Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 870
1
Не е баш така. Не може в една обществена поръчка да залагаш такива детайли, незаконно е и в последствие пада в съда. Всеки участник сам решава с кой модел да участва. Отделно от това при всеки производител има еволюция на модела и в две различни години на един и същ модел понякога има съществени разлики.
Въпреки че бяха пуснали фейслифта, нашите Песи са си все със стария дизайн... Не е незаконно да изиксваш един и същ размер електронни табели, или всички врати да се отварят планетарно... Ако имахме стандарт за тапицерията на седалките, можеше да изискваме при всички видове превозни средства да са еднакви...

2
Ето защо е важно и при поръчките нещата да са максимално унифицирани, а не да има сто варианта на детайли за абсолютно идентични като каросерия превозни средства…  :help: И това в работа на администрацията и началниците - да осигуряват оптимални условия за оперативното функциониране на предприятието, ама от бивши безмозъчни водачи истински началници не се става толкоз лесно…

3
Марио от ремонт на табели мина на ремонт на стари автобуси… ;)

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 16.04.2025, 18:48:58 »
Не бяха ли към полицейския СОТ?

5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 16.04.2025, 18:47:27 »
Мен това, че са боядисали 1127 в бяло ме навежда на мисълта,  че смятат да го оставят да се движи повече от другите, които най-вероятно ще ги бракуват. Не само защото иначе няма да се хабят да го пребоядисват, а и защото оранжевото е цветът на по-старите автобуси в София като Бмц Белде 220, Мерцедесите, Старите манове... Докато в бяло са новите бмц-та, новите манове...
Оранжевото е наследство от 305-иците и делението след това беше оранжеви - дизели и бели - метанови. ;)

Време е да слеят СА и СЕ и да се унифицират ливреите на всичко! В момента няма никаква принадлежност с града, поръчват се 100 цвята в още толкова нюанси и са сложни за нанасяне с ивици, ивички и прочие.

6
Опа, сега ще го оправя.
Много благодаря!
Поработи и върху пропорциите! :)

7
Ако качения рендер на автогара Юг е верен значи трамвайното трасе се отделя от новото трасе на бул Климент Охридски някъде преди автогарата. Интересно ми дали включването в околовръстното ще е пак на кръговото на Икеа. Защото там няма широчина за по-голям булевард

8
Сигурно имат визия за пасарелки, за предполагаемите места. Те ще служат за лесно преминаване над Околовръстното.
Не че нещо, ама ти забелязал ли си колко е разстоянието от Околовръстното до Витоша? Като как пасарелки над Околовръстното ще подобрят достъпа до планината. Къде ще отиват преминаващите - от транспортния хъб до Икеа и мола? Освен ако няма конкретна сделка с Икеа на паркинга и да спира електробусна линия към Витоша или да преместят лифта до паркинга
Мястото ще е автогара, не автостанция. Пасарелки са нужни най-вече за достъп между двете страни на СОП, защото "гениите" възлагали, проектирали и изграждали СОП са си мислели, че е ОК за 6,4 km да може да се пресече пешеходно единствено на 4+1 места - бул. България, Черни връх, Симеоновско, Бистришко шосе и с някои условности по Св. Кл. Охридски - нов. Както виждате, Около хъба все пак има възможност за 2 пресичания в близост и пасарелка не е чак толкова нужна точно там... Като гледахме работно ПУП-а се постави задача да се проучи възможност за пробиване на армонасипа на Св. Кл. Охридски - нов, защото територията западно от това съоръжения няма удобен подход нито към мола, нито към бъдещия хъб... Рисковете да се строи на инженеринг и изпълнителят да диктува условията, както му е най-лесно и евтино, а не според реалните нужди на плащащия целия масраф...

9
Сигурно имат визия за пасарелки, за предполагаемите места. Те ще служат за лесно преминаване над Околовръстното.
Вече сме обсъждали метрото, някои го наричат глупост. Пък метростанцията в Модерно предградие, насред нищото, е по-смислена. Трамвай по ул.Връх Манчо перфектно ще се справи с бъдещата жп спирка.
Метрото по своя замисъл не е глупост - глупост е когато трепеш връбчета с базука. Говорим за милиарди инвестиции в изграждане, с космически цени за поддръжка и експлоатация после. Скоро метрото ще вози на 30+ лв./km, а се задава и необходимост от основни ремонти на най-старите участъци... Някъде беше писал, че има осигурени пари. За какво ги има? За изграждане ли? Това метро #Кой ще обслужва? Най-удобният и качествен транспорт ли е, като и сега има участъци, където то не е пълноценно, не е по-бързо, не е по-удобно.... ????

Метростанцията на Модерно предградие е необходимост с или без пътникопоток до нея. Цял един метрорадиус в момента е заложник на липсата ѝ! Тази станция е конструктивно предвидена, не се строят n-километра изцяло ново трасе за нея, не е на отклонение на отклонението, където обслужването ще е минимум 2-4-8-16 пъти по-рядко, отколкото в общата част на трасето....  :help: Трамваят по Манчо не е алтернатива на трасето на МД-1 и МД-2, докато метро от Парадайз до Икеа ще обслужва интересите на едни и същи собственици на двата обекта и нищо повече...


10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« on: 03.04.2025, 15:23:03 »
4107 сега дърпа 4080 към депо Искър.
4080 не е ли в състояние да се движи сам или всичките от завода винаги ги теглят?

11
Направо stadtbahn да визуализират. То се знае, че ще бъдат най-много Песи. Обикновен трамвай да обслужва цял един хъб...
Пасарелки може и да има. Според "Дарик радио", Терзиев обмисля построяването на редица такива над Околовръстното и на такива места че да се улесни достъпът до Витоша.

Как тези пасарелки ще улеснят достъпа до Витоша така и не ми стана ясно докато я гледах тази "Визия...", като нагоре са частни имоти.

Това трасе се върти от мисля вече 20 години и както и с другите подобни нищо не се случва, удължаването на лифта и то е оттогава. Всичко това са все идеи които не са актуални вече, от другата страна на Околовръстното вече се застрои толкова плътно, че трамвай ако ще се прави трябва да се прехвърля от другата страна, а не да приключва в нищото до този хъб.
ПУП-ът е изготвен 2023-2024 г. и е през общински терени! Сервитутите са вид ограничение върху вещните права, така че не се безпокой за собствениците на Икеа и мола... А ако дадат над милиард за метро до там, и то само за изграждането, без последващите разходи за екплоатация и поддръжка - ще са многократно овъзмездени до 10-то коляно...

12
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 03.04.2025, 10:49:48 »
По пътя към „Дружба“ 2:
4-ката е към Хаджи Димитър!!!  :P :D :rolleyes:

13
Визуализации на ПУП-а за Хъба при Симеоновския лифт от PR акцията на Терзиев, почти са коректни.

Фанфан да каже по картинката, за кого е нагласена поръчката за трамваите за това трасе и има ли поводи да се жали процедурата!

14
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
С видимостта на спирка Вишнева!?  :rolleyes:

15
Водачът на 2161 по 78 току що профуча на Мария Луиза и Козлодуй при спрял на спирката трамвай с отворени врати. За сведение на возещите се в кабините защитници - после спря пред Клокотница да свали 2-3 “колеги”, та не е избивал зверското разписание…  :help:

16
Ден на отворените врати в "Тролейбусни и автобусни превози"  Ще покажа по - интересните снимки от многото които успях да заснема през дъждовното време...Разграбени и изоставени..."Вандалските автобуси" в кв.Железник се ремонтират и скоро ще са готови , а донорите са такива заради скъпи ремонти както ми бе казано...Извинявам се за дългият пост и се надявам кадрите да ви харесат! …
Благодаря за споделеното - даже са малко снимките, дето си качил!  :P

Какъв беше интересът - имаше ли много посетители, на какви възрасти, как беше самата организация и какво беше подготвено?

17
Това тук кръглото обръщач за локомотиви ли е трябвало да бъде?
Достатъчно голямо е за всеки вагон - да не се изтъркват неравномерно колелата само от едната страна…

18
Има и правен казус тук... лента само за наляво някъде продължава? Наляво или направо, съответно ако аз от средната се престроя в лявата в края на кръстовището без да гледам за такива като Агента (хипотетично, защото ги очаквам и гледам) и той ме отнесе, изпреварвайки цялата колона, аз ли съм виновен или той?
Имам го редовно този казус по Сливница от Димитър Петков към Сточна. На Опълченска е само за ляв, но тарикатите, дето не знаят какво е пътен знак и маркировка са много. За мен е и грешка в организацията на движението, защото няма особен смисъл само там са има обособена лента само за ляв без направо за разлика от следващото кръстовище при еднакъв габарит…

Но в крайна сметка законите и правилата са да се спазват, а не да се тълкуват свободно на момента. За съжаление не си заслужава сблъсъкът и чакането на КАТ и останалите разправии. От клаксон и просветляване не разбират - както поясних, масово наглостта е съчетана с дебилност. Моля се някой ден да убият само себе си с нарушенията и с некадърността си и така…

19
Истинските преброявания и на базата на тях реалните модели се правят с анкетиращи. Докато пестят пари и се опитват да изфабрикуват данни от камери и валидатори няма да видиш адекватно изследване. А анкетиращите и после обработката на информацията струва пари, така че май най-вече това ни липсва.
С нашите пари и данни Теоремус знаеш ли колко данни си набират + че имат достъпа и до данните от банкови карти, както и от мобилните оператори за движението на абонатите…

Не отричам анкетите, но това което може да се прави автоматизирано с огромен обем читави данни е на коренно различно ниво! ;)

Фанфан иска да принизи метрото до трамвай - по-чести спирки, нз си какво... Затова метрото трябва да го имаме само по направленията с доказан пътникопоток и за извозване на пътници на отдалечени разстояния.
Принципно в градове като София като че ли е по-добре метро с чести спирки, отколкото дълго ходене до дестинации между тях.
Ей ти я Прага - сходно население, сходна големина, сходна метро мрежа и като модел, пътниците им поне х2, имат нашите трамваи х5 и возят яко хора и с тях, отделно изграждат адекватни автомобилни рингове в и около града с тунели и каквото си трябва…

Не може да влагаме милиарди в метро, което вози многократно по-скъпо от трамваите и да е ОК и да казваме - еми то метрото ни мяза по характеристики на трамвай и така ни е добре…

20
Оттам минава трасето на Зеления ринг, който е в много по-напреднала фаза на планиране и реализация от въпросната връзка на трамваите, за която натискат Спасителите. ;)

Pages: [1] 2 3 ... 870