат инвестирани в осигуряване на безопасни условия на труд в общинската фирма „Бургас бус”, каза днес нейният управител инж. Петко Драгнев.

Сумата е по спечелен от дружеството проект, финансиран от Европейския социален фонд по Оперативна програма „Човешки ресурси”. Разбработеният от фирмата прокт е класиран на 4то място от общо 1000 кандидати от цялата страна. За целта „Бургасбус” е получила грамота и от министъра на социалната политика Тотьо Младенов.

Проектът предвижда осъществяването на анализ на настоящото състояние и проектиране на нова организация на трудовите процеси, ориентирана към ограничаване на рисковите фактори, каза ръководителят му Ели Вълчева. Ще се разработи и внедри система за управление на безопасността на труда.. Проектът съдържа и инвестиционен елемент, благодарение на който ще се осъществи ремонт на електрическата инсталация в сервизните помещения. От общата стойност 107 851 лева 86 281 лева е стойността на безвъзмездната помощ от Оперативната програма и 21 570 лева е собственото участие на дружеството. Срокът за приключването е 12 месеца, което означава до 1 септември 2013 г.

Проектът ще допринесе за подобряване качеството на човешкия ресурс, а оттам и на цялостната конкуретноспособност на предприятието. Инвестицията в подобряване условията на труд обуславя по-високата производителност и по-високото качество на транспортната услуга, която предлага дружеството, смятат от ръководството му.

Източник: http://www.besove.com

Quote
Децата до 7 години с карти в градския транспорт

Децата до 7 години ще пътуват в градския транспорт с безплатни карти, съобщи управителят на „Бургасбус” инж. Петко Драгнев, цитиран от “Burgasnews.com”. Картите вече са готови и след сряда ще могат да се вземат от билетния център или местата, където се продават карти и билети. За да изкарате такава карта на детето си трябва само да представите свидетелство за раждане и негова снимка.

По думите на инж. Драгнев това е важно, тъй като картата е документ, с който се потвърждава присъствието на лицето в автобуса при евентуален инцидент, тъй като той служи като застраховка. До края на годината ползването на картите ще бъде препоръчително и контрольорите няма да връщат или таксуват деца, които все още нямат такива.

Източник: http://poligraff.net
« Last Edit: 01.10.2012, 19:16:13 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Quote
Първите нови автобуси идват в Бургас до Нова година
Новите автобуси, които община Бургас закупи по проекта за интегриран градски транспорт ще тръгнат по улиците на града до края на тази година. Това каза инж.Петко Драгнев, управител на общинския превозвач "Бургасбус". Той допълни, че по този проект се работи от няколко години и е време бургазлии да видят резултатите от тази работа.

"В края на годината между Коледа и Нова година по план първите нови автобуси трябва да са в Бургас. Те са 67 на брой и ще бъдат доставени след проведена обществена поръчка от община Бургас. Този проект е изработен от община Бургас, тя е бенефициент и всичко, което е направено е с техни специалисти. "Бургасбус" се явява като помощник и накрая изпълнител на този проект. От тези автобуси 28 са дизелови съчленени и 39 са солоавтобуси с метанови двигатели и всички отговарят на екологичните норми и на сертификата Евро 5. Община Бургас работи с точните цифрите, но доколкото съм информиран те са с около 5 до 10 % по-евтини в различните позиции отколкото предложенията на другите участници в търга", посочи Драгнев.

Основното предимство на тези автобуси са, че са напълно нови и ще са произведени съгласно съвременните изисквания за градски транспорт.

"Всички те са нископодови и снабдени с платформи за превоз на хора, които имат проблеми с предвижването. Всички ще са снабдени с климатични инсталации, което означава, че и през лятото ще може да се пътува комфортно. Всички ще бъдат снабдени с видеонаблюдение, което ще дава възможност да се контролира както работата на нашите служители, така и ситуацията като цяло в автобуса. Не на последно място камера ще има и на челното стъкло, което ще даде възможност да се следи движението и пред автобуса и при евентуално пътно транспортно произшествие или друга ситуация ще може да се може да се ползва тази информация и от служителите на пътна полиция", обясни Драгнев.


Източник: http://www.burgas24.bg/

Quote
Бързите автобусни линии в Бургас ще се движат в собствени ленти
Тролейбусния парк на община Бургас е остарял, но се предвижда подмяна на превозните средства. Това каза инж.Петко Драгнев, управител на общинския превозвач.

"Кметът на Бургас Димитър Николов е дал приоритет и като задача за развитие на вътрешно градския транспорт е той да достигне европейски нива на обслужване. Не прави изключение и тролейбусния транспорт. В момента община Бургас и "Бургасбус" работим по проект за закупуване на 22 нови тролейбуса. Те ще отговарят на всички изисквания, които са заложени при автобусите в този проект. Пак ще са нископодови, снабдени с климатици, за да може да се предлага качествена услуга и на тези, които ползват тролейбусите", каза Драгнев.

По проекта за Интегриран градски транспорт в Бургас ще бъдат изградени бързи автобусни линии, като автобусите ще се движат приоритетно в собствени ленти. По проект се предвижда изграждането на нова автогара "Юг", където ще бъде срещата на бързата автобусна линия с останалите захранващи линии. Успоредно с това ще се работи по изграждането на централна спирка в района на "Сан Стефано" до пешеходната пътека на БСУ между "Христо Ботев" и "Стефан Стамболов", съобщи Драгнев.

Той допълни, че в крайните станции в "Меден рудник", "Славейков" и в "Изгрев" ще се изградят нови терминали, които ще отговарят на новите изисквания както за автобусите така и за персонала. Една част от старите автобуси, които сега се движат в Бургас ще бъдат пренасочени по между селищните линии, които фирмата обслужва. Други ще бъдат предложени за закупуване, а ако не намерят стопани ще бъдат бракувани.


Източник: http://www.burgas24.bg/

Quote
Постепенно разреждат кондукторите в градския транспорт, заменят ги електронните карти
С реализирането на проекта за Интегриран градски транспорт коренно ще се промени системата за таксуване на пътниците. Управителят на общинския превозвач "Бургасбус" инж. Петко Драгнев съобщи, че във всички автобуси ще се монтират устройства за електронно таксуване. На всички граждани които ползват карти с решение на Общинския съвет ще им бъдат предоставени нов вид електронни карти, които всеки месец ще бъдат зареждани.

"Те ще ползват една и съща карта цяла година и само ще е необходимо да я зареждат с импулси. На останалите граждани ще бъдат предоставени варианти за избор. Единият е да притежават карти, които са заредени с определено количество пари и ще се ползват докато се изразходят средствата, като дебитните карти. На тези, които пътуват изключително рядко ще се даде възможност да си закупят билет от водача на автобуса", каза Драгнев.

На въпрос каква ще е съдбата на кондукторите той каза, че през следващите няколко години те ще останат във фирмата, но ще имат контролна дейност.

"От една страна ще контролират редовността на пътниците, а от друга страна ще помагат да се ориентират хората в нова обстановка, тъй като таксуването ще е ново, а знаете че всеки по различен начин реагира на новостите. За да бъдат по-спокойни и гражданите и ние като фирма ще запазим тези служители и по естествен път ще ги разреждаме в годините", каза Драгнев.

Той допълни, че благодарение на новата електронна система със сигурност ще намалеят конфликтите между пътници и кондуктори, тъй като този вид конфликти са основните в градския превозвач.


Източник: http://www.burgas24.bg/

Offline manqka_bs

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
  • маняк на тема Г Т
    • View Profile
    • http://www.bgphoto.net/manqka_bs/
    • Email
Quote
След новите автобуси идват и нови тролеи :fan:       
   

Бургас е първият български град, в който ще бъде реализиран проект за интегриран градски транспорт. Повече от три години слушаме за иновациите, които ще бъдат въведени в транспортната ни схема. И като че ли вече сме на финалната права. След месец първите автобуси, произведени от полско-немската фирма “Соларис”, ще тръгнат по нашите улици. За всичко, което можем да очакваме с осъществяването на проекта, разговаряхме с директора на предприятие “БургасБус” инж. Петко Драгнев.

- Г-н Драгнев, докъде стигна реализацията на проекта за интегритан градски транспорт? Кога бургазлии ще се радват на новите автобуси?
-  Община Бургас от няколко години работи по проекта за обновяване на транспорта в града. Целта е да постигнем европейски нива на обслужване. Предвижда се както обновление на парка, така и промяна на транспортната схема. Ще се въведе и нов начин, по който да се таксуват и да се проверяват пътниците. За автобусите вече има проведен търг и подписан договор. Въпрос на време е тези автобуси да бъдат доставени. По график първите три автобуса трябва да дойдат между Коледа и Нова година. След това всяка седмица ще пристигат по 5-7 автобуса, в зависимост от това каква готовност ще имат производителите. Крайният срок за доставката е началото на март 2013 г.
Предвижда се от Полша да бъдат внесени 28 съчлинени (18-метрови) автобуса, които ще бъдат на дизел. Те ще се движат по т.нар. BRT-линия (бързата автобусна линия). Тя ще свързва к-с „Меден рудник” с комплексите „Изгрев” и „Славейков”. Маршрутът ще се разделя на колелото до х-л „Мираж”. Освен това ще бъдат доставени и 39 броя 12-метрови автобуси, които ще са на метан, и ще обслужват т.нар. допълващи линии в крайните части на града. Те ще имат общи спирки с BRT-автобусите, за да могат гражданите от комплексите да стигнат лесно до бързата линия и да се придвижат до другия край на града. Това е идеята на бързата автобусна линия – един гръбнак, към който всички се прикачват.

- А това прикачване ще се заплаща ли от пътниците?
- Не, прехвърлянето от „бързия” автобус към другия няма да се плаща допълнително. Покачване цаните на картите и билетчетата също не се предвижда по проекта. Това може да се случи само ако цените на горивата скочат драстично.

- По какъв начин ще се осъществява новото таксуване?
- На първо време ще снабдим поетапно гражданите, които с решение на Общинския съвет ползват безплатни карти. Те ще се издават еднократно и всеки месец ще се зареждат със съответните средства. Карти ще се продават и за останалите жители на Бургас. В автобуса всеки ще има възможност да си закупи билет при шофьора, където ще има апарат за таксуване. На главните спирки ще бъдат поставени електронни табла, от които хората ще могат да се информират след колко време ще дойде автобусът, който чакат.

- Къде ще бъдат тези т.нар. „главни спирки”?
- Едната ще е на автогара „Юг”, където бързата автобусна линия ще се среща с всички останали. Другата ще е на ул. „Сан Стефано”, в района на БСУ, където е кръстовището с ул. „Александровска”. Основни спирки ще има и в крайните комплекси – в к-с „Славейков” до „Мастерхаус”, в к-с „Изгрев” до Мол „Бургас Плаза” и в к-с „Меден рудник” до обръщалото на тролеите.  Възможност за прикачване ще има на МБАЛ-Бургас, Стадион „Черноморец”, на спирката по бул. „Иван Вазов”.

- На какъв интервал ще се движат автобусите на BRT-линията?
- В час пик е предвидено автобусите да са на 3-4 минути, а в ранните и късните часове да са малко по-нарядко, защото тогава пътниците са значително по-малко.

- До колко часа ще се движат автобусите на градския транспорт в Бургас?
- Планираме от 4:00 ч. до 24:00 ч. да се движат големите автобуси, а след полунощ да пуснем по-маломестни, които да са до 4:00 ч. сутринта. Дефакто транспорт ще има денонощно.

- С въвеждането на новите автобуси ще бъдат пуснати рейсове с нови номера, които да пътуват съвместно със сега съществуващите, или ще се приложи напълно нова схема?
- Всичко, което е било досега, изчезва, за да не объркваме хората. Защото по линията на номер 12 или 12А, например няма да пътуват автобуси и би било некоректно да оставим съществуващите номера, но да ги пуснем по друг маршрут. Затова започваме номерацията отначало.

- Колко нови номера автобуси ще бъдат пуснати?
- Ще има 5 лини за вътрешноградски транспорт, пет ще са за кварталите като „Лозово” и „Банево”, три ще са маломестните автобуси, т.нар. маршрутки. Те се налагат, тъй като в Бургас има тесни улички, по които не могат да минат големи рейсове. Такива са например улиците в квартала на к-с „Меден рудник”, а и в суерцентъра също има.

- Кога ще бъдат въведени в експлоатацията новите автобуси? Веднага след като пристигнат първите, или ще изчакате да бъдат доставени всички?
- Новите автобуси ще бъдат пуснати поетапно, за да могат бургазлии да се възползват колкото се може по-рано от тях.

- Освен, че ще са нови, какви са другите предимства на тези автобуси, които ще направят пътуването на гражданите по-комфортно?
- Всички те ще са нископодови, с рампи за трудноподвижните хора. На първа врата ще има звукова сигнализация за незрящите. Ще имат климатици, а също и указателни табели, за да могат гражданите максималко лесно да се ориентират за маршрута, по който искат да пътуват.

- Как ще се проверяват нередовните пътници?
- В автобусите ще продължат да пътуват контрольорите, но те няма да таксуват пътниците, а само ще ги проверяват. Ще имат задачата и да информират хората, защото и номерата на автобусите ще са нови, и маршрутите също.

- За бързите автобуси ще има ли очертани специални бус ленти, в които да се движат независимо от трафика на останалите автомобили?
- Навсякъде, където е възможно, ще има обособени такива ленти. Това ще са пътищата с поне две платна – ул. „Сан Стефано”, от ул. „Стефан Стамболов” нагоре, околовръстното от „Меден рудник” до бул. „Иван Вазов”. По булеварда и на ул. „Христо Ботев” това не може да стане, тъй като няма да има място.

– След като бъдат пуснати в експлоатация новите автобуси, какво ще се случи със старите?
- Те ще бъдат извадени поетапно от употреба. Най-добрите, които имаме в момента за вътрешноградския транспорт, ще бъдат насочени на територията на община Бургас. Става въпрос за Рудник, Брястовец, Българово, Маринка и т.н. Автобусите, които излязат напълно от експлоатация, ще се обявят на търг в други общини. Ако няма желаещи, ще свалим агрегатите, които смятаме, че можем да използваме и ще ги изпратим за скрап.

- А ще усетят ли промяната в транспортната схема, ползващите тролейбусния транспорт? Те като че ли са най-затруднени с придвижването до центъра?
- Да, там също ще има промяна. В момента се работи по такъв проект, в който Община Бургас е водеща. „БургасБус” подготвя тръжната документацията за закупуване на тролеи за четири общини – Бургас, Варна, Плевен и Стара Загора. Новите тролей ще отговарят на същите условия, на които и автобусите. Така че пътуването в тях ще е също толкова комфортно. Тръгът ще бъде обявен до края на годината. Предвиждаме до края на 2013 г. да е избран производителя и в експоатация да бъдат пуснати 22 нови тролейбуса в Бургас. В тролейбусния транспорт също се предвижда промяна в маршрутите – единият ще минава през „селото”, а другият през комплекса.

- Преди време имаше идея тролейбусен транспорт да бъде пуснат и в комплексите „Славейков” и „Изгрев”. Ще се случи ли това?
- Тролейбусна линия за тези два комплекса е предвидена още през 1988 г. Има разработени идейни проекти за там. Но на този етап, с въвеждането на схемата за интегриран градски тарнспорт, няма да има нужда от такава линия.

- Бургас беше първият град, който започна да реализира проекта за интегриран градски транспорт. Към днешна дата знаете ли дали има други градове, които да са тръгнали по нашите стъпки в тази насока?
- Преди няколко години организация „Джаспърс”, която разработи проекта, избра нашия град измежду от всички останали в страната. Проектът, който разработиха за Бургас, е безплатен, тъй като е пилотен. Получихме нещо като бонус. По тази програма разработени проекти вече имат София, Варна, Русе, Плевен, Стара Загора. Ние ще бъдем първите, но в същото време най-големите трудности са при нас, защото отъпкваме пътя. Другите ще се учат от нашите грешки и ще ги заобикалят. Но колкото и допълнителни усилия да влагаме, ние се гордеем, че за първи път това ще се случи в Бургас.

- „БургасБус” се включи и в кампанията „Бургас 2019”, подкрепяща кандидатура на нашия град за Европейска културна столица. Кажете малко повече за вашето участие в тази инициатива.
- По проект на Общината един от автобусите на „БургасБус” е изрисуван със символите на кампанията. Той ще пътува до края на инициативата, като всеки ден ще е по различна линия. По заявки от Общината, този автобус ще бъде даван за планирани пътувания до другите общини в областта, за да се рекламира кампанията и там.


Източник: http://e-burgas.com/?p=33179
« Last Edit: 05.11.2012, 20:41:23 by west_1 »

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Идеята за бързата линия ми допада. Определено ще е комфортно, особено в пиковите часове. Но това, което ме притеснява е, че не сме пораснали достатъчно за да се самотаксуваме, което неименуемо ще доведе до увеличение на гратисчиите и намаляване на приходите на общенския превозвач.

Транспортната схема няма да е тотално сменена, крайградските линии си остават. Там няма какво да се пипа, но по отношение на градската схема има. Не мога да се съглася с твърдението, че сегашната транспортна схема на града е добра. Линии 12/12А, чиято основна цел е да свържат к/с Славейков с центъра, преминават по периферията на комплекса, вместо вътре в него. Това, особено зимно време ги прави доста неефективни, особено за хората, живеещи около парка там.  Нужен е  автобус по ул. Цар Симеон, дори по Калоян, защо не. След като искаме намаление на колите в центъра, нека се предложи адекватен транспорт и по тези артерии. Линия 13 е напълно излишна и може да изчезне, линия 4 в този си вид също е неефективна - обикаля празна като гламава из целия град, 101 и 121 имат нужда от оптимизация, понеже е криза и корабостроителния завод надали има толкова работници, колкото е имал преди.

Изобщо, решението за нова схема ми допада. Дано обаче тя бъде адекватна на нуждите на жителите и гостите на Бургас и да оправдае големите им очаквания.

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Quote
67 Solaris Urbino for Bulgarian Black Sea resort Burgas

15.5 million Euro order calls for 67 Urbino standard and articulated buses. All new Solaris buses to be delivered to operator Burgasbus by mid-2013. Contract is confirmation of Solaris’ position in Bulgaria.
The Bulgarian city of Burgas has chosen the state-of-the-art Solaris Urbino city bus to renew its bus fleet. Burgasbus, the operator of bus services in the city, placed a 15.5 million Euro order for of 67 Urbino city buses, which will be delivered by the middle of next year.
The new fleet for Burgas will comprise 39 twelve-metre Urbino CNG buses and 28 articulated vehicles with diesel engines. All will soon serve Burgas’ inhabitants as well as tourists visiting this second-largest city on the Bulgarian Black Sea Coast.
"On the highly competitive market for public transport vehicles, winning an order of this size is a great success. We are delighted to deliver our buses to Burgas. We will provide passengers with highest standards of comfort, which people across Europe have come to expect of Solaris buses and trams" said Magorzata Olszewska, Member of the Board for Sales and Marketing at Solaris Bus & Coach.

http://www.solarisbus.pl/en/busmania,aktualnosci,news_list,720,0.html
« Last Edit: 01.12.2012, 21:01:18 by difian »
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Кога ще пристигнат първите?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
До края на годината.

Мен ми е интересно да видя ливреята, както ще се променя номерацията и цялата транспортна схема в Бургас, ще е интересно да има някакъв пипнат дизайн и корпоративна визия. Илюстритриращата снимка с 12-метровото CNG е от Нови Сад.

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
А дали веднага ще ги пуснат да изпълняват курсове, или ще изчакат да се направят автобусните ленти първо (и ремонтират улиците, където е нужно)? Надявам се да е второто, но едва ли.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А дали веднага ще ги пуснат да изпълняват курсове, или ще изчакат да се направят автобусните ленти първо (и ремонтират улиците, където е нужно)? Надявам се да е второто, но едва ли.

То без бус-ленти си е просто един нормален експресен автобус, който се забива по задръстванията ;) По-вероятно е да ги пуснат по по-натоварените линии, а когато направят лентите да пуснат експреса ;)
« Last Edit: 02.12.2012, 20:09:00 by west_1 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4637
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
Автобус-хибрид ще вози бургазлии за Никулден
Вторник, 27 Ноември 2012 13:42   
Оценка на читателите: / 4
Слаба статияОтлична статия



Демонстрацонен автобус - хибрид ще пристигне в Бургас за Никулден, съобщи за Burgasnews управителят на "Бургасбус" ЕООД инж. Петко Драгнев. Той ще бъде доставен от полската фирма Solaris Bus & Coach, която беше избрана за изпълнител по проекта за интегриран градски транспорт на Бургас. Автобусът се движи с двигател с вътрешно горене, но при спиране зарежда акумулатор с електричество, което му позволява на къси разстояния да се придвижва и с електродвигател. Този тип автобуси няма да се движат постоянно по улиците на града, но ще бъде една от атракциете за празника на града - Никулден. Гражданите ще могат да го разгледат на местата, където ще бъде организиран празника. Журналисти и официални лица ще преминат с него по бързата линия от "Меден рудник" до "Изгрев", която ще бъде открита след стартирането на проекта и доставката на новите еко автобуси. 

67–те нови еко автобуси за градския транспорт на Бургас ще бъдат доставени от полския производител на градски и туристически автобуси, тролейбуси и трамваи Solaris Bus & Coach. Поръчката е част от големия проект „Интегриран градски транспорт на Бургас“, който се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ .

Фирмата – производител бе избрана след проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП за доставка на 28 дизелови съчленени и 39 метанови солови нископодови автобуси за масов градски транспорт. Solaris Bus & Coach отговори най-пълно на всички технически изисквания и бе одобрена измежду 7-те утвърдени имена в автобусната индустрия, участващи в конкурса.

Отличителните черти на автобусите на Соларис са в некорозиращите компоненти на световно утвърдени производители, асиметричното предно стъкло, позволяващо по-добра видимост за пътниците на автобусните спирки, екологосъобразност, икономичност и надеждност.

През 2008г. полската фирма Solaris Bus & Coach S.A. започва първа да произвежда хибридни автобуси. Те вече се използват в Германия и Полша. Има поръчка и от Атина. "С оглед на непрестанните предизвикателства на климатичните промени ние ще работим върху напълно електрически градски автобуси“, обяснява изпълнителната директорка на компанията Соланже Олшевска.
http://www.burgasnews.com/vazhni-novini/malka-novina/66075--avtobus-hibrid-shte-vozi-burgazlii-za-nikulden

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
То без бус-ленти си е просто един нормален експресен автобус,който се забива по задръстванията  ;) По-вероятно е да ги пуснат по по-натоварените линии, а когато направят лентите да пуснат експреса ;)
Идеята е да не ги изпотрошат още отсега. Тедомите не били в цветущо състояние според колегата Кучето, а те дори почти не са ходили до Меден рудник.
« Last Edit: 02.12.2012, 20:11:08 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Както беше обявено и по-рано, по случай празника на гр.Бургас- 6-ти декември, има презентация на демонстрационен автобус Solaris Urbino 12 Hybrid. Автобусът е спрян пред хотел "България" и всеки желаещ може да се качи в него и да го разгледа от близо. Интересен е като дизайн, втората му врата е цяла, като от там се предполага, че трябва да става качване на инвалидни колички. Впечатления правят системата за таксуване и оповестяване, информационният екран срещу първа врата, както и детският кът, специално нашарен с картинки. :D Даже детските седалки си имат колани и изваждащи се таблички отпред.... :D
Докато бях там, на посетителите се раздаваха анкетни карти, свързани със схемите за движение на бързата автобусна линия, както и за веломрежата.
Ето клипът, заедно със снимките:

« Last Edit: 06.12.2012, 13:59:59 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow: