Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 100421 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9712
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #340 on: 26.05.2023, 18:15:56 »
А на ЧКД - обръщането става с подаване на ход с най-десния педал , а оставането и в същата позиция - със свален пантограф.
Я пак!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #341 on: 26.05.2023, 19:06:37 »
Амаааа. Видях как съм го формулирал.

Обръщаш стрелката - подавайки ход , минавайки през мостчето.А не я обръщаш - като минаваш по инерция
Сиреч , може и със свален пантограф
Ако има включени други консуматори ,- отопление , осветление....и т.н
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #342 on: 26.05.2023, 21:18:26 »
А има ли някакъв минимум на тока при който се обръща стрелката или и при най-малката консумация се задейства

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #343 on: 26.05.2023, 22:34:31 »
Амаааа. Видях как съм го формулирал.

Обръщаш стрелката - подавайки ход , минавайки през мостчето.А не я обръщаш - като минаваш по инерция
Сиреч , може и със свален пантограф
Ако има включени други консуматори ,- отопление , осветление....и т.н
Нещо може би съм стар и изкуфял, но някак си спомням едни превключватели, дето съм ги гладал преди 20-30 години в кабините на разни ЧКД 20хх, на които пишеше нещо от сорта на "стрелка с ток"...
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11016
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #344 on: 27.05.2023, 00:44:45 »
Да, това е едното крайно положение на ключа. Другото е "без ток". Мисля че и до днес би трябвало да работят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9712
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #345 on: 27.05.2023, 10:02:21 »
Работят , но не се ползват , защото при ползване се случва да губят ход . Предвидливо на 3016 съм махнал врътката за да не се изкуша да го ползвам.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6991
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #346 on: 27.05.2023, 14:43:21 »
Лаишки въпрос. Но предполагам същото губене на ход е следствие на технически проблем? Или е дефект на самите мотриси?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #347 on: 27.05.2023, 19:30:38 »
Проблемът е силно комплексен. Системите работят категорично в позиция "без ток". "С ток" не работят на всички  предимно, защото липсват високоволтовите предпазители на съпротивлението. Дали съответно няма пипано по самата високоволтова част на системата, нямам идея. Това за 3001-3040.
Проблемите идват от друго. На някого някога му се е случило след използване на ключа трамваят да загуби ход. От там нататък съответно тая система е сатанизирана и отречена. Спират да ползват ключовете, а тези ватмани, които са толкова "безстрашни" да ги ползват, им се случва да ги бутат. Защо? Ами защото с времето контактите на тия ключове нагарят, или пружините им омекват и не ги връщат в правилната позиция, клеясват и т.н. и съответно когато не се възстанови ключа в правилната позиция, трамвая повече не потегля. В повечето случаи всичко приключва с няколко прещраквания на ключа, докато не заработи правилно. Но веднъж загуби ли ход трамвая, започва... паника. И така... :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #348 on: 29.05.2023, 15:10:29 »
Доколкото имам знания по електротехника знам, че нагаряне на контакти на ключ се случва при неправилна експлоатация. Дали в случая е така? Отделно да питам тази загуба на ход не е ли нещо, което да е предвидено от производителя, съответно обяснено от него при предаване на трамваите като възможен проблем, заедно с примерно ръководство по справяне с него

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9712
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #349 on: 29.05.2023, 16:59:07 »
Да , много е сложно да се завърти един ключ , който има ограничител . Дали не си поредния Васко?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #350 on: 29.05.2023, 17:02:32 »
Да , много е сложно да се завърти един ключ , който има ограничител . Дали не си поредния Васко?
Мен ли имаш предвид? Не съм казвал, че е сложно, а че ключовете нагарят когато се превключват под товар. И най-често се дава съвет на ползващите ключа да не го правят

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #351 on: 29.05.2023, 20:10:30 »
Наистина вече не разбирам хората. Ако има ключ, който включва и изключва товар, как да изключиш товара, само когато товарът е вече изключен?
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #352 on: 29.05.2023, 20:49:42 »
Ключът комутира само вериги за управление, така че превключва без особен товар и едва ли се касае за нагаряне.
Този вид ключове са ми добре познати и животът им се определя от циклите на превключване, т. е. разпада се механично след 30+ години щракане и най-често се разваля пружинното връщане в средно положение и се износват гърбиците, съответно ключът не се връща сам или се връща в неточна позиция и трябва да се донамества ръчно.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #353 on: 30.05.2023, 22:41:08 »
Е добре - той ако му е такъв проблема - къде е драмата - значи трябва да се разклати за да заеме нужната позиция и евентуално да се почистват контактите му

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #354 on: 31.05.2023, 10:25:19 »
Толкова ли е сложно и скъпо да се смени един такъв ключ?

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #355 on: 04.06.2023, 20:40:20 »
А има ли някакъв минимум на тока при който се обръща стрелката или и при най-малката консумация се задейства
Разбира се че има. Ако е по - малка консумацията стрелката пак се задейства, но да няма нужната силата да се отвори до край и се разцепва. На Песите, когато ключа е на "с Ток" съпротивленията харчат 70А.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #356 on: 04.06.2023, 22:13:12 »
"разцепва" - в смисъл полуотворена стрелка?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #357 on: 04.06.2023, 23:32:10 »
Писано е многократно във форума за механизмите на стрелките в София, но за да не изпращам да се рови из форума фаотично, стрелките се делят на два типа - ръчни и автоматични. Ръчните са ясни - само с щанга. Автоматичните винаги могат да се отварят ръчно, а по вид се делят на три - български, чешки (Пражка строярна с електрооборудване на Електролайн) и немски (Hanning&Kahl).
Българските са изключително прости като конструкция, лесни за поддръжка, но и много несигурни - имат механизъм за задържане в крайна позиция, който представлява механизъм от пружина, чиито един край се движи в полудъга с гърбица. На ръка отворена, обикновено се усеща, когато пружината е стигнала крайно положение и е "заключила" стрелката. При автоматичното отваряне обаче не стоят така нещата, и съответно при отваряне с прекалено ниска консумация, да речем неподаден достатъчно тягов ток или работещи спомагателни вериги без подаден тягов ток, електромагнита на стрелката помръдва механизма. Това може да се види с меко помръдване на езиците и връщането им обратно, може да застанат езиците в някакво междинно положение, но може и да не се забележи нищо видимо като поместване. Но и в трите случая въпросния заключващ механизъм е излязъл от устойчиво положение и става непредвидим и опасен.
При чешките и немските стрелки нещата стоят малко по-другояче. Задвижванията им са или пряко с електромотор или с хидравлика, доста по-подобни на ЖП стрелките, съответно имат и допълнителни заключващи механизми в крайно положение, електронно блокиране на обръщането при преминаване на трамвай и т.н. Разликите между чешки и немски - немската е останала една единствена, на пл. Журналист, и се управлява с дистанционно управление единствено, докато чешките позволяват смяна на посоката както с дистанционно управление, така и с тягов ток. В настоящия момент, уви, всички чешки се управляват само с тягов ток.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #358 on: 06.06.2023, 22:36:14 »
Писано е многократно във форума за механизмите на стрелките в София, но за да не изпращам да се рови из форума фаотично, стрелките се делят на два типа - ръчни и автоматични. Ръчните са ясни - само с щанга. Автоматичните винаги могат да се отварят ръчно, а по вид се делят на три - български, чешки (Пражка строярна с електрооборудване на Електролайн) и немски (Hanning&Kahl).
Българските са изключително прости като конструкция, лесни за поддръжка, но и много несигурни - имат механизъм за задържане в крайна позиция, който представлява механизъм от пружина, чиито един край се движи в полудъга с гърбица. На ръка отворена, обикновено се усеща, когато пружината е стигнала крайно положение и е "заключила" стрелката. При автоматичното отваряне обаче не стоят така нещата, и съответно при отваряне с прекалено ниска консумация, да речем неподаден достатъчно тягов ток или работещи спомагателни вериги без подаден тягов ток, електромагнита на стрелката помръдва механизма. Това може да се види с меко помръдване на езиците и връщането им обратно, може да застанат езиците в някакво междинно положение, но може и да не се забележи нищо видимо като поместване. Но и в трите случая въпросния заключващ механизъм е излязъл от устойчиво положение и става непредвидим и опасен.
При чешките и немските стрелки нещата стоят малко по-другояче. Задвижванията им са или пряко с електромотор или с хидравлика, доста по-подобни на ЖП стрелките, съответно имат и допълнителни заключващи механизми в крайно положение, електронно блокиране на обръщането при преминаване на трамвай и т.н. Разликите между чешки и немски - немската е останала една единствена, на пл. Журналист, и се управлява с дистанционно управление единствено, докато чешките позволяват смяна на посоката както с дистанционно управление, така и с тягов ток. В настоящия момент, уви, всички чешки се управляват само с тягов ток.
Само едно уточнение така наречените  "български стрелки"  са патент на швейцарската фирма Оarlikon.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #359 on: 07.06.2023, 11:48:12 »
Не звучи правдоподобно швейцарска фирма да е патентовала конструкция на стрелка без надеждно задържане в крайна позиция.  :rolleyes: