Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 187
1
4118 е дерайлирал на Подуяне и се е ударил в 4126/28, преди около два часа. Било е съвсем леко, защото в момента 4126/28 вървят.
Не е имало дерайлиране.

2
По-скоро неволно я е обърнал.
Не. Трябвало е да я обърне за да продължи направо, тъй като предната 2056 по 1 линия е завивала към "Струга" по маршрута си. Просто не е уцелил мостчето ... Скоростта няма да я коментирам.

3
2056 е удареният чешки.
Добре , че е било дървото да го спре , току виж влязъл в градинката .
Благодаря за поправката. Направих корекцията в текста.
В градинката нямаше да влезе. Щеше да се удари в следващото дърво или стълб ...

4
Причината е във водача на 2321. Както той каза: не е уцелил мостчето. Стрелката си работеше нормално.
2056 е завила към "Сруга" и е освободила габарита на правия коловоз, но е намалила скоростта заради автомобил върху коловоза в началоно на "Струга". Така задната ѝ част е била около върха на кривата. Водачът на 2321 явно е "подгонил" за да "хване" зеленото и не е успял обърне стрелката. ТМ е завила към "Струга" и е ударила с доста прилична скорост намалилата скоростта си 2056. Останалото е на снимките ... 

5
Каква функция имат тия стрелки, къде да се повдига коша на крикове ли, като локомотивите?
И както на всички машини когато се предвижда повдигането им ...

7
Това е приблизително остатъчната стойност на двете мотриси - 2 х 25 000. ...
Климатикът за 10 хилки на 4177 влиза ли в сметката?  :crazy:
Климатикът не е повреден. Ще се монтира на друга мотриса ...

8
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 17.09.2025, 13:56:34 »
След масовото дерайлиране на 2363, той отново е възстановен и днес беше по 27.
Бях там и масово дерайлиране не видях ... беше дерайлирал само 2363.

9
От катастрофата преди няколко дни на 4176 и 4177, има ли шанс поне 4176 да се спаси, защото изглежда, че има много по-малки щети от 4177. :help:
В едно от официалните интервюта, които даваха от СО и СЕ след инцидента казаха, че 4176 ще се възстанови, а 4177 ще се използва за части.

На мен не ми е ясно защо навсякъде из пресата СЕ дават като щети по трамваите 50000 лева. Щетите са много по-големи според мен, размерът на щетите не се мери по това за колко са купени, а за колко могат да се възстановят или да се набавят същите в сходно състояние. Възстановяването със сигурност ще струва повече от 50000, а купуване на нови вече няма откъде, значи щетите са по-големи.
Това е приблизително остатъчната стойност на двете мотриси - 2 х 25 000. Как се съобщава от журналистите е друга работа. Те, в стремежа си да съобщят всичко сега и веднага не търсят точните думи. Хващат се някоя думичка, която им звучи сензационно и раздухват ... Десет минути след инцидента искат да знаят какво се е случило, как се е случило, кога се е случило, кой е виновен, как ще бъде наказан, водачът от кога работи като такъв, има ли други провинения, ще може ли да се възстановят мотрисите, колко ще струва възстановяването, кой ще го прави и други подобни. Ми ... 10 минути след ПТП-то никой още не знае подробности. Към 08:20 часа, след началото на работното време на администрацията, вече може да се отговори на някои от въпросите. И понеже за да съобщят новите факти, които излизат 2 - 3 дни след инцидента им трябва "пълнеж" те повтарят като нова старата информация. И като се има предвид, че чудото приключва след третия ден ...

10
Случаят е същия както този с 306 през 2007 година. Разликата е, че 2363 навлезе по-навътре в тревната площ и не се обърна. Пак поредица от човеки грешки, нарушения на правилниците и недоглеждане ...

11
Не те обвинявам в нищо. Не бих си помислил да те обвинявам. Просто ти си такъв. Това ти е начина на мислене. Такава вселена обитаваш. Това е твой проблем. Това се лекува с годините или когато в живота ти се случи нещо, което ще те накара да пораснеш изведнъж ... А до тогава ще пълниш форума с разсъждения валидни в твоето измерение ...
...
Ще те оставя без коментар. Нямам време да обяснявам очевидни истини на човек от друго измерение.

12
...
Ти живееш в паралелна реалност. Реалност, в която ти си център на вселената. 
Разбирам те, казваш, че правилата трябва да се спазват стриктно и ме обвиняваш, че ти отговарям на въпроса по начин, по който не очакваше.
...
Не те обвинявам в нищо. Не бих си помислил да те обвинявам. Просто ти си такъв. Това ти е начина на мислене. Такава вселена обитаваш. Това е твой проблем. Това се лекува с годините или когато в живота ти се случи нещо, което ще те накара да пораснеш изведнъж ... А до тогава ще пълниш форума с разсъждения валидни в твоето измерение ...

13
Първо ако бях аз по това време на деня щях да застана до първа врата, така че да се виждам лесно. През зимата като не съм с мотора и снимам сутрин на „Искърско шосе“ или на „Кракра“ взимам 20 от „Опълченска“ и винаги заставам зад кабината на ватмана, не смея по това време на деня да припарвам във втория вагон. Не мисля, че който и да е ватман би оставил трамвая без надзор в 5 сутринта дори с един човек в него. Естествено това е разтегливо тълкуване на правилата, затова казвам, че не споря с теб, но е безспорен факт, че това си ни е част от културата и се случва навсякъде. Не може един ватман да "изплаща" такава цена.

Второ при тези обстоятелства ватманът можеше и да не слезе за кафе.

Трето келешът можеше да се разколебае.

Четвърто дори и да не беше и да не ме беше видял и колкото и да ми се спеше пътуването с градски транспорт в 5 сутринта не е за да спя и щях да се сетя какво става да дръпна джойстика и да се спася, какво щеше да ми е мнението за ватмана е друга тема, но вече изброих достатъчно причини такова стечение да не се случи.

Ако от депото до мястото на „превземането“ не е имало хора и ватманът не е отварял вратите нито веднъж, което най-вероятно е така доводите ти пропадат и аз си мисля точно това, смятал е че кара напълно празен, респективно безопасен трамвай, отишъл е за кафе, както правят десетки други ватмани и вероятно той също е правил като е затворил вратата, но се оказва, че оттатък трамвая е имало някакъв идиот в полу адекватност способен на пълен идиотизъм. Затова казвам, да, добре, нарушил е формалните правила, но нека не го нищим повече, защото цялостните обстоятелства на случката са наистина сюрреалистични.

Между другото да те попитам миналата година, когато бяха временните организации трамваите изнесени на булеварда при автостанция „Гео Милев“ стояха ли с вдигнати пантографи през нощта?
Явно не си разбрал какво исках да кажа ...
Ти живееш в паралелна реалност. Реалност, в която ти си център на вселената. 

14
Който не работи, той не греши.
...
А, я остави тази работа.
На вторият ден след операция се оказва, че има грешка и се налага ампутация ... Лекарите казват: Който не работи, той не греши.
Багерист къса тръби и кабели, които захранват твоята къща. Казва: Който не работи, той не греши.
Да продължавам ли?
Да допуснем, че ти беше в този трамвай на връщане от купон. Дремуцаш в задната част на салона и изведнъж ... друсане, подлез, стълб ... Идва човекът с кафето и казва: Който не работи, той не греши.

15
Въпросът е с какво абсолютната вина на един човек ще промени голямата картина, при положение, че дори пияният прошляк не е бил в пълна адекватност. Не смятате ли да спрем да коментираме ватмана повече, така или иначе ако не наказателна, то от предприятието ще му потърсят отговорност, а със сигурност той по никакъв начин не е искал и не си е представял, че може да се случи това, което се случи?
Тъй, тъй ... И, ако беше поставил реверсора на "0" нямаше да се случи нищо.

16
Вендинг машини в депата и гаражите и на по-натоварените крайни спирки с по няколко линии няма да струват много.  :rolleyes:
Има ги. И то не от вчера ... Но, баничка от вендинг машина и ти няма да си вземеш.

17
Няма да влизам в конкретика ...
На спирката на ул. "Козлодуй" в посока Орландовци редовно водачите слизат и си пазаруват от магазина кафе и цигари. Много пъти съм се изкушавал да се кача и подкарам мотрисата - да я преместя оттатък "Веслец" и да видя как ватмана тича с кафе в ръка. Не съм го правил, не съм докладвал, но съм казвал на няколко ватмана, че това е нарушение и може да доведе до лоши неща. В повечето случай ми отговарят "Какво толкова ще стане?", някои просто не ме отразяват, макар, че ме познават.
"Водач на трамвайна мотриса" (ватман) е професия. Всеки работещ тази професия (и всяка дрга) трябва да спазва правилата. Тези правила се учат още по време на обучението. Няма никакво извинение за професионалист, който не изпълнява основни правила в професията. Няма дадавам примери с други професии, всеки може да се сети.
Има един отрицателен ефект при всички дейности - рутината. Човек добие ли рутина в дадена дейност започва да пропуска някои, според него, ненужни стъпки от последователността или мерки за безопасност. Особено когато в резултат на пропускането им не настъпват отрицателни последици - санкции, повреди, страдание на хора и т.н. Това се случва в подобни ситуации на разглежданата. Спират, слизат, пазаруват ... и няма никакви последици, дори се проявява разбиране. Няма начин да се следят всички возила през цялото време, няма. Пет работника да имаш във фирмата пак не можеш да ги следиш през цялото време. Камери, ок, как ще следиш всички возила непрекъснато. Засади пред кафетата, пред които спират обикновено - цели дни по двама "на пусия" - пак не става, няма толкова хора.
Остава дисциплината. Да, ама хора всякакви. Едни са изпълнителни, други - не. Санкции - ограничен размер на "бонуса", до 100 лева. Някои водачи с удоволствие са прежалили тези пари.
На всяка крайна спирка кафене и баничарница? Колко ще струва това? Пък и ако не харесвам тези банички, а харесвам тези от баничарницата между втората и третата спирка? Имаше на крайните спирки частни кафета, ама те продават и алкохол на хората от квартала, някои водачи могат да се изкушат ... А, ако на водачът му трябват болтчета и гайки М6? На всяко колело и железария ли трябва да има? Аптека? Месарница? ... "Аз само за минутка, само купвам и тръгвам". И тъй на татък.
Дисциплина му е майката ... Другото са оправдания.

18
Не е видял на къде е отворена стрелката ...
При толкова интересни неща наоколо от какъв зор ще гледа в пътя?!?!?

19
От известно време насам форумът не ми се отваря на служебния компютър, който има по дефолт сетнат VPN с австрийска локация. Нещо правено ли е по сървърите на форума?
Ако си прекалил със стоенето във форума по време на работа, може собственикът на компютъра да е взел мерки ... 8)
Служебен и с VPN обикновено означава, че в даден за ползване извън офиса. В много случаи е позволено да се ползва и извън работно време…

Нали така едно време се появи снимка на линеен автомобили пред Кауфланд ли да беше, със зеле ли беше натоварен…
Опитах да се пошегувам ... Извинявай, че не си го разбрал.

20
От известно време насам форумът не ми се отваря на служебния компютър, който има по дефолт сетнат VPN с австрийска локация. Нещо правено ли е по сървърите на форума?
Ако си прекалил със стоенето във форума по време на работа, може собственикът на компютъра да е взел мерки ... 8)

Pages: [1] 2 3 ... 187