Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 183
1
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 25.11.2024, 10:42:25 »
Разделяне на тягови групи беше правено на T4D, първите, т.нар. "пляки". Това ставаше с два шалтера до 2. врата. Там управлението беше с кръгов ускорител. Тук някъде имаше клип за това управление ...
Големият ключ с многото позиции на следващите модели беше за различните режими на работа - соло, с друга мотриса, с ремарке, авариен режим и т.н.

2
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 17.11.2024, 08:00:02 »
Като се пенсионирам ще обиколя тези градове за да се повозя на трамваи по-стари от мен ...

3
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 16.11.2024, 17:10:20 »
... в някой от тези екземпляри има още живот...

Живот има, но не и у нас. Със сериозна поддръжка Дюваг могат да изкарат и 100 години, ако не седят на открито.
Глупости.
Къде по света има в редовна експлоатация трамваи на над 50 години?
Къде по света се произвеждат резервни части за машини на над 30 години?

4
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.10.2024, 10:59:36 »
Ремонтите в Трамкар не са ремонти, а оправдаване на разходи, които отиват по джобовете. Същото се отнася и за подбиването на калта два пъти в годината, наречено "извеждане по ос и ниво".
И каква е връзката с реновирането? Почеса си пръстчетата и не написа нищо ново. Не, че съм изненадан ...

5
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.10.2024, 10:41:09 »
Вечно недоволни!
Непрекъснато се намират кусури на ремонтите в Трамкар. Сега като е решено да се прави реновиране извън Дружеството ... пак недоволни.
Характер ли е, диагноза ли е ...?!?

6
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 25.10.2024, 07:47:11 »
....
Има спешни за решаване проблеми, които идеята за модернизиране на ЧКД-тата не е в състояние да разреши с бърза перспектива, от каквото има нужда.
Така си мислиш ти ...

7
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:
Редно е човек, който е във форума от много години да прави елементарна разлика между ЦГМ и операторите на транспортна услуга - СЕ и СА ...
Администрацията в депата и гаражите е на технологичния минимум. Когато някой напусне задълженията му се разпределят между останалите колеги със (не винаги) сродни задължения.

Докато техническият персонал в СА и СЕ няма как да е един и същ - едните ремонтират трамваи, а другите автобуси, то администрацията е сходна и може да бъде извършвана от една структура, например счетоводството е сходно и не е необходимо СА, СЕ, Метрополитен и ЦГМ да държат счетоводители, тази дейност всъщност даже е подходяща и за аутсорсинг ако това е по-евтино от собствен служител. Същото важи и за редица други дейности - например IT администрацията. Така че раздуване има, или казано по-иначе има неефективност.
Не винаги първосигналното мислене е ефективно.

8
А администрацията в АП Дружба колко е раздута............., нямам думи.
При нас не е ...

9
Сервизните работници са малко, администрацията е раздута особено на по-високите нива в ръководството на ЦГМ.  :rolleyes:
Редно е човек, който е във форума от много години да прави елементарна разлика между ЦГМ и операторите на транспортна услуга - СЕ и СА ...
Администрацията в депата и гаражите е на технологичния минимум. Когато някой напусне задълженията му се разпределят между останалите колеги със (не винаги) сродни задължения.

10
Да направим разлика между действащ трамвай, музеен експонат и реплика.
Тези екземпляри, които са запазени за музейни да се възстановят и да се движат при поводи, а да нощуват в музея. Да има няколко неподвижни екземпляри в музея.
Репликите да са новопроизведени копия на старите модели и да са позиционирани на различни места на града, в които е имало възлови точки на трамвайната система в различните периоди от съществуването ѝ. Да се използват за билетни бюра, информацинни центрове, кафета и пр.
Парите ... Възстановяването на трамваите до движещи се музейни експорани е скъпо. Малко по-евтино ще е реставрирането до неподвижни експонати в музея. Репликите ще излязат сравнително евтино.

11
Аз така ... периодично напомням, че в МГТ има и други освен водачите.
Сервизните работници и администрацията са с по-ниски щатове, не получават извънреден труд и работят при доста по-лоши условия от кабината на возилата, особено на новите. В сервизите и сега липсват хора и особено специфичните специалности. И напускат постоянно, по 3 - 4 души на месец ... Скоро ще има нови возила, може би достатъчно водачи и празни сервизи ...

12
Мястото е вече избрано, монтажа се извършва и както се казва мача е свирен!

Е това не е масивна сграда че да е съвсем свирен мач, в един момент може и да бъде преместен ако изведнъж се намери по-добро място и няма фактори които да спъват.
А, не може ли да се направят няколко реплики на този или други стари модели и да се "разхвърлят" по София?

13
3600  лв средна чиста заплата може би включва и администрацията.  :rolleyes:
Администрацията е с по-ниски щатове.
И по-ниски бонуси.
И няма извънреден труд ...

14
От както се появи отново "vasko - оригиналът! :)" и започна дискусията за "тях" (многото профили с еднакво поведение) мен ме напъва една мисъл ... Демонстрираното многословие, старание да се отговори на всички реакции на дългите постове, инатлива защита на очевидно грешни заключения и други подобни са характерни за жените. Та ... възможно ли е зад подозираните за еднаквост на поведението профили да се крие дама? В един доминиран от мъже (и момчета) форум да ѝ е неудобно да се заяви като жена за да бъде приета от всички. Знам ли, може пък ...  :neznam:

15
Като към социолог ... Бих участвал в анкета с въпрос "Четете ли постове по-дълги от 5 - 6 реда?"
Харесва ми чувството за хумор в тази забележка! :)
...
А, намекът разбра ли?!?

16
Като към социолог ... Бих участвал в анкета с въпрос "Четете ли постове по-дълги от 5 - 6 реда?"

17
Потърсих в темата, но не намерих, затова да питам:

Има ли чертеж на трамвайна талига Т65 и/или Тср65?
Ако ти трябва за нещо важно - ще търся. Обаче няма да стане бързо.
Ако е просто за да си имаш ... Няма да се занимавам.

18
Ако имаше начин просто да се ограничи големината на поста (поне за някои потребители), това щеше да свърши работа, или временни ограничения, ако пълни с такива огромни постове всеки път, аз лично ще съм ОК.
Не е решение ... Ще пуска наколко поредни поста. Когато го напъва отвътре няма спиране.

19
Причината е парче клон от дърво в улея на дясната релса.
Значи ватманът е виновен, защото не е си е изпълнявал задълженията да наблюдава дали релсовият път е чист и проходим.
...
Знам ли? Може пък и да си прав ...

20
Причината е парче клон от дърво в улея на дясната релса.

Вземете по една радиостанция на тия хора.От порядъка на 50-ина лева са не са скъпи. На клипа се вижда, че комуникацията им куца, а това може да е много опасно.
Казаха, че ще ни купят ... Ама някой друг път.

Pages: [1] 2 3 ... 183