Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 99968 times)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #440 on: 08.01.2021, 03:42:52 »
С автобус във Варна - по добре с карта, но може и с монети

Quote
Та, изводът от цялата история е, да си купувате карти, а ако инцидентно ползвате градския транспорт, да имате в себе си монети, за да нямате срещи в Стоматологията"

Биляна Якова: Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт

След близо 10 години, но по-добре късно, отколкото никога... :rolleyes: И след повече 5 години откакто по-голямата част от тази система е монтирана по автобусите/тролеите и спирките, в 2021-ва година пак се пуска недоизкусурена. Ама няма значение, важното е, че изпреварихме даже и СофияТА и сме първенци. Там хората няма от къде да си купят билетче и ги глобяват като за последно, че пари няма, тук не ни връщат рестото и обикаляме половината град, за да си го вземем... Мила родна картинка. . :crazy:
« Last Edit: 08.01.2021, 03:48:44 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #441 on: 08.01.2021, 12:09:48 »
Милата Биляна Якова, за толкоз години не е поумняла грам... Аз се чудя въобще как няма срам да се показва и да говори. :help:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline The user

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 272
  • Gt Varna
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #442 on: 09.01.2021, 22:14:40 »
Явно, че продължават да създават проблеми. Но на мен такова нещо никога не ми се е случвало.  :neznam: :eek:

От фейсбук.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
« Last Edit: 14.01.2021, 07:15:53 by Tony »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1913
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #444 on: 26.01.2021, 14:32:57 »
От няколко дни тролеите пак са до КЗ, заради поредния ремонт на Аспаруховия мост.



Offline The user

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 272
  • Gt Varna
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #445 on: 26.01.2021, 15:29:46 »
В момента моста е напълно отворен, така че най-вероятно ще ги върнат скоро.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1913
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #446 on: 26.01.2021, 15:34:48 »
Това, че е отворен не означава, че ще минават. Пускат ги по-рано до КЗ, за да свикнат хората...



Offline The user

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 272
  • Gt Varna
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #447 on: 26.01.2021, 15:46:24 »
Сутринта беше затворено цялото платно към града, затова. Иначе ако ще продължава да ходи до КЗ поне да върнат 12 към нормалното и  делнично разписание, защото всички се прехвърлят на нея от пощата някъде и стават ужасни тъпканици...


Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #449 on: 27.01.2021, 11:17:10 »
Вандали че има, това е факт. Но е факт и че е много удобно да си измият ръцете с това, прикривайки вездесъщия си непукизъм и некомпетентност, за която бяха платени милиони и те все още получават заплати. Автоматите бяха морално остарели още при самото им монтиране преди 4-5 години. Също така се съмнявам и в качеството на профилактиката и тестването им непосредствено преди масовото им влизане в употреба. Не им знам техническите характеристики, но за толкова време и най-калпавите да бяха взели, трябваше да ги подкарат да работят както трябва. А не да пътниците да хвърлят боб дали ще им върне ресто и дали ще даде билетче. Така че изобщо не ме учудва случващото се в момента.  :rolleyes: И в случая не пътниците са нередовни, а ТАСРУД. Да не се чудим после защо ДАПа редовно е затънал в дългове. Щом дори за един от основните генератори на приходи никой не го е еня и е пуснат "както дойде" и за "отбий номера" (както всичко по този проект впрочем), значи положението наистина е много много зле.

И нещо на зимна тематика с главен герой автобус на Ченсфилд:

Усложнена е обстановката край Варна: Непроходими пътища и закъсали автомобили
« Last Edit: 27.01.2021, 11:25:26 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #450 on: 10.02.2021, 17:52:34 »
121 е с променен маршрут двупосочно - спирка Възраждане, Газстанция, Победа, Струга, Стадион Спартак.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #451 on: 11.02.2021, 13:21:32 »
Те да вземат изобщо да я спрат тази линия. Като гледам останаха и съвсем малко хора, които да разчитат на нея.

Quote
Отговор от Биляна Якова - Ръководител на проект "ИГТВ"

По повод разпространения видеоклип на 05.02.2021 г. от политическа партия „Да,  България“, със заглавие „Нови "видими резултати" от ГЕРБ в градския транспорт на Варна“, касаеща билетната система на града, държа да изясня следните спекулации и лъжи, които упорито разпространяват по време на предизборната си кампания:
1. Лъжа:  Системата е пусната  в експлоатация през 2021 г. „Варненци доживяха да видят автоматизираната автобусна система...“
Истината е, че системата  е пусната още през 2017 г. с пилотна линия № 10, което е видно и  от медийни публикации, а не е пусната през 2021 г.  Също така във видеото се твърди с ирония, че „...местната администрация се  хвали за най-уникалната  системата в страната...“.
Да, смея да твърдя и това е факт, че Варна е първият град в страната, в който е въведена изцяло автоматизираната билетна система в градския транспорт. Според данни от системата, средно дневно постъпилите  сигнали  в контролния център за проблеми с устройствата, свързани с разплащателната система са  около 0,03% от реализираните транзакции за деня, което ще рече около 8 броя сигнали. По никакъв начин не толерираме временните технически проблеми на устройствата, които се дължат и на вандалски прояви, но когато се установят такива, те биват отстранявани от техническите екипи, които са разположени на ключови локации в града. В над 95% от случаите неизправността свързана с подаден сигнал се отстранява в рамките от 15 до 30 минути, след подаването на сигнала при диспечерите на ОП „ТАСРУД“.
2. Лъжа:  Във видеото се твърди, че  първият опит за покупка на билет с банкнота и монета е провален.
Истината е, че  покупката на билет с банкнота от 5 лв. е успешен. Това се вижда и от видеото, че опита за покупка с банкнота от 5 лева е успешен, тъй като машината приема банкнотата, издава билет и връща ресто. Неясна  остава използваната терминология от „говорителката“ във видеото, "гълта" и "плюе" банкнотата. Явно се има предвид приемане на банкнота и връщане на ресто. Бих искала да внеса и следната яснота. От видеото е видно, че машината не разпознава банкнотата при първото поставяне и я връща на потребителя, но покупката с банкнота става в движещо се ППС и понякога е нормално да има случаи, в които да е необходимо повторно поставяне на банкнотата. Не съм съгласна, че повторно поставяне на банкнота може да се тълкува като „провалена продажба“, „гълта“, „плюе“ и т.н. При демонстрацията за  покупка на следващ билет с монета, отново е на лице успешна продажба, тъй като машината приема монетата и издава билет.
3. Лъжа:  Във видеото се твърди, че процедурата по закупуването на билет отнема доста време.
Истината е, че това твърдение е невярно, подвеждащо и спекулативно. Според направената демонстрация в същото видео, закупуването на билет с банкнота от 5 лв. отнема 23 секунди, а с монета отнема 15 секунди.  Не съм съгласна, че 15 секунди или 23 секунди идентифицирани от демонстрирания процес могат да бъдат класифицирани, като „много време" за закупуване на билет.
4. Лъжа: Във видеото бе направено внушението, че наличието на една машина за продажба на билети е причина много хора да пътуват гратис.
Истината е, че това твърдение е невярно и спекулативно. Искам да напомня, че има няколко опции за закупуване на превозни документи, включително и предплатени карти, а не само коментираните билети във видеото. А начините за закупуване на превозни документи към настоящия момент са:
- от МПБ  (машина за продажба на билети)  разположена на спирка;
- от МПБ (машина за продажба на билети) намираща се в самото  превозно средство;
- от Бордово устройство намиращо се при водача.
Предплатените електронни карти могат да бъдат закупена от МПБ (машина за продажба на билети) разположена на спирка. Картата може да се зарежда многократно от МПБ на спирка, включително и МПБ намиращи се в превозното средство. Съвсем скоро предстои пускане и на още една функционалност на билетната система, мобилно приложение за закупуване на електронен билет.
Напомням, че при използване на предплатена електронна карта, при качване в превозното средство трябва да се избере електронен билет от валидатора и да се валидира картата. В соло автобусите има монтирани  по две валидиращи устройства, а в съчленените автобуси  има три валидиращи устройства.
Спекулативно е твърдението, че наличието на повече пътници в градския транспорт в пиковите часове може да бъде тълкувано като основателна причина за пътуване гратис. Всеки пътник има възможност да закупи превозен документ по няколко различни начина и е въпрос на личен избор и отговорност дали  пътникът ще е редовен или ще пътува гратис.
5. Лъжа: „...Представяме си лицата на „ошашавени“ чужденци, от „акшъна“ по закупуване на билети с монети и банкноти...“
Истината е, че чужденците няма как да бъдат „ошашавени“,  тъй като машините за продажба на билети имат многоезичност, а стикерите, които са залепени на машините са на български и английски език, това се вижда и от самото видео.
Във видеото беше демонстрирана невъзможност за заплащане на превозен документ с банкова карта. Обаче е видно следното:
- Бутонът за избор на разплащане с банкова карта е в сив цвят, което означава, че не е активен и МПБ (машина за продажба на билети) към момента на заснемане на видеоматериала  не предлага такъв тип плащане.
6. ГОЛЯМА ЛЪЖА:  „....В момента сме свидетели на поредния проект и то за 115 000 000 лв.“.
Истината е, че това твърдение е невярно, подвеждащо и НАЙ-ГОЛЯМАТА ЛЪЖА изречена от Николай Капитанов – общински съветник от групата на „Демократична България“ във Варна. Цитираната стойност от 115 млн. лв., дори не е за целия проект „Интегриран градски транспорт на Варна“, който включва 10 основни компонента, а автоматизираната билетна система е един от  компонентите на целия проект.
Опитите на общинските съветници от групата на „Демократична България“ във Варна, Стела Николова и Николай Капитанов да разпространяват лъжи за един европейски проект е жалък и говори само за безсилие и липса на компетентност.  Във видеото се коментират цифри и се правят внушения с над  12 пъти от реалната стойност на един компонент, а именно автоматизираната билетна система.
7. ГОЛЯМА ЛЪЖА: „Проектът подлежи отново на ремонт, а в случая това са така наречените драйвър терминали, които трябва да решат проблема, които не са били обсъдени и взети предвид още при самото изпълнение на проекта...“. „...данъкоплатците отново трябва да извадят от джоба си допълнителни средства...". (казано от Николай Капитанов във видеоматериала)
Истината е, че тези твърдения са едни ГОЛЕМИ спекулативни лъжи, тъй като коментираните драйвър терминали, които се намират при водачите на пътните превозни средства, са част от модулите на Автоматизираната билетна система. Закупуването на тези устройства бе факт още през 2015 г., ведно с всички модули на АБС (автоматизираната билетна система) и за тях не са плащани никакви допълнителни инвестиции от Община Варна или „данъкоплатците“.
Приветствам всички сигнали, които постъпват относно констатирани временни технически проблеми по системата включително и такива породени и от вандалски актове. Тези сигнали ни помагат да отстраним причините за възникването им и да подобрим качеството на услугата за всички ползватели на градския транспорт, но не толерирам генерирането на фалшиви новини и внушения. Това не спомага за подобряване качеството на услугата, а напротив създава в гражданите несигурност породени от спекулациите и лъжите, които се разпространяват в публичното пространство.
От целия видеоматериал, който е с продължителност 6 мин. и 40 сек. бяха разпространени десетки твърдения, внушения и лъжи, които категорично не кореспондират с истината и фактите. Варненци не заслужават подобно поведение и отношение!

От кога сме толкова загрижени за варненци? :rolleyes: :laugh:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Новини и общи дискусии
« Reply #452 on: 11.02.2021, 16:46:37 »
Тази жена явно не знае различни думи от невярно и спекулативно, граматиката на тази “диария” също няма да я коментирам. Освен, че е изключително нагла въпросната женица, има и смелостта да излиза и да говори. Още преди години трябваше да я разкарат, ама явно е на някой скъп в общината, та и с топ не могат да я махнат... :help:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline The user

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 272
  • Gt Varna
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #453 on: 11.02.2021, 18:54:39 »
Има и доста неверни неща, които тази жена говори без да има личен опит с билетната система, но наистина и има доста спекулативни :laugh: неща в този видеоклип. :)

Едит: Ето една глупост :arrow:
Quote
В над 95% от случаите неизправността свързана с подаден сигнал се отстранява в рамките от 15 до 30 минути, след подаването на сигнала при диспечерите на ОП „ТАСРУД“.
Това трябва да е някаква шега. Единственото, което съм виждал да направят в периода на 40-50 мин. е да рестартират този автомат чрез някаква програма за отдалечен достъп предполагам, след като много хора вече са минали безплатно и няколко контрольори са подали сигнал.

Другото, което според мен си е наистина вярно е, че взимането на билет отнема време. Често при пускане на монетата тя не влиза в машината и пада долу. Съответно това губи време и хората се натрупват да чакат. С банкнотите пък докато зачете какво трябва да ти върне, докато пусне билета и фискалния бон, докато пусне рестото минават повече от 30 секунди. Така че написаното, че ставало за по-малко от 30сек и други такива са пълни глупости...
« Last Edit: 11.02.2021, 21:06:24 by The user »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #454 on: 15.02.2021, 23:48:41 »
Търси се решение за електронните билети по линия 409

Сетили се... Това трябваше да се реши още при уреждане на договорните отношения с Ченсфилд... По-логично би било 409, че и 121, да минат към община Варна (а не обратното), тъй като над 90 процента от маршрутите им реално са част от въпросната. Но в такъв случай надали някой изобщо ще се съгласи да се занимава с останалите аксаковски линии до селата. Недалновидността и безхаберието в общините през годините за пореден път карат даден превозвач да се бори със зъби и нокти за заветното левче, а от целия цирк най-ощетени отново са пътниците.

17.02
Оптимизиране на графика на автобусите във Варна - след анализ на броя пътуващи


Споменали са отново и за проблема за валидността на билетите и картите в автобусите на Ченсфилд. Добре ще е и да се разгледа въпроса с абонаментните карти за 409 до Аксаково. До колкото съм запознат ако трябва да пътуваш от/до Аксаково или живееш там, то трябва да си купиш карта към Ченсфилд, която е по-скъпа и е само за 409. А картата за всички линии, издавана от ДАПа важи само до Летището. Което пък е на по-малко от километър от Аксаково и е абсолютно нелогично.

И нещо друго - претендиращата Ченсфилд най-накрая да си обяви в сайта строго секретните разписания и ценоразписи, понеже линиите им наистина по-скоро приличат на служебни графици (както правилно отбеляза колегата skin), отколкото на обществен транспорт.
« Last Edit: 17.02.2021, 12:02:56 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1067
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #455 on: 17.02.2021, 19:50:24 »
В сайта на Ченсфилд има някакви разписания, но има пропуски в изпълнението им. Аксаковци почват да правят подписка за увеличаване броя на колите по всички линии, но основно искат 121 да има нормален график. Оказва се, че и по 121 има закъснения или счупване на автобуса. Проблема е голям, но да видим след работните срещи какво ще измислят. Още повече идва лятото и ако няма ковид и 409 е на 15 мин с тези проблеми ще е интересно.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5511
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #456 on: 17.02.2021, 20:17:18 »
Да, сега и аз видях, че има файл с разписанията на първата страница. Крачка към прогреса. :crazy:

На 121 съвсем й разказаха играта, а всъщност си е много удобна и сравнително бърза. Ученици сега няма в пълен състав, но доста работещи хора я ползваха. Отделно никъде не видях да е споменато на база на какво маршрутът й е съкратен и ако е взето самоволно решение от фирмата превозвач, то общината няма ли касателство с това? Като добавим и факта, че не могат да се ползват електронни билети и евентуалното прекачване би било скъпо удоволствие, то ползването на тази линия става още по-отблъскващо.

Относно 409 - дори през зимния сезон не е нормално единствената връзка с летището и Аксаково (които са много по-близо до Варна от някои нейни квартали) да е на 20 минути. А в участъка Почивка-ВСУ пак се разчита основно на 409, понеже 31а и 9 нямат кой знае колко силно допълваща роля, предвид разписанието им.

Можело и по-зле значи... :rolleyes:
Пловдив последва "челния опит" на Варна с провален транспортен проект
« Last Edit: 18.02.2021, 16:47:54 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline KillKill

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #457 on: 20.02.2021, 11:09:52 »
Това 121 е като нашето 93, знаем че го има но никой не го е вижда. Предполагам, че там се движи туристически, а не градски автобус ?

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1913
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #458 on: 20.02.2021, 13:57:25 »
Откакто Ченсфилд пое, по аксаковските линии се движат само туристици. Изключение прави 409(макар няколко месеца да бяха и там туристици/междуградски), за която купиха специално съчленени Цитарота.



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3049
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #459 on: 20.02.2021, 23:15:34 »
Изключително интересно ще ми бъде като се прибера във Варна да се кача на някоя аксаковска линия с туристик на който съм се возил когато бях служител на един от хотелите на Златни пясъци. :crazy:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)