Ха, значи като гражданите питат защо им се харчат парите нецелесъобразно ...
Ти не правиш това.
Напротив, правя, питам за адекватни аргументи защо са необходими малки превозни средства, които са скъпи и на всеки вложен лев в превозен капацитет ще получим по-малко в сравнение с нормални като дължина такива, но получавам само глупави отговори със списък на линии, които половината са за закриване, а другата половина още не са разкрити и никакви смислени аргументи.
Може да се аргументира с по-ниска цена, бих го разбрал. Например при 30% по-малко капацитет трамваите ще ни струват 30% по-малко и ще се спестят пари които ще се вложат в нещо друго, само че виждаме че те няма хич да са на такава изгодна цена. Може да се аргументира с по-гъст такт за да не чакат хората дълго по спирките (да кажем че докато дойдат като с магическа пръчка ще са вече назначени и обучени 50 ватмана допълнително и няма да имаме проблем и с това кой ще ги кара) - само че този аргумент издиша, защото линиите по които искаме да се движат се събират в центъра и трябва да се синхронизират в общи участъци и тактът там пада на под три минути, което е неефективно и линиите почват да си пречат и да се движат в индийска нишка.
В Тамепере, Финландия наскоро имаха сходен въпрос за решаване - не са преценили правилно пътникопотока по новооткритите си трамвайни линии и трамваите се пукат по шевовете само година след пуска им. Вместо да свалят интервалите са решили да поръчат от Шкода удължаване на трамваите си ForCity Artic:
https://www.lok-report.de/news/europa/item/53175-finnland-tampereen-raitiotie-oy-verlaengert-seine-skoda-trams-auf-47-m.htmlСметнали се че интервал от 7,5 минути е по-оптимален и така разписанията могат да са по-стабилни от това да се пращат повече трамваи на линия и да се свали интервалът на 5 минути или по-малко, защото ще си пречат. А във Финландия е студено, на спирката си е зима, не е приятно да чакаш трамвай, и въпреки това са решили така. Ние такова нещо написали ли сме в техническите изисквания към поръчката? Май не. А написали ли сме да се предвиди възможност за СМЕ с вече наличната ни техника за да можем бързо да реагираме и да увеличим капацитета? Май също не. Значи поръчваме с ясната идея никога и при никакви обстоятелства да не можем да им увеличим капацитета на тези по-малки трамваи. Откъде се питам сме толкова убедени че няма да ни потрябва, щом даже във Финландия в една чисто нова мрежа в този град не са преценили правилно пътникопотоците в бъдеще и сега след само две години им се налага да поръчват удължаване на мотрисите? Явно са били направени някакви много задълбочени проучвания, модели и прогнози при нас и се е установило че трамвайният транспорт в София ще му намаляват пътниците и затова ще ни трябват по-малки трамваи, не по-големи? Еми да ги видим тези прочувания и модели, да ни ги покажат, ти не би ли искал да ги видиш преди да ти похарчат парите за да купят трамваи с едва 20-22 седалки?