Author Topic: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)  (Read 411780 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16651
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1920 on: 29.11.2022, 16:52:52 »
В белия свят връщат много по-големи партиди, и то на реномираните западни производители, защото са се оказали неподходящи за условията или с дефект… Почти само в България го има това, клиентът да се кланя на производителя и да му ходи по свирката. И като 38 трамвая са се оказали с видими и трайни дефекти, защо продължаваш да поръчваш от баш същото, без минимално подобрение дори!? И боята скоро ще им се прецака, някой по-нагоре беше писал, че изглеждала добре… Просто не ни ги докараха посред тежка зима и мокро време, за да са много кръстни трамваите…

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13543
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1921 on: 29.11.2022, 17:39:12 »
Почти само в България го има това, клиентът да се кланя на производителя и да му ходи по свирката.
Който се поставя в положение да поставя нещо като единствения си избор, заради най-ниската цена ще трябва да си сърба попарата след това. Казусът с купуването на употребявани трамваи за 1009-милиметрово междурелсие е същият. Градовете, които работят с 1000-милиметрово междурелсие се броят на пръстите на едната ръка, а градовете, които продават старите си трамваи за 1000-милиметрово междурелсие се броят на по-малко от половината пръсти на едната ръка за 20 години и резултатите са видими. Как така 22 27 години се удържа от употребявани трамваи, пък за 1009-милиметровото междурелсие не попаднахме на един читав модел с дългосрочна перспектива за експлоатация.
« Last Edit: 29.11.2022, 19:23:06 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 101 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5035
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1922 on: 29.11.2022, 19:33:45 »
Това просто не е вярно. Нищо в това не е вярно. Базел си шитнаха почти всички стари трамваи, само че една огромна част бе взета от Белград. И също така никак не е вярно, че не сме попаднали на читави трамваи. Първите употребявани трамваи за тясно междурелсие в новата история на трамваите - T4D. Взети са бройки, които са много малък остатъчен ресурс до основен ремонт. Паралелно с таралянкането на нашите бройки тук, Хале останалите ги ремонтират и модернизират. Ние сменяме чешки контактори с български и ги квацаме с боя, Хале им сменят изцяло концепцията на управлението и ги събличат до скелет. Резултатът е, че техните трамваи продължават да ги експлоатират още 10-15 години, нашите на 8мата започват да се кършат, повдигнати на крик, когато въобще вървят.
Втори опит, и донякъде продължение на първия пример: T4D-C. Вече модернизирани T4D, 13 години по-късно се появяват при нас. И те, естествено, с минимален остатъчен ресурс до основен ремонт. Какво правим ние? Търкаляме, ако можем. Лев не даваме да ги подкараме наистина. Идват едни голи трамваи без грам техническа документация за управлението им. Имаме два варианта - да гадаем кое какво, или да си платим и да получим документация. Е, естествено, второто не влиза в концепцията търкаляне на каквото може да се търкаля. Затова и съдбата им беше такава. А иначе кошовете им са стабилни, защото преди известно време са били ревизирани.
Трети пример, уви доста печален отново - краставиците. Трамваи, които ни се ПОДАРЯВАТ, заедно с един склад резервни части към тях. ПОДАРЯВАТ. Подаряват ни и обучение за тях, както техническо, така и за управление. И до този момент какво правим - търкаляме. Трамваите са с кошове, здрави като танк. Ама не от руските такива. Талигите им са най-масивните възможни, идвали в източния блок. Единствения им кусур е средната секция. И то, защото не са направени да вървят през разоран кър. И какво даваме за това да ги експлоатираме? Пари за изхарчения ток и до там.
С песите, въпреки, че имат тежък дефект, заложен още на мертожната дъска, ако не се бяха влачили в продължение на 4 години през разораното около Гешов, а вече 9 години през разораното Гарата - Пета градска, плюс вече тръгналия в тая посока и Ботев, може би нямаше да е чак такава трагедия. За дефектите на песите има доста да се каже, и те са породени в голяма част от сервизния персонал, аварийните екипи и водачите.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13543
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1923 on: 30.11.2022, 11:19:41 »
И между другото пропускаме да споменем нещо важно. Има нареждане по 18 да не се пускат други трамваи освен Песи, така че „Красна поляна“ пишат в наряда дори трайно спрените като 2302 и 2321, за да се прикриват пред общината, макар че всеки ден има минимум три Инекона по 18.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 101 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1924 on: 30.11.2022, 12:17:40 »
Лев не даваме да ги подкараме наистина... ... И до този момент какво правим - търкаляме. ... И какво даваме за това да ги експлоатираме?...през разораното ...вече 9 години през разораното ...дефектите на песите има доста да се каже, и те са породени в голяма част от сервизния персонал, аварийните екипи и водачите.

Значи може да се направи извод че нямаме нормална ремонтна база където нови или втора ръка да се приведат в нормален експлоатационен вид и да вървят още 10 или 15 години без да правят ядове. Може би по програмите трябваше да се започне оттам - с изграждането на модерен ремонтен завод, а не с купуване на подвижен състав, който да се търкаля по къровете...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7338
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1925 on: 30.11.2022, 12:39:12 »
Принципно можеше да се почне с подобряване на ремонтната база и трасетата, но това отнема доста време и още щяха да се търкалят БГ таралясници.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2065
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1926 on: 30.11.2022, 12:55:32 »
Считам, че поставянето на ремонтни дейности по трамвайните трасета на заден план обрича разходването на средства във вечна неефективност. Лекуваме симптомите, вместо да лекуваме причинителя на заболяването. Независимо колко на брой и колко нови/стари трамваи, от каквато и да е марка да докарате, ще продължат да дават фира за броени години. За сметка на това, ако първи приоритет преди (много) години беше ремонт на трасетата, сега можеше всяка едно обновяване на подвижен състав да се прави "с чиста съвест" и очакване да си доживеят минимум експлоатационния период, но уви. :/ Въпрос на приоритизиране, за което се иска мъничко активизацията на между-ушното съдържимо на ръководните лица.
Може да звучи еретично "по-добре да има още няколко години 'лангър-лангър-лангър', за сметка на нов подвижен състав по нови релси впоследствие", но ето че дойдоха времена за "сърбане на попарата" от така-взетото решение едно време. ОК, от 8 години няма повече "лънгър" от Т6М400 и Т8М300, но пък новодоставеният подвижен състав се превръща в ежегоден консуматив. :crazy: Отгоре на всичко да добавим, че паралелно модернизацията им можеше да си върви поетапно. Никой не казва, че 100% от финансовия ресурс трябва да отива за ремонт на трасета.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7338
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1927 on: 30.11.2022, 14:15:42 »
Инекон се излъга да направи нови трамваи без пари, не виждам кой друг би се излъгал след този случай. Не използваха дори старите кошове, останалото не става за нищо и при модернизация все едно трябва да се подмени изцяло.  :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1928 on: 30.11.2022, 14:26:18 »
Това е като спора за яйцето и кокошката! Разбития път разваля новите трамваи и раздрънканите трамваи разнебитват новия път!  :angel:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10286
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1929 on: 30.11.2022, 17:18:02 »
Всъщност не е точно така.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1146
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1930 on: 01.12.2022, 15:59:47 »
И между другото пропускаме да споменем нещо важно. Има нареждане по 18 да не се пускат други трамваи освен Песи, така че „Красна поляна“ пишат в наряда дори трайно спрените като 2302 и 2321, за да се прикриват пред общината, макар че всеки ден има минимум три Инекона по 18.
2302 вече е в движение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13543
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1931 on: 01.12.2022, 16:02:21 »
Ти да видиш, по Коледа стават чудеса.  :D На линия ли си го видял?
« Last Edit: 01.12.2022, 16:10:13 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 101 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5178
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1932 on: 02.12.2022, 16:13:44 »
Довечера още две ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5178
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1933 on: 03.12.2022, 01:27:20 »
Довечера още две ...
Ама ... не. Някоя следваща нощ ...
Някой ги е нарисувал на паркинга край София и ще ги докарат след като полицията даде протокол ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline 2657

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1934 on: 03.12.2022, 12:56:34 »
Чисто нови и шарени ... :rolleyes:
С информативна цел !

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2550
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1935 on: 03.12.2022, 13:11:22 »
Нищо ново не заслужаваме . За пореден път.... :/
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1936 on: 03.12.2022, 17:37:23 »
Те така без охрана до някаква крайпътна бензиностанция ли са нощували?  :help:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13543
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1937 on: 03.12.2022, 17:59:35 »
Едва ли има крайпътна бензиностанция, която да може да събере два камиона с 32-метрови трамваи на тях, по-скоро това е някаква изоставена безстопанствена площ край пътя, а като гледам този бус без прозорци отзад нищо чудно, че са го преодолели ако въобще си е бил на мястото, когато е станало издраскването.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 101 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3502
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1938 on: 03.12.2022, 18:32:12 »
Когато се транспортират Песи обикновено разтоварването е късно през нощта когато няма трафик. Превозът пристига по различно време през деня в София и се налага да чака някъде до времето за разтоварване. За целта се използва един крайпътен тираджийски паркинг на Околовръстното между Кривина и летището.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9459
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2367)
« Reply #1939 on: 04.12.2022, 14:13:09 »
На който родни таланти творят...