Author Topic: Поръчки за доставки на нови трамваи  (Read 47561 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
Ясно. Пак недомлъвки и полуистини. Мисля че пътниците имат право да разберат защо ще бъдат тъпкани в малки превозни средства на цената на големи, но явно няма да получат честен и откровен отговор. Поредната мъглява и неясна поръчка със средства на данъкоплатеца, която не е подплатена и обоснована с ясна необходимост и точни и прозрачни сметки за вместимост и целесъобразност. Да се надяваме да се провали като предишните за да не бъдат изхарчени парите ни нахалост. С това въпросите се изчерпват, чакаме да видим кой ще подаде оферти.
Що не вземеш да се поспреш? Отдавна излезе от границите на цивилизованото общуване, забиваш все повече в обидна наглост. Получи достатъчно отговори (които и без това знаеш), но дебилно продължаваш да се опитваш да манипулираш фактите, все едно ще получиш специална награда за това.
А може пък и да получиш, не знам...

Ха, значи като гражданите питат защо им се харчат парите нецелесъобразно е "нецивилизовано" и "дебилно". Според теб е ок парите ни да отиват за неподходящи превозни средства, а ние трябва само да ръкопляскаме и да не задаваме неудобни въпроси, така ли?

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1132
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ха, значи като гражданите питат защо им се харчат парите нецелесъобразно ...
Ти не правиш това.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
Ха, значи като гражданите питат защо им се харчат парите нецелесъобразно ...
Ти не правиш това.

Напротив, правя, питам за адекватни аргументи защо са необходими малки превозни средства, които са скъпи и на всеки вложен лев в превозен капацитет ще получим по-малко в сравнение с нормални като дължина такива, но получавам само глупави отговори със списък на линии, които половината са за закриване, а другата половина още не са разкрити и никакви смислени аргументи.

Може да се аргументира с по-ниска цена, бих го разбрал. Например при 30% по-малко капацитет трамваите ще ни струват 30% по-малко и ще се спестят пари които ще се вложат в нещо друго, само че виждаме че те няма хич да са на такава изгодна цена. Може да се аргументира с по-гъст такт за да не чакат хората дълго по спирките (да кажем че докато дойдат като с магическа пръчка ще са вече назначени и обучени 50 ватмана допълнително и няма да имаме проблем и с това кой ще ги кара) - само че този аргумент издиша, защото линиите по които искаме да се движат се събират в центъра и трябва да се синхронизират в общи участъци и тактът там пада на под три минути, което е неефективно и линиите почват да си пречат и да се движат в индийска нишка.

В Тамепере, Финландия наскоро имаха сходен въпрос за решаване - не са преценили правилно пътникопотока по новооткритите си трамвайни линии и трамваите се пукат по шевовете само година след пуска им. Вместо да свалят интервалите са решили да поръчат от Шкода удължаване на трамваите си ForCity Artic:

https://www.lok-report.de/news/europa/item/53175-finnland-tampereen-raitiotie-oy-verlaengert-seine-skoda-trams-auf-47-m.html

Сметнали се че интервал от 7,5 минути е по-оптимален и така разписанията могат да са по-стабилни от това да се пращат повече трамваи на линия и да се свали интервалът на 5 минути или по-малко, защото ще си пречат. А във Финландия е студено, на спирката си е зима, не е приятно да чакаш трамвай, и въпреки това са решили така. Ние такова нещо написали ли сме в техническите изисквания към поръчката? Май не. А написали ли сме да се предвиди възможност за СМЕ с вече наличната ни техника за да можем бързо да реагираме и да увеличим капацитета? Май също не. Значи поръчваме с ясната идея никога и при никакви обстоятелства да не можем да им увеличим капацитета на тези по-малки трамваи. Откъде се питам сме толкова убедени че няма да ни потрябва, щом даже във Финландия в една чисто нова мрежа в този град не са преценили правилно пътникопотоците в бъдеще и сега след само две години им се налага да поръчват удължаване на мотрисите? Явно са били направени някакви много задълбочени проучвания, модели и прогнози при нас и се е установило че трамвайният транспорт в София ще му намаляват пътниците и затова ще ни трябват по-малки трамваи, не по-големи? Еми да ги видим тези прочувания и модели, да ни ги покажат, ти не би ли искал да ги видиш преди да ти похарчат парите за да купят трамваи с едва 20-22 седалки?
« Last Edit: 08.02.2025, 20:58:46 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9209
    • View Profile
За гората е оптимален вагон като руския 71-911 City Star са със задвижване на всички колооси и без съчленения, но не знам кой европейски производител предлага подобен. За 1, 3 и 18 също би бил подходящ.  :rolleyes:
« Last Edit: 09.02.2025, 09:59:47 by V.Peichev »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7041
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Реално някой запознат, може ли да изброи европейските производители с модели, които имат възможност да участват в търга, за по-късите мотриси за 1009 mm междурелсие?

Аз самия се сещам за новия модел на хърватския производител Кончар, а именно приблизително 21 метровия ТМК 2400:

« Last Edit: 11.02.2025, 17:41:12 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
Реално някой запознат, може ли да изброи европейските производители с модели, които имат възможност да участват в търга, за по-късите мотриси за 1009 mm междурелсие?

Аз самия се сещам за новия модел на хърватския производител Кончар, а именно приблизително 21 метровия ТМК 2400:

Песа. Имат и 19-метрова версия на любимия ни Swing, ще пасне перфектно на нагласените ни търгове.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
E имаме и Сименс, каф и алстом като западни производители, а отделно и Шкода. Предвид цената, може да се допусне, че е възможно участието на западните фирми, но нагласената поръчка сигурно е за къси песове, каквито един или два има в Калининград (за който иска да види как изглеждат).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7541
    • View Profile
    • Email
E имаме и Сименс, каф и алстом като западни производители, а отделно и Шкода. Предвид цената, може да се допусне, че е възможно участието на западните фирми...

Блажени са вярващите, и на мен ми се иска да видя водещи в световен мащаб производители да се бият да ни доставят трамваи, но до тук реалностите са други, сигурно няма да се променят и сега. Пък и производителите си гледат интереса, за търгове без осигурено финансиране няма да се напъват.

Offline Martin8821

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Песи като от Калининград с 4 врати биха били перфектни за нуждите на тези линии.