Author Topic: История на Икарус в България  (Read 146649 times)

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 438
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #640 on: 16.05.2023, 19:14:37 »
Не знам дали за същото става въпрос, защото още не мога да отварям снимките на ИКАР. Но това беше качено в класик кара и пише, че е в с. Горско Абланово (Поповско).
Този Икарус е бил собственост на фирма Искра 98 от град Русе. Тогава с рег. номер Р0926РР. Ето негова снимка направена от колегата Balkanton :arrow:https://www.flickr.com/photos/39030307@N07/5540379820/in/album-72157623830446328/
През 2009 година е продаден в търговишкия край и получава рег. номер Т7014КТ. Спрян от движение 2013 година. Произведен 1990, номер на шаси 256.74.1990.1321

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #641 on: 30.05.2023, 18:45:50 »
Ikarus 252, произведен 1969 г.
Печели златни медали на изложенията в Лайпциг и Пловдив.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1205
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #642 on: 30.05.2023, 19:33:08 »
Все пак е Икарус :fan:  :rolleyes:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2117
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #643 on: 30.05.2023, 22:30:03 »
И двата панаира са за комунистичски стоки, които няма да изкарат и един месец в свободна конкурентна среда, не се брои.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #644 on: 30.05.2023, 22:33:15 »
За Лайпциг не знам, но в Пловдив бяха показвани и много западни стоки, не само комунистически.
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2117
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #645 on: 30.05.2023, 22:36:18 »
Знаеш пропагандата каква е била как си представяш да наградят Мерцедес?
The Grand Tour

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2123
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #646 on: 07.07.2023, 22:04:38 »
Тип снимка, която, може да се каже, търся от години - български Икарус в монтажното хале на завода. По мои наблюдения би трябвало да е от партидата от 1975 г. Това вероятно е финалният етап на сглобяване - монтиране и проверка на светлините. Виждали сме и други снимки от същия етап с характерното закачане на гривните на фаровете върху устройствата на стъклочистачките.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #647 on: 07.07.2023, 22:08:44 »
Може би 76та, вече е с бели дръжки. Но таблото още не е на книга. Доста е интересен случая с решетката - тя е изцяло алуминиева. Но до 1977а оставят външния кант небоядисан, все едно има лайсна, в действителност няма, от следващата нататък цялата решетка я боядисват черна. Лично аз, за съжаление, съм виждал на живо и съм се возил в автобуси от тези, първите доставки, вече засрани в Станкето, не в оригинален вид.
« Last Edit: 08.07.2023, 00:10:03 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2123
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #648 on: 22.08.2023, 22:36:14 »
Снимка на ж. к. "Емил Марков", днес "Гоце Делчев", сниман от запад на изток с преминаващ Икарус 180 по ул. "Костенски водопад". Предполагам е по линия 76?
Източник

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #649 on: 24.08.2023, 21:09:56 »
Снимка на Ikarus 280 в началото на 90-те години, за която се предполага, че е по линия №76. Снимката е част от статия, посветена  на проектът "По пътя на 76: Градът през прозореца на автобуса", осъществен през 2005г.
Не е желателно никой да се изпречва на пътя ми, или да ме занимава със себе си!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3340
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #650 on: 24.08.2023, 21:21:07 »
А на първата снимка има един детайл, който е за темата за номерата - вижда се Лада 2107, вероятно регистрирана с преиздаден номер от 70-те, а жигулата комби до нея е с непозната за мен регистрация, наподовящата ГДР-ска или унгарска, но те са били на бял фон.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4064
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #651 on: 03.09.2023, 13:54:04 »
3891, 3454 и тролейбус 1220, снимани уикенда 25-26.юни 2005г. - от унгарски форум https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=45431432&t=9046831


« Last Edit: 03.09.2023, 13:57:57 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #652 on: 18.09.2023, 16:48:11 »
Казват, че е 78и набор. Като изключим прозорците, нашите бяха абсолютно същите, преди дръжките да станат черни. Гледам люковете са само от малките, съответно може и малко по-стар да е, примерно 77а.
« Last Edit: 18.09.2023, 16:50:40 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10678
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #653 on: 18.09.2023, 17:09:49 »
Този е с три врати.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #654 on: 18.09.2023, 17:18:27 »
Икарус 282 е. На първите седалки след геленга се вижда преграда и дръжка за врата. Предполагам е от тези разбработени за БКВ, те са 1978 година.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 616
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #655 on: 19.09.2023, 00:17:36 »
Снимка на ж. к. "Емил Марков", днес "Гоце Делчев", сниман от запад на изток с преминаващ Икарус 180 по ул. "Костенски водопад". Предполагам е по линия 76?
Източник

Със сигурност е по 74. Съдейки по незавършеното училище и незавършените високи блокове, най-вероятно снимката е направена през 1968-69 г. 76 е пренасочен по този маршрут след 1972 г., когато вече и училището, и блоковете са в експлоатация.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14960
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #656 on: 30.09.2023, 10:23:14 »
Имали ли сме в България автобусчета Икарус 30 като моделчето на Деагостини което са пуснали по магазините? В такова оцветяване или подобно? Доста симпатично рейсче, но като се замисля май не съм виждал по старите снимки такива, но може и да сме имали отделни бройки.

https://ndbg.net/product/3816/legendarni-avtobusi.html
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5158
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #657 on: 30.09.2023, 10:34:08 »
Имали сме, и то много из ДАП-овете. Даже сме пускали е снимка много назад, сега не мога да ровя, как точно един такъв тръгва от пл. Възраждане за някъде. Но не с такава боя, нашите са били синьо-бели и червено-бели. Там е имало и междуградска автогара, чак до края на 70те, преди да я преместят на Овча Купел.
« Last Edit: 30.09.2023, 21:51:17 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2123
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #658 on: 30.09.2023, 22:26:20 »
Ето две снимки на Икаруси 30 - тази от пл. "Възраждане" и пред Рилския манастир:
https://www.lostbulgaria.com/?p=880
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.msg100211078#msg100211078

Серията на Деагостини, която пуснаха в България, ако съдържа автобусите от рекламната снимка, според мен ползва модели, продавани в други страни (с по-голям пазар), като например Полша - има модели на автобуси, които не са се внасяли в България, но част от някогашния полски пейзаж като Аутосан, Икарус 280.26 (червен, с жълти брони и 1/2 отваряеми прозорци) и Йелч 043 с полско оцветяване и прозорци, също Кароса ШМ11, каквато не е внасяна като нова в България, двуетажен Бюсинг... Има и една Шкода 706 РТО, която е копие на реставрирана такава в Източна Германия, която предвид формата на фаровете пък е по-скоро Йелч, освен ако при реставрацията не са ползвали маска от Йелч, а останалият автобус да си е чешко производство на завод Кароса, тъй като надписът "Кароса" е сложен върху решетката.
« Last Edit: 30.09.2023, 23:26:51 by Balkanton »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14960
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #659 on: 02.10.2023, 08:19:47 »
Да, писали сте даже че не е официално внасян у нас, а същевременно сме имали много. 50-те години обаче вече е нямало частници, било е забранено частно лице да си купи автобус и да вози хора, та няма как да не е бил официален внос.

Иначе за този Икарус 30 пише, че е бил доста здрав и надежден за шофьорите и механиците, обаче пътниците не са го харесвали и е бил доста неуобен за тях. Тесен, с тесни врати и седалки и голяма жега вътре лятото. Обаче каросерията изглежда доста добре харесва ми този дизайн, и даже май има вентилация като в по-съвременните автобуси. Виждат се решетките горе отпред и въздуховоди вътре в салона. Може би нашите каросерии Чавдар и Родина на шаси Чепел да са били по-успешни и удобни в този клас.

Колкото до самите моделчета на легендарни автобуси, за тези пари според мен са си доста детаилни, повечето наистина са такива каквито не сме имали в таковаоцветяване и модификации у нас, но нормално. Все пак сме били много по-малък пазар от Германия и Полша и там има повече потребители които да купуват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР