Author Topic: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)  (Read 201616 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #980 on: 27.11.2022, 19:46:17 »
676 на серия е започнал да звучи като София 100, да не говорим, че цялата предница подскача  :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4303
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #981 on: 27.11.2022, 20:59:47 »
Той затова беше спрян с месеци, явно се е видяло, че няма да го оправят. Поне 659 се прости с мъките си, май няма и да излезе повече, гледах, че са свалени неща.
« Last Edit: 27.11.2022, 21:01:20 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14300
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #982 on: 28.11.2022, 14:32:54 »
Първата талига на 663 също си пада музикална. Като цяло не ги виждам до пет години напред.
« Last Edit: 28.11.2022, 21:45:35 by AGENT 006 »
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14300
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #983 on: 29.11.2022, 21:10:55 »
Това просто не е вярно. Нищо в това не е вярно. Базел си шитнаха почти всички стари трамваи, само че една огромна част бе взета от Белград. И също така никак не е вярно, че не сме попаднали на читави трамваи. Първите употребявани трамваи за тясно междурелсие в новата история на трамваите - T4D. Взети са бройки, които са много малък остатъчен ресурс до основен ремонт. Паралелно с таралянкането на нашите бройки тук, Хале останалите ги ремонтират и модернизират. Ние сменяме чешки контактори с български и ги квацаме с боя, Хале им сменят изцяло концепцията на управлението и ги събличат до скелет. Резултатът е, че техните трамваи продължават да ги експлоатират още 10-15 години, нашите на 8мата започват да се кършат, повдигнати на крик, когато въобще вървят.
Втори опит, и донякъде продължение на първия пример: T4D-C. Вече модернизирани T4D, 13 години по-късно се появяват при нас. И те, естествено, с минимален остатъчен ресурс до основен ремонт. Какво правим ние? Търкаляме, ако можем. Лев не даваме да ги подкараме наистина. Идват едни голи трамваи без грам техническа документация за управлението им. Имаме два варианта - да гадаем кое какво, или да си платим и да получим документация. Е, естествено, второто не влиза в концепцията търкаляне на каквото може да се търкаля. Затова и съдбата им беше такава. А иначе кошовете им са стабилни, защото преди известно време са били ревизирани.
Трети пример, уви доста печален отново - краставиците. Трамваи, които ни се ПОДАРЯВАТ, заедно с един склад резервни части към тях. ПОДАРЯВАТ. Подаряват ни и обучение за тях, както техническо, така и за управление. И до този момент какво правим - търкаляме. Трамваите са с кошове, здрави като танк. Ама не от руските такива. Талигите им са най-масивните възможни, идвали в източния блок. Единствения им кусур е средната секция. И то, защото не са направени да вървят през разоран кър. И какво даваме за това да ги експлоатираме? Пари за изхарчения ток и до там.
С песите, въпреки, че имат тежък дефект, заложен още на мертожната дъска, ако не се бяха влачили в продължение на 4 години през разораното около Гешов, а вече 9 години през разораното Гарата - Пета градска, плюс вече тръгналия в тая посока и Ботев, може би нямаше да е чак такава трагедия. За дефектите на песите има доста да се каже, и те са породени в голяма част от сервизния персонал, аварийните екипи и водачите.

Разбирам гледната ти точка, но на управника не му е работа да се хваща за достойнствата на трамваите. Естествено, че имат, ти сам ги изброяваш, ватман си, запознат си, вярвам ти, но основополагащият въпрос не е дали са достойни или недостойни, а дали можем да се справим с тях и ако не чистата истина, то има много основание да се твърди, че не сме попаднали на хубави употребявани трамваи, защото не сме си ги преценили спрямо възможностите ни, тъй като сме били в положение купуваш тези или оставаш без трамваи да си покриваш линиите, а специално в последните 15 години имахме възможности и можехме да избегнем или извлечем нещо по-добро от динозаврите или Шиндлерите. Пътниците не се интересуват от здравината на талигите или каквито и да е други достойнства на съответните трамваи, които са достъпни за оценяване само от ватмани или вътрешни лица. Хората искат трамваи, които да не изглеждат като на 50-60 години, да са топли през зимата, ако може приятно прохладни през лятото, да не вият и дрънчат като все едно се намираш в дъскорезница, да не аварират натрапващо се пред погледите им и да не слушат след 5-6 години колко са зле и как едвам кретат, респективно не притежават нито едно или почти нито едно от качествата, които изброих току що. Отделно, че сме доказали, че не искаме да си правим тези преценки. Ако искахме щяхме да си направим изводите от пробата на Кончара, щеше да последва ударно ремонтиране и подмяна на трасета, щеше да се договори снабдяване с необходимия тип пясък, щеше да се дисциплинира общинския транспортен оператор, щеше по-внимателно да си преценяваме покупките на употребявани трамваи, а ние сега си говорим за серия от покупки на трамваи с изчерпан ресурс, които не са видели и ден нормална експлоатация в София, бръмчащи компресори, защото прегряват, дали защото не издържат на условията ни или защото не ги смазваме правилно, пясъчниците на Песите се запушвали, защото не използваме правилния пясък, дрънкали се по разбитите трасета, които отдавна трябваше да сме забравили, че сме ги подменили и други подобни свидетелства за това как управлението на трамвайния ни транспорт е откровен смях в залата, но това не значи, че ако всичко беше наред щяхме да купим същите тези употребявани трамваи, по-скоро не или щяхме да си предвидим по-голяма бройка от тях за части. Искам да кажа, че както може да се използва за добро, така в един момент философията това ти се дава, ще се научиш, може да се превърне в инструмент за налагане на мнение и манипулиране. Един пример за добре избегната неизгодна сделка беше тази, която ни предлагаха унгарците за пенделните ЧКД-та, които мислехме за 23 и впоследствие ги купиха чехите, но само за да вложат в тях десеторно по-голяма сума, за да ги приведат във вид, което ние нямаше да можем да направим и беше добре, че не ги купихме.
« Last Edit: 29.11.2022, 21:38:16 by AGENT 006 »
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #984 on: 29.11.2022, 21:35:58 »
Като цяло не ги виждам до пет години напред.
5 години е много отпимистично, 2 най-много :/ 663 иначе е добър вагон, реди си крановете плавно, вози меко и като цяло не е лош .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14300
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #985 on: 29.11.2022, 21:37:32 »
Да, с изключение на проблема с редукторите отпред е много приличен трамвай за модела си, ако не един от най-добрите.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3292
  • ČKD
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #986 on: 29.11.2022, 22:37:57 »
Целите проблеми на тези трамваи идват от това, че се движат не по релси, а по стълби.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5148
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #987 on: 30.11.2022, 09:35:04 »
За пореден път демонстрираш, че не владееш четене и слушане с разбиране. Дано да е това, а не истинското ти мислене. Каквито и да е трамваи втора употреба, а доказано и първа употреба да си купим, те няма да оцелеят в тези условия. Никъде по света няма каталог с десетки модели употребявани трамваи, които да си изберем за нашите си условия. Купува се това, което изпадне. Още повече, че не всеки ден изпадат трамваи за купуване. Какъвто и трамвай да си купиш, той ще може да се движи по (относително) прави трасета, със (относително) еднакво междурелсие във всяка точка по трасетата. Мааш гащи из града, следващия път си вземи една ролетка, и премери на някое от разораните трасета произволни 4 точки на междурелсието и ги сравни, можеш да споделиш резултатите, може и да не ги споделяш. Можеш да преброиш ако искаш и броя скъсвания на релсите по съответното трасе. Ще видиш, че не биха отговаряли на стандартите и от петия свят, ако такъв съществуваше.
Пясъка - няма да намериш нов трамвай, който може да работи с изметено от пътния банкет. Всички изискват ситна фракция кварцов пясък. Тук се работи с трошляк, който е със ниско качество, от мека скала, която се раздробява на фин прах под колелата, и не докарва този ефект, който се очаква от опесъчаване на релсов път. Да, помага, не, не върши работата, която му е отредена да върши. Разнася се по крайни спирки във варели от грес и масла. По повечето крайни спирки стои на открито, и въпреки капаците, които в повечето случаи не пасват, го вали дъжд и се мокри и слепва, и става неизползваем. Пример от онзи ден - Хладилника. От три варела, единият празен до дъно, вторият почти празен, третият пълен до горе, но готов за пясъчни замъчета. За мен не е проблем да бръкна до дъното на варел, висок метър, но за повечето колеги и колежки, които не са дългучи като мен, трябва да влязат в него, за да си гребнат. Скорошен пример от Братислава - неособено големи танкерчета, може би около 300-400 литра, вдигнати на стойка, с фуниеобразно дъно и клапа за затваряне. Поставяш кофичката отдолу, дръпваш лостче, пълниш кофичката, сипваш в трамвая. И докато го правиш, не се вдига целия прахоляк, който дишаме ние тук. Та ние нямаме кофи по крайните спирки, с които да загребем бе.
Отклоних се доста от темата. Генерално мисълта ми беше, че Краставиците са здрави и масивни като танк, но трасетата ни успяват и на тях да им разкажат играта. Нов трамвай, направен толкова здраво, досега произведен няма. Ако ще да е и Бомбардие.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14300
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #988 on: 30.11.2022, 10:02:00 »
Ще приема, че си прав и няма да продължавам тази дискусия повече, очевидно не можем да се разберем.
« Last Edit: 30.11.2022, 17:09:23 by AGENT 006 »
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #989 on: 30.11.2022, 20:12:59 »
Целите проблеми на тези трамваи идват от това, че се движат не по релси, а по стълби.
Сигурно това е проблема.на 676, спускайки се от Княжево с около 40 км/ч да отвори втора врата :/
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3292
  • ČKD
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #990 on: 30.11.2022, 20:27:27 »
А поддръжката? Или тя е перфектна викаш...

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #991 on: 07.01.2023, 21:13:36 »
671 брутално завлечен, треска , блъска . Трета врата ту се отваря , ту не .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline danny.drandarov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 212
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #992 on: 10.01.2023, 09:22:22 »
671 брутално завлечен, треска , блъска . Трета врата ту се отваря , ту не .
Нещо си се объркал, трамваяТ въобще не издава и звук на прав и читав релсов път, но за 668 не може да се каже същото.
« Last Edit: 25.04.2023, 01:23:34 by difian »

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #993 on: 10.01.2023, 10:24:47 »
 :D :D 668 и той е същияТ варел, наред със 676.
« Last Edit: 25.04.2023, 01:22:24 by difian »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #994 on: 24.04.2023, 23:10:53 »
680 също бучи като български трамвай, като София 100 :blink: :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14300
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #995 on: 23.05.2023, 18:12:13 »
664 има някакъв проблем с последната талига, може би превъртял бандаж или нещо от сорта. В тунела към „Люлин“ днес беше като масажор, определено се усещаха подскоците и вибрациите.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5148
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #996 on: 23.05.2023, 21:02:45 »
Превъртял бандаж пътник не може да го усети... :help:

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4303
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #997 on: 24.05.2023, 16:47:14 »
Превъртял бандаж се усеща само при потегляне и в момента на започване на спирането. Едва ли е това случаят с 664, може би превъртял редуктор или лагер на двигател.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Online xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #998 on: 24.05.2023, 19:06:45 »
Бандажите не се ли усещат по-скоро като пребуксуване по-скоро от машиниста, а не от пътниците. Не вярвам има толкоз ориентирани пътници да усетят буксуването

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5025
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« Reply #999 on: 25.05.2023, 00:36:40 »
Превъртял бандаж не се усеща, а се вижда.
Обаче при трамваите, бандажите не са набити директно на колелото, а има еластични елементи, които могат да заемат причудливи положения и бандажа да започне да бие, което определено се усеща, а аз съм го и виждал през дупките в пода на Софиите.
Но чукането на всеки оборот е по-скоро от завличане.