Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 187
3641
Не мисля да влизам в полемика за мерните единици - виждам, че си пребродил уикипедията. Също така виждам, че знанията ми ви дразнят (теб и още няколко души) и може би ще престана да ви се натрапвам.
Оттеглянето ми от спора можеш да го тълкуваш както ти е угодно ...
Наистина съжалявам, че ти пристанах на акъла ... Лека нощ!

3642
Нищо не бъркам, ако забелязваш никъде не пиша "инч", а "дюйм". Дюймът е стара единица за дължина (вече не се използва), както е видно той е 1/10 от фута. Ти сам пишеш 4,7 фута.
Междурелсията: нормално - 1435 mm, широко - 1520 mm и тесни - 700 mm, 760 mm, 960 mm са стандартизирани още при прохождането на железницата. Светът не започва с този форум ... просто трябва да се прочетат малко книжки, а не да се спори на всяка цена веднага щом се види автора на мнението.

3643
Забавно / Re: Какво сънувахте?
« on: 12.09.2009, 00:12:36 »
 :D Момчета, ако наистина сънувате това, което пишите - потърсете специализирана помощ.  ;)

3644
Една корекция - не 4 фута и 7 дюйма, а 4 фута и 8,5 инча.
Руското респективно е 4 фута и 117/8 инча



На това съм държал изпит ... и все пак специално проверих - проверката потвърди моите данни !
Естествено в метричната система е закръглявано до удобни стойности ..., но моите данни са точни.
Предполагам бъркаш при пресмятане на единиците - при системата SI единиците да в десетична зависимост, докато при английската не са. Ако го четеш обаче от някъде - не е вярно.

3645
Не разбирам за какъв "недостатък" се търси на тясното междурелсие.
В света през ХІХ са изграждани трамвайни системи с най-различни междурелсия, но поради трудностите с набавяне на подвижен състав около средата на ХХ век са стандартизирани няколко: нормално 1435 mm и тесни 1000 mm и много рядко 700 mm (предимно в градове със стари и уникални квартали). Нормарното междурелсие е било само за класическата железница (1435 mm = 4 фута и 7 дюйма и само в Русия 1520 mm = 5 фута, а има и екзотични железници с по-широко междурелсие), през 60-те и 70-те години на ХХ век в големите градове, предимно "на гола поляна" започва изграждането на т.нар. "скоростен трамвай" или "лека железница" с междурелсие 1435 mm. И в София се взема такова решение, но изграждането е частично. Днес то се удължава по отделни направления.
Също както в София има градове (при това по-богати) с два типа междурелсие и не е предприето ликвидиране на едното именно защото е скъпо.
Също както в София има градове с нестандартно междурелсие ... и никъде не е решено да се променя по същата причина - скъпо е.
В София през 1900 година е полаган железен път с междурелсие 1000 mm, но занемарена поддръжка след войната води до разбиване на железния път и размери в широки граници до 1034 mm. Тогава се усреднява размера и се приема 1009 mm, с допуск от -4 до +13 mm.
Разликата в междурелсието е 426 mm, а разликата в ширината на кошовете е 250 mm (Т6А2 - 2250 mm; Т6В5 - 2500 mm), пътнико вместимостта не е различна поради допълнителния ред седалки (за двата типа - норматив: 152 пътника).
Разбира се нормалното междурелсие допуска по-висока максимална скорост, но както се писа в една друта тема: ограничението на скоростта в населено място е 50 km/h.
Ако има участници във форума, които искат да разискват темата за междурелсията - препоръчвам да се запознаят със специализирана литература.

3646
Трябва да направят връзката с трамвая на Копенхаген в Дружба и през Младост, Ляпчев, Студентски град, Никола Габровски, Семинарията, Журналист, Графа, до Съдебната палата нормалнорелсов трамвай, с двурелсие от семинарията до съдебната палата, а може и до Пиротска по Х. Ботев. Но много се отклонявам от тази тема...

Просто да вземат наред да сменят релсите с нормалнорелсови. Не струва толкова много. И без това всички теснолинейни трамваи са за бракуване.

Ако беше толкова лесно да се променя междурелсието още по тоталитарно време щеше да стане. Най-скъпото от трамвайният транспорт е инфраструктурата. Това не е конструктор "Лего".

3647
Въпросът ми е зашо първата секция на София 70 се клатеше най-много?

Обикновено най-много се клатят челния и задния модул на ТМ. Ефекта е в следствие на резонанса на трептенията. Усилване на трептенията се получава от "омекване" на пружините в централната ресорна степен на талигата. При средните талиги този ефект е по-слаб поради факта, че на тях са опорни два коша и има хлабини в шарнирната връзка на съчленението.

3648
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 10.09.2009, 20:18:37 »
Това най-вероятно е така. Просто колегата emm_1968 беше писал, че не съществува. Аз го приех в смисъла на физическа форма на съществуване.

Грешката е моя. 421 е бракуван и чака рязане ...

3649
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 10.09.2009, 14:35:51 »
Това означава, че след 704, трамваите, предвидени протоколно за модернизация, стават безкарданните (Т6М-400 София 100), така ли? И също така, че карданните трамваи няма да се пипат.
Мен много ме е яд за 704, ама това е друга. Аз имам писмено уверение от инж. Евг. Ганчев, че повече мотриси от серията Т6М-700 няма да бъдат бракувани, а ремонтирани и реновирани. Такова решение било взето отдавна. Мисля, че си държат на думата от Електротранспорт. Все пак четворките една по една стават история, което е похвално

Този отговор е много добър. И аз се надявам на ремонти на 7хх и 8хх. Действително стават много добри по впечатление на пътниците.

А софиите им е време да си заминават.

Обаче наистина защо не се взе 421?

421 е бракуван преди две години и е извесен от експлоатация, т.е. не съществува.

3650
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 10.09.2009, 14:07:31 »
Някъде наоколо бях писал, че критерия е предимно изминат пробег след последния ОР - това се следи (пробега се отчита с точност до 0,1 km).

3651
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 10.09.2009, 14:00:12 »
Мисля,че да. Т6М-400 са по-стари и амортизирани.

3652
На прав хоризонтален участък от пътя заклащане може да се получи само от неравен път ..., а в крива - и от центробежната сила. Разбира се ТМ има и собствени трептения породени от въртящите се части, но те са с висока честота и не влияят забележимо на плавността на хода. При съвпадане на фазите на трептенията породени от пътя и собствените трептения на ТМ се получава резонанс и тогава при по-голяма амплитуда е възможно и дерайлиране (да не дава Господ).

3653
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 10.09.2009, 12:36:17 »
Имам 2 въпроса: първо 421 нарязаха ли го или още цял- да не вземе да възкръсне и второ защо трамваите ги режат в трамкар а не по депата

В Трамкар се режат тези, които подлежат на реновиране, а по депата се режат бракуваните по общия ред.

3654
Господа, прегледайте пак темата (последните няколко мнения) и ще забележите, че няма ясен критерий за оценка на това кое е нарушение на правилата и кое е лошо обслужване, а има и лични предпочитания (или липса на такива) към водачите. Поне с такова впечатление останах аз.
Водачите работят в сферата на обслужването (в случая - транспортното обслужване) и може да се направи паралел с други такива професии. Например: в магазина трябва да се спазват хигиенните норми и неспазването им е нарушение (на закони и нарадби), но усмивката от продавача е въпрос на култура. Ако е добър професионалист ще е приветлив, а ако не е - ще е намръщен (и ще ме загуби като клиент), но това не е престъпление или нарушение ...
Т.е. не бъркайте нарушенията на законите и наредбите с вежливостта на обслужването. Както по-горе писах - оплаквайте се винаги когато сте обект на лошо отношение - така ще се възпитат водачите, че пътниците с тяхното левче имат право да пътуват комфортно.
Не забравяйте обаче, че когато слязат от работното си място те стават ваши клиенти независимо къде работите вие. Те си пазаруват от магазините в които ги обслужват техните пътници (може би и самите вие). В град като нашия всички сме си клиенти ... може някой от вас да ми продава хляб, да ме снабдява с електричество (или друг консуматив), да ме вози (например с такси), да приема данъчната ми декларация и прочие.
Случвало се е ватман да не ме изчака (макар, че повечето ме познават) - яд ме е, но не съм седнал да се оплаквам. Случвало се е и в магазина да ми върнат по-малко ресто и да ме овикат, че съм забелязал.

Дойде малко дългичко, но мисля, че не съм досадил.

PS: Т.нар. кадърност (техника на управление на транспортната машина) е друго нещо.  

3655
От гледна точка на безопасността на движението - говоренето по телефона е нарушение на ЗДП.
Лошото отношение трябва да се наказва строго. Защото дали ще е ватман (шофьор) в ГТ или например сервитьор, продавач, фризьор или каквото се сетиш в сфератата услугите е все едно - клиента винаги има право - той си дава парите!
Аз съм бил свидетел на такова отношение, но не съм сигнализирал, само съм правил забележка - ефект никакъв (е, аз не отнесох псувните ...).

3656
Еmo, само ще ти спомена, че удар трамвай с трамвай винаги е било най-тежкото нарушение на безопасността на движението и според обстоятелствата винаги са налагани най-тежките наказания ... в т.ч. и уволнение.
Културата на обслужването е неразделна част от работата на обществения транспорт, но липсата на вежливост не може да се сравни с удар между трамваи. От едното има обидени, а от другото - ранени!
Това не значи, че не трябва да се оплаквате от груби водачи или друг персонал - просто степенувам описанато от теб.

3657
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 08.09.2009, 17:17:03 »
Решението се взема по определени критерии, различни от външния вид и шума, който издава трамвая. 
Какви са критериите?

Изминат пробег - общо и след последния основен ремонт, брой основни ремонти и някакви моментни съображения.
Където и да се числи ТМ извършва пътнически превози, така че не е от особено значение в кое депо е зачислена.

3658
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 08.09.2009, 12:54:24 »
Решението се взема по определени критерии, различни от външния вид и шума, който издава трамвая. 

3659
За сега никой не е качил снимка .
Искам да те попитам , каква може да бъде причината да се скъса фланецът , който е закрепен на първичният входящ вал и свързва карето ? Скъсан е аксиално. Става въпрос за редуктор на първа колоос на трамвай Т6М-700.

От снимката не личи проблем, по-скоро са скъсани болтовете, които свързват двата фланеца един с друг (този на снимката и този от карданния вал), често се случва. Ако си снимал от друг ъгъл покажи снимката.

3660
Пичове, никой ли не дойде да снима обърнатия 904 ?

Pages: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 187