3654
« on: 09.09.2009, 15:38:52 »
Господа, прегледайте пак темата (последните няколко мнения) и ще забележите, че няма ясен критерий за оценка на това кое е нарушение на правилата и кое е лошо обслужване, а има и лични предпочитания (или липса на такива) към водачите. Поне с такова впечатление останах аз.
Водачите работят в сферата на обслужването (в случая - транспортното обслужване) и може да се направи паралел с други такива професии. Например: в магазина трябва да се спазват хигиенните норми и неспазването им е нарушение (на закони и нарадби), но усмивката от продавача е въпрос на култура. Ако е добър професионалист ще е приветлив, а ако не е - ще е намръщен (и ще ме загуби като клиент), но това не е престъпление или нарушение ...
Т.е. не бъркайте нарушенията на законите и наредбите с вежливостта на обслужването. Както по-горе писах - оплаквайте се винаги когато сте обект на лошо отношение - така ще се възпитат водачите, че пътниците с тяхното левче имат право да пътуват комфортно.
Не забравяйте обаче, че когато слязат от работното си място те стават ваши клиенти независимо къде работите вие. Те си пазаруват от магазините в които ги обслужват техните пътници (може би и самите вие). В град като нашия всички сме си клиенти ... може някой от вас да ми продава хляб, да ме снабдява с електричество (или друг консуматив), да ме вози (например с такси), да приема данъчната ми декларация и прочие.
Случвало се е ватман да не ме изчака (макар, че повечето ме познават) - яд ме е, но не съм седнал да се оплаквам. Случвало се е и в магазина да ми върнат по-малко ресто и да ме овикат, че съм забелязал.
Дойде малко дългичко, но мисля, че не съм досадил.
PS: Т.нар. кадърност (техника на управление на транспортната машина) е друго нещо.