Poll

Кое направление трябва приоритетно да се развие след завършването на МД3 първо?

Потенциалното отклонение на МД2 към Студентски град
16 (23.5%)
Отклонението на МД2 към Илиенци
7 (10.3%)
Отклонението на МД3 към НИМ и СОП
6 (8.8%)
Потенциалното отклонение на МД3 към северните райони
3 (4.4%)
Потенциалното отклонение на МД3 към Арена Армеец
11 (16.2%)
Отклонението на МД1 в Люлин посока Банкя
12 (17.6%)
Потенциалните отклонения на МД1 и МД2 към полите на Витоша
6 (8.8%)
Потенциалното продължение на МД1 към Горубляне
0 (0%)
Други варианти
2 (2.9%)
Потенциалното отклонение на МД3 по Шипченски проход - Цветан Лазаров/Асен Йорданов
5 (7.4%)

Total Members Voted: 68

Author Topic: Перспективни направления след МД3  (Read 6513 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 753
    • View Profile
    • Email
Здравейте, колеги

Повечето градове по света имат планове за развитие на метромрежата за 30-50 години напред, с конкретни срокове. След като вече имаме строящи се отклоненията на МД1, сравнителна завършеност на МД2 (след като се построи станцията на Сребърна) и съгласуван проект на МД3, можем да приемем, че основата на софийската метромрежа е поставена.

Какво смятате че е приоритетното направление на метрото след 2018-2020?


Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Моите предположения са, че след 2018 наличното финансиране за доизграждане на метрото ще намалее драстично, тъй като средствата по европейските програми ще бъдат пренасочени. Вероятно ще се върнем към темпото на строителство от 1999-2000 г. с по 1 метростанция на година, така че да се поставя някакъв преоритет е трудно. Аз бих заложил на южното направление заради очакваното високо строителство там, в останалите части на града кризата си е казала думата. Но до 2018 има много време.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 472
    • View Profile
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 753
    • View Profile
    • Email
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Тоа е удължението на клона през арената или различна траектория?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 472
    • View Profile
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Тоа е удължението на клона през арената или различна траектория?

различно е- шипченски проход- цветан лазаров/асен йорданов

доста пъти е коментирано, директно е, много по- полезно е от завой до 4ти километър

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Моите предположения са, че след 2018 наличното финансиране за доизграждане на метрото ще намалее драстично, тъй като средствата по европейските програми ще бъдат пренасочени..............
Вероятно ще е така, но евентуално голяма част от МД-3 ще бъде завършена през 2018 г.
В тази връзка, предвид на факта, че София ще е културна столица на ЕС за 2019 г., залагам на "Отклонението на МД3 към НИМ и СОП" за приоритетно!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4159
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Съмнявам се да стане културна столица за 2019. Там май и Бургас е конкурент а и кой знае още кои градове.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15342
    • View Profile
    • Email
Съмнявам се да стане културна столица за 2019. Там май и Бургас е конкурент а и кой знае още кои градове.
Квотата е за България, т.е. конкуренти са наши градове. Съдейки по мотото "култура", Пловдив, Варна и Русе имат културни събития, с които да се похвалят. Търново е стара столица, средище на район с манастири, а и върви амбициозна програма за презентация на Църевец, Трапезица, Арбанаси, Ксилифор.

Все пак тази титла не е като олимпиада и надали заради нея ще изкарат второто направление на Линия 3.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Споменавате обаче само исторически места. А колко театри има, кина, галерии, концерти- изобщо така наречения културен живот? Може ли летния оперен фестивал да го заглушиш с чалга от близките заведения, да имаш един театър, да няма киносалон, най-големия концерт за годината да е лятното турне на Пайнер и да станеш културна столица...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15342
    • View Profile
    • Email
Тенденцията през последните години е да се номинират нестолични градове. От 2001 - само 3 столици, от които - една - град-държава (Люксембург) - http://en.wikipedia.org/wiki/European_Capital_of_Culture
И в нито един от градовете-домакини на 21-ви век няма метро!
Така че журито може да бъде впечатлено с превръщането на депо Клокотница в музей на София, вкл. на МГТ и други подобни инициативи, но излизаме в оффтопик на темата.

Да се върнем на метрото: въпреки декларациите, че северните райони ще се развият, нищо подобно не се очертава в близко и средносрочно бъдеще. Затова прогнозите ми са в развитие на Л2 и Л3 в югоизточна и южна посока.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Не знам какво ще помогне 1 или 2 метростанции на кандидатурата на София за културна столица. 1 или 2 концертни зали или галерии в повече биха имали някаква полза, но метростанции?

Северните райони имат все още жп инфраструктура, а и предвид на това че не са така гъсто заселени ми се виждат добър кандидат да се обслужват именно от нея, а не от метро.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
За мен след основното трасе на МД-3 темповете на строителство ще се забавят и ще се върнат в периода около 2000 г. - разширения с по станция-две. Клонът през Слатина е добра идея, но трябва задължително да мине под ул. Слатинска и крайната му станция да е при трамвайно ухо Гео Милев. Арена Армеец не е обект генериращ постоянен пътникопоток докато Автостанция Гео Милев е.

В моята част на града изключително подкрепям клона под Дойран/Сефан Тошев до НИМ. Всички ще кажат, че бул. България е основният носител на трафик/пътникопоток в района, но реално рехабилитацията на трамвайното трасе ще е достатъчна да осигури адекватно обслужване. Естествено не трябва да се забравя и за достъпността (разбирайте подвижни рампи, т.к. асансьор ще е доста скъпо начинание), защото подлезите, просто са непригодни за хора в неравностойно положение и майки с колички.

Разклонението в Люлин за мен трябва да е заплануваната една станция която да е ситуирана под кръговото на Царица Йоанна/СОП с голям буферен паркинг.

Но с тези разклонения метрото реално си изчерпва полезността в София и възможностите за нови трасета.

Северното разклонение на МД2 е тотално безсмислено. Там каквито и пътникопотоци да има, се обслужват перфектно от 11 (като изключим капещите диновиц)/12. За там решението е рехабилитация на трасето и отново подобряване достъпността на спирките и изграждане на острови при спирките на Илиянско шосе.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
При изграждане на цялото отклонение с 6-те станции както се предвиждат, до къде ще стига линията в противоположната посока, само до станция Красно село или до Горна баня, защото ще има двойно натоварване в източната част за сметка на западната. И за мен отклоненеито там трябва да бъде под бул. България, а не под Дойран.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
По България ще се дублира с обособения ТМ 7. И там и по Дойран няма да има пътникопоток за метро в близките десетилетия.  :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Заради растежа на кв. Манастирски ливади и ОУП, и посредством действащата метромрежа, трябва да има поне две станции на метрото под бул. България- една с бул. Гоце Делчев, втора с бул. Тодор Каблешков и т.н.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Късно еееееее, всеки живее в собствен свят :fan: Вече са инвестирали в модернизация на трасето по бул.България. И тази модернизация е осъществена, значи в обозримо бъдеще няма да има промени. Иначе, от всички възможности за южно отклонение на М3 това по България би било единствено логично.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6899
    • View Profile
Там е нужен пълноценен скоростен трамвай - няма да има минималния пътникопоток за метро 20 000 пътници на час в пик в близките десетилетия.  :rolleyes:

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Отклонението може само да фигурира в ИОУП на метромрежата за осъществяване на Х схема и за 3МД, както е при останалите и когато градът се доразвие в тези посоки, тогава може да се изграждат. Иначе станциите под бул. България са лесно определими- следващата е с бул. Гоце Делчев, после с бул. Тодор Каблешков, следва с ул. Васил Стефанов и с десен завой под детелината по околовръстното се стига до бул. Бъкстон, където може да има буферен паркинг за идващите от Перник през Владая (общо 4 станции).
« Last Edit: 22.03.2022, 16:06:26 by klutsohor »

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
Има и по-евтини варианти, вместо да строим ново отклонение.

Вариант 1:
тм 7 да спира на бул. Тодор Каблешков, бул. Гоце Делчев, бул. акад. Ив. Гешов и НДК
тм 27 да спира на ж.к. Мотописта, пл. Ручей, ПГ Елисавета Вазова, бул. Пенчо Славейков и НДК

Вариант 2:
тм 7 да спира на бул. Тодор Каблешков, бул. Гоце Делчев, бул. акад. Ив. Гешов и НДК
тм 27 да спира на всички спирки по бул. България и бул. Витоша

Времето за пътуване би трябвало да падне с поне 3-4 минути в посока (по груби сметки). Ако има и синхронизация със светофарите за приоритетно пускане, може и по-голямо намаление да има. Единствения минус при вариант 2 би бил по-трудната синхронизация, но не мисля че е невъзможно.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Освен заем за 6-те станции до Окръжна болница е добре да се осигури такъв и за 5-те станции до Студентски град. В средносрочен план остават за изграждане останалите станции: една под бул. Ботевградско шосе до Враждебна, две до Икеа, една под бул. Черни връх и СОП, една в Модерно предградие, две в Люлин до СОП, четири до Илиянци, четири под бул. България и СОП до НИМ. С което схемата от три диаметъра с разклонения в периферията придобива завършен вид.