За пореден път демонстрираш, че не владееш четене и слушане с разбиране. Дано да е това, а не истинското ти мислене. Каквито и да е трамваи втора употреба, а доказано и първа употреба да си купим, те няма да оцелеят в тези условия. Никъде по света няма каталог с десетки модели употребявани трамваи, които да си изберем за нашите си условия. Купува се това, което изпадне. Още повече, че не всеки ден изпадат трамваи за купуване. Какъвто и трамвай да си купиш, той ще може да се движи по (относително) прави трасета, със (относително) еднакво междурелсие във всяка точка по трасетата. Мааш гащи из града, следващия път си вземи една ролетка, и премери на някое от разораните трасета произволни 4 точки на междурелсието и ги сравни, можеш да споделиш резултатите, може и да не ги споделяш. Можеш да преброиш ако искаш и броя скъсвания на релсите по съответното трасе. Ще видиш, че не биха отговаряли на стандартите и от петия свят, ако такъв съществуваше.
Пясъка - няма да намериш нов трамвай, който може да работи с изметено от пътния банкет. Всички изискват ситна фракция кварцов пясък. Тук се работи с трошляк, който е със ниско качество, от мека скала, която се раздробява на фин прах под колелата, и не докарва този ефект, който се очаква от опесъчаване на релсов път. Да, помага, не, не върши работата, която му е отредена да върши. Разнася се по крайни спирки във варели от грес и масла. По повечето крайни спирки стои на открито, и въпреки капаците, които в повечето случаи не пасват, го вали дъжд и се мокри и слепва, и става неизползваем. Пример от онзи ден - Хладилника. От три варела, единият празен до дъно, вторият почти празен, третият пълен до горе, но готов за пясъчни замъчета. За мен не е проблем да бръкна до дъното на варел, висок метър, но за повечето колеги и колежки, които не са дългучи като мен, трябва да влязат в него, за да си гребнат. Скорошен пример от Братислава - неособено големи танкерчета, може би около 300-400 литра, вдигнати на стойка, с фуниеобразно дъно и клапа за затваряне. Поставяш кофичката отдолу, дръпваш лостче, пълниш кофичката, сипваш в трамвая. И докато го правиш, не се вдига целия прахоляк, който дишаме ние тук. Та ние нямаме кофи по крайните спирки, с които да загребем бе.
Отклоних се доста от темата. Генерално мисълта ми беше, че Краставиците са здрави и масивни като танк, но трасетата ни успяват и на тях да им разкажат играта. Нов трамвай, направен толкова здраво, досега произведен няма. Ако ще да е и Бомбардие.