Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 55158 times)

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
Quote
И друго, тук не допускам, че проблемът може да се дължи на фабричен дефект.
Обаче проблема е чисто фабричен.
Има вероятност логиката на управление на системата EBS2 да не може достатъчно бързо да разпознае ситуация на отказ и не може да задейства бързо чисто пневматичното управление на спирачките. Такъв може да е извода на основа на информация за тези откази от шофьорите. Случвало се е много много рядко, но все пак е абсолютно недопустимо.
Quote
Вината е в СА.
Вината е у Wabco, производителя на системата за задействане на спирачките.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4271
    • View Profile
И друго, тук не допускам, че проблемът може да се дължи на фабричен дефект. Вината е в СА. От този модел МАН са произведени хиледи бройки и се движат по цяла Европа над 10 години. Ако имаше такъв проблем още при производството, то щеше чудо да стане...
Сигурно ремонтирате автобуси и камиони, та допускате такива крайно хейтърски коментари.

Възможно ли е при сервизиране на проблемните автобуси, EBS системата да не е калибирана, а да е имало такава необходимост?
Или към захранващата верига на EBS да е включен някакъв друг ел.консуматор, например гпс или новите юсб зарядни.
Иначе доколкото съм чел, спирачният педал има двойни пневматични и ел.вериги, дори да има отказ на една, другите ще сработят.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Хаха, остава виновни да са USB зарядните.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
А защо да не са. Ти база какво си сигурен?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
Quote
Възможно ли е при сервизиране на проблемните автобуси, EBS системата да не е калибирана, а да е имало такава необходимост?
Става въпрос за повреда в заводски монтирана система. След замяната на управляващия блок (в гаража) се изисква параметриране на този блок което се прави в МАН (срещу заплащане).
Quote
Иначе доколкото съм чел, спирачният педал има двойни пневматични и ел.вериги, дори да има отказ на една, другите ще сработят.
Да, ама нещо в тия случаи не сработват веднага.
Такива проблеми са възниквали много преди USB зарядните.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
След замяната на управляващия блок (в гаража) се изисква параметриране на този блок което се прави в МАН (срещу заплащане).

Тези автобуси гаранция имат ли?
В гаража ще рече какво? Че гаражните монтьори ги нагърбват с неща, които са им недостатъчно ясни? Пращани ли са все пак в сервиз на МАН?

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
Quote
Тези автобуси гаранция имат ли?
Естествено, че не.
Quote
В гаража ще рече какво?
Ще рече, че в гаража е заменен въпросния "педал" с нов, закупен от МАН.
Quote
Че гаражните монтьори ги нагърбват с неща, които са им недостатъчно ясни?
Гаражните монтьори нагърбили се конкретно с това имат по 30-на и повече години трудов стаж. И са извършили ремонтите качествено.
Quote
Пращани ли са все пак в сервиз на МАН?
След замяната на дефектиралия "педал" автобуса се изпраща в МАН за да бъде параметриран.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Аз подчертавам, че нищо лошо не казвам за монтьорите, и не ги виня за абсолютно нищо.
Ама все пак 30 години опит при тях означава 30 години опит с Икарус, Чавдар и О305. И как се получава така, че хем са извършили качествено ремонтите, хем след това има проблеми?

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
Quote
И как се получава така, че хем са извършили качествено ремонтите, хем след това има проблеми?
Не се получава така, след ремонтите проблемите са отстранени. Нали за това са ремонти.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Един върос от мен. Как стоят нещата със снабдяването с части за модели автобуси на 10 и повече от 10 години? В днешно време автобусите са направени да се експлоатират приблизително толкова - 10 до 15 години максимум. Остаряването на модела отразява ли се на намирането на части и има ли някакви приети от производителите практики, когато един модел премине определена възмаст да се прекратява или силно да се ограничава производството на части?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
По изискване на ЕС всеки европейски (не турски и китайски производител) трябва да поддържа части на склад 10 години след спирането на модела от производство. Мерцедес и БМв поддържат части за всички модели и години по предварителна заявка и със съответното доплащане.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Освен това в днешно време хилядите фирми и фирмички могат да ти изработят буквално почти всичко по поръчка на съвсем достъпни цени.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4614
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Столичен електротранспорт са обявили втори търг за продажба на залежали материали, който отново включва и доста резервни части за ПС, който все още е в експлоатация. Ще се окаже един ден, че няма необходимите резервни части и че трябва да се изработи някоя платка по поръчка за има-няма 15 000 лева бройката.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Под „залежали материали“ да се разбират ли 1801-1808?  :D

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 968
    • View Profile
    • Email
Тоя един ден вече отдавна се оказа днешния и то говорим за българските, а какво остава за другите.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Познат механизъм на случване на нещата в градския транспорт в София. Затова винаги се казва, че шофьорите мераклии непрекъснато нахалстват и стоят на главите на механиците, когато искат нещо да им се оправи по поверените им возила.
Ето защо всяко едно превозно средство не трябва да се кара от повече от двама души, на които е зачислено! За това има и разлика между ПС от една и съща пратка, някои кочини, други - поддържани.
А когато се кара от всеки - гледа да си изкара смяната, хвърля го и си тръгва. Ако нещо се строши или не е като хората, евентуално казва на механика или пуска заявка (все тая) и от там нататък никой не го интересува, защото утре ще го кара друг и така нещата се въртят в кръг.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5301
    • View Profile
    • Email
Това е така, до момента, в който се работи смесено - някои с титуляри, други без. Когато нито един няма титуляр, и когато всеки "кара да му мине смяната", и в един момент всички превозни средства се разкапят, водачите се научават да пишат. Има и достатъчно механизми, с които водачите да бъдат принудени да пускат заявки за неизправности и да си вършат задълженията като хората. :help:

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5373
    • View Profile
Това е така, до момента, в който се работи смесено - някои с титуляри, други без. Когато нито един няма титуляр, и когато всеки "кара да му мине смяната", и в един момент всички превозни средства се разкапят, водачите се научават да пишат. Има и достатъчно механизми, с които водачите да бъдат принудени да пускат заявки за неизправности и да си вършат задълженията като хората. :help:
Това имах в предвид.

qwerty95 - не бъркай дневника с поръчката. Едното няма общо с другото.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Това е така, до момента, в който се работи смесено - някои с титуляри, други без. Когато нито един няма титуляр, и когато всеки "кара да му мине смяната", и в един момент всички превозни средства се разкапят, водачите се научават да пишат. Има и достатъчно механизми, с които водачите да бъдат принудени да пускат заявки за неизправности и да си вършат задълженията като хората. :help:
То заявката е най малкия проблем трябва и някой да отстрани неизправноста а трябват и резервни части.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5301
    • View Profile
    • Email
Тежък оффтопик, но... щом се твърди, че когато има титуляри, машините се държат изправни, значи има и кой да ги ремонтира, има и достатъчно части и съответно не е проблем това да се случва и без зачисления.
Отделно, в СЕ, конкретно Банишора, практиката е следната - прибира се вечерно време, и задължително водачът (прибралия машината) пише в сервизен дневник инвентарен номер, номер на линия, от която е прибран, номер на водач, час на прибиране, забележки и подпис. Ако няма забележки, се записва, че жизненоважните системи са изправни "фарове, пясъчници, магнети - да". Или "Добър" в най-честия случай. Да забравиш да пишеш в сервизния дневник не може да се случи. Ако има забележка, след записаното механик пише какво е отстранено и какво е вложено, и се подписва.