Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 185
1
ОТИВА НА ЗЛЕ: Градският транспорт в София готви безсрочни стачни действия!

Толкова зле не е, последните дни показаха и друго - наземният транспорт е толкова разреден и западнал, че може и без него. Дали ще чакаш 30 минути автобус или ще походиш толкова до следващата метростанция изглежда е все тая.
Кефиш ме Фифи ... До следващата спирка - добре. А от НДК до Борово?

2
Преди години Луканов изкара военните автобуси от поделенията - сержантите окапаха за два курса ...
Също така през 90-те години ни плашеха с уволнения и съкращения, кажи-речи, за всичко ...
Днес и двата подхода са невъзможни.

3
За бруто или нето говориш? Освен това кое е щат, кое е бонус, кое е клас е важно , но в България много често се наглася.
Въпросът е колко часа месечно си работил и колко нето си получил...
Сравняват се сравними величини.
В този случай сравнявам размерите на щатните (основни) заплати. Останалото е индивидуално за всеки работник. Добавките за прослужено време, извънреден труд, нощен труд, храна, бонуси, ДМС, научна степен и др. се начисляват индивидуално. След това се удържат данък и осигуровки ... Чистата сума е функция на всички индивидуални начисления и удръжки.

4
https://lupa.bg/news/evgeniy-dainov-sredniyat-vatman-vzima-100-leva-poveche-ot-men_352082news.html
Евгени Дайнов:
Quote

Хм... значи средностатистическият ватман взема със 100 лева повече, отколкото ми е професорската заплата. А искат още 400 отгоре. Преподавам в университети от 26-годишен. Така се възмути в социалните мрежи проф. Евгений Дайнов.

Това парично съотношение между мен и ватмана не е ОК. Върнали сме се в социализма, когато бай Пешо Шмиргела получаваше повече от хирург.
Професорът лъже. Щатната заплата на главен асистент в държавните ВУЗ е над 2600 лева. В НБУ едва ли професор получава под 2100 лева, колкото е ватманския щат.

5
:arrow: Относно идеята на зам. кмета за обединяване на МГТ в една сруктура ... През последните 125 години градския транспорт на София е бил и обединен и разроен по поделения или самостоятелни фирми. Винаги е извършвал транспортна услуга на жителите на града. И столичани никога не са били доволни от услугата. Ако някой си мисли, че проблемите ще се решат с обединение - няма. Вътрешната структура пак ще е на поделения, всяко със своята организация и администрация.
:arrow: Иначе ... СОС има задължението да организира и осъществява транспортно обслужване на жителите на града, те също и данъкоплатци и гласоподаватели. За целта са създадени транспортните оператори - самостоятелни ЕАД, които са 100 % собственост на СОС. Като единствен собственик на операторите СОС следва да се грижи за тях като добър стопанин. И тук идват парадоксите ... СОС се държи като страничен наблюдател и прехвърля отговорността на операторите. Обаче операторите са собственост на СОС. СОС е задължен от две страни: от едната стана е длъжен да осигурява транспортното обслужване и от друга да се грижи за операторите като собственик. От години именно СОС недофинансира и не се грижи за собствените си дружества.
От години в края на всеки мандат се благодари на Бога, че МГТ все пак се движи. Движи се на магия, но се движи. И всеки следващ се надява и се моли да не се срине при него. Единствено се купува нов ПС, но този нов ПС се движи по лошо поддържани пътища и се поврежда. А пътищата, в т.ч. релсовите, са собственост на СОС и поддръжката им е пак негово задължение.
Също от години има тенденция на намаляване на желаещите да работят в МГТ. Никой не прави нищо за обучение на собствени или външни кадри, които да започнат работа в дружествата. В момента липсват квалифицирани кадри във всички звена и специалности. Изключение е ПУЦ-а за ватмани, но там се получава само правоспособност за управление. Специалисти по ТО и ремонт на ПС и инфраструктурата, по управление на траспотния процес липсват. Хората назначени на такива позиции се учат в движение и има сериозни дефицити в знанията. Новите возила се управляват и контролират от компютри - такива специалисти почти няма. Няма и хора от "старите" професии: монтьори, електромонтьори, шлосери. А позициите за стругари, фрезисти, тапицери, дърводелци, стъклари и тям подобни отдавна са вакантни. За петте депа и Трамкар има един тапицер (само пример). Половината от сервизният персонал са пенсионери, а другата половина са кандидат пенсионери. Преди месец-два писах, че в сервизите са половината от необходимия персонал. А кой ще поддържа ПС, за който в момента има конкурси, когато пристигне след година-две ...
Добрият стопанин (в случая СОС) би следвало да следи и контролира положението в операторите и при описаните тенденции да вземе мерки за обръщането им. Има начини. Не е необходимо да си напрягат много мозъците - решенията са ясни и се прилагат в други страни в Европа и не само. Дружествата се управляват от директори назначени от СОС. Те са наемни работници, макар и с различен статут. Дори и да искат да управляват добре са ограничени от фактори, които зависят от собственика - финансиране и други различни ограничения.
:arrow: Увеличението на заплатите, за което са настоящите синдикални действия ще решат само финансовите проблеми на сегашните работници в МГТ. Може да се намерят и малко кандидати за работа, но за основните проблеми трябва други и по-сериозни мерки. Мерки в правата и задълженията на СОС ...

6
Красноречиво за протеста:

Quote
Борисов: Софиянци трябва си изстрадат промяната и спасителите
Ще ме прощава Борисов, но и по времето на тяхното управление беше същото. Просто сега се задълбочи естественият процес на отпадане на кадрите.

7
Колкото до администрацията ... Без администрация няма да можеш нито да излезеш на линия, нито да си получиш заплатата.

Само един пример от Дружба ще ти дам.
Години наред в "Личен състав" работеше една жена, защото другата напусна. През 2014 г. след като Силиян Манолов стана директор, преструкторира отдела, и там назначи три женици, като после станаха шест.............
А сега ти ми обясни какво работеха тези шест жени там.
А аз знам как всичката администрация работеше до обяд, след това се размотаваха до края на работния ден.
Интересно дали частните фирми имат такава раздута администрация.
При вас не змам как е, но при нас е на технологичния минимум. Когато някой се пенсионира/напусне задълженията му се разпределят на други служители.

8
Но да се издигат водачите едва ли не в култ, предвид че част от тях са направо за гонене, няма да се съглася.

Кой изкарва заплатите на администрацията.
За гоненето е друг въпрос, и е свързан с организацията на работа.

Понеже аз съм в кашата ще кажа, че скоро в сервизите няма да има никой ... Тогава след 8 часа на линия ще трябва водача да прегледа машината и при нужда да извърва ремонти ... Или изобщо да не излиза на линия.

Беше време когато шофьорите сами извършваха ремонти по автобусите, и им се разписваше работна карта. Няколко пъти съм сменявал скоростна кутия и съединител, защото монтьорите са си пийнали, а майстор смяната казва,-"Ми остава за дневната смяна".
От година на година умници началници усложняват работата, и накрая вече е тотално съсипана. Сега да берат плодовете от безхаберното си управление.
Тогава се приготви да започнеш пак да си ремонтираш автобуса сам ... само че без работна карта. Просто с мотивацията утре да излезеш на линия. Защото скоро и пияни монтьори няма да има.
Колкото до администрацията ... Без администрация няма да можеш нито да излезеш на линия, нито да си получиш заплатата.

9
Изтрити теми / Re: Новини от София
« on: 17.04.2025, 10:38:28 »
Грешка ...

10
Далеч не всички са така, дори напротив. Има доста хора които цяла нощ висят по каналите за да има с какво понасящите всички негативи да излязат на линия. Те нищо ли не заслужават???

Хайде ти понеже си в "маята", кажи кой от служителите в гаражите работи постоянно по 8/9 часа нон-стоп, та да получи увеличение като на шофьорите.
За това става въпрос, че е такава организацията, че има увеличение за който трябва, и който не трябва. И това е законно установено, а не трябва да е така.
Понеже аз съм в кашата ще кажа, че скоро в сервизите няма да има никой ... Тогава след 8 часа на линия ще трябва водача да прегледа машината и при нужда да извърва ремонти ... Или изобщо да не излиза на линия.

11
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
С видимостта на спирка Вишнева!?  :rolleyes:
Ааааа ... Гледай ти!  :rolleyes:
Четириосните едносекционни мотриси (Т6А2) виждат всички врати на огледалото си.
Друго: Спирката се намира в прав участък с дължина около 20 метра. Новозаявените мотриси ще са с дължина 20 метра, т.е. пак ще са в правата на спирката и ще виждат вратите в огледалото си ...
Малко като за участие беше това за кривите ...

12
Няма да са по-малки - 18-20 m дължина срещу 14.5. Като цяло 18-20 m вагони са оптимални за 10 - няма да са претъпкани, но няма и да са полупразни а и ще имат по-малко проблеми с кривите в гората.  :rolleyes: По Стамболийски има ТМ  8 с по-големи трамваи, по Граф Игнатиев - 12 и 18. :rolleyes:
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?

13
В неделя на 02.03. 505 беше дерайлирал с последната талига по Борис между Пушкин и Н.Петков посока Княжево и се движеше така. Цялата трета секция подскачаше т.к. реално колелата се търкаляха по трошения камък. Не знам докъде е изкарал така, но гледката беше неописуема.
Причината е скъсана 7. колоос. 505 обръща в колело Н. Петков и тръгва към депо. На изходящата стрелка на колелото 4. талига дерайлира и ТМ се движи така около 350 метра докато талигата заклинва в пътя след улица "Ветрушка" и спира.

14
Нямаше ли пакет зад тях?  :rolleyes:
Само аварийният камион. Аварията явно се е случила по Борис Три или Македония, щом Песа от петицата буташе. Странно, че не са го зарязали на Възраждане, а вероятно го бяха забутали към Банишора чак.
През деня е чист късмет да се вкара трамвай в маневрения коловоз на "Възраждане". В началото на коловоза винаги има паркирали автомобили, нарушаващи габарита, а понякога са и върху коловоза.

Там е добро място за подвижни антипаркинг колчета като тези които бяха на Графа преди години.
Там паркират служителите на СДВР ...

15
Нямаше ли пакет зад тях?  :rolleyes:
Само аварийният камион. Аварията явно се е случила по Борис Три или Македония, щом Песа от петицата буташе. Странно, че не са го зарязали на Възраждане, а вероятно го бяха забутали към Банишора чак.
През деня е чист късмет да се вкара трамвай в маневрения коловоз на "Възраждане". В началото на коловоза винаги има паркирали автомобили, нарушаващи габарита, а понякога са и върху коловоза.

16
Спрял на изолатор ...

17
Абе ... Фифи дане е Пепи, онзи с многото профили?!?!?
Ако аз правех това, което прави Фифи личния ми модератор (difian) вече щеше да ме е отстранил от форума. За няколко последователни поста, в които отстоявах своето мнение миналата година отнесох наказание, а Фифи се заяжда и ... нищо ...

18
Без опорни талиги са само T6A2(-SF), T6A5, T6B5 както и някои четириосни служебни вагони.  :rolleyes:
T6A5 и T6B5 не ги пускат през гората ...

19
Ами щом водачите, ЦГМ и СЕТ не са меродавни защо се пуска сега тази поръчка за 19-метрови трамвайчета с по 20 седалки за които даже в поръчката няма изискване и да могат да се закачат в СМЕ, защо не се пуснат още сега дълги 30-метрови по тези линии, а трябва да купуваме на цената на 30-метрови 19-метрови?

Водачите не са меродавни, не ЦГМ и СЕТ, не ми бутай думи в устата. В ЦГМ и СЕТ някак забравиха, че са се движили трамваи и се налага да си показваме снимки и те да си казват "а, да!". Бяха направени проби с Инекон и Песа през гората миналата пролет, нямаше проблем да се движат, но СЕТ изрази негативно становище, тъй като максимално преодолимия наклон на Инеконите е 60 промила, а на песите 50 или 60 - има две спецификации, но дори да е 60, пак не са ок. Не са ок да се пускат Песи по Баучер, че било разбито, камо ли по Стамболийски. Смятахме наклона в гората - само в кратък участък е над 50 промила, другото е около 40.

20-метровите трамваи са полезни, могат да се изпозлват и по други линии, където има по-слаб пътникопоток, отделно че не е казано че 100% от трамваите ще се обновят - възможен е вариант с редуване на стар и нов т.н. Като цяло е рано да се прогнозира с голяма точност на кои линии ще се движат, защото след 2-3 години кой знае как ще са преформатирани линиите и кои още ще се движат, но е ясно, че когато дойдат, но можем да допуснем, че подмяната на трамваите ще е по маршрурите на 3, 10 и 15 основно.
До "Вишнева" е 38/1000, след нея е 42/1000. Трамваите в София преодоляват наклон 60/1000 - с опорни талиги и 70/1000 - останалите.

20
Само аз ли виждам проблем с цената? 4 милиона на трамвай?
Нормална цена за 20-метров източноевропейски трамвай. За западноевропейски - пак ще е толкова, ама в евро.

Теб значи не те притеснява че цената е с по половин милион отгоре върху цената за 30-метровите Песи, които получавахме досега. Тоест за теб е ОК да платим повече за по-малки трамваи и да имаме 30% по-малък капацитет срещу 25% надценка?
Някъде тук, по-рано бях писал, че за последните 4 мотриси PESA поляците искаха анекс към договора да нова цена. Искаха 3,5 милиона евро за брой ... Разбира се най-добре ще е да ни ги подарят, но едва ли ще се навият.

Те какво искат и какво им се дава са две различни неща. За Талин са подписали за 30-метрови за по 2,2 милиона бройката, това май е последният им подписан договор. Та между 2,2 милиона за 30-метров и 2 милиона за 19-метров има някакво сериозно разминаване и възниква основателния въпрос в чий джоб ще потъне разликата.
...
Няма подписан договор, това първо. Второ, цената е такава, за каквато се договорят двете страни по договора. И трето, екстрите, за които са се договорили (оборудване на салона, сервизно оборудване, приспособления за аварийно-възстановителни работи и пр.) също влияят на цената, не само броя на осите и дължината на коша.
Относно потъването в джоба ... сделките с европейски пари се следят много стриктно. Все още всяка година от няколко държавни агенции ни проверяват за наличността на оборудването получено по договора за първата доставка (2013 г.).

Pages: [1] 2 3 ... 185