Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 829
1
Лобитата на таксиджиите, на маршрутните таксита преди това, чухме директно как противозаконно се договарят и разпределят концесиите под масата... Слушаме в момента и как нова велоалея и обособена лента за МГТ ще доведат до замърсяване и повишена опасност от инциденти, които не са с първоизточник автомобилното движение... Управленските действия последните десетилетия не показват грам стратегия и последователни действия за развитието на устойчивите форми на градска мобилност - МГТ, велосипеди, пешеходно движение... Оставането на самотек, преднамереното кастрене от курсове, липса на поддръжка и закриване на трасета водят до спасяване поединично на всеки - повечето се сдобиват с някаква бракма, други от финансови подбуди или поради степента си на ментално развитие пробват пеша, с велосипед... Резулататът е че при поставена цел от 60+% дял на МГТ, той в момента отговаря за под 30% от пътуванията в града...


МТК в началото пробва да си пробутва старите пребоядисани автобуси от предишната концесия... ;)

Иначе има ли частна фирма с капацитет да поеме напълно всички автобусни линии в София? (СА е вторият най-голям транспортен оператор в страната след БДЖ...) Каква е тази работа на парче? Ако няколко второстепенни линии останат в ръцете на МТК, какво решение е това - устойчиво ли е? Какво правим за подобряване като цяло на услугата в София? Като едно управление не се справя със задачите си, то се сменя, правят се реформи...

2
Горе-долу тук трябва да е сниман 136. Не знаех, че е имало едноколовозно трасе там първоначално. Сградата отзад изглежда бомбардирана. Изглежда снимката е скоро след войната.

https://www.google.com/maps/@42.6900222,23.3413465,3a,90y,128.14h,84.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMQw69U5P9fcLiYxlXFRwQw!2e0!7i16384!8i8192?hl=en&entry=ttu
Линията първо достига до кръстовището с улица Владислав Тертер, после е удължено до кръстовището с днешният Ситняково, обръщалото срещу Румънското е някъде от 1933-1934 г. Това е доста преди войната, така че интересно за сградата.

3
В Бургас не се сещам в кой квартал имаше подобни блокове. Дифиан май беше родом от Бургас, може да знае.
Нищо общо нямам с Югоизточна България...

4
Кончар подготвят нова версия на трамваите си:





Източник

5
А частникът откъде си намира водачите и автобусите!? СА защо не успява!? Автобусите не ги ли изплаща с парите от общината, не ги ли паркира в гараж Малашевци, водачите й преди работили ли са поне част от тях в СА!?

Като някой не може да се справя със задачата да управлява транспортно предприятие се сменя, а не му се дава работата на друг, пък той не се пипа… изцяло приватизация на СА също не е решение - виждаме какво се случва в Пловдив и в други села и паланки. Общината трябва да ма лостове за управление на ключови за нея дейности.

Съгласен съм, че трябва да има промяна след поне 15 години безвремие, но нека да не е с куци идеи, обричащи ни поне толкова на липса на развитие.

6
Толкова дълго влакче не съм виждал.

Ето ти:
Ботевградско шосе по залез на 13 април:



7
Рейсовете и тролеите. Ама само от редовните линии - това важи за рейсовете. Тролеите е ясно, че са си по редовни линии. Ама те май спряха тролеите там.

В закона си пише, че и трябва да има BUS лента за всичко, което е различно от трамвай. А в Бургас си ги начертали и са им сложили лунни светофари, и всичко е наред.
Къде пише подобно нещо!? За да се обособи бус лента е необходимо да са изпълнени няколко условия и не на всяка улица по която се движи МГТ е необходимо и допустимо да има бус ленти…

8
Няма нищо лошо в концесионирането на линии от МГТ, когато е преминато през открита и честна състезателна процедура. За съжаление до момента всички проведени в София са нагласени в тайни договорки и съглашения.
Трябва да има причина за отдаване на дадена дейност на концесия - примерно общината да не може да си я изпълнява сама, да трябва тепърва да трупа ноу-хау, да има огромни съпътстващи разходи за стартиране на дейността… Автобусните превози не са такива. Ако искахме да заведем софиянец на Марс, тогава вече щеше да е ОК - даваме работата на СпейсЕкс и готово, няма тепърва да се учим на ракети, да строим площадка за изстрелване…

Докато МТК дори нямат гараж, а ползват този на СА…. Те са присаден паразит…

9
Решението за обновяване на автопарка не е линии да се дават на частници. Подобна идиотщина се прокрадва още от времето на първите концесии, та и във форума се е поддържало като теза…

Имахме абсурдът, СА да е спечелил и линии като частник, въпреки че като общинско дружество така или иначе това му е основното предназначение - да осигурява автобусен превоз по линиите на МГТ в София!? Значи, нови автобуси не могат да се купят от СО за СА, но едно време СА сам е успял да си купи 30 мерцедеса за 111 и т.н.!?

МТК значи са някакво НПО, силно милеещо за София и гражданите й, на ръба на фалита работят почти изцяло про боно за общината, готови са с поръчката за чисто нови автобуси, само да им се каже, и ще си ги купят със собствени средства, а не с общински средства (разходите не са си ги калкулирали в сумата, която получават от СО)!?!

Кредитният рейтинг на СО ли е по-висок или на МТК и сие, кой може и кой не може да си позволи покупката на нови превозни средства!? Единствената реална полза на концесиите е източването на допълнителен публичен ресурс с преотдаване на дейност, която е в ресора на СО и имаме общинско дружество, което може да я изпълни. На частника хем му купуваме автобусите (което трябва да се направи и за СА), хем той получава нормата на печалба (която за МТК е изкуствено завишена, над договорената в договора за концесия и на няколко пъти ГЕРБ и Контрера пробваха да я надуят още). Всичките тези неща щяха да останат в СА иначе…

10
Историята напомня случката на Нансен, където успяха да провалят готово тролейбусно трасе. В това каре май живеят по-специални съграждани с повече права, подобно нещо в Люлин или Дружба ще приключи набързо не в полза на протестиращите.
Проектът сега също включва и Нансен…

11
Според излиянията на Контрера това бил незаконен ремонт, спасителите се опитват през него да сложат незаконна BUS лента и щял да им "слага юзди"  :help:
Като цяло трябва да се реализира планираното в редица планови и стратегически документи на СО - бус лента и велотрасе, ККМ по Нансен най-после да започне да се ползва...

Група граждани от района недоволстват, че ще се редуцират паркоместата, и това при положение, че по първостепенна улица от III функционален клас, какъвто е "Патриарх Евтимий", паркиране под каквато и да е форма не трябва да е разрешено. Гласувалите "за" всичко това представители на герб и Контрера, в момента яхват метлата и се правят на ни лук яли, ни лук мирисали, за да печелят популистка подкрепа и да си правят PR...

Вчера проектът се разгледа на транспортна комисия в СОС, после беше организиран и "протест"...

Накратко, битката е София срещу шепа живущи по Патриарха, борещи се за изконното си конституционно право да си паркират каручките на публични терени...

Контрера още газ пикае, че му секнаха увеличението за МТК и сега се опитва да си отмъщава - първо пробва с нощния транспорт, сега и тук се обажда. А доводите, че велоалея и бус лента за сметка на 50 паркоместа ще влошат транспорта са просто смешни. Още по-безумното твърдение, което чух, е че хората от центъра нямали алтернатива да водят децата си на училище, освен колата, и за това трябвало да си имат коли и да си паркират там. За сметка на това пък блокираха опита за използване на паркинигите на НДК за 500 коли с мотива  "много хубаво като идея, за това няма да ви разрешим да го направите".
Имаше и как бус лентата и велотрасето щели да замърсяват въздуха! ;)

Относно паркингите при НДК, там е тъмна и мътна, в момента стоят празни или се ползват за печатница (?!?!), както например преди години в криптата на църквата "Св. Параскева" функционираше под наем сладкарски цех... Предложението беше да се възложи на Терзиев да преговаря с държавата за правото да се ползват тези места, но герб и сие отхвърлиха въобще да се водят преговори, тези паркинги и паркоместа не били нужни на града...

12
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 22.04.2024, 11:05:18 »
Да то май 747 пътнически останаха предимно в Азиа, Китай, Кореа и няколко в САЩ. Всъщност намирам информация че и Луфтханза поддържат няколко полета със 747 до Ню Йорк и към Азиа и че мислят да оставят няколко от най-новите им, а пък по-старите да ги заменят със 777.
Луфтханза в момента имат най-големият брой пътнически 747.

13
Изтрити теми / Re: Формула 1
« on: 22.04.2024, 10:39:37 »
Само че интересното ти съдържание е недостъпно...............
Подменил съм връзките и към видеото, и към изображенията! :)

14
Иво, написа се ясно - далаверата е да няма влакове и тя е по-голяма от еднократното лапане при закупуването им и евентуално после от ремонти и други схеми за крадене...

15
Водачите на автомобили масово отмъщават на всички други места на пътниците - нарочно се засилват и прелитат покрай спиращ/отварящ врати трамвай на спирка. Или спират така, че да не може да се слезе от превозното средство.

Редно е масово да се изградят перони на спирките или в по-редки случаи да се изграждат виенски спирки...

16
Разни / Re: Формула 1
« on: 21.04.2024, 20:25:10 »
Понеже американската циркаджийница наречена формула 1 не предизвиква никакъв интерес у никого, да прекъсна страйка от постове на Ялта с нещо много по-интересно и вълнуващо! Още в първата обиколка на 6-часово състезание. Тук има още интересни видеа от състезанието.

В крайна сметка Тойота спечелиха след четворната победа на Порше в Катар (1-2-3 в хиперкар класа и 1 в LMGT3 класа):




В LMGT3 победата е за БМВ:


17
Според мен това си е украйнски номер (шрифът е техният), но върху синята лента вляво са залепили българска...

18
Единствено, че е струва доста пари, но не е нещо чудо невиждано. А в такива сгради само на един асансьор не е практично да се разчита.

Скандално е преграждането - това е самоуправство и присвояване на общи части - за съжаление масово срещано в големи етажни собствености, където трудно може да се организират нещата заради разпределението на гласовете и бламирането на каквито й да е действия и дейности…

19
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 20.04.2024, 12:03:47 »
Ето я официалната статистика по-долу. Голяма част от реалните доходи в частния сектор вероятно са скрити в сивата икономика, но да не коментираме и в общия случай колко активно работят тези в публичния сектор...


Източник

20
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 20.04.2024, 10:07:06 »
Все пак, да не възхваляваме и дивата, метастазирала форма на капитализъм, която властва у нас...
Радвам се, че има хора, които са склонни да гледат критично на капитализма!

90-те така решихме, че няма нужда от планиране, че било мръсна дума от социализма и още сърбаме попарата в регионалното и в устройственото планиране.
Да, тогава се реши, че много неща са лоши само защото са били по онова време, без да имат нищо общо със самата идеология.

Например униформите в училище. Беше голяма грешка да ги махнат.

По същия начин нямаме държавна и местна политика в сферата на обитаването, всичко е на "пазарен" принцип и се раздува жесток балон, който няма да си остане само в сектора. Всичкото това, което се строи и търгува, някак трябва след това да се поддържа, обслужва и т.н.
Можеше да запазят няколко държавни домостроителни комбинати, които да правят нови блокове. И това да е конкуренция на частните блокове. Който иска - грозен, държавен, но евтин панел. Който иска - модерна стъклена сграда.

И трябваше да има контрол и да не се допуска никакво допълнително застрояване във вече завършените жилищни комплекси.
Не ми изопачавайте думите - по никакъв начин преди не е било по-добро. Но същите, и манталитетът на същите, натворили предишното властват и сега. Демократичните форми на управление и социалните модели в Европа са нещо различно от това, което имаме тук. За да имаме нивото на средата и условията за живот като на водещите държави по тези показатели трябва да платим и съответната цена - всеки да си понесе отговорността (да плаща съответните данъци), да има върховенство на закона и той да се спазва. Ние като общество не искаме това и не сме готови да платим цената - искаме да се правим че работим, имаме търпимост към корупция и престъпления, нямаме себекритичност и чувство за общност - само претенциите ни са големи.

Навсякъде се планира - и в САЩ планират, и на други места планират. Принципите на регулация са различни, дава се приоритет на един или друг интерес… Ние решихме, че нещата могат да се случват от самосебе си и да се регулират сами…

Темата за жилищните политики е огромна и не опира единствено да има държавни домостроителни комбинати. Този начин на строителство вече е отхвърлен като технология. Една политика включва много неща и не се изчерпва до монопол върху строителната дейност. Държавата нито има капацитета, нито възможностите сама да строи всичко. Но с политики трябва да регулира случващото се на пазара. Защото интересите на предприемачите и брокерите на имоти не са да изграждат жилища, а да максимизират печалбите си, което е лошо за такава основна нужда на веки да има жилище.

Pages: [1] 2 3 ... 829