Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - CNN

Pages: [1] 2 3 ... 60
1
На няколко места из форума ги има коментирани.
И - Изключи
СИ - Секторен изолатор
АС - Автоматична стрелка
ДИ - Движи се по инерция (последната такава изчезна с ремонта на трасето към Орландовци, от кръга към Католически гробища имаше такава)
ИС - изходяща стрелка (такава табелка дори не се сещам да има някъде)
Останалото са табелки за ограничения на скоростта.
СМ е съществува като означение.
Относно останалите въпроси - сваляне на пантограф по правило не съществува, освен при видимо провисване на елемент от ККМ. Трамваите не са оборудвани с ГВП. При различните видове трамваи има различни типове защити на тяговата апаратура, българските и швейцарските например са с автоматични прекъсвачи, чешките трамваи с главни контактори, командвани от нисконапреженови вериги.
Работните групи или не се обозначават, или при ограничена видимост със някой стар конус.
Има още няколко
Н - намали, скороста се намалява до 5 км/ч
К - карай
Х - хлъзгав път
А - автоматична стрелка

2
Не звучи правдоподобно швейцарска фирма да е патентовала конструкция на стрелка без надеждно задържане в крайна позиция.  :rolleyes:
Нали не си представяш че този патент е от 2023г за тия стрелки.

3
Писано е многократно във форума за механизмите на стрелките в София, но за да не изпращам да се рови из форума фаотично, стрелките се делят на два типа - ръчни и автоматични. Ръчните са ясни - само с щанга. Автоматичните винаги могат да се отварят ръчно, а по вид се делят на три - български, чешки (Пражка строярна с електрооборудване на Електролайн) и немски (Hanning&Kahl).
Българските са изключително прости като конструкция, лесни за поддръжка, но и много несигурни - имат механизъм за задържане в крайна позиция, който представлява механизъм от пружина, чиито един край се движи в полудъга с гърбица. На ръка отворена, обикновено се усеща, когато пружината е стигнала крайно положение и е "заключила" стрелката. При автоматичното отваряне обаче не стоят така нещата, и съответно при отваряне с прекалено ниска консумация, да речем неподаден достатъчно тягов ток или работещи спомагателни вериги без подаден тягов ток, електромагнита на стрелката помръдва механизма. Това може да се види с меко помръдване на езиците и връщането им обратно, може да застанат езиците в някакво междинно положение, но може и да не се забележи нищо видимо като поместване. Но и в трите случая въпросния заключващ механизъм е излязъл от устойчиво положение и става непредвидим и опасен.
При чешките и немските стрелки нещата стоят малко по-другояче. Задвижванията им са или пряко с електромотор или с хидравлика, доста по-подобни на ЖП стрелките, съответно имат и допълнителни заключващи механизми в крайно положение, електронно блокиране на обръщането при преминаване на трамвай и т.н. Разликите между чешки и немски - немската е останала една единствена, на пл. Журналист, и се управлява с дистанционно управление единствено, докато чешките позволяват смяна на посоката както с дистанционно управление, така и с тягов ток. В настоящия момент, уви, всички чешки се управляват само с тягов ток.
Само едно уточнение така наречените  "български стрелки"  са патент на швейцарската фирма Оarlikon.

4
А има ли някакъв минимум на тока при който се обръща стрелката или и при най-малката консумация се задейства
Разбира се че има. Ако е по - малка консумацията стрелката пак се задейства, но да няма нужната силата да се отвори до край и се разцепва. На Песите, когато ключа е на "с Ток" съпротивленията харчат 70А.

5
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 08.02.2023, 21:20:39 »
2302 как си минаха 2 години 🤪

6
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 03.02.2023, 17:03:03 »
И на мен не ми стана ясно и защо намесихте Сименс в цялата схема, че и виновни ги изкарахте?
Всичко е ок от утре се пускат на линия 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

7
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 03.02.2023, 14:55:09 »
Каква е разликата в подовете при тези песи и другите от предните партиди? Ако при предните е нямало проблем, то защо сега има такъв? И отделно поляците толкова ли не знаят, че това може да направи проблеми, като няма европейска сертификация?
Не е в подовете!!

8
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 02.02.2023, 18:21:38 »
Кога ще пускат новите песи на линия? Като 2339, 2340...
Скоро няма да се пуснат! Имат проблем между Симесн и Песа и трябва да се преправят някой неща.

9
Депо Красно Село?? По скоро искаш да кажеш Депо Земляне

10
Реално от Бъкстон до Съдебна палата има най-чести спирки и най-много светофари така, че при завършване на целия ремонт до Княжево е напълно възможно да се спестят 8-10 минути.  :rolleyes:
А пътници ще трябва ли да вози като махнат 10 мин в посока ?

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 06.12.2022, 21:35:51 »
За съжаление болшинството от новите водачи не полагат усилия да се запознаят с устройството и действието на трамваите. Ограничават се до управлението.
И така и трябва. Не е задължение на водачите да се запознават и даже да ремонтират на линия едва ли не неизправен подвижен състав.
Никой не говори за ремонти. Става въпрос за елементарни действия, след които ТМ ще може да се придвижва на собствен ход до депо. Такива например са: изключване на тягова група, разхлабване на спирачка, включване/изключване на предпазител, смяна на предпазител за ниско напрежение, изолиране на врата.
За тия пари толкова. Лошото е че Фирмата не си цени кадрите 😉.

12
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 01.12.2022, 15:59:47 »
И между другото пропускаме да споменем нещо важно. Има нареждане по 18 да не се пускат други трамваи освен Песи, така че „Красна поляна“ пишат в наряда дори трайно спрените като 2302 и 2321, за да се прикриват пред общината, макар че всеки ден има минимум три Инекона по 18.
2302 вече е в движение.

13
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 29.11.2022, 16:51:53 »
2310 вече е в Трамкар за ГПР. От него е възкресен 2302. Скоро ще е на линия😀

14
Днес ми се наложи в рамките на 2-3мин. да влезна два пъти в една и съща станция, като вторият път не ме пусна. Светна червено и изписа, че е необходимо плащане. С месечна карта съм и се случва за първи път. Трябваше да се провирам през турникетите и се почувствах доста неловко.

Отделно от това, ако някой знае да питам от другата година след въвеждане на новите билети ще бъдат ли премахнати най-накрая тея перфоратори?
Трябва да има 5 минути разлика при чекирането. Това е с цел да не си подават пътниците 1 карта.

15
4108 дерайлира днес на десния завой на паметника Левски посока Центъра. Задната му талига излезе от релсите. Задната му сцепка е на юфка. Дерайлира на същото място, където 4148 и 4150 също дерайлираха. По-късно ще кача информативни снимки, направени с телефона.
Къде си я качил ?

16
П.п. междувременно, поне това, което ми казаха от Красна поляна, не претендирам за истинност, напрежението в участъците, с повече от 2-3 трамвая, пада под 300V, което за Песите е лошо, тъй като им падат пантографите... :laugh:
Това са пълни глупости! Релейната защита на ТИС веднага ще изключи, ако напрежението падне под номиналното.

17
Сутринта някъде между 9 и 10 часа 831 беше скъсал кардан на „Ботев“ и „Клокотница“, явно се беше случило при стартовото подаване на тяга след потеглянето от спирката. Не беше напълно скъсан, защото се прибра сам с 10-20 км./ч., но се виждаше какво се случва.
То и напълно да е скъсан кардана  пак в повечето случай се прибира на самоход.

18
Българските трамваи нямат аварийни светлини. И много е интересно, става нещо например спира напрежението или ПТП и ватмана е длъжен веднага да знае кога ще дойде напреженивто или кога ще дойде КАТ и ще се отпуши движението.
 

19
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 24.07.2022, 13:59:33 »
Ха, 2302, то 2309 е спрян от есента на 2020 г., 2302 гледаш.  :D
Е то и 2302 е от есента! Пуснаха  го за 3 дни през Февруари 2021 и пак в бокса.

20
Нека да отгатна - на ватмана на 504 му е станало лошо. То става като в приказката с лъжливото овчарче - накрая на някого наистина ще му прилошее, но никой няма да повярва.
Прав си в тези трамваи с хладни кабини, как ще му прилошее на човек това е нечувано.

Pages: [1] 2 3 ... 60