Author Topic: Маршрути за двуетажни автобуси  (Read 18643 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17805
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #140 on: 24.06.2024, 17:50:22 »
Марио е писал, че са одобрили доставката на още 7 двуетажни.
Пристигналите два къси МАН-а да не са "бонус" за Контрера и Марио, че ни набутват още двуетажни? На какво основание ще доставят още, закъсали са го за части?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #141 on: 24.06.2024, 18:15:15 »
Ще разширяват мрежата от линии с двуетажни автобуси, били адски успешни :neznam:

Online Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #142 on: 24.06.2024, 18:25:16 »
Аз си викам да открият всички линии, които уж трябваше да се обслужват от двуетажни, а после да мислят за нови линии. Прочутата Х84 я няма, имаше май още няколко обещани и тн. Освен ако кубинският хитрец не прокара така през месец през месец по едно решение за тук 5 автобуса, там 7, онам 9 и накрая морга за двуетажните манове на Берлин. Ще видим какво ще се случи въобще.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6548
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #143 on: 24.06.2024, 19:42:48 »
Ще разширяват мрежата от линии с двуетажни автобуси, били адски успешни :neznam:

Адски успешни са за фирмата прекупвач през които ги внасят. Нула риск и нула инвестиции, сигурно пласиране на стоката с гарантирана печалба.

Аз си мислех че Контрера е сам и изолиран в комисията, сега се оказва че е получил пълно мнозинство за тази далавера, как се е стигнало до там?  :neznam:

Online Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #144 on: 24.06.2024, 20:11:48 »

Аз си мислех че Контрера е сам и изолиран в комисията, сега се оказва че е получил пълно мнозинство за тази далавера, как се е стигнало до там?  :neznam:
Очевидно са се договорили как да мине далаверата, защото е минало цялото решение с всички автобуси втора ръка и туристически, и двуетажни, и съчленени и единични. Очевидно всеки ще си получи процент спрямо политическата му тежест и всички са доволни. И Карлос кубинеца ще докопа комисионна като посредник на сделката.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #145 on: 24.06.2024, 20:16:55 »
Аз си мислех че Контрера е сам и изолиран в комисията, сега се оказва че е получил пълно мнозинство за тази далавера, как се е стигнало до там?  :neznam:
Е ти не виждаш ли какво става, Карлос си е партия с гербаджиите. А ако са гласували и новите автобуси, значи имат подкрепата на всички.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6548
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #146 on: 24.06.2024, 21:09:14 »
Ясно сега какво е станало, всички са под един юрган, явно са сключили сделка под масата - едните им пускат безумните идеи по големия доклад който ще ни зароби с големите кредити от над 1 милиард, вътре беше и безумието с  преработката на 40 годишни CKD с нисък под, а като подарък пък новоуправляващите са им пуснали доклада за употребявани и двуетажни плюс някакви на лизинг, където също падат проценти.  :rolleyes:

https://www.economic.bg/bg/a/view/so-nameri-podkrepa-za-modernizacijata-na-transporta-za-1-mlrd-lv


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #147 on: 25.06.2024, 09:19:16 »
Спор няма, че двуетажните автобуси са адски скъпи, харчат като ламя, имат огромни разходи за ремонти и поддръжка. Също един камион кусури, недостатъци, изискват специфични линии и условия за експлоатация, абсолютно не могат да работят навсякъде. Но от друга страна извън Великобритания и Хонг Конг са си атракция, докарват допълнително пътници - хора отиват да пътуват специално заради това. Оня ден бях до Ванкувър и пак отидох на 36 километровата линия по магистралата, за която ви разказах миналата година. Имаше едно четиричленно семейство германци, които също бяха дошли специално заради тях....
Иначе естествено, че няма в София да докарат нови Енвиро за по 600000 евро - не че няма толкова, но няма да има за партийните каси и нечии джобове.
« Last Edit: 25.06.2024, 09:21:04 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #148 on: 25.06.2024, 16:11:12 »
Е чак пък толкова специфични. В София няма проблем да се движат почти по всяка линия по която се движат и съчленените МАН-ове, било то 76, 305, 213, 204 все се движат по прави широки булеварди в 90% от маршрута. Очевидно стават и за крайградски линии като до Банкя, Пасарел, Панчарево. За скъпи също е относително, защото возят много повече пътници, също и за разхода. Нали уж горят съвсем малко повече от китайски автобус а превозват 2 пъти повече хора. Значи на човек горят по-малко.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6548
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #149 on: 25.06.2024, 16:15:01 »
Нали уж горят съвсем малко повече от китайски автобус а превозват 2 пъти повече хора. Значи на човек горят по-малко.

Само ако се пълнят над 80%

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8761
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #150 on: 25.06.2024, 17:14:16 »
Реално събират около 30% повече от стандартен единичен автобус, далеч не двойно. За линиите със съчленени автобуси и равномерно разпределен пътникопоток по маршрута  76, 305, 213, 204 са неподходящи, тъй като качването и слизането е по-бавно и ще има сериозни задръжки по спирките. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #151 on: 25.06.2024, 17:25:09 »
30% друг път. Ютонг, късо Конекто имат 31-33 седящи места, двуетажните имат 83-84. Реално 50-60% повече събират.

Качването и слизането по бавно :D друг път.  Еднакво бързо като от всеки друг автобус с 3 врати. Тука може би дори по-бързо защото вратите се отварят навън и няма нужда хората да се отдръпват навътре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 438
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #152 on: 25.06.2024, 17:32:10 »
30% друг път. Ютонг, късо Конекто имат 31-33 седящи места, двуетажните имат 83-84. Реално 50-60% повече събират.

Качването и слизането по бавно :D друг път.  Еднакво бързо като от всеки друг автобус с 3 врати. Тука може би дори по-бързо защото вратите се отварят навън и няма нужда хората да се отдръпват навътре.
С това ти мислене, още малко ще кажеш, че късо Конекто събира пътници колкото тролей Икарус, защото той е с 37 седалки...  :help:
Помисли малко за разликата между брой седалки и цялостна пътниковместимост. Отделно в тези двуетажни си е проблемно за високи хора, като се возих миналата година на М29 в Берлин, на вторият етаж си ходех сгънат, а първият беше висок, толкова колкото да не съм наведен и се оглеждах постоянно да не си ударя главата някъде.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8761
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #153 on: 25.06.2024, 17:35:42 »
Качването и слизането е значително по-бавно от съчленен автобус с 4 врати без стълба вътре. Ютонг събира 100 души при необходимост може би дори 120-130 с цената на голяма амортизация, двуетажният максимум 130 - на втория етаж няма как да има правостоящи, съчленените събират 150-160 души, при необходимост може би дори 180-200 с цената на голяма амортизация.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #154 on: 25.06.2024, 17:44:21 »
100 души н Ютонг..хаха абсурд. В най-най-голямата тъпканица се побират преко сили 45-50 правостоящи. Преброй да видиш. Преко сили ще събереш 80-90 човека и то зверски натъпкани, докато в двуетажния всички тези ще са седнали. За комфорт да са натъпкани един върху друг или всички седнали да не говорим. То ако ще ги тъпчем до откат в двуетажния ще се натъпчат не по-малко хора долу от Ютонга и пак ще събере с над 50% повече.

За Икаруса ясно...такива бяха времената никой не ти гледаше комфорта а да натъпчеш максимално хора един връз друг, за това са малко местата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8761
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #155 on: 25.06.2024, 17:48:57 »
Производителят дава максимален капацитет 87, 100 би трябвало да са напълно възможни с Wall of Death.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #156 on: 25.06.2024, 17:59:28 »
Демек максималния капацитет е горе-долу колкото са само седящите места в двуетажния. Значи все пак двуетажния събира дори официално почти 50% повече при сходен разход на гориво.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17805
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #157 on: 25.06.2024, 18:57:57 »
Демек максималния капацитет е горе-долу колкото са само седящите места в двуетажния. Значи все пак двуетажния събира дори официално почти 50% повече при сходен разход на гориво.
Официално двуетажните събират 129 пътника... Съчлененните МАН-ове имат 153 души капацитет и всички пътници са на няколко крачки от вратата, не на един етаж разстояние... Ако бяха толкова универсални и практични, двутажните щяха да са по път и над път, а са рядкост с изключение на Англия, градове-държави в Азия и в Скопие... Триосни единични вече почти не се предлагат и се търсят единствено в Скандинавия.
« Last Edit: 25.06.2024, 18:59:42 by difian »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4089
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #158 on: 25.06.2024, 22:59:45 »
Е чак пък толкова специфични. В София няма проблем да се движат почти по всяка линия ...
С нетърпение ги очаквам по 260 !

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17805
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #159 on: 25.06.2024, 23:03:32 »
Е чак пък толкова специфични. В София няма проблем да се движат почти по всяка линия ...
С нетърпение ги очаквам по 260 !
От Малашевци с най-малък нулев пробег ще е да минат под надлеза на Владайска река, отивайки да се включат по 260. ;)
« Last Edit: 25.06.2024, 23:42:59 by difian »