Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 1471 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
    • View Profile
https://app.eop.bg/today/416349

Обявена е поръчка за капитален ремонт и модернизация на общо 40 броя Т6А2 и Т6Б5. Не разбрах какво ще е разпределението, но се очаква подмяна на електрониката и нископодова част. Прогнозна стойност 56 милиона лева.
Пс. ако се сметне за неподходящо, то нека модераторите преместят мнението.
« Last Edit: 29.10.2024, 13:14:04 by difian »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #1 on: 24.10.2024, 17:06:09 »
В техническата част пише 20 бр Т6А2 и 20 бр Т6Б5.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9837
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #2 on: 24.10.2024, 20:01:05 »
 С множество правописни грешки са написани изискванията , но ми харесват . Единствено не ми харесва, че пясъчниците ще са само 2 вместо 4 . Лепените към каросерията стъкла също не са ми ок - ще бъдат квадратни. На вратите също . Срокът за изпълнение е 60 календарни месеца , което значи последните трамваи през 2033 г . Тамън като се пенсионирам - ако е рекъл Господ!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #3 on: 24.10.2024, 22:53:52 »
Според вас ще има ли изобщо някакви кандидат-изпълнители?

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1723
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #4 on: 25.10.2024, 01:14:13 »
Дано Трамкар не се докопат до това :angel:
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15419
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #5 on: 25.10.2024, 05:10:26 »
За мен за пореден път се търсят фанфарите, а разрешаването на иначе не толкова сложният за разрешаване проблем, се подмята като горещ картоф. Когато се купиха електрическите минибуси вече имахме нужда от голяма поръчка за конвенционални автобуси, сега я имаме още повече, обявява се поръчка за някакви си 35 солови тролейбуса. Имаме спешна нужда да се подменят българските трамваи и да започне малко по малко разрешаването на проблема с Шиндлерите, депо „Красна поляна“ засмуква ватманите като прахосмукачка заради Песите, докато „Банишора“ едвам свързват двата края, но пак вместо да се действа ребром и най-сетне да се обяви поръчка за нови трамваи, се бяга от отговорност. Да, съгласен съм с идеята за удължаване живота на ЧКД-тата и модернизирането им, но всякакво обявяване на подобни намерения без да се търси решение за максимално бързо закупуване на нови трамваи е полюция. Има спешни за решаване проблеми, които идеята за модернизиране на ЧКД-тата не е в състояние да разреши с бърза перспектива, от каквото има нужда.
« Last Edit: 25.10.2024, 05:26:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #6 on: 25.10.2024, 05:54:28 »
С 56 милиона колко нови трамвая ще купиш? 10? Много е лесно да се говори трябва без да се дават идеи от къде ще дойдат парите! Не искам да оправдавам сегашната власт , но сметката трябва да се прави добре, щото всички искат.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5255
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #7 on: 25.10.2024, 07:47:11 »
....
Има спешни за решаване проблеми, които идеята за модернизиране на ЧКД-тата не е в състояние да разреши с бърза перспектива, от каквото има нужда.
Така си мислиш ти ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4997
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #8 on: 25.10.2024, 09:35:14 »
Предлагам да им пришият по една предница тип 7**/8**, да им ударят по една синьо-жълта ливрея и да ги приключваме.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #9 on: 25.10.2024, 13:36:09 »
По тази поръчка ако изобщо се намери някой да я изпълни ще имаме бая откраднати пари и накрая никакви трамваи. Това ще им е краят на тези трамваи. Идеята да се модернизират 40 годишни Татри е безумна и говори колко далече от реалността са взимащите решения за градския транспорт хора в момента.
« Last Edit: 25.10.2024, 13:37:53 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #10 on: 25.10.2024, 13:46:55 »
T6A2 са от 1991г., T6B5 от 1989г.  Принципно за модернизацията им трябваше да се мисли по-рано, но вероятно все още имат ресурс. :rolleyes:
« Last Edit: 25.10.2024, 13:48:27 by V.Peichev »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15419
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #11 on: 25.10.2024, 14:14:49 »
Само леко изброяване на ключовите елементи.
1. 56 милиона през 2024 г. ще са равни ли на 56 милиона до 2033 г.?
2. Изготвянето на проект тепърва предстои, колко ще струва, колко време ще отнеме с оглед изпълнението на срока, редно ли е да се бърза за изпълнение на срока без съответния пробен период на тестова мотриса?
3. Кой ще вземе поръчката? Единственото нормално място в България за тази цел е „Експрес сервиз“. А какви ще са транспортните разходи?
4. Който и да вземе поръчката има ли капацитет да работи по да кажем от три до пет трамвая едновременно?
5. А колко трамвая на модернизация едновременно могат да си позволят депата без това да ги вкарва в недостиг на подвижен състав и в зависимост от това изпълним ли е този срок?

Не виждам как девет години биха стигнали, а вероятно това би бил само върхът на айсберга, но не съм специалист, за да кажа конкретно, достатъчно е да се отбележат само червените флагове, които са много.
« Last Edit: 25.10.2024, 14:17:27 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #12 on: 25.10.2024, 14:21:52 »
Изготвянето на проект тепърва предстои, колко ще струва, колко време ще отнеме с оглед изпълнението на срока, редно ли е да се бърза за изпълнение на срока без съответния пробен период на тестова мотриса?

Това е най-интересният въпрос, защо не поръчаха два пробни трамвая, и чак тогава да пристъпят към модернизиране на всички останали, така действат по депата из Европа.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3515
  • ČKD
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #13 on: 25.10.2024, 14:31:22 »
А защо задължително трябва да е в България?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #14 on: 25.10.2024, 15:36:10 »
В Чехия и Словакия в последно време не се занимават с подобни модернизации, правеха такива в края на 90-те и началото на новия век.  :rolleyes:

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #15 on: 25.10.2024, 15:53:09 »
 Колкото и да не съм съгласен в повечето случаи с фафан, то тук съм склонен да се съглася, че се готви някаква грандиозна схема. Истината е, че ще се опитат да направят нови трамваи, като ги представят за модернизация. Ще се получи нещо като с инеконите, ще хванат по една греда, която не е изгнила и ще изградят всичко зад нея на ново. Сега Експрес сервиз не знам колко имат възможност и умения да работят с електрически тягови компоненти, които се захранват от директен и постоянен ток, а не от батерия. Сега ако имат опит, то те съм сигурен, че ще направят една изключителна модернизация (нови трамваи), която да стане бързо и да изкара дълго. Ако някой е обърнал внимание на критериите на поръчката 80% е тежестта на цената, а експрес сервиз се хвалят (за маневрените по ПВУ), че техните влакове са най-евтини, така че може пък и българската икономика да я раздвижат и на теория ще имаме 40 трамвая почти новопроизведени в България.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #16 on: 25.10.2024, 16:07:11 »
Експрес Сервиз имат бизнес модел, който, поне според мен, не предполага да се занимават с такива неща и не е необходимо да им пробутвате всяка една поръчка, свързана с железопътни возила. Активността им по модернизацията на двата теснопътни локомотива беше по-скоро с чисто рекламна цел. За тях ползваха предимно наличното си know-how от дългогодишната си работа с дизелови локомотиви, които обаче бяха само за индустрията и далеч от общественото внимание.
« Last Edit: 25.10.2024, 16:09:59 by bdz43r »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1244
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #17 on: 25.10.2024, 16:09:41 »
Отново- ГТ има към момента спешна нужда от поне 150 нови автобуса. Вместо това купуваме соло тролеи, които не знаем къде ще пускаме, по стара и (все още) непригодена за автоматично вдигане на прътите мрежа, докато още се движат Икаруси, макар и рядко. Освен това пускаме поръчка за модернизация на 35-годишни трамваи, които докато станат готови ще бъдат над 40-годишни, за модернизация, каквато почти никой не е виждал (поправете ме ако греша, но аз не знам за Т6 с нископодова секция, знам само за Т3). Не знам, но на мен това ми изглежда нередно. Все едно някой е видял нещо готино в Западна Европа, и хоп, хайде да го внесем, ей така,за кефа, без да помислим за какво ни е и дали изобщо ни трябва.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #18 on: 25.10.2024, 16:11:41 »
В България няма къде да се случи. Но и в чужбина няма, почти никой не се занимава с Татри вече, а и опитът от такива модернизации например в Лайпциг както писах преди е че след добавянето на нископодова част на втора врата трамваите губят възможността си да работят в СМЕ на първи вагон и не могат да бъдат избутвани, а само теглени, в Лайпциг са се движели само като последен вагон с демонтирана задна автосцепка.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #19 on: 25.10.2024, 16:49:50 »
Едва ли преди пускането на поръчката не са направени консултации. Със сигурност няма да намерим втори будали като Инекон транс да ни произведат нови трамваи за без пари. Най-добре ще се ориентираме по участниците в процедурата.