Според вас в Трамкар има ли възможност с помощта на специалисти да започне производство на трамваи, които да съперничат с Песа?
В сегашното състояние Трамкар е способен на канибалски ремонти на собствените си произведения. Преди повече от 10 години те дори не можаха да изпълнят като подизпълнител модернизацията на Инеконите. И тук не става само въпрос за електронните системи за управление - чехите не бяха доволни от сглобките на кошовете.
Ако в Трамкар се налеят едни стотици милиони, вкара се нова техника, то на това място може да съществува завод, произвеждащ модерни трамваи. Това обаче вече няма да е Трамкар, а подразделение на друга фирма. За да стане това, ще трябва всичко да се изкоруби и изнесе от стария завод и да се започне едва ли не от нулата. И дори и в този случай това няма да е предприятие с развойна дейност, а само подизпълнител на услуги към големи производители.
Има ли място такъв завод в икономиката на България и Европа? За да се стигне до това Трамкар да е самостоятелно дружество, водещо производствена и развойна дейност, ще са необходими едни 10-15 години постоянни капиталовложения и развитие на човешки ресурси. Както технически, така и инженерни и маркетингови. Такова едно предприятие е непосилно за общината и не е работа на общината да започва реорганизация "отгоре - надолу". Такова едно предприятие може да започне своето съществуване изключително като частна инициатива на група инженери и пазарни специалисти, т.е. "отдолу - нагоре", по подобие на Експрес сервиз в Русе.
В България пазар за такова предприятие има само в София. И то при положение че успеят да спечелят всички поръчки, които са за по 5-10 трамвая на година, макс. Това е много малък обем за производство, камо ли за поддръжка на развойна дейност.