Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - The Freshmaker

Pages: [1] 2 3 ... 191
1
Голямо браво на шофьора на 3139 по 404 първа смяна днес - прекрасно, бързо, стегнато и същевременно супер плавно каране, най-внимателното преминаване през гадния легнал полицай на улица Боян Магесник, на което съм ставал свидетел, освен това се държеше учтиво с хората, накланяше рейса по спирките при нужда, изчакваше бързащи и изобщо супер приятно пътуване. Самият 3139 е може би най-стегнатият MAN от първата партида, на който съм се возил последната поне една година, браво и за това.

2
Това ако е киселият чичка първа смяна, който ме вози онзи ден - този човек е за психиатрия... Много грозна изцепка, надявам се който и да е да бъде наказан подобаващо - това си е потенциален сериен убиец...

3
2808 - ТБ4. Явно в Искър положението с водачите е страшно зле - вчера на ТБ4 беше 2915, днес въпреки 2808 има поне една открита кола.

4
1128 - 304

5
1617 e след ОР в Левски.

6
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 07.05.2024, 19:21:00 »
Последният поне на мен ми се вижда да е 810.

7
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 27.04.2024, 16:23:25 »
Аз съм свидетел на водач, който вече не е в системата. Караше 303 и беше от последните му дни на линия на 4-ка. Между Гешов и Пирогов замерихме 77.4 км/ч. Средната и задната секции почти се откъснаха от влекача.

Вдигаха си около 80 пиньонните масово. До @София 70 сме карали успоредно с автомобил и си беше над 75 км/ч между Павлово и Овча купел, не помня само с 433 или 425 беше. 425 в последната вечер на Софиите преди близо 10 години май 2014 също хвърчеше с близо 80. 303 беше най-бързият дълъг и също съм го засичал с подобни скорости - неведнъж. 449, накрая 465, вдигаше и над 80 според мен, съдейки по субективна преценка - каране с автомобил успоредно с него. Та към 100 с различни двигатели и читаво трасе ми се вижда съвсем постижимо. Т6В5 и Т6А5 също вървят с до към 80, дори в момента, макар с мъка.

8
Това с островите е кръпка на съществуващото недоносено положение - почи нямаме обособени трамвайни трасета и това е резултата, че всички са в конфликт помежду си. Не виждам някой да прави нещо по въпроса - ремонтите на настоящите трасета са проста рехабилитация, а не промяна на нещо съществено. Истината е една - обособени трамвайни трасета с минимум конфликти между трамвая и пътниците му с останалите участници в движението, всичко друго е половинчато. Островите са някакво решение, да, но са тъпо и половинчато решение, доста опасно за автомобилите, плюс опасно за пешеходците, защото те все някак трябва да стигнат до този блянуван остров, а това пак предполага първо опасности и второ чудни импровизации от страна на самите пешеходци.

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 18.04.2024, 10:39:21 »
В Малашевци имаше един Мерцедес 0305, модернизиран в Кента, оранжев, на който бяха сложили Раба Д10 двигател.
В заводски условия всичко е възможно, а РАБА D-10 двигател беше убийствено мощен.
Беше доста готино рейсче 2828, на базата на 0305 с диференциал и окачване от 0305, но с RABA D10 двигател и 6-степенна механична скоростна кутия от Икарус, плюс леко странна каросерия Кента - вървеше супер добре и имаше много готин звук, заради комбинацията от Мерцедес-ов диференциал и традиционно хубавия звук на този двигател. Иначе салонът беше много дървен - единствено ми харесваха плоскостите, имитиращи дървесина, които доста се ползваха при ремонтите в Кента Омуртаг, иначе седалките бяха много грозни и неудобни пластмасови, лепенето на стъклата и прилягането на вратите бяха като следствие от упражение по трудово обучение за 5ти клас.

10
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 04.04.2024, 20:53:30 »
По отношение на условията на труд в ГТ и наличието на толкова открити коли мнението ми е малко крайно. За мен, проблемът, типично за българите и балканците, е липса на единност. Условията и заплащанията и липсата на почивки са такива, защото работещите в сферата, както и в цялото ни т.нар. общество, не са единни. И лошото е, че читавите единици няма как да въздействат на този фактор. ГТ е нещо, от което зависи целия град. Ако бяхме възпитани като гърци или французи, една стачка при всеки по-малък проблем щеше да води до кардинални подобрения. А нашето е - кучето си лае - керванът си върви. Лично според мен системата на ГТ е толкова зле, че буквално трябва да се разпусне, за да се гради наново - само съдилищата, пощите и МВР май са още по-зле. Което е супер жалко. Аз лично, дори в периоди, когато съм мислел да си сбъдна детската мечта да карам трамвай примерно, не бих си жертвал психическото и физическото здраве, за да работя без почивни дни, с минимум почивки през деня и при безумни условия - съжалявам, но се харесвам повече от въпросната си детска мечта. И повечето хора, които дори хипотетично са мислели да влязат в системата на ГТ, разсъждават именно като мен, и според мен са прави. Но за да има промяна, трябва да са единни всички, а не както винаги едни да протестират, а други да работят по 25 часа в денононощието 32 дни в месеца, за да вземат едни стотинки отгоре... Да, лесно е да се говори така, ако на човек му зависи хляба от тази му работа, но аз лично поне два пъти в живота си съм оставал без работа, защото съм отказвал да ме таковат феодали. И съм намирал по-добри алтернативи. Та според мен е важно човек да отстоява правата си, особено когато правдата е на негова страна.

11
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 02.04.2024, 19:33:08 »
Сега разбрах, че и най-новото поколение Мерцедес в Канада ги внасят от.....Мексико.....Майко мила. За Ауди и Фолксваген знаех, но за Мерцедес тъкмо научих. И после искаме здрави и качествени, дълговечни коли. Отделно ги правят по Китай, Индия, Тайланд, Индонезия, Виетнам, Египет, Малайзия...

Не знам на кое викаш "най-новото поколение Мерцедес"... Някои модели се произвеждат в Мексико, да. Други - не. И качеството не е като в Германия, да. При VW пък най-читавото качество на масови автомобили в концерна е в Чехия, Германия е на второ място. Но като цяло мантрата ти как всичко е шир потреба и долно качество е вярна само на 50 процента. В Индия от Марути се сглобяват модели на Сузуки, които могат да надживеят няколко поколения слонове. За производството в Тайланд важи същото - Исузу и Тойота правят там чудеса, които държат с десетилетия из джунгли и безумни терени. Да, най-здравите и дълговечни автомобили и автобуси се правеха между 60-те и 90-те, преко сили малко след 2000 година. Причините затова обаче не са толкова прости, колкото го изкарваш ти. И съвсем не винаги зависят пряко от мястото на производство, дори това място да се нарича Китай.

12
Знаехте ли, че навремето е имало автобусен туристически маршрут, водещ от Лондон до Индия, и по-точно до Калкута? През 1957 година британският превозвач Albert Travel дава началато на автобусен маршрут, който е с дължина 32 669 километра и се изминава за 50 дни...

Линията, обслужваща абсолютно невъобразимия маршрут от Лондон до Калкута (Колката) се смята за най-дългата автобусна линия в света. Обслужването на линията започва през 1957 г. от компанията Albert Travel. Линията свързва Великобритания с Индия, като след Обединеното кралство преминава през Белгия, кажи-речи половин Европа, достигайки до България, след това Турция, Иран, Афганистан и Западен Пакистан. След това автобусът най-сетне достига до Индия, като пътува за Калкута през Ню Делхи, Агра, Алахабад и Банарас. Автобусната линия се прочува като Хипи маршрут. Приблизително 50 дни отнема на автобуса да стигне до Калкута от Лондон. Пътуването е с дължина 32669 км и продължава да се изпълнява в редовна експлоатация до 1976 г. Цената е бела 145 британски паунда, включително храна и настаняване в места за преспиване по пътя.

Автобусът е оборудван със съоръжения за четене, отделни спални легла за всеки и нагреватели с вентилатор. Има кухня с пълно оборудване и удобства. Има преден салон за наблюдение на горния етаж при по-късната версия на автобуса. Автобусът осигурява радио също музикална система за партита. Маршрутът включва посещения на големи туристически дестинации по пътя, включително Банарас и Тадж Махал на брега на Ганг. Шопинг паузи са организирани в Залцбург, Виена, Истанбул, Кабул и Техеран. Между другото, в мрежата се намират снимки, направени от пътуващи, показващи площад Света Неделя в София.

https://www.carexpertbg.eu/znaete-li-koj-e-naj-dulgiyat-avtobusen-marshrut-v-istoriyata


13
Ако 3155 е каран от чичката, който го управлява последните няколко месеца втора смяна, съм изключително учуден как не е с ПТП през ден - по-безумно и откровено неграмотно каране аз не съм виждал от отдавна, пък карам доста и се наглеждам на доста необясними неща...

14
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 07.02.2024, 16:18:34 »
1607 първи ден на линия след ОР в Левски.

15
1674 с изключени блокировки и си кара така... На Шкода да се направи това е малко малоумно... :crazy:

Той умникът първа смяна така си го кара по принцип, преди като беше на 1603 беше същата история. Има си няколко мозъчни титана в Искър, които май без изключение си карат на изключени блокировки - абсолютно не го разбирам, като стане не дай Боже беля те ще си го отнесат, не друг...

16
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 14.01.2024, 14:59:42 »
По празниците се повозих на няколко 11-ки 5ХХ и 9ХХ и измерих личен рекорд за скорост на карданен трамвай изобщо - 59,5 км/ч с 510 на пълен паралел от Павлово към Овча купел. Впечатлен съм, страхотно върви този трамвай, май и читав почти колкото 511 към момента, а 511 категорично е най-добрият все още жив БГ трамвай.

17
1137 - 304

18
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 08.01.2024, 14:54:55 »
A75 откога е в Малашевци, чак днес видях тази новост?

19
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 05.01.2024, 20:14:03 »
И 1631 е отново на линия след ОР в Левски

20
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 21.12.2023, 23:15:46 »
Днес се возих на 916 и смея да твърдя, че е най-добрият оцелял от модела до днес - апаратът му е почти като на чисто нов, навремето на 303 звучеше по този начин (добре де, с малката подробност, че изпускаше един кран при спиране и това се чуваше и усещаше при 303, при 916 липсва този момент), като часовников механизъм - вози супер добре, най-тихият е от цялата серия 9XX,  изобщо много добра машина до ден-днешен по мое мнение.

Pages: [1] 2 3 ... 191