Author Topic: Модернизация на нормалнорелсовите трамваи  (Read 1229 times)

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
За мен продължава решението в Лайпциг с техните T4D-M да е най-подходящото за нашите T6.

За кое решение в Лайпциг по-точно говориш? Тяхното решение беше да ни ги продадат на нас.
Не говоря за тези които ни ги дадоха на нас. Говоря за техните ремаркета. При тях се движат СМЕ от три коли, които две са водещи T4D-M и задната е нископодово ремарке.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6688
    • View Profile
    • Email
..да им се изработят нископодови ремаркета.

По този въпрос сме писали вече многократно, няма проблем да ни изработят каквото искаме, ако искаме космически совалки и такива ще ни изработи Бомбардие, само трябва да сме готови да си платим. Тези ремаркета в Лайпциг са стрували 500.000 € бройката по цени от 2000 година (сега сигурно към 700-800 хил.), когато тамошните Татри са били сравнително нови. 25 години по-късно при нас за да се случи нещо подобно трябва поне някой да се сети като се купуват нови трамваи за 1435 мм да се запише като условие в поръчката да могат да теглят такива ремаркета иначе какво ще ги правим после като окапят Татрите? Само че в тази последна поръчка за 18 трамвая даже не са се сетили за СМЕ... :neznam:

Не говоря за тези които ни ги дадоха на нас. Говоря за техните ремаркета. При тях се движат СМЕ от три коли, които две са водещи T4D-M и задната е нископодово ремарке.

За да тръгнат състави по три вагона в София трябва да се случат много неща, например най-накрая да изчезнат ръчните стрелки и всички стрелки да се преоборудват с дистанционно, кога ще стане? И после виж по-горе - оправдано ли е половин милион евро (или повече) за ремарке, което после новите Шкоди за 100 милиона които ще купуваме няма да могат да ги теглят? Тези Татри няма да са вечни, при нашите условия още максимум 10-15 години на плаца в Искър и ще почнат да гният неспасяемо.
« Last Edit: 11.07.2024, 14:11:43 by fafan »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
За мен продължава решението в Лайпциг с техните T4D-M да е най-подходящото за нашите T6. Няма нужда да се екпериментира с нещо, което може да е фатално ако не сработи. Модернизацията може да е частична на сегашните мотриси, като добавяне на климатик, леко затъмняване на стъкла, добавяне на електронни табла на тези мотриси, които нямат и подобни екстри, които ще ги направят малко по-приветливи за пътниците.

Супер ще станат така! Само дето достъп до тях ще имат само хората, които могат да се придвижват без инвалидна количка и нямат сериозни двигателни проблеми, ама голяма работа, останалите да чакат следващия трамвай...Съвземете се малко, няма нищо вечно.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6688
    • View Profile
    • Email
Само дето достъп до тях ще имат само хората, които могат да се придвижват без инвалидна количка и нямат сериозни двигателни проблеми, ама голяма работа, останалите да чакат следващия трамвай...

В момента какво чакат тези хора? Истината е че и с 18 нископодови нови трамвая няма да се промени много за тези хора, за 3 линии по 4 трамвая, останалите резерва, пак ще чакат твърде дълго нископодов за да се качат.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
В момента какво чакат тези хора?

Е дайте щото в момента е така, да е същото и в бъдеще...
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17906
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
С липсата на перони/платно на едно ниво с пода на нископодовите трамваи, недостъпността им продължава да си е на практика същата! ;) А и Виена се отказаха от концепцията ULF, дето при нас не би изминала и 1 метър в депото, да не говорим да имаме такъв трамваи в редовна експлоатация.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8829
    • View Profile
ULF е абсолютно непригоден за софийските трасета и поддръжка, разликата между 18 и 35 cm височина на пода реално не е сериозен проблем за трудноподвижните.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6688
    • View Profile
    • Email
С липсата на перони/платно на едно ниво с пода на нископодовите трамваи, недостъпността им продължава да си е на практика същата! ;) А и Виена се отказаха от концепцията ULF, дето при нас не би изминала и 1 метър в депото, да не говорим да имаме такъв трамваи в редовна експлоатация.

Ако пристигнат Песи с ширина 2300 мм също няма да са пригодни за трудноподвижни хора.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
С липсата на перони/платно на едно ниво с пода на нископодовите трамваи, недостъпността им продължава да си е на практика същата!

Как ги направиха при трасетата на 1009мм? Нямат извинение да не го направят и по трасетата на 1435мм.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3478
  • ČKD
    • View Profile
По кои трасета освен ТМ5 и ТМ7 има читави перони които да са удобни за качване на трудноподвижни лица в песите?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6688
    • View Profile
    • Email
Как ги направиха при трасетата на 1009мм? Нямат извинение да не го направят и по трасетата на 1435мм.

На пероните по Константин Величков така ги направиха, че именно теснорелсовите спират на две педи от бордюра на перона.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17906
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Как ги направиха при трасетата на 1009мм? Нямат извинение да не го направят и по трасетата на 1435мм.
По кои трасета освен ТМ5 и ТМ7 има читави перони които да са удобни за качване на трудноподвижни лица в песите?
Малко е спорно и колко са добре нещата по България и по Борис. В метрото е същото - дупките са огромни, разликите в нивата са големи...

На пероните по Константин Величков така ги направиха, че именно теснорелсовите спират на две педи от бордюра на перона.
Като е правен Константин Величков, никой не е мислил за такива неща. Но там все повече наближава момента за основен ремонт и трябва да се съобрази.
« Last Edit: 15.07.2024, 11:50:55 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6688
    • View Profile
    • Email

На пероните по Константин Величков така ги направиха, че именно теснорелсовите спират на две педи от бордюра на перона.
Като е правен Константин Величков, никой не е мислил за такива неща. Но там все повече наближава момента за основен ремонт и трябва да се съобрази.

Може и да мислят бъдещите поколения когато пак се ремонтира трасето, но може и още сега при поръчването на нов подвижен състав тези които го купувaт днес да помислят по този въпрос, например има и ето такива неща.