Author Topic: 4027...  (Read 77577 times)

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: 4027...
« Reply #320 on: 25.11.2023, 21:40:42 »
Въпросът е цената, колкото повече седи, толкова по-скъпо става.
Toва е по-скоро стойността. Защото за да стане "по-скъпо" като цена трябва да има потенциални купувачи. Но в България не виждам да има избиващи се мераклии колекционери, които да дадат няколко милиона за реплика на возило.
Иначе по-скоро мисля, че имат историческа стойност защото отразяват период от историята на града ни и е срамота случващото се
Става дума, предполагам, за цената на едно възстановяване – колкото повече съсипани елементи има, толкова по-скъпо става.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #321 on: 25.11.2023, 22:26:08 »
Aз даже не знам дали за такива по-стари трамваи има изобщо резервни части и дали някой би се хванал да направи такива

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #322 on: 25.11.2023, 22:34:39 »
Под скъпо имах предвид цената на възстановяването, не стойността на експоната. Цената на музеен експонат е трудно да бъде определена, а и варира много според момента в който се предлага, освен това евентуална продажба просто може да няма как да се осъществи и съответно цена няма как да бъде определена, защото експонатът няма как да се премести например или има някакви законови пречки или собственикът не го продава. В такива случаи понякога се прибягва и до по-особени методи, като например случая с личния автомобил на Георги Димитров, който просто изчезна от музея за да се появи години след това в лична колекция, там колко е платено знаят само малцина.

Aз даже не знам дали за такива по-стари трамваи има изобщо резервни части и дали някой би се хванал да направи такива

Резервни части могат да се направят всякакви, това не е космическа совалка, а софийски трамвай все пак.
« Last Edit: 25.11.2023, 22:39:28 by fafan »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11201
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #323 on: 25.11.2023, 22:45:54 »
Кошът и ходовата част са си трамкарски, нищо особено сложно.
Тяговото оборудване е чешко, би трябвало да е подобно на Дашевките.
Проблемът е че когато дадена генерция возила излезе от употреба, наличните части рязко поемат към пунктовете за скрап. Тогава започва ходенето по мъките и скъпото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!