Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 183
41
Чисто колегиално ще ти напомня, че в МГТ освен водачи има и сервизен персонал, а и малко други ... Техните заплати са доста по-ниски.

Така е, но и аз да напомня че на автомонтьорите и други сервизни работници не им се събира повече от 4 часа работа на смяна, и това са наблюденията ми за 30 години работа в системата. Работа на ръководството е да разреши този проблем.
Преди 25 години сам с ортака си сменявахме скорости и съединител на автобуса който управлявахме- Икарус, и труда по ремонта ни се заплащаше върху нашите заплати, а монтьорите полупияни ни гледаха отстрани. Имаше опция майстор смяната да разпише работната ни карта с описание-"Ремонта е извършен от шофьора", а в същото време течеше заплата и на автомонтьорите.
Няма да споря с теб, но ... Вече не е както преди 25 години.

42
Призовавам админисстрацията на форума вместо Лайк бутоните да въведе следните два емотикона :  :rofl: :stena:
Присъединявам се!

43
...
Числото е 3 000 лева чиста заплата за млад шофьор.
...
Чисто колегиално ще ти напомня, че в МГТ освен водачи има и сервизен персонал, а и малко други ... Техните заплати са доста по-ниски.

44
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !
Число ли искаш?

Може и число, но може и да ги вкараш нейде у следната редица : Лелка в детска градина, Готвачка, Медицинска сестра, Учителка, Доктор в провинциална болница, Автобусен шофьор в Германия , Шофьор на товарен автомобил, и на такъв за международни превози...оставям редицата отворена за да не те ограничавам !
Интересна работа. Оставяш впечатление за интелигентен човек, а то ...
Размерът на заплатата трябва да е конкурентен на заплащането в останалите опции за конкретния специалист. Така щото да е за предпочитане пред други предложения на пазара на труда. 2000 в Кауфланд срещу 1500 в МГТ. Монтьор в МГТ за 1500 срещу автомонтьор в автосервиз за 3 пъти повече*. Това се нарича пазар на труда. И се регулира от предлагането и търсенето.
Сравняването на заплащането в изброените от теб професии е, меко казано, некоректно. В една детска градина лелките получават едно в друга - друго. Същото важи за останалите професии. Дори за чужбина. Колега на моята длъжност в Германия не получава 1000 евро.

* https://money.bg/career/glad-za-kadri-v-avtomobilniya-bransh-avtomontyori-vzimat-po-5000-leva-na-mesets.html

45
... добро заплащане на труда  ...

Моля да дефинираш това !
Число ли искаш?

46
Като чета тук, всички идеи се въртят около принудата - директна или индиректна. Как ще накарате някого да започне работа в МГТ на сила?!?!? Как??
Хора, които много милеят за градския транспорт на София, знаят как ще се оправи, имат много и разнообразни идеи за промяна на сеганата каша, сиреч пишещите тук, не се заемат да работят в тази посока, но много искат други да бъдат принудени да работят в транспортните оператори.
Почти всеки активист във форума трърди, че от малък много обича ГТ. Защо, бе джанъм, като порасна не учи за техник или инженер, а стана социолог, политолог, филолог, юрист? Защо?
Преди около месец написах тук колко много вакантни места има в сервизите на депата. Някой от форума дойде ли да работи в СЕ? Не? Не! На сегашната си работа е незаменим и не го пускат да напусне, не може да работи с ръчни инстументи, не иска да работи за малко пари ... Обаче иска други да бъдат принудени да го направят. Работници от Марица-изток да дойдат в София да въртят геврека. Малко ли селяни се преместиха в столицата? Работят ли в МГТ? Не, работят в магазини и молове. Ще им дадем общинско жилище, ще им осигурим детска градина ... Нали преди няколко години имаше тази оферта от кмета Фандъкова? Реши ли се проблема? Не! Дойдоха няколко човека, поработиха и ... отидоха другаде.
Има две необходими условия: добро заплащане на труда и желаещи да работят. Ако липсва едно от условията - не става!

PS: От февруари СЕ няма заместник-директор по експлоатационните въпроси. Ако има желаещи - да идват. Няма да работят. Ще ръководят, а това ще им е лесно, нали знаят как се прави ...

47
Имигранти не ни трябват, предвид факта че има предприятия с намаляваща дейност и силно раздут щат (например мини Марица Изток със своите 15 хиляди работника). От тях лесно могат да се намерят 200-300 човека, които да искат да дойдат в София и да почнат работа в СА/СЕ, при осигуряване на жилище от страна на съответното предприятие. Около депата в Дружба и Земляне има достатъчно свободни терени, а общината има предостатъчно пари за поне 5-6 блока за служители на градския транспорт.
Стара идея ... Още Сталин е практикувал масови премествания на хора. А преди него и Руската империя, но с друга цел ...

48
Преди 1990 година шофьори в ДАП, Софстрой, Инжстрой и пр. се викаха запас за по 40 дни и през това време работеха като автобусни водачи на линия. Бяха си като на работа - цивилни и си спяха у дома. Паспортите им, обаче, бяха в РВО. Някои от запасняците дори след това оставаха на работа в ГТ ...

49
Ние с теб и останалите "старци" във форума сме пример за положението преди 30 - 40 години. Дискусията е за днешните млади, тези които сега започват и трябва да поемат работата от нас. Не ги радва механичната техника. Влече ги електрониката. И това е нормално.

50
...
Коренът на проблема е следният: ако днес попитаме всички на възраст между 10 и 30 години какви биха искали да станат или как виждат професионалното си развитие по-нататък, ще чуем масово: инфлуенсър, брокер на крипто валути, бизнес ментор, онлифенс, инвеститор, лайф коуч, собствен бизнес...
Чудесно казано!!!
Никакви социални придобивки няма да имат ефект, ако младия човек не иска да работи професия приложима в МГТ. Обратно - ако иска да работи точно тази професия, то ще я работи независимо от сравнително ниското заплащане и липсата на квартира и детска градина близо до нея.
Да, едни такива и подобни социални екстри биха решили 10 - 20 % от проблема. Но ...
По-рано тук писах за съотношението между студентите в техническите специалности и колегите им в хуманитарните и социални науки. Малко към много ... Защо бяха закрити много от техническите средни учебни заведения в София? Не защото на някого му е хрумнало да ги затвори. Защото няма желаещи да учат в тях! В същото време се откриват нови паралелки за езици, информатика и пр. Няма частна техническа гимназия ...

51

Повечето работещи в сервизите на депата и Трамкар са пенсионери и почти пенсионери.
За да излезе на линия едно возило трябва да е прегледано, обслужено и ремонтирано ... от живи хора. А те не достигат ...
Това е положението в момента ... Има много причини за това състояние на нещата.

Според Василев и Зографски обаче парите не са причината, осигурили са. И въпреки това в единственото дружество в което няма такъв недостиг на кадри, и няма дефицит на машинисти са готови да стачкуват защото парите не са достигнали до тях. Странен феномен...
Кое не разбра от "Това е положението в момента ..."? Това, че има осигурени пари в бъдеще време не променя положението в този момент. Трамваи и тролеи се движат по улиците в този момент, сега.
Тези пари са описани много общо, само от къде ще дойдат. А как ще се разпределят ... това е друг въпрос. Дружествата имат непогасени задължения към доставчици от няколко години. Тези фирми-доставчици не доставят резервни части и консумативи докато не се изплатят старите задължения или поне част от тях. Дадените (?) по 15% на служителите не решават проблема с дохода им. Няма да направят работата при нас търсена. С тях заплатите в сервизните няма да достигнат тези в търговските вериги, че да има наплив от желаещи.
В метрото, до колкото разбрах, има разлики в щатните заплати на една и съща длъжност. Това е проблемът при тях.

52
Quote
Предстои да бъдат изградени и седем общежития за заетите в градския транспорт, така че да бъде решен жилищният им проблем."

Да не са решили отново да "внасят" шофьори от провинцията, а вероятно и украинци и други бежанци, като им предлагат жилище на символичен наем? Преди години е работило, вероятно и сега разчитат на същата схема. Но е похвално, че се мисли за привличане на нови водачи, защото сега транспорта се крепи на пенсионерите.
Само ще напомня, че в МГТ освен водачи работят и други. Например в сервизите.
В сервизите по депата има между 10 и 20 свободни места. В Трамкар са над 30 ... Липсват специалисти от всички специалности, а за някои длъжности - няма. Няма нито един дърводелец, има един тапицер за цялото СЕ, стругарите са по един на депо и т.н. За пресата за колооси в Трамкар се пращат монтьори, които се отклоняват от други работни места ...
Повечето работещи в сервизите на депата и Трамкар са пенсионери и почти пенсионери.
За да излезе на линия едно возило трябва да е прегледано, обслужено и ремонтирано ... от живи хора. А те не достигат ...
Това е положението в момента ... Има много причини за това състояние на нещата.

53
...
Ти, от твоята позиция и с твоите знания можеш да станеш шеф на Трамкар и да ни докажеш как с желание всичко се постига! На първо време как се правят качествени ремонти и обслужвания и едва след това да се мисли за модернизации и производство. Сигурен съм,че успееш ли да направиш това предприятие проспериращо впоследствие не само един политик ще иска да застане зад гърба ти, да те подкрепи и си припише твоите успехи!
Не става така ... "Мога, ама не дават от Селсъвета", както казваше един мой стар колега.

54
Аз съм любител на железопътния транспорт, а щом трамвайния е такъв значи, че съм и негов любител ! Отвори темата за 4027 и виж, че съм от най-ревностните привърженици за запазването му като музеен! Той представлява еманацията на българското трамвайостроене и несъмнено идващите след нас поколения трябва да знаят какви върхове сме достигнали в това производство.Това, че е работил малко от дългото си съществуване е незначителна подробност, но несъмнено с изхарчването на стотици милиони ние пак можем да достигнем този връх, че и подминем дори ! Целта оправдава средствата, особенно ако са чужди!

Освен 4027 има още поне десетина запазени с цел да се възстановяват.
И, да питам де, като си "от най-ревностните привърженици за запазването му като музеен", какво направи, освен да си чешеш пръстите? Гледаш клипчета в мрежата?
Момчетата от Сдружението намират средства и възстановяват автобуси. Също те уредиха Сименс да финансира реставрацията на 553. Другите "любители" си чешат пръстчетата.
Един господин се хвалел с постиженията на предците си. Друг го слушал известно време и казал: "Господине, Вие ми напомняте картофите. При тях всичко ценно е под земята."
Та така и тук във форума ... Големи лозунги се вдигат за миналото, в случая за запазените за музейни ТМ. А за бъдещето?!? Никой. Човек остава с впечатлението, че някой ще ви кара вие да работите за създаване и производство на нови трамваи. Да, в началото ще има голяма инвестиция, но после ще се произвеждат по-евтини трамваи в сравнение с чуждите.

Спирам да пиша защото ще доближа границата на добрия тон, а има един модератор, който само това чака ...

55
Желанията и възможностите много рядко се припокриват !
Любителите би трябвало да искат. Защото са любители и обичат. Те не са поискали разрашение от СО да са любители на ГТ. Не обичат ГТ срещу заплащане. Това просто им е хоби.
Както чехите като дойдат в София снимат само чешките трамваи, както швейцарците дошли в София снимат само краставиците, така нашите любители би трябвало да искат да се гордеят с нещо ... Това обаче е само теоретично. Ама нейсе ...

56
Явно никой във форума не иска в София да се произвеждат трамваи за собствена употреба. Какво да кажем за политиците?

57
Съжалявам, няма да си губя времето да споря с радиото.
Mа никой не те кара. То така е и по-лесно - като нямаш аргументи да набедиш отсрещната страна за радио.


Как да нямам аргументи? Та аз ги изложих още в началото!

Нов конструкторски колектив. Нова производствена база. Съвременни конструкторски решения за новите мотриси. Обаче всичко това е въпрос на ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици!
И се започнаха, както е традицията на форума, критики, измисляте на евентуални проблеми и хващания за всяка думичка ...
Щяло да се произвеждат същите трамваи като преди 1990 година ... Нямало кой да ги конструира ... Нямало къде да се произведат ... Нямало това, нямало онова ... Колкото да се поддържа участие.
Разработил съм тази тема до определена степен, но не е тук мястото да я публикувам. Не се обиждайте, но става дума за разговор между специалисти, а не между любители.
Но, все пак ...
Конструкторският колектив трябва да има състав 15 - 20 човека. В т.ч. инженери в различни области на транспортното машиностроене и 3 - 4 души обслужваща администрация. Конструкторското бюро трябва да е съоръжено с поне 20 мощни компютъра свързани в сървър и конструкторски софтуер от поне среден клас. Съответно инженерите ще преминат обучение за работа с наличния софтуерен продукт. Конструкторският колектив ще бъде набран от инженери завършили в близките години технически ВУЗ. По обява или по препоръка от преподавателите им. Ако в България не се намерят мераклии ще се търсят от чужбина.
Производствената база ще е нова и различна от Трамкар. Голям брой от компонентите ще са доставка от производители на спезиализирани възли и агрегати. В базата само ще се слобяват трамваите. За целта ще са нужни не повече от 50 - 60 човека.
За останалото, което "го няма" ... Има ли желание - има решение.
Но за целта изначално трябва ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици! Те разпределят парите чрез бюджета.
Аз съм съгласен с всичко това. Не разбрахме колко ще ни струва каква ще е ползата. Това очаквах и исках да чуя.
Така кажи, бе човек ...
Взех участие в разговора понеже вървеше дебат за техническите възможности и наличието на инженерно-технически кадри. Надявам се, че съм изяснил, че от тази гледна точка няма да има нерешими проблеми. Във форума сигурно има някой икономист, който може да направи разчет при приемливо приближение.
Финансов разчет не мога да дам. Не съм икономист. Но мога да кажа накои неща по-общо по въпроса ...
На първо място е пак нещо техническо - разработените тук ТМ ще са съобразени с нашите условия на екслоатация. Близостта на конструкторския екип е решаваща за бързо решаване на възникнали технически проблеми и отстраняването им още при следващите произведени мотриси. *
Второ. Произведени в София, по наш проект, след възлагане от СО, от предприятие собственост на СО ... няма да плащаме добавената стойност, която е печалба на чужд производител. Печалбата им може да стигне до 20%. **
Трето. Работни места ... поне 100.
Четвърто. Част от възлите ще са произведени от български фирми. Т.е. печалбата няма да излиза в чужбина и данъците ще са платени у нас.

* Коструктивният дефект открит при талигите на PESA още при първата партида не е отстранен и при подледните пристигнали.
** Преди доставката на последните четири ТМ PESA чух, че поляците са искали да им ги платим по новата цена - 3 000 000 евро за брой, вместо по договорената 1 600 000 евро. Предполагам, че при новата обществена поръчка те ще участват с новата цена ...

stankos, извинявай! На тема "трамваи" съм луд.

58
Имам усещането за развален грамофон ! Тъкмо решиш, че финала наближава и игличката скок и се почва отначало ! Писанията и доводите от последните страници не важат и трябва да си пишем всичко наново. Иде ми да питам за менталното развитие на някои хора, но ще спра поради уважение към себе си и администрацията на форума.
Не питай.
При мен вече започна регрес ... От годините.

59
Това горното ми намирисва на съобщение в Работническо дело за откриване на нов завод "9-ти септември"...Само липсва партията която трябва да го вземе това "политическо решение".  :rolleyes:
Не знам на какво ти мирише, но едва ли помниш какво и как се пишеше в "Работническо дело" и другите вестници тогава.
Имаш точка за участие.

60
Съжалявам, няма да си губя времето да споря с радиото.
Mа никой не те кара. То така е и по-лесно - като нямаш аргументи да набедиш отсрещната страна за радио.


Как да нямам аргументи? Та аз ги изложих още в началото!

Нов конструкторски колектив. Нова производствена база. Съвременни конструкторски решения за новите мотриси. Обаче всичко това е въпрос на ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици!
И се започнаха, както е традицията на форума, критики, измисляте на евентуални проблеми и хващания за всяка думичка ...
Щяло да се произвеждат същите трамваи като преди 1990 година ... Нямало кой да ги конструира ... Нямало къде да се произведат ... Нямало това, нямало онова ... Колкото да се поддържа участие.
Разработил съм тази тема до определена степен, но не е тук мястото да я публикувам. Не се обиждайте, но става дума за разговор между специалисти, а не между любители.
Но, все пак ...
Конструкторският колектив трябва да има състав 15 - 20 човека. В т.ч. инженери в различни области на транспортното машиностроене и 3 - 4 души обслужваща администрация. Конструкторското бюро трябва да е съоръжено с поне 20 мощни компютъра свързани в сървър и конструкторски софтуер от поне среден клас. Съответно инженерите ще преминат обучение за работа с наличния софтуерен продукт. Конструкторският колектив ще бъде набран от инженери завършили в близките години технически ВУЗ. По обява или по препоръка от преподавателите им. Ако в България не се намерят мераклии ще се търсят от чужбина.
Производствената база ще е нова и различна от Трамкар. Голям брой от компонентите ще са доставка от производители на спезиализирани възли и агрегати. В базата само ще се слобяват трамваите. За целта ще са нужни не повече от 50 - 60 човека.
За останалото, което "го няма" ... Има ли желание - има решение.
Но за целта изначално трябва ПОЛИТИЧЕСКО РЕШЕНИЕ, което трябва да се вземе от управляващите политици! Те разпределят парите чрез бюджета.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 183