Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 151284 times)

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
Нарядчиците дали ще имат смелост да пуснат Соларис по 8?
Днес имаха ;) Дори 17 и 25 са със Cолариси.
« Last Edit: 20.02.2013, 08:48:10 by Pirgos_12A »

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
Интересно по селските линии какво ще оставят да се движи. Току виж оставят Чавдарите по 5, 16 и 18  :angel:

Също от утре (20.02) ще е интересно и да видим какво ще зачислят към новите линии на "Бургасбус" - 25, 17, 7, както и другите бивши на "Бургасволан". Най-вероятно Солариси, с което скокът на качеството на обслужване по тези линии ще е направо шоков.

Соларисите имат обаче доста по-ясен дисплей за номера на линията от този на Тедомите. Освен че чисто визуално се виждат по-добре, самите указания за маршрутите се въртят по-бързо и са набрани много по-оптимално. Преди на 12-ката примерно таблото изписваше "КАТ - ОРБ - Трапезица ...", което на човек, който не познава добре Бургас или въбоще не е от тук, трудно можеше да помогне да се ориентира лесно. Сегашното по-просто "Славейков - Трапезица - ..." е доста по-лесно за възприемане.

Похвално е и въвеждането на униформи на шофьорите - чисти, спретнати, без анцузи, всичко в един тон. Няма чалга, няма постери и кич в бутафорни шофьорски кабини. Това са все малки детайли, но важни, за да може от една страна "Бургасбус" да изгради един нов и позитивен фирмен имидж и от друга общественият ни транспорт да придобие завършен европейски вид.
« Last Edit: 19.02.2013, 17:14:21 by peyodp »

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
И моето впечатление е, че Соларисите возят най - меко от всички нископодови автобуси в Бургас. Друго интересно е доста голямото пространство в соло автоусите между първата и втората врата. Там реално има само 4 седалки макар и малко по-широки и доста място за правостоящи или детски колички. Седящите места са само 21 на брой срещу 32 например при Чавдар 120. При съчленените разположението на седалките е доста по-различно. Там седалките са 40. Друго, което ми направи впечатление, е, че предавките при дизеловите Солариси се сменят при доста ниски обороти и си 5 или 6 скорости cрещу 4-степенна скоростна кутия при метановите автобуси. Вече се писа, че БургасБус обслужва линиите 7, 17, 25, а съчленени Солариси има дори по 121.
« Last Edit: 19.02.2013, 18:53:23 by Pirgos_12A »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Днес почти през целия ден Соларисите бяха пълни, обяснимо, поради факта, че возят безплатно. Ето малко снимки от изминалия ден първи:  :fan:
:arrow:
« Last Edit: 19.02.2013, 17:39:13 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 907
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Малко по-нестандартен ъгъл на заснимане и то с телефон. Изненада ме в гръб :D Бях силно изненадан от присъствието на Соларис по 8-цата. Дано не ги съсипят мангалите.
« Last Edit: 19.02.2013, 17:49:58 by west_1 »
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
:arrow:

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 907
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Табелката на 3915 ме строши от смях  :D Може ли още на първия ден да си изпльокаш табелка "World's best driver" на предното стъкло  :neznam:
« Last Edit: 19.02.2013, 19:01:07 by Pirgos_12A »
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5372
    • View Profile
Тези Солариси Евро 6 ли са ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile

Да си призная честно най - много се израдвах на униформите на шофьорите, може би защото от 90-та година досега съм се нагледал на тениски, шорти, джапанки, шуби и най - различни атрибути по тях. Иначе спокойно може да се каже, че днес Бургас беше Соларис. Честито!!!

Нещо интересно видях в гаража, там имаше около 20-на от старите автобуси и то предимно соло, които до вчера въртяха, интересно къде са закарали останалите.
« Last Edit: 19.02.2013, 19:00:09 by Pirgos_12A »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3545
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На мен ми е интересно, само с електронни табла ли ще се движат Соларисите.На нито един автобус не видях пластмасови табели и в първият момент трудно се ориентирах кой автобус по коя линия се движи.

Бях силно изненадан от присъствието на Соларис по 8-цата. Дано не ги съсипят мангалите.
По всички градски линии се движеха Солариси.След обяд дори и по 13- ката се движеше Соларис.Ето и от мен малко снимки.На една от тях се вижда и 8235, който заминаваше по 61 в 17 часа.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
    • Email
Супер готини снимки, поздравления за тези, които са снимали. Още веднъж честито Бургазлии днес наистина е ден първи на Соларис!!!
« Last Edit: 20.02.2013, 08:49:37 by Pirgos_12A »

Offline io_bs

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • View Profile
Ето го обещаното клипче :)


Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Един малко по-дълъг клип от соло Соларис (A3452MB) по 12А:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Продължавам вчерашния си доклад с хрониката за отриването на Соларисите. Като отидох в гаража на Бургасбус, на портала нямаше работник, който да ми даде информация дали входът е свободен. НО въпреки това влязох без никой нищо да ми каже от портала при административната сграда. Докато вървя към портала за автобусите, където е механикът, минах покрай Сканиата и един Тедом. Бре можеше да си ги позная, при това свободно влизане  :devil: Е, нали знам как е из ДАП-овете - натресох се на главата на механика, че той ми даде информация и покани да отида към плаца. Като влязох, аз се уплаших. Толкова много и все нови автобуси, погледът не ги събира. И всичките с настроени табла, като имаше поздравление "ЧЕСТИТО БУРГАЗЛИИ!". ЕВАЛА!!!  :fan: :fan: :fan: За пореден път Бургас се показва като един от най-социалните градове в България. Най-...мислещият, стараещият се град за себе си. Делникът си е делник, празникът си е празник. Може да не е толкова кичоно украсен град за Коледа (например), но социалната среда е доста по-приветлива. Да не пропусна да отбележа възхищението си от Бургасбус, когато на автобусите за 6-ти декември има пак "Честито Бургазлии", "Честит празник Бургазлии" и производните. ХВАЛА!  :fan:

Иначе откриване, като откриване. По-подходящо би било обаче да беше се направило на централен площад, близко до обществеността и народа. Вярно - Бургас няма такъв терен, който да побере 67 автобуса, но все щеше да се намери вариант- я на някоя от автогарите, я да се допуснат машините до пешеходна зона, като след това да се направи обиколката през града от всеки с пътниците.
Иначе откриването беше вяло, политизирано и по устав. Довлякоха двама свещеници, които да поръсят машините. Вярно, че аз не съм религиозен, но това беше повече от изкуствено и показно. Даже в репликите на единия отец сякаш звучеше "Подкрепяйте партията, че да не си ги вземе обратно". Не знам до колко кметът е виновен за новите машини, но го поздравявам за свободата, която показа на откриването, с липсата на гардероби (охрани), които да са го обградили и свободно се ръкостискаше с гражданите (служители, любители и други). Лошо впечатление ми направи репликата на една от журналистките, консултираща се с оператора си "дай да питаме някой политик за положението в София". На откриването имаше традиционната почерпка - машина с топла и студена вода за кафе и напитки и малки сладки. При освещаването, предполагам служителки на Бургасбус обикаляха с кутии бонбони да почерпят за придобивката. Само бат Бойко липсваше да реже лентички.
След като минаха скучната част, като за последно "Честито" имаше няколко пъти колективно надуване на клаксоните. След последното някои вече бяха започнали празника с надуване на музиката.
После дълъг и къс автобус бяха препълнени, като все едно 1 час е нямало 211 с журналя, кондукторки и официални представители да обикалят града. При все, че после всички тръгнаха да обикалят Бургас. Кои повече, кои ги беше страх или все тая и по-малко. При разговор между шофьори на дългите разбрах, че това за разтривката е нареждане - едно да видят кое на къде им е на новите машини, да свикнат с карането им, НО и като PR-обиколка, като им е  забранено да ходят до Кумлука. Дългите Солариси не бяха заредени с гориво и ходиха да зареждат, след което полазиха града. С един от колегите налазихме малкия 3926. Първо впечатление за солата - тромав (най-вече на старта), нормално за метанов. Иначе приятна атмосфера, широки пътеки, тапицирани седалки, надписите са на български, дори по СТОП-бутоните и компютъра, много места за правостоящи, което прави автобусите подходящи за линиите, като 4, 12 и 12А, със системно прекачване. За 15 и някоя по-селска или крайградска линия не биха били много удобни. Един единствен куцуд видях в целия автобус: Колко ли спънати имаше днес... ами, като влезе и кондукторката, някоя едра лелка... И още един маааалък минус на малките - може би беше удачно да имат още една тръба на широкото място срещу втора врата, по средата на дължината му.
За дългите: Също удобен салон, малко повечко седалки, подходящи са за линия 211. Тя е смесен тип - както има прекачване, така и има дълго пътуване. При ремаркето ме тревожи, че няма стена, подобно на по-старите автобуси, но явно такава е модата (в коВарна така са Ирисбусите). Удобни, тапицирани седалки, надписи на български, включително стоп бутоните и компютъра, като я има същата куца история, като при солата- тоя път на третия мост.
Впечатление прави, че въпреки, че двигателят е срещу последната врата, мястото му не отнема от пространството и сякаш не се пречка много.
Хареса ми как е и мястото на шофьора. Имат и фабрична музика, което ще намали пускането на жици до тук и таме за уредби. Шофьорите са укрепени и най-накрая няма да има предпоставки за кошари и цигании, като на МАН-овете и Мерцедесите.

салон на 4177

Салон на един от дългите- west_1 да помогне с издирването кой е:



Като допълнение и заключение, бих казал да не се радвате или да не страдате много за старите автобуси, освен Чавдарите (веееечная пааамяяяят  :rev: ). Поне още една година 50% от тях (най-вече 405-ците, МАН-овете НГ272 и евентуално Сетрите, предполагам) ще останат по 1-2 линии. Ще се ползват, предполагам като оборотни, дълбоки резерви или за места, където не е хубаво да ходят най-новите. Още повече, че Соларисите периодично ще бъдат спирани и то почти наведнъж за ТО (прегледи, масла, проверки покрай гаранцията), тъй като са докарани и пуснати наведнъж.
:fan: :fan: :fan:
ЧЕСТИТО НОВИ АВТОБУСИ, БУРГАЗЛИИ!!!Да се ползват и да возят гражданите, селяните и гостите на града дълги години!!! Да си ги пазите много и дано транспортът в Бургас да продължава възхода си! Още веднъж поздравления за машинките и да ви радват дълги години!!! Айде чакам следващите  :devil: :devil: :devil:
:fan: :fan: :fan:
« Last Edit: 20.02.2013, 09:09:19 by Pirgos_12A »